Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:34

Het gaat wel wat minder, maar zelfs gister is het bij flinke hoofdpijn gebleven en geen migraine geworden. Dus wat dat betreft gaat het nog steeds heel goed, haha.

Maar hoe gaat het hier? Leeft iedereen nog een beetje?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:07

Jammer Joyce, dat je toch weer hoofdpijn hebt gekregen, gelukkig is het geen migraine geworden! Mijn hoofd is gelukkig weer ok!
Ik wil ook wel een amethist!! :D

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:08

ik ga het serieus proberen die amethist ;)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:59

Ben er ook weer. Iedereen een :(:) met de zere hoofdjes.

Amethist hoor ik vaker dingen over, maar zijn wel sterke stenen. Heb er al verschillende gehad, bij mij breken ze allemaal in bonken, op de één of andere manier past hij niet bij mij ondanks dat hij ervoor zou moeten helpen.

Pinacolada wat een gedoe op die hoofdpijnpoli zeg.

Wij gingen weekend weg, 't lijkt wel of ik het over me af roep, 't ging zo goed. Stop voor de zekerheid Imigran wel in de weekend tas.... was maar goed ook, heb er 3 nodig gehad, 2 dagen koppijn gehad. Gelukkig op tijd ingenomen en toen ging het wel. Maar ja, 't was toch allemaal anders dan anders, onregelmatiger eten en vermoeider/stressig door de reis met slechter weer en de periode van de maand, da's vragen om moeilijkheden.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:02

Vervelend zeg, dat zet toch weer beetje stempel op je weekend weg.

Ik ben wat te nuchter daarvoor geloof ik, is het niet zo als je er zelf in gelooft je geestelijk minder stress hebt en daardoor minder migraine ofzo?

Hier gaat t goed, alleen snotverkouden en zeer schraal keeltje, maar geen hoofdpijn :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:06

wat vervelend, laurabram, zet dan wel een stempel op je weekendje weg...
hier gaat het met de migraine goed...alleen mijn rug wil nog voor geen meter meewerken, zit er nu voor aan de tramadol...bijnaam tramalant...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 11:08

O ik ben er zeker van overtuigd dat je met je geloof in iets onbewust dingen beïnvloed. Het zal niet alles voorkomen, zou mooi zijn, dan was niemand meer ziek. Maar het brein is een krachtig iets.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:09

Het brein is inderdaad een krachtig iets, ik denk ook dat als je zelf in iets gelooft je het dan ook kan beinvloeden. Ik ga misschien ook een amethist kopen, baat het niet dan schaadt het niet.
Laurabram, wat jammer dat je toch weer een zeer hoofd had met je weekendje weg!! :(:)

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:55

Bij mij is het nog steeds een heel eind hoofdpijnvrij, ik had wat andere medicijntjes waardoor ik meer beginnende migraine heb gehad. Dus een paar immigrans als backup genomen en het bleef onder controle.
Ik kan dus eigenlijk wel zeggen dat voor mij de betablockers goed aangeslagen zijn.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:15

Laurabram schreef:
Ben er ook weer. Iedereen een :(:) met de zere hoofdjes.

Amethist hoor ik vaker dingen over, maar zijn wel sterke stenen. Heb er al verschillende gehad, bij mij breken ze allemaal in bonken, op de één of andere manier past hij niet bij mij ondanks dat hij ervoor zou moeten helpen.

Pinacolada wat een gedoe op die hoofdpijnpoli zeg.

Wij gingen weekend weg, 't lijkt wel of ik het over me af roep, 't ging zo goed. Stop voor de zekerheid Imigran wel in de weekend tas.... was maar goed ook, heb er 3 nodig gehad, 2 dagen koppijn gehad. Gelukkig op tijd ingenomen en toen ging het wel. Maar ja, 't was toch allemaal anders dan anders, onregelmatiger eten en vermoeider/stressig door de reis met slechter weer en de periode van de maand, da's vragen om moeilijkheden.

ik heb nu ook een amethis steen ;)
wat bedoel je met dat amethist te sterk voor je is? hoe merk je dat?
En wat bedoel je met breken in bonken, breken ze dan echt?
wat vervelend dat je net dat weekend weer migraine moest hebben :(:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:55

Laurabram schreef:

Toch een beetje jammer dan van zo'n weekend he ... :(:) Je hopt toch altijd dat het misschien goed afloopt en je geen last krijgt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:57

Pinacolada schreef:
Ik ben wat te nuchter daarvoor geloof ik, is het niet zo als je er zelf in gelooft je geestelijk minder stress hebt en daardoor minder migraine ofzo?

Is het niet net vaak andersom (of bedoel je dat juist), dat als je alsmaar denkt 'hopelijk krijg ik dan en dan geen hoofdpijn' dat je het zelf oproept omdat je je er zo druk om maakt? Heb ik toch nog wel vaak eerlijk gezegd ...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:57

pieteritus schreef:
Ik kan dus eigenlijk wel zeggen dat voor mij de betablockers goed aangeslagen zijn.

Fijn hoor!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 15:25

_evelien_ schreef:
ik heb nu ook een amethis steen ;)
wat bedoel je met dat amethist te sterk voor je is? hoe merk je dat?
En wat bedoel je met breken in bonken, breken ze dan echt?
wat vervelend dat je net dat weekend weer migraine moest hebben :(:)

Amethist staat erom bekend dat als hij te veel krachten te verwerken krijgt hij spontaan kan breken. Bij mij zijn er al een paar aan diggelen gegaan, letterlijk helemaal in stukken, zonder dat ze gevallen zijn ofzo.
Citaat:
Amethyst donker werkt tegen hoofdpijn en migraine, slapeloosheid, spanningsmaagpijn, maagklachten, oogklachten, bloedarmoede, infecties, pijnlijke menstruatie, keelontsteking, bloedziekten, brandwonden en waterzucht. Behoedt voor onmatigheid, geeft kalmte, ontspant, geeft innerlijke rust en evenwicht. Ontspant de nek- en schouderspieren. Wie moeilijk los kan laten en haatgevoelens heeft zou de steen zeker moeten dragen. Bij een teveel aan spanning kan de steen na een tijd spontaan breken.

Hoofd is trouwens nog steeds in de staak, het kwam gisterenmiddag gewoon weer 'gezellig' terug. Het lijkt wel alsof het er gewoon uit moet, ik heb het het weekend natuurlijk gewoon soort van onderdrukt omdat ik op tijd mijn medicijnen had ingenomen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:43

simodi schreef:
Pinacolada schreef:

Is het niet net vaak andersom (of bedoel je dat juist), dat als je alsmaar denkt 'hopelijk krijg ik dan en dan geen hoofdpijn' dat je het zelf oproept omdat je je er zo druk om maakt? Heb ik toch nog wel vaak eerlijk gezegd ...

Volgens mijn osteopaat wel...denk het zelf eigenlijk ook.

Breekt zo'n steen dan zomaar?? Ik ben zelf te nuchter geloof ik daarvoor, maar dit klinkt wel apart!

Hier mega hoofdpijn, maar en snotverkouden/grieperig en ongesteld is er ook om vragen he :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:08

Tsja, aan de ene kant ben ik nuchter, aan de andere kant heb ik veel dingen gezien die ik niet kan begrijpen en dus ook maar geloof dat er meer is op aarde dan we kunnen begrijpen.
Mijn 1e amethyst brak in 2 stukken toen mijn vader overleed. Had hem al lang om. Veel spanning klopt dan wel. Ze zeggen ook dat je ze dan terug moet geven aan de aarde. Ik heb hem bij m'n pa in z'n graf gestopt toen het gedolven werd.

Hoofd wordt weer helder geloof ik. Zullen de pillen wel zijn, toch maar wat ingenomen. Nu hopen dat dit echt de laatste stuiptrekking was en dat ik morgen zonder pillen ook helder ben.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 22:29

Ik wil in ieder geval wel een amethist bemachtigen, wie weet helpt het!! Ben vandaag weer met hoofdpijn wakker geworden en het is in de loop van de dag alleen maar erger geworden helaas.
Hele fijne kerstdagen voor iedereen!! {:) {:)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:13

Zo, ook weer terug van kerstdiner bij ouders. ;)
Gelukkig de gladheid nog een beetje voor gebleven, het is plaatselijk erg glad!

Apart verhaal over amethist!

Voor iedereen hier fijne dagen, hopelijk zonder halve hoofden! ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:09

Goedemorgen allemaal!!
Helaas is mijn hoofd niet over, de linkerkant ontploft bijna. Maar omdat ik bij een vriendin thuis ben en dit de laatste week is van mijn werkvakantie, ga ik gewoon de dingen doen die we van plan waren en dat is vandaag een paar paarden lenen van vrienden en de bergen in trekken, het heeft ongeveer 8 graden gevroren en het is prachtig zonnig weer!! {:)
Ik hoop dat ik de enige ben met een half hoofd!! {x)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:42

Hier gaat het goed gelukkig. Griepje ook weer over geloof ik, zal straks maar weer eens op t peerd klimmen.

Oh die rit is jaloersmakend zeg! Hoop dat je hoofd ervan overgaat!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:05

hallo fijne kerst allemaal alsnog {:)

heb de amethist al een hele week om en zou ongeveer rond deze dagen weer
hoodpijn moeten krijgen.. tot nu toe blijft dat nog uit.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:05

rocymax schreef:
Goedemorgen allemaal!!
Helaas is mijn hoofd niet over, de linkerkant ontploft bijna. Maar omdat ik bij een vriendin thuis ben en dit de laatste week is van mijn werkvakantie, ga ik gewoon de dingen doen die we van plan waren en dat is vandaag een paar paarden lenen van vrienden en de bergen in trekken, het heeft ongeveer 8 graden gevroren en het is prachtig zonnig weer!! {:)
Ik hoop dat ik de enige ben met een half hoofd!! {x)

Hoe was je rit in de bergen?
Ging het met je hoofd?

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 11:12

Ik heb eerste kerstdag in de avond weer een hevige aanval gehad!
's middags begon het al met hoofdpijn, en begin van de avond kreeg ik me toch een hoofd!

Ik heb niet meer kunnen eten met het kerstdiner, ik lag op bed.. hmm {x)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:15

Dat is lekker poedersuiker Daancats, de tocht in de bergen ging helaas niet door, het had te veel gevroren en het was spiegelglad, dus dat kon niet was te gevaarlijk, mijn hoofd is alleen maar erger geworden , kon bijna niets eten, was misselijk en mijn hoofd bonkte enorm. Vandaag is het nog nietover, het is wel minder maar ik ben nog misselijk en mijn hoofd bonkt heel erg.Helaas. |(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:41

Iedereen beterschap! Met de feestdagen is dat altijd nog eens extra vervelend....

Hier gaat het nog steeds goed, wel regelmatig een beetje zeurende hoofdpijn, maar het heeft nog steeds niet doorgezet tot migraine (gelukkig!).