Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hilde_q schreef:Natasja: Het is jou recht dat jij het zo ziet hoor!
Maar ik denk nog steeds dat mijn vader de keuze niet had.
Iedereen mag zijn eigen mening geven overigens!
Om even Antonie als voorbeeld te nemen: Waarom komt er geen betere hulp voor deze mensen ? Vaak willen ze juist erg graag geholpen worden maar ze kunnen het gewoon niet alleen !
ikdoemaarwat schreef:ik vind dat het pas egoistisch van andere is als je dan moet blijven voor andere terwijl je zelf totaal niet gelukkig bent!
leven gaat door voor nabestaande, verdriet slijt en het krijgt een plek, maar als je depressief bent , is je wereld elke minuut een hel.....
ik snap best dat mensen dan geen andere uitweg zien en dat kiezen
ik vind dat een ieder dat voor zichzelf moet weten
Nikka schreef:Elke omstandigheid betreffende een zelfmoord is weer anders en je kan ze niet vergelijken. Sommige zijn egoistisch, denk maar eens bijvoorbeeld aan sommige mensen die zelfmoord plegen om een ander te straffen. Bij sommige is er sprake van een enrstig lijden en plegen na langdurig vechten zelfmoord. Anderen vechten niet en stappen eruit.
De rekening ligt hoe dan ook bij de nabestaanden en het zelfmoord plegen door een ouder is iets wat een kind gedurende zijn leven met zich meedraagt.
Hilde_q schreef:Natasja: Het is jou recht dat jij het zo ziet hoor!
Maar ik denk nog steeds dat mijn vader de keuze niet had.
Iedereen mag zijn eigen mening geven overigens!
Om even Antonie als voorbeeld te nemen: Waarom komt er geen betere hulp voor deze mensen ? Vaak willen ze juist erg graag geholpen worden maar ze kunnen het gewoon niet alleen !
blauw00gje schreef:Kentaro schreef:Een paar jaar terug heeft een gozer bij ons uit het dorp dit ook gedaan!!! Zijn vriendin had het uitgemaakt, hij kon daar niet over uit, belde haar op en schoot zichzelf door zijn hoofd.................
Dat is ook lekker dan..
Dát vind ik dus wél egoïstisch.
Kentaro schreef:Dan had hij dat ook kunnen doen ZONDER haar te bellen!!!
Kentaro schreef:Vind het wel een erg groot verschil, liefdesverdriet of iemand die echt aan een depressie o.i.d. lijdt!!
Als iedereen dit dan zou doen, zouden er héél weinig mensen overblijven
Kentaro schreef:Het is serieus waar en aangezien het een heel stoere gast was, ben ik bang dat het in een soort van opwelling was.....