Ik kom er niet meer uit (PND)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

Re: Ik kom er niet meer uit (PND)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:08

En weten ze al een behandelplan om haar te laten bijkomen, kwestie dat ze nooit meer terughoeft :D ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:19

Tot dusver mocht ze gewoon bij mij drinken zo vaak en zo veel als ze wilde. Helaas pakte dat voor haar dus niet goed uit (voel me onwijs schuldig erover) want zij drinkt dus ongeveer elke 1-2 uur een heel klein beetje en krijgt daarmee vooral voormelk binnen en niet de achtermelk waar het vet in zit wat zij nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen. Ze had ook nooit echt honger dus als ik aankwam met groente of fruit gaf ze mij gewoon een dikke vinger, melk is veel lekkerder en makkelijker te eten vond ze :+ Dus die calorieën miste ze ook al.

Nu krijgt ze om 0.00, 4.00 en 8.00 melk, ze moet 120 cc drinken dus als ze dat niet uit de borst drinkt (voor en na wegen) dan moet ze afgekolfde melk uit de fles bijkrijgen tot ze wel die 120 cc op heeft. In het begin was dat natuurlijk ook een gevecht met een heeeele boze baby :+ maar als ze dat niet op had moest ze een sonde in dus dat was voor mij wel een stok achter de deur om door te zetten. Om 12 uur krijgt ze groente (die ze nu wel opeet, want na 4 uur niet eten heeft ze wel honger) en om 16 uur krijgt ze fruit. Dan om 20.00 uur nog een keer melk. Dus 4 melkvoedingen van 120 cc met steeds 4 uur er tussen, 1 keer groente en 1 keer fruit. En dat zijn gewoon grotemensenporties, maar nu ze honger heeft eet ze dat wel op. Gisteren heeft ze zelfs een groot eetbord groente op en nog een halve kom soep.

Voorlopig moeten we ook wekelijks en later tweewekelijks terug om te bekijken of het inderdaad goed blijft gaan zo en om haar hoeveelheden aan te passen aan haar groei en ontwikkeling.

Vannacht heeft ze voor het eerst weer 240 cc weggedronken uit de borst, ik ben heel trots op haar!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:24

Goed zeg! En je niet zo schuldig voelen hoor, dat helpt niet.

Je kunt niet alleen trots zijn op haar, maar ook op jezelf!!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:37

Urielle schreef:
Tot dusver mocht ze gewoon bij mij drinken zo vaak en zo veel als ze wilde. Helaas pakte dat voor haar dus niet goed uit (voel me onwijs schuldig erover) want zij drinkt dus ongeveer elke 1-2 uur een heel klein beetje en krijgt daarmee vooral voormelk binnen en niet de achtermelk waar het vet in zit wat zij nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen. Ze had ook nooit echt honger dus als ik aankwam met groente of fruit gaf ze mij gewoon een dikke vinger, melk is veel lekkerder en makkelijker te eten vond ze :+ Dus die calorieën miste ze ook al.

Ja, als je het zo zegt is het logisch. Maar ik snap heel goed dat je het eerst zo deed hoor. Want met borstvoeding word je toch altijd doodgeslagen met de kreten "vraag en aabod" en "voeden op verzoek" en "met borstvoeding kan je ze niet verwennen". Voel je niet schuldig hoor! :(:)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:46

Jeetje Riv, lees net het verhaal weer. Ik ben blij dat ze weer thuis is en dat het wat betreft voeden goed gaat. Volhouden hoor! Je geeft zelf al aan een stok achter de deur te hebben. En ik weet zeker dat jij je hierdoor ook weer beter gaat voelen, zeker ook gezien alle ontwikkelingen nu met schoonmama. Zorg voor voldoende rust voor jezelf, Dave en de kids. Ik kom gauw even langs!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:31

Oooh wat een supergoed nieuws!! Dat geeft de burger weer moed! Hoe oud is ze nu ook alweer precies?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 16:26

Ze is nu alweer 7 maanden (wat gaat dat toch damn snel! :oo )

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:31

Wat goed om te horen dat het nu al beter gaat en je het ziekenhuis mag verlaten.

Hopelijk zijn de andere testen ook gewoon ok :j.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:17

We zijn terug van het hartonderzoek en haar hart levert inderdaad nog steeds een probleem op, maar kan niet als enige verantwoordelijk zijn voor haar gewichtsstagnatie.
Vanmiddag echo van bekken en onderrug.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:21

Das iets minder goed nieuws van haar hartje. Gaan ze hier nu iets aan behandelen of kijken ze het nog even aan?

Hopelijk zijn de echo's vanmiddag in orde.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:30

Er zit al eigen weefsel over het gat (zat er ook al bij vorige controle trouwens) dus ze kijken het nog even aan, of het verder netjes dichtgroeit vanzelf. Over drie maanden terug op controle bij onze eigen kindercardioloog. Eventueel wordt er dan medicatie ingezet zodat het sneller hersteld, maar dat is aan de cardioloog. Ze lijkt verder geen problemen te krijgen met de ademhaling ervan, ze hijgt niet, ze ziet niet grauwig, ze heeft geen versnelde ademhaling en met drinken hoeft ze niet tussendoor adem te happen dus het is nu niet iets waar ze echt enorm van afziet, maar het geeft wel wat van belasting op haar systeem en ze kan er wat sneller vermoeid van zijn, omdat haar hartje extra hard moet pompen.
Maar dat was geen groot nieuws voor ons, we wisten al dat ze dat had, zij het dat het nu eigenlijk wel dicht had moeten zijn.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:17

Heeft dat niet gewoon te maken met dat ze te licht is?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:25

Dat vroeg ik dus ook :)) maar dat kon niet volgens de dokter.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:26

Pf, dokters zijn stom :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 12:27

Ja, ik vond het ook zo'n mooie verklaring hahaha! Maar dat zou los staan van elkaar, aanmaak van nieuwe cellen en inname calorieën/gewichtstoename. Helaas heeft het andersom wel effect :+

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:29

Dat is ook wel gek... Ik zou juist zeggen dat haar lichaam niet genoeg energie heeft om nog cellen bij te maken omdat ze gewoon te licht is :+ .

Dat ze maar snel met een nieuwe verklaring komen ~~}>

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 09:51

Het zit je ook niet allemaal mee zeg!! Hoop dat het snel weer wat positiever voor je gaat worden meid! Succes/Sterkte!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 03:18

Hoe gaat het ondertussen met jou en Enya?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:40

Ik heb geen verstand van borstvoeding maar het is zomaar een idee je zegt dat ze alleen de voormelk pakt en niet de achtermelk waar alle voedingsstoffen in zitten. is het mogelijk om de voormelk af te kolven zodat ze wel direkt de achtermelk binnen krijgt?? of zeg ik nu iets heel doms? :o

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:54

Dat kan,... maar dan is de hoeveelheid die ze binnen krijgt ook minder, of je kunt de voormelk daarna dan weer met een fles voeden :)
Of kunstvoeding erbij voegen :)

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:58

of blokvoeden, heb ik hier in het begin ook moeten doen, dus steeds dezelfde borst aanbieden voor een aantal uur achterelkaar, maar ik denk dat Riv inmiddels vanuit het ZH heel veel tips mee heeft gekregen.

Maar hoe gaat het nu bij jullie Riv, inmiddels de rust weer een beetje terug kunnen vinden?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:50

Hoe gaat het nu nog met Enya? En is de hele situtatie met je schoonmoeder/vriend/huis al een beetje afgekoeld inmiddeld?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 30-01-11 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:51

BraveSpots schreef:
Hoe gaat het nu nog met Enya? En is de hele situtaie met je schoonmoeder/vriend/huis a een beetje afgekoeld inmiddeld?

hier ben ik ook wel benieuwd naar.

is je "schoon"moeder alweer afgekoeld? :)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:16

Ik ben ook benieuwd, hoop dat het allemaal wat beter gaat met jullie!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 14:05

Hoe gaat het nu Urielle, ook ik hoop dat je nu in iets rustiger vaarwater bent gekomen... :(:)