Emetofobie vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Re: Emetofobie vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:15

wat heb je eigenlijk dan? niet eens naar gevraagd... omdat je ook op de eerste hulp post was..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:15

buikpijn, ik ben een buikpijn patient zoals ze het noemen, en ze verdachten mijn blinde darm.......

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 15:16

oh dat is niet zo fijn... ik hoop voor je dat het goed gaat.. miss heb je buikgriep??

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:31

Oooh dat is heftig!! Jeetje wat vreselijk zeg.. Ben blij dat ik even niks confronterends heb meegemaakt wat dat betreft... Daarom haat ik het om in een ziekenhuis te komen :+, daar zijn altijd zieke mensen en de kans is groot dat er iemand gaat spugen!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 20:26

hoe gaat het nu?? voel je je al iets beter?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 16:32

Net weer therapie gehad! De psychiater raadde af om mij medicatie te laten slikken.. Omdat het eigenlijk geen noodzaak was.. En je wist maar nooit of er iets bij kwam kijken.. Dus dat mocht niet.. (Gelukkig)

Maar mijn therapeut is mijn therapeut niet als ze niet wat anders zou verzinnen.. Nu heeft ze bedacht en voorgesteld om in deze 2 weken ergens mijn vinger o.i.d in mijn keel te steken! Zodat ik dan moet overgeven.. Ik moest niks.. Maar omdat over 2 weken mijn laatste keer is.. Dacht ze dat dit een goede afsluiter zou zijn. Aangezien ik mijn therapie goed had doorstaan alleen ik hier op bleef steken.. En ze dacht dat als ik dat zou durven ik dan (vrijwel) van mn fobie af was..
Als ik dit nu zou doen raadde ze het wel aan om het 1x per half jaar o.i.d te doen.. Stel dat ik niet ziek mag worden.. Omdat de angst er anders weer in kan sluipen...

Dus eens kijken of ik dat durf.. Geloof er eigenlijk niks van haha! Maar over 2 weken dus weer en dan was mn laatste keer..

Mocht ik nu het gevoel hebben dat ik over een bepaalde tijd weer veel angstiger word.. Moet ik aan de bel trekken en dan moch ik terugkomen.. Alleen werd er dan een andere therapie op me losgelaten..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:40

nou hier gaat het slecht, niet meer overgegeven, wel 2 dagen in het ziekenhuis gelegen....

vind het dapper dat je de therapie volgt hoor!!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 18:56

ohjee!! watis er allemaal gebeurd dan???

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:22

ik had het vroeger ook, echt totale paniek als ik ook maar dacht dat ik misselijk was. Uiteindelijk is het vanzelf weggesleten (ok ik heb nog steeds wel andere fobieën). Toen ik een keer moest overgeven was het eigenlijk zo gebeurt en voel je echt dat het helpt. Ellendiger is als je úrenlang misselijk bent en het spugen niet wil lukken, maar dat gebeurt maar heel zelden.

Mijn angsten heb ik voor 80% overwonnen, nu nog een hardnekkige 20%, maar ik heb wel alles gedaan zonder medicatie. Heb het weleens geprobeerd hoor van die dagelijkse pillen, maar ik voelde me er niet beter door :+. Ik heb wel een oxazepammetje op zak.

En nog altijd okugest in huis, homeopathisch middel tegen diarree en overgeven :-)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 18:47

ik wil even melden dat ik op dit moment heeeeel trots ben op mezelf!!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:55

wat is er gebeurd dan :P

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:32

Naamloos1 schreef:
ik wil even melden dat ik op dit moment heeeeel trots ben op mezelf!!!

heb je het gedaan??

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:37

nee dat niet.. maar huisgenoot moest overgeven... heel vaak.. en ik kon het tot in de detail horen... en ik was zelf aan het eten.. (erg lekker %) )

ik kon toen de deur dichtsmijten, tv aan doen op zn hardst, vingers in mn oren stoppen en mn eten weggooien.. maar niks van dat alles! gewoon doorgegeten zelfs!!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:40

oh :)) maar echt super hoor! :D ben je weeral een stap vooruit!
is je huisgenoot nog steeds ziek dan?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:41

alweer..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:41

Dikke pluim voor jou!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:43

ach ja, bekijk het maar als een extra oefening voor jou :P al is het niet fijn voor je huisgenoot natuurlijk :(:)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:46

klopt.. al moeten we nu de nacht door komen.. daar zie ik dan wel weer beetje tegenop... nouja.. desnoods weer met muziek op :o

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:47

Super goed van je! Jou huisgenoot moet wel vaak spugen dan! Had hij/zij het aangekondigd van te voren of hoorde je het uit het niets? Ik had het ook een keer! Toen ging ik bij mijn vader frietjes eten en het dochtertje van zijn vriendin was schijnbaar ziek, maar die hadden niets gezegd! Dus ik zit daar mijn frietjes te eten, en toen zag ik haar in de woonkamer in de stoel en ik hoorde zo dat ze ging kokhalzen! Ik had meteen de deur dichtgegooid van de keuken en mijn mp3 aangezet op zijn hardst! Ik heb wel gewoon doorgegeten maar het smaakte niet meer zo!

Toen raakte ik niet overdreven erg in paniek omdat ik wist dat ik meteen weer weg zou gaan na het eten! Nu zou ik wel helemaal over de rooie gaan! Maar dat meisje was toen trouwens al leeg, dus het was niet 1 van de eerste keren zeg maar, dat vind ik het allerergste namelijk!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:48

zo is het de vorige keer goed gegaan toch, dan lukt dat nu ook wel weer :j komt goed! je bent echt super bezig!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:50

nee was niet aangekondigd..... bleef nogal lang op de wc.. dat ik het al een beetje vreemd vond.. en toen ineens kwam het.. net weer trouwens....

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:51

Oh bah!! Daar ga je je dan op focussen he! Als iemand verdacht lang op de wc zit! Echt erg hoor. Zie het al helemaal voor me :?.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:52

mss moet ie voor alle zekerheid maar naar de dokter...is hij wel vaker ziek dat hij zo moet overgeven?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:53

ja stom he? terwijl ik zeker weet dat mensen die deze fobie niet hebben dit niet doen... en het ook niet snappen van ons haha

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 19:56

die hebben het vaak nog geeneens door als iemand aan het overgeven is :P zo hadden we een keer een garagefeestje, begint er 1 over te geven, loop ik keihard naar buiten (zat er vlak naast, dat was even teveel van het goede om rustig naar buiten te kunnen wandelen :') ) komt iedereen MIJ achterna gelopen om te vragen wat er was?! dus ik zei : '*** zit daar over te geven daar kan ik echt niet tegen' Al die mensen : 'ow,echt, moest ie overgeven?' snel weer naar binnen om die kerel te helpen :P