wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:55

Poeh heftig hoor Chanicha.
Ik ben gelukkig een heel positief mens en zie altijd wel het zonnetje schijnen gelukkig.
Maar deze week had ik het echt niet makkelijk. Maarja dan denk ik ook, ik kijk naar de mensen die het minder hebben dan valt ht altijd wel mee.
Inderdaad denken aan de leuke dingen van een dag, al heb ik vandaag een dag waar ik geen leuke dingen in had maar.. misschien morgen weer een nieuwe leuke dag.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 12:00

Ik heb een te snel werkende schildklier... Waarschijnlijk ook al jaren. Maar heb nu medicatie en regelmatig bloed prikken en controle. Ben erachter gekomen toen ik ineens helemaal onder de uitslag kwam te zitten. Het ging ook niet weg. Dus naar dermatoloog, daarna door naar internist, en zo erachter gekomen. Gelukkig gaat het nu wel goed, binnenkort weer controle.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:46

Zo na 2,5 week doemdenken, moordneigingen enz enz ben ik vandaag weer voor het eerst vrolijk opgestaan.
Heerlijk als je medicijnen gaan werken, balen dat ik de 9e weer moet prikken en dan zeker weet dat ik de 10e er weer een pilletje bij ga krijgen.

Dan gaan we maar weer ruim 2 weken doemdenken voordat ik weer vrolijk wordt.
Hoe gaan jullie hier mee om want dit is echt een doffe ellende hoor.
Als alles eenmaal loopt dan loopt het maar de weg er naartoe.. pffffffffffff

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:51

Mando als je er aan denkt dat zo'n klein pilletje je beter kan laten voelen denk je er misschien anders over.
Ik heb het bij mijn leven laten horen en denk er niet over na dat ik 's morgens vóór de koffie mijn medicijnen in moet nemen.
Mijn zus heeft ook pas te horen gekregen dat haar schildkliet te langzaam werkt maarals je iets móet krijgen vind ik persoonlijk dit nog het minst erge en geloof me, die weg er naartoe wordt steeds vlakker en korter hoor!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 08:55

Even een stiekem "stipje" ... :D
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, ga later lezen.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:10

hier nog een thyrax kandidaat.
ben 15 jaar geleden er achter gekomen dat ik een flinke hyper heb (graves) kuur gehad van strumazol en thyrax.
1 jaar geslikt en gehoopt dat het over ging. Niet dus....
dit heeft zich 3 x herhaalt. Met als resultaat:
radio actief jodium en nu dus geen werkende schildklier
zit nu op 1 witte en 1 blauwe thyrax of te wel 0.125mg
voor de rest van mijn leven.

Heb geen problemen met slikken van die dingen.
Ben van flinke hyper naar flinke hypo gegaan
en ben hierdoor nooit meer de oude geworden.
Heb het nog steeds altijd koud
-altijd moe (ga wel door heb nml geen tijd hiervoor )
-spierpijn
-gewrichtspijn
-slecht dingen onthouden
-mijn hoofd is letterlijk leeg
ach ik heb er mee leren leven, maar mijn omgeving heeft niet
in de gaten wat het voor een invloed heeft op mij.
(en eig wil ik ze er ook niet mee lastig vallen,
je kunt het ook niet snappen als je het zelf ook niet hebt)
Dus mijn motto is altijd blijven ademen en doorgaan ;) ;)

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:14

Hey, toch wel veel mensen met restklachten dus?

Clau, dat 'lege' hoofd heb ik inderdaad ook. Net of ik dommer ben geworden. Zoo frustrerend vind ik dat!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:24

Ik ga binnekort ook weer bloed laten prikken.

Ik merkte helemaal niks meer van de medicijnen, kreeg weer ontstekingen in mn gezicht, was weer kouwelijk en moe. Slik nu 6 pilletjes ipv de aangegeven 3. Heb nu wel weer het idee dat het weer wat doet, maar lijkt me niet helemaal de bedoeling :P

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:32

Dan is bloed laten prikken wel een goed idee inderdaad Nathalie!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:33

Ja dat gevoel heb ik ook dat ik dommer ben geworden.
Stom he.

Wel positief te lezen dat die aanloop steeds korter en vlakker gaat worden. Ik ben altijd heel positief ingesteld en ik weet dat het allemaal wel goed gaat komen maar de afgelopen 2,5 week had ik dat dus niet hoor ...
Vandaag voel ik me gewoon ook weer eens gewoon goed.

Ik wil ook mijn omgeving er niet mee lastig vallen maar ze hebben er wel last van.
Aan de buitenkant zie je niets he.. maar verder weet ik wel dat alles goed gaat komen alleen die weg er naartoe duurt zo verdomd lang.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:37

Mando, ik heb maar een klein stukje gelezen van het topic, maar jouw waarden waren wel heeeel laag zeg! :oo

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:50

Ik weet niet of het door het natuurlijk schildklierhormoon komt dat ik slik, maar mijn meeste klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, al vrij snel toen ik begon.
Ik had o.a.: moe, slecht geheugen, prikkelbaar, geen concentratie maar vooral zooooooooo moe oja en kkkkkoud.
Ben nu weer een beetje "mezelf" aan het worden, bijwerkingen zou ik niet weten. Ik slik Thyreoïdum.
En kan nu natuurlijk ook weer gewoon eten zonder gelijk een pond aan te komen. :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:43

Melody mijn waardes waren boven de 100. Mawb mijn schildklier deed helemaal niets meer.
Hij is gezakt naar 52 en de laatste keer naar 33 dus we gaan de goede kant uit.
Volgens de berekeningen moet ik uitkomen onder de4. Dus nog even te gaan.

Heel herkenbaar Linky, ik kwam ook aan van de lucht. Echt bizar. Maar die kilo's vliegen er nu ook af.
Ik merk aan de weegschaal als de thyrax hun werk gaat doen dan wordt ik weer lichter en zodra ik dan weer verhoog met medicijnen dan wordt ik weer zwaarder.

Leuk schommelen hoor..... _O-

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:23

Jammergenoeg durft mijn arts mij geen medicijnen te geven vanwege het schommelen en mijn slecht werkende lever....
Wil ook kilo's kwijt!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 11:25

Jammergenoeg durft mijn arts mij geen medicijnen te geven vanwege het schommelen en mijn slecht werkende lever....
Wil ook kilo's kwijt!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:04

Ja dat is balen Amanda, kan je daar niet eens een second opinion voor vragen?

Ik merk dat alles weer gaat werken zoals het moet werken, begin idd weer af te vallen, ben weer vrolijk en heb zelfs gestreken gisteren omdat ik daar moed en plezier voor had en dan gaat het de goede kant uit.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:17

Inmiddels zit ik ook voor het eerst 2 weken al goed in mijn vel, heb zin om wat te doen en na mijn werkdagen heb ik ook gelijk het huishouden gedaan ( dat is me nog nooit overkomen :o ) Zouden de medicijnen nu eindelijk hun werk doen :D ben helaas nog niks kwijt wat betreft gewicht :(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:28

hoi, ik zag jullie topic en hoop dat ik ook een stukje mag schrijven. Ik ben Astrid 45 jaar en in mijn hele familie zijn er schildklierproblemen. Bij mij werd het een te snelle schildklier en wel zodanig dat medicijnen niet meer hielpen dus moest ik een radioactieve jodiumkuur en daar hebben ze dus teveel gegeven en nu heb ik alweer jaren een te langzaam werkende schildklier. Ik slik daar voor euthirox 125, maar mijn schildklier blijft aan de langzame kant , en dt van dat lege hoofd herken ik ook heel erg, ik heb soms wel eens gedacht dat ik het begin van alzheimer had zo vergeetachtig werd ik vooral het korte termijngeheugen. Ook vind ik het jammer dat je animo zo naar beneden gaat dat je zo pessimistisch en bijna apathish ervan wordt of hebben jullie dat niet??

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:33

Deflin, ja zo te lezen slaan nu de medicijnen aan... in het begin had ik dat ook niet zo door maar als je steeds lager komt dan is de impact van het wijzigen van je medicijnen 10x zo groot heb ik het gevoel omdat je weer helemaal naar ellende wordt gezet en dan weer langzaam opkrabbel.

Rocymax Ja maar dat heb ik alleen als ik weer een overgang naar een hogere dosis medicijnen krijg. Daarna ga ik me wel weer beter voelen. Ow ja het gevoel van Alzheimer is heel herkenbaar.

Ik heb al besloten om als ik de 10e weer de uitslag krijg en weer omhoog zou gaan om me op voorhand te gaan verontschuldigen bij mijn collega's voor mijn drakengedrag. En aan te geven dat als ze in de toekomst dit gedrag weer bij me terug zien komen dat ze me maar uit prikken moeten sturen want dan klopt er iets niet _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:38

Joooeeehooeee hier ook een leeg hoofd hoor en als ik gen dingen opschrijf .........!
Ook ik val er niemand mee lastig want wat kunnen zij er aan doen, helemaal niets!
Ik heb gelukkig wel een zeer begrijpende man die het totaal geen probleem vindt als ik tussendoor eens ga liggen of vroeg naar bed ga en die in het huishouden ook zeer goed helpt.
Het is iets dat blijft en nou kan ik er wel iedere dag over gaan lopen zeuren maar zoals ik altijd zeg, het is niet anders!

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:40

Rocymax dat van dat pessimistische en vergeetachtige is heel herkenbaar; dat is nu eigenlijk allemaal weg.
Ik hoef niet meer elke keer als ik mijn boek even weggelegd heb (paar dagen of zo) overnieuw te beginnen, en kom weer met de goede boodschappen thuis. Heerlijk. Heb weer zin om dingen te doen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:49

Oh gelukkig maar, ik slik de medicijnen al een hele tijd maar die vergeetachtigheid lijkt wel erger te worden.ik werk als recepcioniste en 2 dagen terug kwan er een gast die betaalde zijn rekening , maar ik had het nog niet in de computer ingevoerd, maar dacht van wel, dus was er een kasverschil, ik naar die mensen om te zeggen dat door de haast er waren nog meer gasten, ik vergeten was hun geld aan tenemen, en die man zegt ,jawelhoor je hebt me 5 euro teruggegeven en toen herinnerde ik het me weer , wist niet hoe ik me moest verontschuldigen en voel me nog best rot daarover, vooral omdat ik bang ben dat het erger aan het worden is. Tja en dat dikker worden/ niet afvallen /,,dik zijn,,pfff, maar ik praat er eigenlijk ook nooit over , het is nu eenmaal zo

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 13:15

Dat vergeetachtige is inderdaag niet leuk,de meeste mensen weten het van mij dat scheelt wel.Maar ik maak ook wel eens fouten, ik werk voor mezelf en moet dan echt mijn hoofd er bij houden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:35

Ik heb last van een hoop klachten die bij een traag werkende schildklier horen. Inmiddels verschillende keren bloed laten prikken, maar er blijft uitkomen dat ik 'gezond' ben. Toch voel ik me rot door alle klachten. Er zijn ook andere onderzoeken geweest (hart, longen, echo buikorganen), maar ook daar kwam niets uit. Ik weet het allemaal niet meer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 10:24

Kan het me voorstellen Georgette.
Ik had ook allemaal vage klachten al vanaf begin maart ofzo.. dus liep er ook al heel lang mee.
Gelukkig zijn ze er bij mij wel achter gekomen.

Is er ook geprikt op MS of Reuma want die klachten lijken wel op die van de schildklier.

Ik voel me sinds een dag of 3 weer goed, ben weer wat vrolijker, kan weer wat meer hebben... gelukkig.
Nu moet ik niet te overmoedig worden hoor.. maar ik voel me er wel lekker bij.