Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 12:55

@ Brandus: ik weet natuurlijk niet waar je woont en in welke regio je een chirurg zoekt, maar ik ben erg tevreden met die van mij. Maar het is per regio natuurlijk anders ;) !

Maar inderdaad, ik snap sowieso niet dat ze maar zo'n relatief kleine verkleining ze bij jou hebben gedaan. Ik heb ik kleiner gedaan dan hij eigelijk adviseerde. Ook omdat het inderdaad gewoon kan groeien door zwangerschappen enzovoorts..

Trouwens, over zwangerschappen gesproken, heb jij gewoon borstvoeding gegeven (of kunnen geven) ?

Nouja, als het niet kan.. so be it.. maar het is bij elke vrouw anders zei mijn chirurg.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:37

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:01

ik ga zelf van 75 h/i cup naar een 75 d cup; klein genoeg dacht ik zo; ben zelfs bang dat ik ze misschien te klein vind aangezien ik al op mijn 12e een dd cup had en ze sindsdien altijd zijn blijven groeien(ben nu 30)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:04

75d is heel netjes.. mijn zusje heeft dat.. en dat is een prima formaat hoor! Maar dan wel in combinatie met die omvang.
Want 85d is daarintegen weer inmens groter! Daar zit zoveel verschil in.

Ik ben van 85F naar 85C gegaan (kleine C, maar blijkt een gewone C te zijn)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:29

horsiegek schreef:
Bij gewoon mooier was er weer een borstverkleining. Altijd kijk ik als ik weet dat er een borstverkleining is. Misschien voor jullie ook interessant?

Dit is de aflevering: http://www.rtl.nl/xl/#/u/f9d12ee8-bdd8- ... 366458d91/

heb de aflevering gezien!
vond wel interessant

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:26

Hallo dames. Ik kom mij ook melden in dit topic. Gisteren met mijn moeder gehad over een evt. borstverkleining en ben toch wel benieuwd naar ervaringen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:48

nog 1,5 week en dan word ik geopereerd maar heb eigenlijk wel nog veel vragen;
ik weet dat je niet mag sporten/werken etc en geen dingen mag tillen, duwen of trekken maar mag je wel de simpele dingen? zoals bv je haar borstelen, je opmaken; een glas uit de kast pakken.
allemaal simpele dingen maar wel allemaal dingen waarbij je je arm helemaalk opmhoog moet doen.
en ik weet dat je 6 weken niet zelf auto mag rijden maar mag je wel in de auto zitten als passagier?
en hoe moet je slapen de eerste weken na de operatie? ikzelf slaap altijd op mijn buik; neem aan dat dit voorlopig niet mogelijk is?
en hoe hebben jullie dat gedaan met die sportbh die je de 1e 6 weken dag en nacht aan moet?
heb je gewoon de maat gekocht die je zou moeten krijgen/hebben na je operatie en heb je er dan meteen 2 gekocht ; omdat je de bh 6 weken lang dag en nacht moet dragen?
en heb je een bh met een voorsluiting of achtersluiting en welk merk heb je dan gekocht?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:31

Ik heb twee sportbhs gekocht in twee maten, een in de maat die het waarschijnlijk zou worden en 1 maatje groter. Ikzelf had wel de sluiting achter omdat ik het een eng idee vond om voor die sluiting bij de wond te kunnen hebben.
Qua merk heb ik niet naar gekeken, gewoon wat me lekker leek zitten..
Ikzelf heb zwarte gehaald omdat wit wel erg smoezelig zou kunnen worden ( ik had wat wonden en dat zou zelfs met veel wassen niet meer mooi wit zijn geworden)

Ik lees veel dat mensen hun haar niet konden borstelen enz, maar dat hangt denk ik per persoon af, want dat kon ik dan weer wel, liep dag twee ook al weer wat rond. Wel moet je erg voorzichtig zijn met tillen en je armen echt boven je hoofd tillen.

slapen op je buik gaat echt niet lukken ;) ik slaap ook altijd op mn buik, en heb toch echt een tijd op mn rug moeten slapen :(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:03

waarom heb je een bh gehaald in een maat groter? en wat heb jij al die tijd niet kunnen doen?
en hoe lang was jouw revalidatieperiode?
ik heb ook al met mijn schoonouders geregeld dat zij de 1e 6 weken samen met mijn vriend de honden uitlaten. Ik heb 2 grote sterke honden die nogal eens wild kunnen zijn en kunnen trekken aan de vriend als ze speels zijn dus dat ga ik echt niet doen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:22

Ik had inderdaad ook 2 maten bh's gekocht. Dit omdat je nooit zeker weet hoe je borsten zijn net zo na de operatie.
Gewoon kaartjes eraan laten en hopen dat de eerste past (en zo niet, hopen dat er geen wondvocht/bloed op komt tijdens het passen zodat je 'm nog kan terugbrengen/ruilen).
Ik had in iedergeval een bh met een sluiting aan de achterkant, dit omdat eentje aan de voorkant mij echt afgeraden werd door de chirurg!

Mijn chirurg had duidelijk gezegt dat ik mijn armen niet hoger mocht strekken dan horizontaal. Dus haren borstelen was niet mogelijk voor mij, ik had toen ook nog hartstikke lang haar.
Tja, opmaken doe ik toch al niet zo extreem, dus dat heb ik in het begin maar gewoon achterwege gelaten.
Glas uit de kast pakken liet ik ook achterwege, al mocht ik dat wel van de chirug, al moest ik gewoon zorgen dat er geen druk op de littekens kwam te staan.
Hij zei duidelijk dat je niet moet tillen, maar dat je zelf wel weet waar je grenzen moet trekken. Een glas kun je wel tillen, maar een stoel of meubelstuk niet.

Autorijden heb ik zelf 6 weken echt niet gedaan, bijrijden is geen probleem, al word gordelgebruik de eerste weken ook afgeraden. Ik heb dat opgelost door een kussen te gebruiken onder mijn gordel.

Ik sliep zelf erg graag op mijn zij, had anders ook echt moeite om in slaap te komen. Maar mijn chirug zei duidelijk dat ik op mijn rug moest slapen, voor minstens 2 weken, maar daarna moest ik gewoon op mijn gevoel afgaan, als het pijn doet, dan niet doen. Je lichaam geeft veel zelf aan, je moet er alleen ook wel naar luisteren.
Ik ging al vrij snel weer op mijn zij slapen, maar moest niet te veel draaien, want dat was niet fijn.. :') !

Ik mocht na 6 weken inderdaad pas gewone bh's kopen, maar dat vind je ook niet erg, ik niet tenminste, want die wonden zijn eerst nog 'open' en daarna nog gevoelig, dus daar wil je dan echt nog geen beugelbh overheen.
Maar ik hoefde mijn sportbh na een tijdje snachts niet meer aan (geloof na 3/4 weken).

Slim dat je vervanging hebt geregeld voor je honden, want dat is echt niet te doen dan komt er gewoon veel te veel druk op je littekens.

Ach, wat zijn 6 weken nou, van rust? Ik had het er echt voor over, nog wel meer dan dat!

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 01:13

Pfoe hee, toch wel fijn al die verhalen te lezen!
24 maart heb ik mijn 1e consult bij de PC.
Superspannend, maar lijkt me zó fijn om minder gewicht mee te hoeven nemen!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:56

Areana schreef:
Pfoe hee, toch wel fijn al die verhalen te lezen!
24 maart heb ik mijn 1e consult bij de PC.
Superspannend, maar lijkt me zó fijn om minder gewicht mee te hoeven nemen!

ik heb 25 maart!
Wil je verslag uitbrengen als je er bent geweest?

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:25

zal ik zeker doen!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:06

fijn!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:58

Ik heb inderdaad twee maten gekocht omdat vantevorn nooit met 100 prcent zekerheid is welke maat het worden zal, ik heb de grootste maat van de twee de eerste drie dagen ook omgehad.. omdat de juiste maat te strak zat ivm zwelling en beursheid.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:31

Fenartoe schreef:
Ik heb inderdaad twee maten gekocht omdat vantevorn nooit met 100 prcent zekerheid is welke maat het worden zal, ik heb de grootste maat van de twee de eerste drie dagen ook omgehad.. omdat de juiste maat te strak zat ivm zwelling en beursheid.

en hadden jullie ook een wat bredere breedte maat?
voorbeel je hebt normaal 70 en nu bijvoorbeeld 75 omdat het anders wel behoorlijkk strak zit om je middel/ wonden?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:58

Ik had ze niet breder genomen, je wil juist wel dat het goed ondersteunt ;) !
En je moet gewoon geen sportbh nemen waar een extreem strakke elastiek in zit, dat zit inderdaad niet prettig!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:15

Inderdaad de breedte normaal gehouden, mocht je erg last hebben van het elastiek kun je altijd aan de zijkanten van waar de wonden zitten iets onder het elastiek doen. En een breder elastiek vond ik fijner als zon dunne,want die snijden er eerder in.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:03

Ik had idd ook mijn gewone omvang genomen. De pc zei dat het juist goed was als het goed strak zat.

Dit is een verslag dat ik op een borstenforum geplaats heb, maar misschien hier ook wel leuk voor de mensen die nog moeten voor een bvk:

Ik dacht ik typ nog een verslagje van de dag van de operatie. Misschien leuk om te lezen voor de mensen die binnenkort moeten. En de dagen vlak na de operatie had ik daar nog geen zin in/energie voor.
Ik moest om 07.30 in het ziekenhuis zijn en mij melden op de afdeling. Om kwart over zeven kwam ik samen met mijn ouders op de afdeling aan en werd ik naar mijn kamer gebracht. Op dat moment was de vrouw die bij mij op de kamer lag voor o.k. Ook voor een borstverkleining.
Ik kreeg te horen dat ik waarschijnlijk rond half elf naar beneden geroepen zou worden voor o.k. Voor die tijd werd er nog bloed geprikt en mijn bloeddruk opgemeten. Verder was het vooral afwachten. Wat best lang duurde. Rond elven werd mij gevraagd mijn operatiehemd aan te doen en verder alles uit en af te doen. En even later werd ik met bed en al naar beneden gereden. Moest ook mijn lenzen uit dus dat was wel apart, aangezien ik allen om me heen heel wazig zat,terwijl je alles probeert zo goed mogelijk in je op te nemen. Mijn ouders mochten mee lopen naar beneden en daar konden we gedag zeggen. Toen werd ik de operatiekamer ingereden, waar ik neergezet werd tussen twee gordijntjes. Je stond met allemaal bedden naast elkaar en hoorde allemaal piepjes en dingetjes. Ik heb daar even gelegen en toen kwamen er twee om mijn infuus te prikken en me aan de bloeddrukmeter te zetten. Daarnaast werd ik helemaal ingepakt met warme dekens en kreeg ik thermozakken/laarzen om mijn benen heen,omdat ik heel koud scheen te zijn. En toen lag ik een hele tijd te wachten, denk dat ik daar zeker een uur heb gelegen. Toen kwam de plastisch chirurg, die vroeg of ik kon gaan staan,zodat hij mijn borsten af kon tekenen. Er stond iemand bij te kijken waaraan hij precies uitlegde wat hij deed. Daarna weer gaan liggen en even later werd ik naar de ok gereden. Daar moest ik van het bed over klauteren op de tafel. Daar zag ik de anesthesist weer die ik de week daarvoor had gezien bij de screening. En toen kreeg ik de narcose. Of eerst iets wat je daarvoor krijgt, de vrouw die erbij stond (okassistent?) vertelde dat ik nu alles wazig zou gaan zien en idd, ik keek naar het plafond en zag die bewegen als een soort lopende band boven mij. Ze vroeg of ik aan en wit strand ging denken en even later was ik weg.
En toen werd ik weer wakker. Ik hoorde allemaal piepjes weer en wat geroezemoes van andere mensen die wakker aan het worden waren en ik kwam omhoog om te kijken waar ik precies was e.d. Er kwam een verpleger naar me toe om te vragen hoe ik me voelde en dat ik straks weer naar boven kon. De weg naar boven in de lift was ik verschrikkelijk misselijk! Uiteindelijk was ik iets voor half 5 weer terug op de afdeling. Daar was ik behoorlijk verbaasd over, aangezien ik iets na 11en naar beneden was gegaan. Heeft dus behoorlijk lang geduurd ;) En toen was het om half 5 al bezoekuur, dus ik had helemaal niet meer geslapen en toen kwamen mijn ouders al. En ook het bezoek voor mijn buurvrouw. Dus het was gelijk al druk, maar ik was echt al heel goed bij en helemaal niet moe. Uiteindelijk kwam ook een vriendinnetje van mij nog langs en toen was het bijna half 8, het einde van het bezoekuur. Mijn buurvrouw die s ochtends geopereerd was moest plassen en die mocht haar bed uit om naar de wc te lopen, die gelukkig precies naast onze kamer was. Het bezoek was er nog. Eigenlijk moest ik ook wel plassen, maar ik zei dat ik wel even zou wachten tot het bezoek van mijn buurvrouw weg was. Liep namelijk alleen in mn onderbroek en wilde hun niet wegjagen. Uiteindelijk maar goed ook, haha! Dat bezoek ging weg en mijn ouders bleven nog eventjes om te kijken of ik al een beetje kon lopen. De verpleegster hielp me uit bed en hield mijn infuuszakje en drains vast terwijl ik naar de wc schuifelde. Ik liep heel onvast en toen ik eenmaal op de wc zat begon ik te kokhalzen. En toen ik daar zat kon ik toch ineens niet meer plassen. Mijn lichaam trilde helemaal en alles ging alle kanten op. Wat voelde ik mij ongemakkelijk! De verpleegster zette de kraan hard open en vroeg of mijn moeder bij mij wilde blijven, omdat ze me niet alleen durfde te laten zitten, maar zo wel probeerde dat ik een beetje kon ontspannen. Uiteindelijk heb ik volgens mij 20 minuten gezeten,totdat ik eindelijk kon plassen, hahaha. Toen weer naar mijn bed geschuifeld. Mijn ouders gingen weg. Nog even met mijn buurvrouw gepraat en toen kwam de verpleegster weer om temperatuur te meten en paracetamol te geven. Die avond heb ik de hele avond en nacht heel erg ondertemperatuur gehad. 34/35 graden. En ik had het juist heel warm. Na mijn paracetamol werd ik zo misselijk, dat ik heb overgegeven. Gelukkig dat de misselijkheid toen een beetje gezakt was en toen ging ik rond half negen eigenlijk voor het eerst weer slapen. Steeds muizenslaapjes. Ik kon heel slecht slapen in het ziekenhuis, terwijl mijn buurvrouw juist al de hele dag lag te slapen.
De volgende ochtend rond zeven uur weer echt wakker. Toen wilde ik weer proberen te gaan plassen, maar toen kwam de dokter. Hij heeft het tape een beetje losgemaakt en even gecontroleerd en vertelde dat we beiden naar huis mochten. Toen wezen plassen en gelukkig ging het nu wel goed :P De dag daarvoor was ik denk nog te veel van slag van de narcose. Het was natuurlijk ook nog maar heel even geleden, terwijl mijn buurvrouw s ochtend al geopereerd was.
Voorzichtig een beetje gewassen bij de wasbak en toen kwam een verpleegster om de drains eruit te halen en te helpen met de sportbh. Drains eruithalen viel heel erg mee. Een kant voelde ik helemaal niet. De andere kant deed wel iets meer pijn. Maar ik vrees dat dat kwam doordat ik toen ik na de operatie mn kamer ingereden werd de man die mijn bed mijn kamer inreed zijn telefoon ging en hij lette even niet op en hij reed mijn bed langs het bed wat er al stond en toen bleef mijn drain daaraan hangen en iets daaraan schoot los (maar weet het verder niet precies meer). Was toen wel een beetje geschrokken. Maar over het algemeen viel het eruithalen me mee.
En toen naar huis!

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:14

Heel erg bedankt voor je verslag!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:48

wat fijn dat je je verslag hier plaatst! had je niet heel veel pijn op het moment dat je wakker werd?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:53

Ik heb het ook zo ervaren!
Alleen was ik niet misselijk van de narcose, alleen heel slaperig. En ik mocht niet zelfstandig naar de wc, maar moest op een pan pissen. :+
Dat lukte me niet, dus dan maar een catheter. Viel overigens mee.
Ik had wel het geluk dat ik een eenpersoonskamer had, dat was maar wat fijn!

Li_lee_yang, pijn heb ik niet gehad. Je zit dan nog onder de verdoving, dus dan voel je niks.
Ik heb overigens geen echte pijn gehad hoor, zowel na de operatie als gedurende mijn revalidatie.

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:00

Ik had idd ook geen pijn. Ik voelde dat er wat gebeurd was, maar geen pijn. En daarna heb je ook nog zoveel pijnstillers. Het is voor mij nu 3 weken geleden en heb nog steeds niet echt pijn. Slik nu alleen een paracetamol voor het slapen gaan. Voel sommige dagen wel wat meer dan andere dagen. Voornamelijk steken of een beetje een zeurderig gevoel, maar kan het bijna geen pijn noemen.
Ik heb alleen de pech dat mijn wonden niet zo goed genezen. Heb aan 1 kant nog een klein gaatje zitten, maar heb rechts een hele grote open plek. Das een beetje balen,omdat ik me verder heel goed voel, maar daardoor nog heel rustig aan moet doen.

Zo,ik was ook zo bang dat ik op een po moest plassen en dat ik anders een catheter zou krijgen! Was zo blij dat ik naar de wc mocht lopen. Dat ging ook niet heel soepel, maar achteraf kan ik er wel om lachen :P
Ik had het precies andersom, ik was echt niet slaperig, maar ben 1 week erna nog heel misselijk geweest.

Dat vond ik ook het ergst. De misselijkheid en de rugpijn in het begin, door het rugslapen. Dat was echt een drama in het begin. Nu ben ik er gelukkig een beetje aan gewend. De pijn aan mijn borsten viel daarmee in vergelijking heeel erg mee.
Laatst bijgewerkt door s_casper op 05-03-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:02

Ja ik zat ook flink aan de paracetamols, daardoor voelde ik ook niets. :')

Mijn wonden gingen ook niet dicht. Maar, eindelijk, na 10 weken, zijn ze compleet dichtgegaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:05

iedereen bedankt voor de verslagen hier en de ervaringen; ik heb een hoop gedoe op het werk omdat ik 6 weken de ziektwet in moet en dat terwijl ik hier veel verhalen lees over langer herstel.
poeh, ik hoop echt dat ik binnen 6 weken hersteld ben. heb al een probleem met mijn paard en honden; honden worden nu 6 weken lang door mijn schoonouders uitgelaten en gevoerd maar mijn schoonmoeder heeft vd week een acute hernia opgelopen.
mijn paard word 3 x per week door een vriendin gereden en 2x per week door een stalgenoot gelongeerd; echter kunnen hun beide maar ook max 6 weken dus ik moet gewoon binnen 6 weken genezen zijn.
daarnaast ben ik zelf nogal een gestresst en gespannen persoon en word ik nu al gek als ik me bedenk dat ik 6 weken weinig tot niks kan doen; 6 weken niet naar mijn paard kunnen vind ik nog het allerergste.