Je haar iedere dag wassen is slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:11

Vienna2007 schreef:
Abeltje77 schreef:
Ik was me dus echt niet elke dag.

Dat is een grap neem ik aan? ;(

Nee? Waarom? Wordt ik zo vies van de hele dag op kantoor zitten?

Als ik me 's avonds gedouched heb, dan doe ik dat 's ochtends niet meer, en soms is het dan de ochtend erop dat ik weer onder de douche sta. Ik wordt echt niet vies hoor, van een dagje niet douchen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:13

Je hebt 2 liter vocht per dag nodig maar dat hoef je niet allemaal als water te drinken. Het zit namelijk al voor het meeste in ons eten, in fruit en groenten bijvoorbeeld :) Meer water drinken kan op zich geen kwaad, behalve als het heel warm is omdat je dan de balans van vocht en zouten in je lichaam verstoort. Als je tegen de 10 liter drinkt wordt water drinken gevaarlijk.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:15

Abeltje77 schreef:
Nee? Waarom? Wordt ik zo vies van de hele dag op kantoor zitten?

Als ik me 's avonds gedouched heb, dan doe ik dat 's ochtends niet meer, en soms is het dan de ochtend erop dat ik weer onder de douche sta. Ik wordt echt niet vies hoor, van een dagje niet douchen.

En wat denk je dat er s'nachts in je bed allemaal gebeurd?

Eigen keuze hoor, maar ik kan er niet met mijn pet bij dat er mensen zijn die zich niet elke dag wassen (dus heb het niet perse over douchen!) Het is gewoon een stukje hygiene.

Abeltje77

Re: Je haar iedere dag wassen is slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:17

Dus als ik me 's avonds gedouched heb, ben ik een viezerik als ik me 8 uur later niet weer douch?

Je kunt het ook overdrijven hoor.

_Tara_

Iedere dag met douchegel wassen is echt niet bevoorderlijk voor je huid :n Daarnaast ook totaal onnodig.

Vienna2007

Abeltje77 schreef:
Dus als ik me 's avonds gedouched heb, ben ik een viezerik als ik me 8 uur later niet weer douch?

Je kunt het ook overdrijven hoor.

Een dag heeft 24 uur!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:18

ja en?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:18

Vienna2007 schreef:
En wat denk je dat er s'nachts in je bed allemaal gebeurd?

Eigen keuze hoor, maar ik kan er niet met mijn pet bij dat er mensen zijn die zich niet elke dag wassen (dus heb het niet perse over douchen!) Het is gewoon een stukje hygiene.

Vind ik ook hoor.
Ik ben graag schoon en fris.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:19

Als je Maandagochtend douched, en Dinsdag niet, pas Woensdagochtend weer, dan is dat toch geen 8 uur?

Je doet ook je behoeftes neem ik aan... zit vol bacterien!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:20

Ik wil toch wel elke dag, zo niet 2 keer per dag douchen...

En ik was mijn haar ook elke dag, tenzij het al goed zit, maar dat komt weinig voor. Ik heb krullen, en die moeten echt goed gefohnd worden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:21

Een dagje niet douchen is echt niet erg hoor := Ik heb me gisterochtend gedouched, vandaag douche ik niet en dan morgenochtend/middag pas weer. Komt wel vaker voor hoor.
Wist niet dat er mensen waren die daar zo over dachten, dat je iedere dag moet douchen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:25

Dat staat er ook niet. Ik heb het over wassen. Je doet je behoeftes toch. Ik wil daar graag schoon zijn (heel mijn lichaam overigens).

KarinvdM

Ik krijg daar echt de kriebels van Tara, ik hoop dat je vanmorgen dan wel met een washandje aan de slag geweest bent? Hoewel ik dat ook niet echt lekker vind, dan smeer je de boel eigenlijk alleen maar uit...
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 29-09-10 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ik was mezelf iedere dag :j Dan voel ik me direct frisser en meer wakker.
Mijn haar wassen vind ik wat anders. Dat doe ik 1 keer per week.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:26

Vienna2007 schreef:
Als je Maandagochtend douched, en Dinsdag niet, pas Woensdagochtend weer, dan is dat toch geen 8 uur?

Vroeger (een jaar of 60 geleden) gingen de mensen 1 keer in de week in bad. En die mensen hebben dat ook gewoon overleefd. Hoe komt het denk je dat er steeds meer mensen allerlei allergieën hebben? Juist... door een overkill aan hygiëne.

Ik douche ook 's avonds. En 's ochtends niet nee. Wanneer ik in mijn bed lig word ik daar niet vies van, en als ik eens toch bezweet wakker word kan ik altijd nog besluiten om toch alsnog te douchen. Mensen zweten inderdaad 's nachts. Maar word jij 's ochtends wakker in een plasje zweet dan? Ik niet... ik mik gewoon zo nu en dan mijn matrasbeschermer in de wasmachine ;)

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:27

Vroeger stonken mensen dan ook meer.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:27

Vienna2007 schreef:

Maar dat zeg ik toch helemaal niet? waarom zit ik me hier uberhaubt te verdedigen eigenlijk 8)7

Ik zeg dat ik me maandagAVOND douch, dan dinsdagochtend niet, en dan woensdagochtend weer.

en ik stink echt niet hoor :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:30

Vienna2007 schreef:
Dat staat er ook niet. Ik heb het over wassen. Je doet je behoeftes toch. Ik wil daar graag schoon zijn (heel mijn lichaam overigens).

Je bent nooit schoon. Heel je lichaam zit onder de bacteriën. Gelukkig maar trouwens. Anders werd je zo ziek.

@ KarinvdM: Een washandje over m'n gezicht ja :j

Jullie eten zeker ook niet een boterham met je handen terwijl je bij je paard bent ofzo?

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:30

Ik douche echt altijd s'morgens, zonder douche begint mijn dag niet en voel ik mij gewoon niet wakker.
S'avonds was ik me altijd een beetje,gezicht,oksels,voeten en duik dan echt mijn bed in,die ik ook maar 1x in de week verschoon.

Sinds zo'n 2 jaar was ik me met neutral,ook mijn haar (om de 3 dagen) dus met die shampoo, conditioner van de kapper. Dit omdat ik dus 3 jaar geleden hele heftige reacties kreeg op zeep, denk aan hele droge rode vlekken maar ook een soort pukkeltjes (zelfs op mijn hoofd). Na een bezoek aan de huisarts werd mij geadviseerd om een tijd geen zeep te gebruiken, en dit werkt prima.

Omdat neutral nou niet echt een fris geurtje achterlaat zoals veel badschuim/shampo's doen, gebruik ik na het douchen amandelolie voor mijn lichaam en satin silk (van kapper) voor mijn haar.

Ik lees dat veel mensen het onhygienisch vinden om 2 dagen niet (je haar) te wassen met zeep, toch is het beter, denk bijvoorbeeld maar aan je vagina die je niet met zeep mag wassen.Je lichaam houd in prencipe alles zelf op peil,zeep verstort dit alleen maar.

Het klinkt stom om te zeggen maar iemand die zijn geslachtsdeel elke dag met zeep wast is viezer dan iemand die het niet doet, zo is het ook met je haar.

Natuurlijk willen we er niet allemaal bij lopen als rimboe bewoners en is het heerlijk om lekker fris te ruiken,maar "goed" is iets anders.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:35

_Tara_ schreef:

Alléén over je gezicht? Ik kan me dat echt niet voorstellen :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:48

_Tara_ schreef:
Vienna2007 schreef:

Je bent nooit schoon. Heel je lichaam zit onder de bacteriën. Gelukkig maar trouwens. Anders werd je zo ziek.

Jullie eten zeker ook niet een boterham met je handen terwijl je bij je paard bent ofzo?

Ik ga mee met de 'niet elke dag douchers' :+ Het is nergens voor nodig, je word er echt niet ziek van, je stinkt er niet door en het gaat allemaal prima hoor.
En idd, ik eet m'n broodje bij de paarden gewoon MET vieze klauwen _O-

Ik douche om de dag, heeeel soms elke dag. Op de dagen dat ik niet douche poets ik natuurlijk wel gewoon m'n tanden en ik was m'n gezicht. Ik weet niet wat je allemaal moet doen om zo gigantisch vies te worden dat je elke dag moet douchen en je nederhelft zo goor is dat het meurt :')
Als ik zou twijfelen dan zou m'n man een goede test zijn, want die heeft de neus van 'n bloedhond :)) Hij doucht bijna elke dag, maar heeft nog nooit gezegd dat ik stink. En hij is precies het type dat dat meteen zou zeggen! Sterker nog, hij zegt weleens dat ik veel lekkerder ruik dan z'n twee exen, die net als hij gewoon elke dag onder de douche sprongen.

Zo, nu ga ik douchen! :D
Laatst bijgewerkt door Grapjasjes12 op 29-09-10 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:51

Ik vind 't eigenlijk een beetje smetvrees achtig overkomen als je jezelf iedere dag of 's ochtends én 's avonds gaat douchen.

Tanden poetsen vind ik dan wel weer vies als je dat maar 1 keer per dag doet of een dag overslaat.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:52

Vind ik ook Tara :j Ik denk ook dat dit een grote oorzaak is voor al die allergische reacties tegenwoordig, net als al die bacterie dodende middelen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 09:56

Bacterie dodende middelen begrijp ik ook niet. Die dingen zitten echt niet voor niks op je handen en lijf en overal eigenlijk :P

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:08

Ik was het zelf iedere dag :)
Anders krijg ik juist een vette kop :D