Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 08:44

Nee zover ik weet niet, ik kreeg ook twee dagen na mijn 30ste verjaardag de oproep in de bus.
Leuk cadeau is dat, zeg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:22

als je vaak contact bloedingen hebt, kun je ook een uitstrijkje laten maken voor je 30e
dat was bij mij dus het geval ( op 23e al)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:33

nou, ik had net de assistente van de huisarts aan de telefoon (voor iets anders), dus ik heb meteen maar eens gevraagd waarom ik geen oproep heb gehad.. dat wist ze ook niet. Ik kreeg een ander nummer dat ik moest bellen, en daar vertelden ze me dat ik uit de regio zou zijn verhuisd??? en dat ik daarom geen oproep had gehad. Ik woon hier al 15 jaar, dus wel een beetje vreemd verhaal..
maar goed, ze heeft me weer aangemeld, en ik krijg nu binnen een week een oproep.
je moet dus toch zelf ook allert blijven blijkt maar weer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:38

Lynn_Nikita schreef:
als je vaak contact bloedingen hebt, kun je ook een uitstrijkje laten maken voor je 30e
dat was bij mij dus het geval ( op 23e al)

Had ik uberhaupt maar eens bloedingen, ik word niet ongesteld of niks :o
Al drie jaar niet, dus zwanger zal het niet zijn.
Dokter weet het ook niet, is wel bekend.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 12:39

juval schreef:
nou, ik had net de assistente van de huisarts aan de telefoon (voor iets anders), dus ik heb meteen maar eens gevraagd waarom ik geen oproep heb gehad.. dat wist ze ook niet. Ik kreeg een ander nummer dat ik moest bellen, en daar vertelden ze me dat ik uit de regio zou zijn verhuisd??? en dat ik daarom geen oproep had gehad. Ik woon hier al 15 jaar, dus wel een beetje vreemd verhaal..
maar goed, ze heeft me weer aangemeld, en ik krijg nu binnen een week een oproep.
je moet dus toch zelf ook allert blijven blijkt maar weer.

Dat is raar idd.

Wel goed dat je je gemeld hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:35

Ondanks dat het topic inmiddels een maandje stil ligt, is het wel een redelijk centraal topic dus ik mik hem toch even omhoog :)

Gisteren ben ik namelijk zelf voor het uitstrijkje geweest.
Wat een hel zeg! Ik ging redelijk ontspannen heen, maar daar bij het zien van de eendenbek, sloeg het direct om en raakte ik zo in de stress dat het niet gelukt is :\
Ik baal er erg van want ik wilde er graag zsm vanaf zijn. Half november mag ik het opnieuw proberen.
Gelukkig schijn ik niet de enige te zijn bij wie het niet gelukt is. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:47

Ik ben vandaag voor een uitstrijkje geweest. Ben nog 'maar' 24, maar mijn hormonen doen erg vreemd dus na wat eerdere inwendige onderzoeken moest nu een uitstrijkje. Opzich maakt het me allemaal helemaal niks uit, ik weet dat die man bij het hele vrouwelijke dorp uitstrijkjes doet, dus dat is het probleem niet..

Alleen heb ik een spiraaltje en deed dat zo'n pijn toen dat geplaatst werd, dat ik er toch altijd lichtelijk tegenop zie, ook alleen tegen die eendenbek. Pas op het moment dat ik daar lig, eerder niet, dat scheelt.

Het is wel gelukt vanmiddag, maar omdat ik weer gespannen werd deed het toch wel even pijn.. Als het eenmaal zit is dat ook weg, en het uitstrijkje zelf stelde niks voor. Dus achteraf gezien viel het me eigenlijk wel mee.. Ben benieuwd wat er uit komt, vind het toch wel spannend..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:52

Ik ging onbewust ontzettend tegenwerken (klemmen etc) en daardoor deed het inbrengen nogal pijn. En ja, dan wordt het allemaal steeds moeilijker.. Ben nog steeds boos op mezelf dat het niet gelukt is :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 20:53

Cayenne schreef:
Ondanks dat het topic inmiddels een maandje stil ligt, is het wel een redelijk centraal topic dus ik mik hem toch even omhoog :)

Gisteren ben ik namelijk zelf voor het uitstrijkje geweest.
Wat een hel zeg! Ik ging redelijk ontspannen heen, maar daar bij het zien van de eendenbek, sloeg het direct om en raakte ik zo in de stress dat het niet gelukt is :\
Ik baal er erg van want ik wilde er graag zsm vanaf zijn. Half november mag ik het opnieuw proberen.
Gelukkig schijn ik niet de enige te zijn bij wie het niet gelukt is. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?

He wat balen, probeer in november aan iets anders te denken.
Ik was al aan het denken wat ik die middag met de paarden ga doen.

Bij mij was trouwens alles goed.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:01

Fijn dat alles goed was Jesito! Ik hoop dat er bij mij ook niks aan het handje is.. Maar goed, dan moet ik naar een gyeacoloog en dan gaat die waarschijnlijk weer allemaal vervelende onderzoeken doen.. Ik hoop maar dat het snel opgelost is :')

Bij mij deed het inbrengen ook pijn, heb wel even hard AUW!! geroepen.. Maar gelukkig kon ik toen weer redelijk ontspannen, en toen ging het wel.. Ik begin er misschien wel een beetje aan te wennen inmiddels..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:13

Hopelijk is bij jouw ook alles goed zorro, het zijn nou eenmaal niet de leukste onderzoeken.
Ik ben ook blij dat ik ervan af ben en dat alles goed is.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:20

Ik ben iemand die het af zou zeggen. Zou er niet eens over nadenken ; Gewoon nee.

Ik hoef geen kinderen, alleen al om de reden dat ik daar in m'n blote kont moet liggen.
Volgens mij word ik helemaal gek en draai ik helemaal door.

En deze uitspraak klinkt heel hard, maar dan maar ziek. Ik ga helemaal nooit zo liggen.

Gelukkig mag ik er nog even over denken. Misschien denk ik er over 10 jaar wel anders over ;)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:22

Lena01, ik vind het nogal een moeilijke uitspraak.
Het gaat wel om een onderzoek naar BHK. Ik heb liever heel even pijn, dan er later achter te moeten komen dat ik kanker heb.
En ja, nu is het niet gelukt, maar ik heb wel direct een nieuwe afspraak gemaakt, want ik moet en zal weten of alles goed is of niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:22

Lena01 schreef:
Ik ben iemand die het af zou zeggen. Zou er niet eens over nadenken ; Gewoon nee.

Ik hoef geen kinderen, alleen al om de reden dat ik daar in m'n blote kont moet liggen.

En deze uitspraak klinkt heel hard, maar dan maar ziek. Ik ga helemaal nooit zo liggen.

Gelukkig mag ik er nog even over denken. Misschien denk ik er over 10 jaar wel anders over ;)

wat heeft in hemelsnaam kinderen krijgen/willen ermee te maken?
als je kanker krijgt, zul je ook met je benen wijd moeten en erna operaties moeten ondergaan

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:23

Ik had er overigens weinig moeite mee om daar in vol ornaat te moeten liggen.
Het ging me vooral om de eendenbek icm de spanning die voor veel pijn zorgde waardoor het niet lukte.
Die dokters hebben het al honderden keren gezien hoor. Daar heb ik weinig moeite mee.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:29

jesito schreef:
Nee zover ik weet niet, ik kreeg ook twee dagen na mijn 30ste verjaardag de oproep in de bus.
Leuk cadeau is dat, zeg.

Ik had geen enkele probleem met dertig worden...totdat ik op 1 dag de oproep kreeg en bericht van mijn zorgverzekering dat ik meer premie moest gaan betalen, omdat ze verwachten dat ik meer ziek zou worden zeker >;)
Kortom, als je dertig bent geworden, dan begint de aftakeling. :roll:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:30

Ik ben nog geen dertig, maar kreeg hem ook al in de bus :+
(Ik word op 4 december 30.)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:32

Dan komt de verhoging van je zorgpremie in ieder geval later! Dat scheelt weer wat.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:32

Lynn_Nikita schreef:
Lena01 schreef:

wat heeft in hemelsnaam kinderen krijgen/willen ermee te maken?
als je kanker krijgt, zul je ook met je benen wijd moeten en erna operaties moeten ondergaan

Een operatie is anders, dan ben je er niet met je verstand bij (hoop ik xD).

Wat kinderen krijgen ermee te maken heeft? Dat je er net zo charmant bijligt! Geen denken aan!

Ik geloof dat ik helemaal door zou draaien, helemaal gek word.

En als je de kanker hebt.. Tsja, dan moet ik daar dan maar wat op bedenken. Ik denk zelfs dat ik zo ver zou gaan om het te laten verwateren, geen onderzoeken, of de pijn moet ondragelijk zijn ofzo, maar mij krijg je niet op zo'n bankje.

Ik droom er wel 'ns over, en dan word ik huilend en zwetend wakker. Of een bevalling, dat je zo ligt. Ik word helemaal gek.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:35

Dus je gaat liever dood aan kanker dan zo'n onderzoek te laten doen? (wat nog geen 2 minuten duurt als het goed gaat.)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:37

en je denkt dat ze geen vooronderzoeken hoeven te doen bij bhk?
tja, droom verder

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:40

Ik ben in juli 30 geworden en een paar maand ervoor had ik de uitnodiging er al liggen. Trok meteen al wit weg.
Moet bekennen dat ik nog steeds niet ben geweest. Ben gewoon een enorme schijterd! |o
Als ik alles zo lees hier dan weet ik ook wel dat ik gewoon moet gaan maar die drempel he....

Ik wil heel graag kinderen maar dat doe ik ook wel zonder hulp van anderen....net zoals in de dierenwereld, doe het wel zelf en kauw de navelstreng zelf wel door! :D
( flauwekul natuurlijk! )

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:41

Cayenne schreef:
Dus je gaat liever dood aan kanker dan zo'n onderzoek te laten doen? (wat nog geen 2 minuten duurt als het goed gaat.)

Daar ben ik dan weer nuchter in. Dood ga je toch. (Harde uitspraak, maar wel hoe ik er over nadenk ;) )

Ik zit nu uiteraard niet in die situatie, dus ik mag eigenlijk ook niet oordelen, maar zoals ik er nu over denk, denk ik het wel ja. Ik ga heel ver om zoiets niet te hoeven.

Ik zou heel dat persoon, huisarts of assistente, nooit meer onder ogen durven zien.

Citaat:
en je denkt dat ze geen vooronderzoeken hoeven te doen bij bhk?
tja, droom verder

Hoezo, droom verder? Dit is mijn mening, en ik denk dat ook vele andere deze mening met mij delen. Maar veel niet toegeven.

Ik denk dat het eigenlijk wel een vrij normale gedachtegang is.

En zoals ik al zei ; ik weet niet hoe ik reageer in zo'n periode, en misschien ben ik als ik 30 een stuk nuchterder, maar als ik nu , hoe ik nu ben, een brief zou ontvangen, zou die gelijk bij het oud papier liggen. Geen denken aan.
Laatst bijgewerkt door Lena01 op 15-09-10 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:41

Lena01 schreef:
En als je de kanker hebt.. Tsja, dan moet ik daar dan maar wat op bedenken. Ik denk zelfs dat ik zo ver zou gaan om het te laten verwateren, geen onderzoeken, of de pijn moet ondragelijk zijn ofzo, maar mij krijg je niet op zo'n bankje.

.

jeetje dat is wel erg naief zeg :=

ik heb inmiddels door alle onderzoeken en biopsie's en mn bevalling al zovaak met de billen bloot gelegen dat het me geen reet meer intresseert, ze kijken maar lekker een eind raak.....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 21:42

Lena01, het is dat ik je domme uitspraak vergeef door je leefdtijd maar ik hoop dat je in de loop der jaren wijzer word.
Denk even na bij wat je zegt.