Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Re: Discussie: Hoe ver ga jij voor je kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:31

Rinske, jeetje zeg!

De leeftijdsgrens voor adoptie ligt toch pas ergens rond/na de 40?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:45

Probleem bij adoptie is dat de procedure heel erg lang duurt en je dus eigenlijk er al ergens rond je 20ste aan zou moeten beginnen... Nou ja, dat is wat overdreven, maar ik vind die leeftijdsregel behoorlijk idioot.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:47

Rinske he wat rot om dit te lezen. Ik denk vaak aan je en had gehoopt dat het toch allemaal wat meer succes had gehad.

Wat is IVM als ik vragen mag? Ik hoop dat het gaat werken... echt waar. Gun het je zo erg!

[edit] Al gelezen via google.
Interessant!! Een vriendinnetje van me is nu alweer 3 jaar in de MMM en nu met haar laatste poging IUI bezig.. wie weet is dat wat voor hun als deze poging niet gelukt is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:54

Rinske, een vriendin van mij haar partner was ook al te oud voor adoptie (boven de 40), dus toen hebben ze het gewoon op haar naam gedaan. Hij heeft sowieso al meerdere kinderen uit zijn vorige huwelijk en daar zit ook een geadopteerd meisje tussen. En nu hebben ze sinds een aantal jaren een schattig Haitiaans jongetje erbij. Die adoptie ging trouwens relatief snel, vond ik (jaartje of 2)......... Maar goed, sterkte met alles, voor iedereen trouwens die zo graag een kindje wil.
Kan uit ervaring zeggen dat het iets heel moois is, ik ben dolblij met mijn enige dochter. <3

Overigens heb ik de man van die vriendin wel eens gevraagd hoe het zit met de liefde voor zijn kinderen (de kinderen van hemzelf en het geadopteerde meisje). Hij zei me dat hij van allemaal evenveel houdt. Hij is dol op al zijn kinderen. Het is ook een erg leuk stel bij elkaar, dus dat antwoord verwachtte ik al, maar dacht 'laat ik eens vragen', gewoon effe uit nieuwsgierigheid............... ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:11

Elicious schreef:
Rinske, jeetje zeg!

Jep, maar mijn vriend is 46, dus dan mag je er uberhaupt niet meer aan beginnen. Bovendien moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt achterlijk vind dat je 20.000 euro moet betalen voor een kind, dat vind ik toch wel een soort van kinderhandel. Dat geld hebben we gewoon ook niet.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 09-07-10 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:14

Rinske schreef:
Elicious schreef:
Rinske, jeetje zeg!

Jep, maar mijn vriend is 46, dus dan mag je er uberhaupt niet meer aan beginnen. Bovendien moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt achterlijk vind dat je 20.000 euro moet betalen voor een kind, da's toch gewoon je reinste kinderhandel. Dat geld hebben we gewoon ook niet.

Sorry, dat wist ik niet!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:14

Geeft niet :) .

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:16

Rinske, vanwaar IVM in plaats van IVF?
Ik hoop voor jou op een mooi wonder binnenkort, want die bestaan gewoon ook!

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met iemand uit het alternatieve circuit. Heb met haar al goede ervaringen op andere vlakken en hopelijk kan ze ons hiermee ook helpen.
Las laatst ook zeer goede verhalen over acupunctuur. Zijn er hier meiden die dat soort dingen ook hebben ingezet of over hebben nagedacht?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:18

Ik heb er over nagedacht maar niet nodig gehad.
Vriendin van me wil het wel gaan doen, maar pas als de IUI mislukt is volgens mij... Dus kan daar ook nog niks over zeggen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:18

Rinske schreef:
Jep, maar mijn vriend is 46, dus dan mag je er uberhaupt niet meer aan beginnen. Bovendien moet ik eerlijk zeggen dat ik het echt achterlijk vind dat je 20.000 euro moet betalen voor een kind, dat vind ik toch wel een soort van kinderhandel. Dat geld hebben we gewoon ook niet.

helemaal mee eens!
Snap dat ook nog steeds niet.En dat geld gaat ook niet naar de moeders :n .

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:22

Chubby schreef:
Rinske, vanwaar IVM in plaats van IVF?
Ik hoop voor jou op een mooi wonder binnenkort, want die bestaan gewoon ook!

Bij IVM hoef je minder hormonen te spuiten, daarbij wordt een onrijpe eicel uit je eierstokken gehaald ipv een rijpe eicel. Omdat ik redelijk grote kans heb op overstimulatie door hormonen, is ons deze behandeling aangeboden. 21 juli horen we of we ermee door mogen gaan.

Chubby schreef:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met iemand uit het alternatieve circuit. Heb met haar al goede ervaringen op andere vlakken en hopelijk kan ze ons hiermee ook helpen.
Las laatst ook zeer goede verhalen over acupunctuur. Zijn er hier meiden die dat soort dingen ook hebben ingezet of over hebben nagedacht?

Voordat ik in het zh liep ben ik ook naar een acupuncturist geweest, maar dat heeft bij mij dus niks uitgehaald. Vond het overigens best aangenaam hoor, daar niet van, maar er werd maar een bepaald aantal behandelingen vergoed, dus ben ik er niet mee door gegaan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:34

Ik heb bij de eerste IVF poging acupunctuur gehad. Aan de ene kant vond ik het wel fijn. Toch voor het idee om alles op alles te zetten zogezegd... Ik vond het alleen zeer verwarrend dat hij me een week na de terugplaatsing vertelde dat ik zwanger was, want dat voelde hij aan mijn pols. Jammergenoeg werd ik een paar dagen later toch echt ongesteld... Die poging is dus mis gegaan.

Wetende dat de 3e zeker wel gelukt is, kan ik achteraf ook zeggen dat hij gelijk had, ik heb tijdens die poging ook de innesteling gevoeld, net als tijdens de 3e poging. Op dat moment vond ik het veel druk geven. Verder vond ik het ook niet prettig om nog meer extra afspraken te hebben. Tijdens de pogingen heb je al zoveel vaste afspraken, dat ik dat als vervelend ervoer.

Rinske: heel veel succes met IVM!!! Hoe tellen ze die pogingen? Mag je er ook 3, of telt het net als IVF in eigen cyclus,6x IVM is 1xIVF?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:41

Ik dacht dat de overstimulatie juist de bedoeling was bij IVF, hoe meer rijpe eitjes hoe beter? En dan per cyclus max 2 cryo's terugplaatsen, waardoor je zelfs meerdere cycli kan doen met 1 IVF?

Maar die voordelen vallen toch helemaal weg bij IVM?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:48

Een goede stimulatie is zeker de bedoeling, maar overstimulatie zeker niet. Daar word je echt goed ziek van, kan ervoor zorgen dat er geen punctie mag zijn of geen terugplaatsing en kan gewoon echt gevaarlijk zijn. Ik heb steeds een neiging tot overstimulatie gehad.

Bij een IVF poging willen ze liefst tussen de 5 en 12 eicellen. Dan kan je lichaam het allemaal goed handelen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:53

PriscaZ schreef:
Rinske: heel veel succes met IVM!!! Hoe tellen ze die pogingen? Mag je er ook 3, of telt het net als IVF in eigen cyclus,6x IVM is 1xIVF?

Helaas mag je maar 1 poging IVM doen, daarna moet je gewoon weer over op een andere methode, IVF of een operatie in mijn geval. Denk dat we daarna voor IVF zullen gaan als dit niet helpt.

Net als wat PriscaZ zegt, stimulatie is goed, maar overstimulatie niet, daar kun je heel ziek van worden met ziekenhuisopnames en al.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:57

Ah oké, weer wat geleerd!
Ik leer tegenwoordig dingen die ik liever niet had willen leren :+

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:07

Dat hebben wij ook, zou het ook liever niet uit kunnen leggen ;)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:30

Ik ga dit topic even wakker schudden :o
Ik heb gezocht naar recentere topics, maar die heb ik niet kunnen vinden. Heb er wel al veel aan gehad om dit topic door te lezen :j

Met een hele voorgeschiedenis zijn mijn vriend en ik inmiddels zover dat een kindje krijgen alleen middels icsi zou kunnen, en anders niet...

Ik heb me overal op ingelezen en kan er (redelijk) nuchter in relatieveren en weet eigenlijk al voor 95% zeker dat ik het niet via icsi wil :o
Dat het niet op een natuurlijke manier kan zie ik eigenlijk als teken aan de wand om het hier bij te laten.
We zijn gelukkig met wat we nu hebben... wil ik een molen door zonder garantie dat ik daar gelukkiger van wordt... nee dat denk ik niet.

Maar die laatste 5%, die zijn nog wel eens lastig...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:27

Komt het door de endometriose? Wel balen! Maar ik denk dat je altijd van die vlagen: wel/niet/wel/niet houdt...

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:28

komt inderdaad voor een groot deel door de endometriose, maar ook van mijn vriend z'n kant zit het niet helemaal zoals het hoort dus het is dubbelop -O-

Ik denk inderdaad ook wel dat het wel/niet/wel/niet gevoel altijd een beetje blijft sudderen.
Maar ik heb de afgelopen tijd ook het gevoel gehad dat ik moest uitleggen waarom ik het dan niet zou doen.
Mede door dit topic kom ik nu meer tot de conclusie dat ik heus niet de enige ben die een grens legt bij icsi.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:31

Nee, ik denk dat het goed is als je realistisch kunt blijven nadenken over wat voor invloed/gevolgen het kan hebben op je eigen psyche/relatie etc...

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:34

Zelf heb ik altijd gezegd als het natuurlijk niet lukt dan stop ik er mee want dan heeft mijn lichaam of mijn man zijn lichaam aan gegeven dat er iets niet in orde is om op natuurlijke weg kinderen te krijgen. Had niet gaan puzzelen want de wereld vergaat niet als het niet had gelukt vul je je leven anders in. Teminste ik.

Maar het geluk was met ons en heb een gezonde zoon van 8 maanden nu met een voorspoedige zwangerschap maar een zware bevalling van 2 dagen;)

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:34

Ik denk niet dat ik de hele medische molen zou doorlopen. Ik heb namelijk altijd geroepen dat ik voor adoptie zal gaan als ik zelf geen kinderen kan krijgen. Dat gevoel heb ik nog steeds. Al besef ik mij dat een partner daar niet perse ook voor zal gaan.

Denk4ever, heel veel sterkte met je beslissing, ik denk dat ik die zou maken op basis van mn gevoel. Wat niet of niet geheel goed voelt, zou ik niet doen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:42

Ik ben nu begonnen met spuiten voor IVF.
IVM hebben we geprobeerd, en is helaas mislukt. Daardoor heb ik een behoorlijke klap gehad. Gelukkig een pauze gehad in de zomervakantie en kan er nu weer tegenaan. Ik hoop natuurlijk dat het deze keer positiever uit gaat vallen voor ons, maar na de vorige keer verheug ik me iig nergens meer op := .

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:50

@denk4ever,
Waarom is ICSI voor jouw de grens? Als het IVF was geweest was je er dan wel voor gegaan?