Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
robbedoes schreef:delerium schreef:je betaalt voor het faciliteren van de operatie. Een nieuw orgaan is niet met geld te koop. Daarvoor ben je afhankelijk van de vrijgevigheid van anderen. En dáárom vind ik dat als je ze niet wilt geven ook niet zou moeten krijgen. Dat is iets waar geld buiten staat.
en daar komen we precies op het punt waar ik over val. dan gaan je organen misschien naar iemand bij wie je ze helemaal niet wil hebben.
dat is mijn punt. ik wil mijn organen daar hebben waar ik ze wil hebben. en niet waar de artsen ze willen hebben
bo0tjeee schreef:Bacardyx schreef:vanaf hoe oud mag jij eigelijk bloeddonor worden?
zeker ook vanaf 18?
weet niet of het er al stond maar zag het zou ga niet,
Ja, vanaf 18 jaar mag je bloeddonor zijn. Dit ivm gewicht e.d.
Dit kan je nalezen op de website van sanquin.nl
Ayasha schreef:Ik wil het risico niet nemen dat ik niet "over kan" omdat een deel van mijn lichaam hier blijft en ik met wat pech dus nog een 50tig tal jaar tussen twee lagen hang omdat die jongeling nog verder leeft met mijn organen. Heeft niks met grote of kleine moeite te maken.
Mindim schreef:Ayasha schreef:Ik wil het risico niet nemen dat ik niet "over kan" omdat een deel van mijn lichaam hier blijft en ik met wat pech dus nog een 50tig tal jaar tussen twee lagen hang omdat die jongeling nog verder leeft met mijn organen. Heeft niks met grote of kleine moeite te maken.
Kan je ook anders zien: kun je wel over, als een deel van je organen hier blijft, omdat je andere hebt ontvangen van een ander? Om dan nog niet te spreken van de gever van die organen, die staat te wachten om de zijne weer op te eisen. Dan heb je daar helemaal niets.
Ayasha schreef:En dan moet je nog rekening houden dat je 2 of 3 maanden niet gepierced mag zijn en met tattoo's is de wachttijd nog wat langer dacht ik. En er zijn nog wat "maar'en"
En als je een tattoo hebt, mag je een jaar geen bloed geven. Dus vanaf de datum dat 'ie is gezet tot een jaar later. Daarom kan ik nu pas bloed geven
Mindim schreef:Citaat:Prima; maar ik geen organen krijgen, dan ik ook minder aan de zorg afstaan.
Ik vat dit toch anders op
Jij betaald toch ook niet voor de soep die je niet krijgt of wel soms? 
dan kunnen ze gelijk mijn bril en/of lenzen erbij nemen
)