Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sandeman schreef:mams is heel erg ziek van de bestraling en haar haar begint uit te vallen. Haar slokdarm doet eg veel pijn en kan steeds minder goed slikken. Ze ligt nu in een bed beneden en gaat binnenkort aan een nachtpomp met sondevoeding. Ik zou vandaag naar haar toe gaan, maar ze is en te ziek en ik heb zelf griep, dus mag niet komen. Pfff het is soms zoo moelijk
Miracle_ schreef:En hoe gaat het nu met haar TS??
Sandeman schreef:Krijg er toch rillingen van.
De tumor van mijn moeder is wel kleiner geworden, alleen ze doet moeilijk met de sondevoelding. Ze is weer kiloos kwijt. Word morgen nog 1 dag aangekeken of ze sonde er niet uitrekt en de wijkverpleegkundige wel binnenlaat, anders wordt ze maandag opgenomen in zieken huis. Anders zal ze sterven aan ondervoeding zei de longarts.

Sin_ schreef:@ TS, super dat je haar zo blijft steunen! Ik heb gemerkt dat veel mensen uit de omgeving het er moeilijk mee hebben als een goede vriend/vriendin kanker heeft en daardoor weinig tot niets van zich laten horen.
Mijn moeder heeft borstkanker, heeft zelf in augustus 2010 een knobbeltje ontdekt en dat bleek kanker te zijn. Ze is geopereerd, heeft 32 bestralingen gehad en is nu bezig met de chemo. Ze heeft 3 van de 6 kuren gehad.
Sinds oktober 2010 weet ik dat ik zelf baarmoederhalskanker heb. Dus we zitten hier met moeder en dochter en allebei kanker. Ik zou 6 keer chemo krijgen om mijn tumor te verkleinen, de laatste keer chemo kon niet doorgaan, omdat mijn lichaam dat niet meer aankon. Mijn bloedwaardes waren veel te laag en mijn nierfunctie was al te ver achteruit gegaan, de artsen durfden het niet aan om de 6e chemokuur door te laten gaan. Ik zou eigenlijk 10 operatie geopereerd worden, maar de operatie kon niet doorgaan, weer vanwege lage bloedwaardes. Nu word ik 24 januari geopereerd en ik hoop dat het daarmee klaar is. Ik weet van te voren niet wat ze tijdens de operatie aantreffen, dus kan zijn dat het na de operatie nog lang niet afgelopen is, maar ik hoop maar op het beste!
IngridB schreef:Sin_ schreef:@ TS, super dat je haar zo blijft steunen! Ik heb gemerkt dat veel mensen uit de omgeving het er moeilijk mee hebben als een goede vriend/vriendin kanker heeft en daardoor weinig tot niets van zich laten horen.
Mijn moeder heeft borstkanker, heeft zelf in augustus 2010 een knobbeltje ontdekt en dat bleek kanker te zijn. Ze is geopereerd, heeft 32 bestralingen gehad en is nu bezig met de chemo. Ze heeft 3 van de 6 kuren gehad.
Sinds oktober 2010 weet ik dat ik zelf baarmoederhalskanker heb. Dus we zitten hier met moeder en dochter en allebei kanker. Ik zou 6 keer chemo krijgen om mijn tumor te verkleinen, de laatste keer chemo kon niet doorgaan, omdat mijn lichaam dat niet meer aankon. Mijn bloedwaardes waren veel te laag en mijn nierfunctie was al te ver achteruit gegaan, de artsen durfden het niet aan om de 6e chemokuur door te laten gaan. Ik zou eigenlijk 10 operatie geopereerd worden, maar de operatie kon niet doorgaan, weer vanwege lage bloedwaardes. Nu word ik 24 januari geopereerd en ik hoop dat het daarmee klaar is. Ik weet van te voren niet wat ze tijdens de operatie aantreffen, dus kan zijn dat het na de operatie nog lang niet afgelopen is, maar ik hoop maar op het beste!
Jeetje meid wat heftig zeg
En je bent nog zo jong ( las 23 in je profiel)![]()
Heel erg veel sterkte en ik zal ook voor jou duimen dat alles goed zal gaan komen
Sin_ schreef:@ TS, super dat je haar zo blijft steunen! Ik heb gemerkt dat veel mensen uit de omgeving het er moeilijk mee hebben als een goede vriend/vriendin kanker heeft en daardoor weinig tot niets van zich laten horen.
Sandeman schreef:eten is pijnlijk omdat de betsraling haar slokdarm heeft aangetast. Me zus heeft vanmorgen de sonde pomp aangesloten. ik ga zo heen om te kijken of ze hem er niet uitgetrokken heeft. Het is idd heel zwaar dat ze niet meewerkt. Heb net ff een flinke huil bui gehad en nu met goede moed naar haar toe. ze mag niet merken dat ik me ..... voel. Ik hoop dat ik haar aan haar verstand kan peuteren dat die sonde levensreddend kan zijn.,
Lautjuh123 schreef:Wat naar om te lezen. En wat komen er veel mensen mee in aanraking!
Fijn dat je haar zo blijft steunen, ondanks dat je zelf ook nog veel andere dingen aan je hoofd hebt.
Ik weet zelf sinds half december dat ik hodgkin heb (lymfklierkanker). Dit is gelukkig goed te genezen, maar mijn leven staat nu wel even stil. Studeren, werk enz. Krijg 6 chemokuren. 1 kuur bestaat uit 2 keer, met 2 weken rust ertussen. Krijg dinsdag deel 2 van kuur 1.
Heel veel sterkte voor zowel jou als je vriendin.
Sin_ en Sandeman, jullie in het speciaal ook veel sterkte toegewenst.