Stoppen met roken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:22

Ik rook zelf niet, maar wat ik nooit snap is dat mensen zeggen: volgende week ga ik stoppen met roken :+ Stop dan gewoon per direct :p
Ik rookte 'vroeger' (4 jaar geleden) ook en heb tijdens 1 van mn peuken gezegd dat ik er mee zou stoppen. Heb de rest van de peuk weggegooit en heb er nooit meer 1 aangeraakt...
Ik zie het nut niet van 'volgende week' stoppen. Doe het dan gewoon lekker gelijk ;)
En in 1x! :j langzaam en geleidelijk helpt niet :n

gaapje

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:24

ben ik ook met je eens.
Ik heb ook meedere pogingen gedaan , met van ......ja morgen stop ik .....volgende week stop ik .
Nooit is het gelukt.

En nu kwam het uit het niets, zo hup zonder er 1 sec over na te denken .
Ik stop zei ik , en was er meteen klaar mee .

Ik vind het nu ook niet zo heeeel zwaar .
Maar je moet er geestelijk wel 110% achter staan , anders kan je het echt op je buik schrijven .

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:28

JessAndHope schreef:
Ik rook zelf niet, maar wat ik nooit snap is dat mensen zeggen: volgende week ga ik stoppen met roken :+ Stop dan gewoon per direct :p
Ik rookte 'vroeger' (4 jaar geleden) ook en heb tijdens 1 van mn peuken gezegd dat ik er mee zou stoppen. Heb de rest van de peuk weggegooit en heb er nooit meer 1 aangeraakt...
Ik zie het nut niet van 'volgende week' stoppen. Doe het dan gewoon lekker gelijk ;)

als je echt verslaafd bent dan werkt dat net even wat anders. :D
ben het wel met je eens dat gelijdelijk vaak niet werkt.
op die manier kwel je je eigen.
stoppen is stoppen,maar soms moet je daar naar toe werken,en iedereen doet dat op zijn manier.
maar vaak word nicotine verslaving onderschat.
het is echt een verslaving en is niet gemakkelijk om er van af te komen.
maar het kan wel,als je maar echt,echt wil.........

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:30

amazone77 schreef:
JessAndHope schreef:

als je echt verslaafd bent dan werkt dat net even wat anders. :D
ben het wel met je eens dat gelijdelijk vaak niet werkt.
op die manier kwel je je eigen.
stoppen is stoppen,maar soms moet je daar naar toe werken,en iedereen doet dat op zijn manier.
maar vaak word nicotine verslaving onderschat.
het is echt een verslaving en is niet gemakkelijk om er van af te komen.
maar het kan wel,als je maar echt,echt wil.........

En jij dacht dat ik voor de lol rookte :+ Nay, hier zit een ex junkie hoor :j
Maar tis net wat ze zeggen, je moet het voor jezelf doen... niet voor een ander want dat lukt je niet.
Als je er niet voor 200% achter staat, dan lukt het je niet.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:31

Ik rook al 23 jaar een pakje per dag .
Oke in mijn zwangerschappen ben ik ook gestopt .

Ik vind dat ik het heel goed doe , ben er ook van overtuigt dat ik het kan .
En het word zeker onderschat .

Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet , en hoe je het doet maakt niet .

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:32

Ik vind het ook errug goed van je hoor gaapje!
Jij was toch ook diegene waarvan manlief aan het uitdagen was?
Dat vind ik echt not done... die zou van mij de volle laag krijgen :j Kom op zeg, beetje volwassen ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:33

mijn opa en vader konden het ook zo in 1 keer.....zo raar.
en die deden dat net zo makkelijk. :D

maar bij de meeste zijn wel een paar pogingen nodig om er achter te komen wat het beste werkt.
en wat dat dan is maakt ook niet uit,als het maat werkt.

ik zelf ben er pas bij de 3e poging er van af gekomen en ook nog eens met behulp van een laser :D
maar ik rook al bijna 2 jaar niet meer. *\o/*

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:34

ik ben normaal gesproken ook altijd van als ik iets heb besloten moet het gelijk gebeuren, maar met dit heb ik het in mijn eerste nachtdienst besloten dat ik na mijn 2e nachtdienst gestopt zou zijn, en daar heb ik me aan gehouden.

dus er zat iets meer dan 24 uur tussen het besluit en de actie.

maar het is nu 6 dagen geleden, heb inmiddels 2 zware dag diensten overleeft zonder te willen roken (gister was iets moeilijker als vandaag) en heb helemaal geen behoefte meer.

ik ben juist heel blij met de nieuwe dingen die ik nu allemaal kan ruiken en proeven!!! :D :D

heb ook met mezelf afgesproken dat ik de eerste week mag snacken tussen door, maar daarna is dat ook klaar en wordt het ook weer tijd om eens aan mijn gewicht te werken!
dus morgen mag het nog en daarna is het weer streng op alles wat ik eet! :D :o

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:34

Ja dat is de mijne .

Gewoon stik jaloers, andere woorden heb ik er niet voor .
Ik kan het gewoon , en ik doe het gewoon .

Ik lach hem straks uit , als ik bordje op de deur plak .

IN DIT HUIS WORD NIET GEROOKT !!!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:35

gaapje schreef:
Ja dat is de mijne .

Gewoon stik jaloers, andere woorden heb ik er niet voor .
Ik kan het gewoon , en ik doe het gewoon .

Ik lach hem straks uit , als ik bordje op de deur plak .

IN DIT HUIS WORD NIET GEROOKT !!!!

doe je GOED!!!!! :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:36

Waarom plak je die nu niet alvast op ;) Mag hij lekker buiten roken als ie dat zo graag wil...
Mijn ex rookte ook, maar vanaf dag 1 lekker buiten hoor!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:38

ik ben in december gestopt (18-12-2008) en die van mij rookte de eerste 2 weken ook heel braaf buiten,
maar toen werd het zo koud dat hij toch maar weer binnen rookte,hij heeft wel het eerste half jaar elke keer als hij weg ging alle peuken mee moeten nemen.
anders gingen ze naar mij roepen. :')

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:39

ja hier ook .
Liggen ze op tafel en gaan ze met ze allen roepen .......gaapje, gaaapje hier zijn we .

Gisteren lag er 1, die heb ik verpulfert haha.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:41

ben wel blij dat mijn hunny niet rookt, en hij mij daar niet mee in verleiding kan brengen!

ik denk dat het niet eens speciaal dan zou zijn dat ze me roepen, maar het is zo volkomen een gewenning om regelmatig een peuk op te steken dat ik het vaak uit automatisme deed.
dan zou ik misschien wel per ongeluk staan met een peuk!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:43

zelfs na 5 maanden had ik het nog niet altijd even makkelijk hoor,heb 1 keer een paje camel open gemaakt van mijn vriend en er even heel hard aan geroken. :D

verder geloof ik geen rare dingen meer gehad haha

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:44

nouik ga hapje eten , douche en de bank op .

En het is echt de gewenning .
Ik denk ook zo wel is ineens, heb ik echt niet gerookt net bij de koffie ......weet ik het wel zeker , kan ik dat echt koffie zonder peuk .

Ik moet er gewoon aan wennen dat ik zonder peuk kan .
Nou hoe achterlijk klinkt dat !!.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:45

wacht maar tot je gaat dromen....ik heb verschillende keren gedroomd dat ik had gerookt,schrok wakker en kon de nicotine zowat proeven......dan ben je ver heen of niet? _O-

fijne avond ik ga zo willem binnen zetten. ;)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:46

ja maar dat is het wel, in het begin is het heel vreemd omdat je zooooo lang hebt gerookt!!!

er zijn situaties die je niet kende zonder peuk!! zoals 's morgens koffie oid.

we komen er wel! nog even volhouden en dan hebben we volgens mij het zwaarste gedeelte al gehad!

ik heb er al een paar keer over gedroomd, dat was echt heel raar! kon het niet proeven ofzo, maar gewoon raar kwam het op me over!

ik slaap wel onrustiger sinds ik ben gestopt, hoop dat dat snel bij trekt, op een gegeven moment wordt dat wel vermoeiend!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:47

mijn topje staat nog lekker 24/7 op het land .

en jullie ook fijne avond !!!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:51

mister,pas toen ik de laser behandeling had gehad kon ik weer normaal slapen na het stoppen.
die 2 x daarvoor was slapen een ramp,gewoon leven was al moeilijk genoeg zonder peuk,ik had het er echt heel erg zwaar mee.
1e keer was ik 3 weken gestopt geweest,had het boek gelezen van allen carr,en dagt echt nu ben ik er voor goed van af,maar helaas dat was dus niet zo.
de 2e x was een hel!!! wilde op de datum stoppen toen het rook verbod in ging,heb het maar 9 dagen volgehouden,ik was niet te genieten,sliep mniet en voelde mij erg klote.
en met de laser ging het allemaal stukken beter.
maar helaas werkt dat niet bij iedereen,bij mij werd het afkikken een stuk makkelijker zo,de verschijnselen waren minder en minder hevig,denk niet dat ik het anders had gered hoor.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:53

Amazone, welke laserbehandeling heb jij gehad?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 17:54

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:00

Ik ben nu ook zo'n 6 a 7 weken gestopt. Ik zou eerst afbouwen, maar dat werkte niet bij mij. Ik ging het elke keer weer uitstellen en het kwam er maar niet van. Maar gelukkig heb ik een vriend die me er vanaf heeft geholpen. Hij rookte ook maar zijn wil was wat sterker dus we zijn samen nu gestopt in een keer :) wel heel moeilijk op het begin vooral als iemand om je heen rookte maar nu kan ik er wel tegen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:00

:= Nou bij mij kwam ie écht niet binnen. Al hoosde het van de regen! HIJ wil roken... tsja, dan ga je ook maar buiten staan hoor! :j Ik ga niet mn huis laten stinken, mn kleding laten stinken en meeroken omdat hij zo nodig moet roken. Dan gaatie maar lekker naar buiten!!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:02

amazone77 schreef:
mister,pas toen ik de laser behandeling had gehad kon ik weer normaal slapen na het stoppen.
die 2 x daarvoor was slapen een ramp,gewoon leven was al moeilijk genoeg zonder peuk,ik had het er echt heel erg zwaar mee.
1e keer was ik 3 weken gestopt geweest,had het boek gelezen van allen carr,en dagt echt nu ben ik er voor goed van af,maar helaas dat was dus niet zo.
de 2e x was een hel!!! wilde op de datum stoppen toen het rook verbod in ging,heb het maar 9 dagen volgehouden,ik was niet te genieten,sliep mniet en voelde mij erg klote.
en met de laser ging het allemaal stukken beter.
maar helaas werkt dat niet bij iedereen,bij mij werd het afkikken een stuk makkelijker zo,de verschijnselen waren minder en minder hevig,denk niet dat ik het anders had gered hoor.

dat is wel heel vervelend ja!! ja het blijkt wel weer dat het voor de ene persoon veel makkelijker is dan voor de ander, terwijl we allemaal verslaafd zijn aan het zelfde.

blij te horen dat het nu wel goed gaat met je slaap!
ik heb wel het idee dat ik al rustiger slaap dan eerst, en minder droom, dat is ook wel fijn.

volgens mij ben ik ook al iets minder prikkelbaar, al kan ik dat ik nog wel rookte ook af en toe wel eens flink uit mijn slof schieten over iets onbenulligs! :D :o
heb behoorlijk temperament in mijn karakter!