Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:42

Zoals ik zei: mijn voorste gaatjes zijn geschoten toen ik 1,5jaar was. Toen ik een jaar of 14 was wilde ik graag daarachter een 2e paar gaatjes. Dat mocht van mijn moeder, niet bovenin m'n oor maar gewoon achter mijn eerste paar gaatjes.
Dus ik in de grote pauze op de middelbare, hup, met mijn vriendin naar de juwelier. Toen bij het schieten, schoot ik van schrik (wilde wel maar ben niet zo'n held) een heel stuk van die stoel omhoog. Vervolgens bleef dat schietpistool hangen in mijn oor en die moesten ze met een tang losmaken. Echt niet fijn kan ik je vertellen. Nou...toen moest mijn andere oor nog.
Dus ik m'n handen stevig om het krukje geklemd, ik ben geen centimeter verschoven tijdens het schieten..bleef toch die tang weer hangen, wéér die tang erbij om 'm los te halen.

Sindsdien durf ik geen gaatjes meer te zetten, dahaag!!
Dus daarom: beter maar gewoon als ze klein zijn, dan kunnen ze zich er nog niet druk en evt. zenuwachtig over maken en voor je 4e jaar maak je toch nog (bijna) geen herinneringen aan ;) (werd mij verteld door de verpleging van mijn dochtertje op de IC.)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:50

xManon_ schreef:
Citaat:
dus als hij nee zegt dan kan het ook echt niet.

Maar je wilt wel naar die ander gaan.. ?

Nouja, was ik dus ook niet van plan want ik was een keer met mijn zusje en dochtertje bij een andere juwelier en ik vroeg gewoon uit nieuwsgierigheid of zij ook gaatjes schoot bij kleintjes. Ja hoor, was haar antwoord, geen probleem. Oh zei ik, een juwelier uit een andere stad wil het niet bij kleintjes omdat als ze niet goed geschoten zijn, ze later lelijk kunnen worden.
Ach, was haar antwoord, als ze een keer ergens achter blijven hangen kunnen ze toch ook uitscheuren en lelijk worden..nee ik hoor, ik schiet ze overal wel in. >;)
Nou, dacht ik, bij jou laat ik ze dus nooooit schieten dat weet ik wel.

En toen mijn 'eigen' juwelier, die als 1 van de weinige het wel nog bij kleintjes onder de 4jaar doet, zei dat haar oorlelletjes gewoon nog te klein waren dacht ik ook: prima... als hij het dus niet liever niet doet, dan hoeft het ook niet.

Maar die schoolvriendin heeft het bij een Hindoestaanse (ofzoiets) juwelier laten schieten, die zijn daar misschien wat makkelijker in, maar dat hadden ze echt heel netjes gedaan. Daarom dacht ik, hmmm...zal ik dan toch niet....??

Maar goed, ik zal eens met haar langsgaan bij die juwelier en nog een keer bij m'n eigen, daar ben ik al een half jaar ofzo niet meer geweest dus misschien dat hij haar oorlelletjes nu wel 'goedkeurd' ;)

We zullen zien, gaat het niet, dan gaat het niet....dan maar wat later. Maar dan krijgt ze er steeds meer besef van, ook als het zeer doet.

Echte kleintjes hebben wel een hogere pijngrens, dat werdt mij verteld in het ziekenhuis op de IC en daar ben ik toen ze baby was ook wel achter gekomen.

MaritB

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:52

ik was 6 bijna 7 en mijn zusje was 6!

dus ik zou niet weten waarom niet!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:53

ik was net een jaar en had ze al.
erugg leuk allemaal nou ben ik 21 en heb ze nog steeds wel niet in maar ben er igg wel super trots op..

wel 1 tip doe wel gewoon hangertjes en geen nopjes dan kan het zijn als ze gaan irriteren + je raakt ze sneller kwijt!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 17:58

ik heb mn eerste gaatjes van een leeftijd rond de 4 jaar
en mijn 2 de gaatjes van toen ik 12 jaar was .

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:08

Ik had ze toen ik 1,5 was, mijn zusje 1. :)
Nooit problemen mee gehad.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:12

Ik vind dat je dat een kind onder de 4 jaar niet aan mag doen eigenlijk. Het doet gewoon pijn en dat doe je dan alleen omdat JIJ het zo leuk vind staan toch? Ze kunnen daar zelf nog niet voor kiezen. Mijn dochter was dus 12 toen ze gaatjes mocht en wist heel goed waar ze aan begon en dat het dus gewoon echt wel zeer doet moet je wel eerlijk vertellen! ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:19

HalloDan schreef:
Ik vind dat je dat een kind onder de 4 jaar niet aan mag doen eigenlijk. Het doet gewoon pijn en dat doe je dan alleen omdat JIJ het zo leuk vind staan toch? Ze kunnen daar zelf nog niet voor kiezen. Mijn dochter was dus 12 toen ze gaatjes mocht en wist heel goed waar ze aan begon en dat het dus gewoon echt wel zeer doet moet je wel eerlijk vertellen! ;)

bij mijn eerste haatjes wist ik niet of het pijn deed of niet.
Maar bij mijn 2de wel en het piekte alleen maar even heb er voor de rest niks van gevoeld het deed niet meer zeer dan dat ik mijn teen stoote of eens viel .
Had er persoonelijk geen tot weinig pijn aan .

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:27

xMendy schreef:
agressief of niet, ik had nergens last van en ze waren tenminste wel met een paar weken genezen en zijn ook nog nooit ontstoken geweest :))

Mijn gaatjes zijn ook nooit ontstoken geweest, en ik heb nooit sterilon gebruikt :)
Vind t zulk rotspul.
Vooral voor mensen met een gevoelige huid.

'T wil niet zeggen dat als t bij jou goed werkt, dat dat bij iedereen zo is ;)
Dan heb je gewoon mazzel, maar weet genoeg mensen die minder blij waren met sterilon :=

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:36

Ik heb 4 weken geleden gaatjes bij mijn dochter laten prikken.
Zij is 6 jaar.

Heb haar gewaarschuwd dat ik een week lang moet druppelen en draaien en dat is prima gegaan.
In haar klas hebben de meeste meiden oorbellen.

Ze wil graag hangers maar daar wacht ik zolang mogelijk mee ivm blijven hangen.

ze is er heel blij mee :D
gewoon doen als ze het zo graag wilt,en anders zijn ze er ook zo weer uit!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:45

Volgens mij doen ze het op Hoog Catharijne ook, naast t-o Miss Etam in dat oorbellenzaakje.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 18:51

ashley1 schreef:
Zoals ik zei: mijn voorste gaatjes zijn geschoten toen ik 1,5jaar was. Toen ik een jaar of 14 was wilde ik graag daarachter een 2e paar gaatjes. Dat mocht van mijn moeder, niet bovenin m'n oor maar gewoon achter mijn eerste paar gaatjes.
Dus ik in de grote pauze op de middelbare, hup, met mijn vriendin naar de juwelier. Toen bij het schieten, schoot ik van schrik (wilde wel maar ben niet zo'n held) een heel stuk van die stoel omhoog. Vervolgens bleef dat schietpistool hangen in mijn oor en die moesten ze met een tang losmaken. Echt niet fijn kan ik je vertellen. Nou...toen moest mijn andere oor nog.
Dus ik m'n handen stevig om het krukje geklemd, ik ben geen centimeter verschoven tijdens het schieten..bleef toch die tang weer hangen, wéér die tang erbij om 'm los te halen.

Sindsdien durf ik geen gaatjes meer te zetten, dahaag!!
Dus daarom: beter maar gewoon als ze klein zijn, dan kunnen ze zich er nog niet druk en evt. zenuwachtig over maken en voor je 4e jaar maak je toch nog (bijna) geen herinneringen aan ;) (werd mij verteld door de verpleging van mijn dochtertje op de IC.)

Tijdje terug was ik in een bijouterie, daar zat ook een meisje van ong. 6 jaar op de toonbank, bleef ook 1 van de twee tangen hangen (allebei de gaatjes tegelijk geschoten). Kind was compleet overstuur (moeder vond het kind ook oh zo zielig, dus kind werd nog meer overstuur), maar na ong. 5 minuten was het apparaat los. Kindje kreeg een speeltje voor de schrik, tranen werden direct gedroogd en probleem was opgelost. Kind springt van de toonbank, kijkt haar (oudere) zus aan en grijnst "Nou moet jij!" Ja, dat kind was echt getraumatiseerd (NOT).

I.m.o. moet het gewoon kunnen, het zijn maar gaatjes, als ze er niets meer mee willen doen ze er niets meer in, as simple as that. Als ze een tijdje geen oorbellen dragen zie je ook nauwelijks meer dat er gaatjes zijn.

Wat nog een tip is bij de eerste keer wisselen: Flinke klodder vaseline of olijfolie oid op die oren, dan gaan ze er bijna vanzelf in, is het ook minder eng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 19:57

ashley1 schreef:
Nouja, was ik dus ook niet van plan want ik was een keer met mijn zusje en dochtertje bij een andere juwelier en ik vroeg gewoon uit nieuwsgierigheid of zij ook gaatjes schoot bij kleintjes. Ja hoor, was haar antwoord, geen probleem. Oh zei ik, een juwelier uit een andere stad wil het niet bij kleintjes omdat als ze niet goed geschoten zijn, ze later lelijk kunnen worden.
Ach, was haar antwoord, als ze een keer ergens achter blijven hangen kunnen ze toch ook uitscheuren en lelijk worden..nee ik hoor, ik schiet ze overal wel in. >;)

En toen mijn 'eigen' juwelier, die als 1 van de weinige het wel nog bij kleintjes onder de 4jaar doet, zei dat haar oorlelletjes gewoon nog te klein waren dacht ik ook: prima... als hij het dus niet liever niet doet, dan hoeft het ook niet.

Maar die schoolvriendin heeft het bij een Hindoestaanse (ofzoiets) juwelier laten schieten, die zijn daar misschien wat makkelijker in, maar dat hadden ze echt heel netjes gedaan. Daarom dacht ik, hmmm...zal ik dan toch niet....??

Maar goed, ik zal eens met haar langsgaan bij die juwelier en nog een keer bij m'n eigen, daar ben ik al een half jaar ofzo niet meer geweest dus misschien dat hij haar oorlelletjes nu wel 'goedkeurd' ;)

We zullen zien, gaat het niet, dan gaat het niet....dan maar wat later. Maar dan krijgt ze er steeds meer besef van, ook als het zeer doet.

Echte kleintjes hebben wel een hogere pijngrens, dat werdt mij verteld in het ziekenhuis op de IC en daar ben ik toen ze baby was ook wel achter gekomen.

Daarom kun je ook beter piercen. Gaat eigenlijk nooit fout(scheef schieten enz). En minder kans op ontstekingen. Men zegt dat het pijnlijker is. Maar daar geloof ik niet veel van. Mijn piercing (in kraakbeen) deed absoluut geen pijn

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:09

Ik was zelf ook een paar weken, volgens mij weken oid, dat ik mijn knopjes kreeg, maar volgens mijn moeder heb ik er ook geen last van gehad verder. Wij allemaal kregen ze eigenlijk tegen die tijd (zusje nichtjes etc).

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:55

Anoniem schreef:
ashley1 schreef:

Daarom kun je ook beter piercen. Gaat eigenlijk nooit fout(scheef schieten enz). En minder kans op ontstekingen. Men zegt dat het pijnlijker is. Maar daar geloof ik niet veel van. Mijn piercing (in kraakbeen) deed absoluut geen pijn

Ligt ook geheel aan je pijngrens! Net als dat sommige mensen tongpiercing onwijs pijnlijk vinden, en anderen juist weer niet..
Maar van mijn eerste gaatjes weet ik niet eens meer wat, dus zoveel zeer zal het niet gedaan hebben _O-

M'n 2e en 3e, en zelfs 4e paar gaatjes weet ik nog wel. Ja t prikt even, maar t doet niet echt zeer.
Helaas heb ik nu nog maar 2 paar gaatjes, die andere 2 paar zijn dicht gegroeid |(
Laatst bijgewerkt door DeadxStar op 17-10-10 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 22:56

Het piercen is wat pijnlijker omdat de naald dikker is, en omdat het minder snel gebeurd...

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 08:19

Vjestagirl schreef:
Het piercen is wat pijnlijker omdat de naald dikker is, en omdat het minder snel gebeurd...

Dat ben ik met u eens, ik heb 1 keer een piercing gehad, in mijn tong, was enorm pijnlijk toen er werd geschoten, en heb daarna 1 volle week met een dikke tong gelopen, heb hem er toen uit laten halen, voor mij geen piercings meer!
Gaatjes in mijn oren geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen probleem, maar nooit meer een piercing!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:17

Onze juwelier deed het niet onder de 4 jaar. Omdat het dan de keus van de ouders was en niet van het kind, en ivm groeien geloof ik.
Ik was jaar of 9 denk ik. En 13 toen ik 2e gaatjes kreeg.
Mijn zusje was 8 geloof ik, en die heeft een half jaar met 1 gaatje rond gelopen voor ze genoeg moed had om het andere oor ook te doen :+

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:25

Ik heb een tijdje in een sieradenwinkel gewerkt (toen ik jaar of 19 was) en daar leren ook alle medewerkers gaatjes schieten, maar erg professioneel gaat dat er niet aan toe.
Je zou het een keertje op een kartonnetje moeten oefenen en daarna wilde de bazin zich wel 'opofferen' als proefkonijn. Nou mooi dat ik het dus niet wilde leren!

Dus tip: ga naar een echte goede juwelier!
En hier doen de meeste zaken het vanaf (ongeveer) 6 jaar.

Zelf heb ik m'n gaatjes pas gekregen toen ik 12 jaar was, maar ik durfde nooit eerder. Had het achteraf toch fijner gevonden als het eerder gedaan was, want op m'n 12de was ik er veel meer bewust van dan een jaar of 6. Ik vond het dood eng, maar wilde ze toch wel graag hebben!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:38

MenB schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat ben ik met u eens, ik heb 1 keer een piercing gehad, in mijn tong, was enorm pijnlijk toen er werd geschoten, en heb daarna 1 volle week met een dikke tong gelopen, heb hem er toen uit laten halen, voor mij geen piercings meer!
Gaatjes in mijn oren geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen probleem, maar nooit meer een piercing!

Als jouw tongpiercing is geschoten, ben je bij een verkeerde geweest hoor :=

MenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:59

@ DeadxStar:
Daar was ik al bang voor :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:01

mijn dochter heb ik heel jong gaatjes laten prikken
zo jong dat ze het zelf niet meer weet
het is wat je zelf wilt
ik had vroeger als baby al oorbellen

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:32

MenB schreef:
@ DeadxStar:
Daar was ik al bang voor :D

Hahaha. Ja das echt heel fout, een piercing moet ook echt gepierced worden en niet geschoten!
Kijk dik kan je tong sowieso worden, bij de ene minder dan bij de ander. Mijn tong was ook hardstikke dik een paar dagen, maar verder geen last van gehad!

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:21

Toen ik 3 was had ik al oorbellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:26

MenB schreef:
Vjestagirl schreef:

Het piercen op zich gaat niet minder snel. Het enige voordeel van schieten is dat het juweel er dan al in zit. Bij piercen steken ze en dan moet er nog een juweel door. ;) Dus het doet wel.

MenB: wil jij een tong piercing nu vergelijken met een oorlel? :+
Straffe piercer die dat heeft kunnen schieten trouwens. Geen oorbel juweel dat lang genoeg is voor een tongpiercing. Ik ken ook echt geen enkele piercer die tongpiercings schiet. Neus en oorpiercings wel nog maar tong? Nog NOOIT en er zitten hier behoorlijke idioten van piercers in de omgeving... Dus ik hoop dat ik je bericht compleet fout geïnterpreteerd heb. :=