Bewust 1 kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:34

MiSz_SaNdY schreef:
waar ik gelukkig van word? het krijgen van een gezond kindje !!!

En daarna het blijft niet alleen bij het maken en het eruit persen. (al snap ik niet wat er zo leuk is aan dat laatste)
Je zit er ook nog 18 jaar aan vast.
Heb jij eigenlijk kinderen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:35

Waar zie jij staan dat ik kinderen heb gekregen omdat dat hoort? :?

Ik dacht zelf ook dat ik er gelukkiger van zou worden, anders was ik er niet aan begonnen, dat staat er volgens mij duidelijk! Maar mijn belangrijkste doel is nu dat mijn kinderen gelukkig worden. Dat is nummer een, mijn tijd komt wel weer. Ik word nu ook gelukkig als ik 's avonds naast die bedjes sta en die ontspannen slapende koppies zie. Ik word er ook gelukkig van als ik ze met papa over het strand zie rennen. Ik word helemaal warm als er eentje (of twee) 's morgens bij me in bed kruipt, dat warme lijfje tegen me aan plakt en met twee armpjes om mijn nek uit de grond van haar hart zegt 'Mama, ik vind jou zoooooooooo lief!'
*okee, genoeg gezwijmeld* ;)

Dus: ik heb vooral kinderen gekregen omdat ik ervan overtuigd was dat ik die kinderen een goed leven zou kunnen bieden. En omdat het me prachtig leek - en lijkt - om die te zien opgroeien tot 'mooie' (niet per se uiterlijk, maar meer qua persoonlijkheid) mensen.

En als je echt denkt dat je met kinderen gewoon door kunt leven zonder aanpassingen te doen, dan droom maar lekker verder - dat kan dus echt niet ;)

nelis

[quote="Moontje1991]

Joyckuh ik zeg niet dat alle kinderen naar de opvang moeten ik zeg dat je best kunt blijven leven als je kinderen hebt zonder je aan te passen.[/quote]

Ok mijn mond gaat hier met de minuut verder open staan....

Pas jij je wel is aan in het leven uberhaupt?
Simpel voor beeld, als je een baby hebt zul je hem toch om de 3 a 4 uur moeten voeden in het begin, zeg jij dan gewoon s'nachts "bekijk het! " , nee dus pas je je aan naar het kind op dat moment.

Joyckuh

En wie zegt dat al die mensen met kinderen geen leven hebben en geen dingen doen waar ze gelukkig van worden?
Weet je waar ik nu echt gelukkig van word? Gezellig met mijn zoontje naar de Efteling gaan en die grote glimlach op zijn gezicht zien als we in een atractie zitten. Of toen ik laatst een bellenblaas voor hem had gekocht en hij dolblij de rest van de klanten in de winkel aan het vertellen was dat hij bellenblaas kreeg! Waarom zou geluk afhankelijk moeten zijn van hoeveel uur ik werk? Of van de keren dat ik nog ga paardrijden? Ik wil alles doen van dat alles, en dat betekend minder werken, minder paardrijden, maar wel mijn kind zien. Dat jij kinderen ziet als een last vind ik jammer voor jou. Ik zelf zie kinderen namelijk als een verrijking van mijn leven, ze maken de wereld net dat beetje mooier.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:36

Moontje1991 schreef:
MiSz_SaNdY schreef:

En daarna het blijft niet alleen bij het maken en het eruit persen. (al snap ik niet wat er zo leuk is aan dat laatste)

18 jaar? Gooi jij ze dan buiten en hoef je ze nooit meer te zien?

Joyckuh

nelis schreef:

Simpel voor beeld, als je een baby hebt zul je hem toch om de 3 a 4 uur moeten voeden in het begin, zeg jij dan gewoon s'nachts "bekijk het! " , nee dus pas je je aan naar het kind op dat moment.

Jij snapt ook niks :roll: Voor dat voeden neem je gewoon een nanny in huis :roll: Duhh!

:=
Laatst bijgewerkt door Joyckuh op 05-07-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Moontje1991 schreef:
MiSz_SaNdY schreef:

nee dat persen vonden wij wel fantastisch... :Z

Maar kan je nou ook is antwoord geven op de vraag die ik eerder stelde aangaande je dieren?

Blue_Eyes

Re: Bewust 1 kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:37

Dat persen vond ik nou eigenlijk echt geweldig :D Verklaar me maar voor gek, maar dat vond ik echt het mooiste van heel die zwangerschap - de bevalling! Nou heb ik het ook wel echt makkelijk gehad ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:37

Moontje1991 schreef:
Twiggy dat is maar net wat je onder een leven verstaat is dat adem en eten of gelukkig zijn?
En ja voor sommigen mensen is hun leven dan voorbij.

Joyckuh ik zeg niet dat alle kinderen naar de opvang moeten ik zeg dat je best kunt blijven leven als je kinderen hebt zonder je aan te passen.

Moontje, als je een leven zonder kids gewend bent en je krijgt er eentje, ga je je leven aanpassen, echt waar. ;)
Je zult wel moeten....... Moet ik nog uitleggen waarom ook? :+
Krijg maar eens een baby, die je moet voeden, die moet slapen om te groeien. Need I say more?

Ik vind je een vrij kortzichtige tante met je opmerkingen. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. ;)
En wat bedoel je met 'wat je onder een leven verstaat'. Vertel mij eens wat voor leven ik volgens jou nu leidt dan, als moeder?
Ben ik wel erg benieuwd naar....... Vertel, hoe saai mijn leven is. :D :D :D

Ik zou best wel eens willen dat mijn leven wat saaier was namelijk... lekker rustig, hahahaa...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:40

Moontje1991 schreef:

Ik vond mijn bevalling heel pijnlijk en heftig, maar wat was ik blij om mijn kindje na 9 maanden te kunnen knuffelen en zien.
Het meest mooie, intense moment in mijn leven!!!! Vergeet ik nooit meer en het was alle pijn waard.

18 jaar aan vast? Ik blijf altijd haar moeder, ook na die 18 jaar, hoor.

Joh, prima dat jij ze niet wil, jouw keuze, maar ik snap niet zo goed wat je in dit topic doet. Rellen? Is dat het? Je frustraties er uit gooien ofzo? Wat voeg je eigenlijk toe aan dit leven?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:41

Citaat:
MarcoBorsato schreef:
@ Tivoli, dan leg ik het je uit. De band tussen mijn broers en mij is onbreekbaar. Dat gaat verder dan dood of leven. Ik denk dat als je heel veel van iemand houdt, er altijd een klein stukje achterblijft.

Zo voel ik dat ook met mijn tweelingbroer :j.

Ik heb een tijd gehad dat ik hem even niet wilde zien omdat er iets was voorgevallen en ik heb daar heel veel moeite mee gehad. Het heeft mij wel heel veel verdriet en pijn gekost om hem even buiten mijn leven te laten maar ik had dat nodig om mij te realiseren dat we nog wel verbonden zijn maar dat zijn vriendin nu bij hem op nummer een staat (dat was vroeger wel anders, beide kanten op).

Nu heb ik sinds kort weer regelmatig contact met hem en ik koester dat. Hij is mij zo enorm lief.
En ook ik verlies liever één van mijn ouders dan hem.
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 05-07-10 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:42

Blue_Eyes schreef:
Waar zie jij staan dat ik kinderen heb gekregen omdat dat hoort? :?

Ik dacht zelf ook dat ik er gelukkiger van zou worden, anders was ik er niet aan begonnen, dat staat er volgens mij duidelijk! Maar mijn belangrijkste doel is nu dat mijn kinderen gelukkig worden. Dat is nummer een, mijn tijd komt wel weer. Ik word nu ook gelukkig als ik 's avonds naast die bedjes sta en die ontspannen slapende koppies zie. Ik word er ook gelukkig van als ik ze met papa over het strand zie rennen. Ik word helemaal warm als er eentje (of twee) 's morgens bij me in bed kruipt, dat warme lijfje tegen me aan plakt en met twee armpjes om mijn nek uit de grond van haar hart zegt 'Mama, ik vind jou zoooooooooo lief!'
*okee, genoeg gezwijmeld* ;)

Dus: ik heb vooral kinderen gekregen omdat ik ervan overtuigd was dat ik die kinderen een goed leven zou kunnen bieden. En omdat het me prachtig leek - en lijkt - om die te zien opgroeien tot 'mooie' (niet per se uiterlijk, maar meer qua persoonlijkheid) mensen.

En als je echt denkt dat je met kinderen gewoon door kunt leven zonder aanpassingen te doen, dan droom maar lekker verder - dat kan dus echt niet ;)

Dat maak ik op uit jou post.
Je zegt dat je kinderen heb genomen om ze gelukkig te maken en omdat je niet dacht er zelf ongelukkig van te worden.
Er stond nergens omdat jij dacht dat je er gelukkig van zou worden.

Overgens alles kan dat je een kind op de wereld zet betekend niet dat je ervoor moet zorgen.
Nee dat betekend niet dat ik het goedkeur maar het is wel mogelijk.
Er zijn genoeg ouders die hun kind smorgens bij opa en oma dumpen en om 8 uur weer ophalen of als het effe niet uit komt een paar dagen bij opa en oma.
En nee ik vindt niet dat die mensen kinderen moeten nemen maar het gebeurt wel.

En verder dromen?
Dromen horen toch mooi te zijn.
Als ik jou stukje lees over je kind en dat jet het zo supper vindt als ze smorgens bij je in bed komt en je daarvoor je oude leven hebt opgegeven heb ik echt medelijden met je.
Niet banketstaaf bedoelt fijn als jij er gelukkig mee bent maar als jij niet zou zeggen dat je er gelukkig me bent zou ik denken ach dat arme mens elke ochtend lastig gevallen enz.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:44

Ik ben 31, mijn zus wordt bijna 30 en ook al zijn we beiden getrouwd en moeder, onze moeder is nog steeds aan ons verbonden. Soms praktisch, soms mentaal, soms alleen maar van ver weg. Maar ze is er altijd! Moeder ben je voor altijd. Niet voor 18 jaar.

@Nelis: dan moest je toch maar eens om opslag gaan vragen :D

@Moontje, je hoeft absoluut geen medelijden met mij te hebben hoor, dan zal ik proberen dat ook niet met jou te hebben :D Ik denk dat de moeders hier mij wel begrijpen - jij duidelijk niet. Je denkt iets op te maken uit mijn post, wat ik helemaal niet zo geschreven of bedoeld heb.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:45

nelis schreef:

Oja dan weet je meer dan mij.
En zoals ik al zei hier komt nooit een babyh.
Ik ga en niet mee werken aan de overbevolking van de wereld zo egoistisch ben ik niet.
En ik ga mijn leven niet in de goot gooien
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 05-07-10 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:45

Moontje1991 schreef:
Als ik jou stukje lees over je kind en dat jet het zo supper vindt als ze smorgens bij je in bed komt en je daarvoor je oude leven hebt opgegeven heb ik echt medelijden met je.
Niet banketstaaf bedoelt fijn als jij er gelukkig mee bent maar als jij niet zou zeggen dat je er gelukkig me bent zou ik denken ach dat arme mens elke ochtend lastig gevallen enz.

Zou denk ik als ik het zo lees niet graag naast jouw wakker worden, wat een negatieve houding ze3g.

Maar moontje vertel is , beantwoord mijn vraag nu is of jij ook zo denkt ten opzichte van je dieren? zijn die ook zelf verantwoordelijk voor hun geluk?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:47

Lastig vallen????? Mijn hemel, wat een termen, zeg..... gezelliggggg...... :+

Wat een egoisme straalt er vanaf, zeg. Neem ze niet, maar respecteer dat een ander wel met alle liefde voor 1 of meerdere kinderen wil zorgen. Oh, en ik kan je nu vertellen. Jij bent 18? 18 pas..... Nou, jouw leven zal op vele fronten nog gaan veranderen. Het blijft niet zoals het nu is, kan ik je alvast vertellen. Let maar eens op..... Een mens gaat hoe dan ook door verschillende levensfasen, mensen komen en gaan in je leven, er kunnen je dingen overkomen (en geloof me, dat gaat zeker gebeuren).
En dan kijk je ooit ook eens terug op het leventje dat je nu leidt als 18-jarige.

Ik geniet juist enorm van al die levensfasen, ondanks dat ze niet altijd even makkelijk zijn. Maar ach, ik ben dan ook een stuk ouder dan jou. Levenservaring zal je meer over het leven doen leren. Lijkt me niet eens zo slecht voor iemand met jouw mentaliteit. ;)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:47

Moontje1991 schreef:
nelis schreef:
[

Oja dan weet je meer dan mij.
En zoals ik al zei hier komt nooit een babyh.
Ik ga en niet mee werken aan de overbevolking van de wereld zo egoistisch ben ik niet.
En ik ga mijn leven niet in de goot gooien

ok van de mensheid niet, maar van het aantal katten werk je wel mee qua overbevolking?
Ik denk gezien jouw reactie's in dit topic dat je leven al niet echt leuk is .. misschien zou je je is wat meer open moeten stellen voor de leuke dingen in het leven en een cursus begrip bij de LOI aanvragen. Zou misschien je kijk op de wereld vergroten :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:48

Ah, als moeder leef ik automatisch in de goot en ik doe mee aan de overbevolking...... Goh....... :+

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:49

nelis schreef:
Moontje1991 schreef:

Zou denk ik als ik het zo lees niet graag naast jouw wakker worden, wat een negatieve houding ze3g.

Maar moontje vertel is , beantwoord mijn vraag nu is of jij ook zo denkt ten opzichte van je dieren? zijn die ook zelf verantwoordelijk voor hun geluk?

Uiteraad niet mijn dieren voegen iets toe aan mijn leven daar wordt ik gelukkig van die zijn lief en gezellig.
iets totaal anders dan een kind dus die toch nooit luisteren, luiers vol scheiten, de prostitutie ingaan, banken overvallen, andere kinderen pesten omdat ze goedkope schoenen aan hebben enz enz enz

Nelis ik ben dol op mijn leven ik heb een super leven een liefe vriend en liefe huisdieren.
maar ik wordt stront ziek van al die mensen die maar eisen dat je een kind neemt en eisen dat je het leuk vindt want het moet en je moet het leuk vinden en ander ben je achtelijk enz enz enz.
Als ik het niet wil is dat mijn keuze.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:50

Twiggy2008 schreef:
Ah, als moeder leef ik automatisch in de goot en ik doe mee aan de overbevolking...... Goh....... :+

Dat licht er maar net aan wat jij onder in de goot verstaat.
En overbevolking ja want je hebt een kind op de wereld gezet dus 1tje extra dus grotere overbevolking.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:51

Moontje, je moet van mij helemaal niks. Sterker - ik denk dat het maar beter is als jij geen kind krijgt. Maar blijkbaar heb jij er wel zwaar iets op tegen dat andere mensen WEL kinderen willen, met wat voor redenatie dan ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:52

Hoezo valt Twiggy er dan anderen mee lastig? :?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:53

Moontje1991 schreef:
Uiteraad niet mijn dieren voegen iets toe aan mijn leven daar wordt ik gelukkig van die zijn lief en gezellig.
iets totaal anders dan een kind dus die toch nooit luisteren, luiers vol scheiten, de prostitutie ingaan, banken overvallen, andere kinderen pesten omdat ze goedkope schoenen aan hebben enz enz enz

Nelis ik ben dol op mijn leven ik heb een super leven een liefe vriend en liefe huisdieren.
maar ik wordt stront ziek van al die mensen die maar eisen dat je een kind neemt en eisen dat je het leuk vindt want het moet en je moet het leuk vinden en ander ben je achtelijk enz enz enz.

Jouw katten kunnen ook wel is geen zin hebben in jouw , en scheiten ook in de tuin van de buren, of jonken maar aan... :+ kom op moontje de vergelijking van kids die nooit luisteren etc slaat kant nog wal. dankunnen we ook wel een dooddoener er in gooien van alle marrokanen zijn crimineel en alle antilianen hebben een Bijvrouw.

Wie Eist er dan dat je een kind moet nemen? misschien als je gwoon 1 keer duidelijk bent heb je er geen last meer van.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:54

Moontje1991 schreef:

Weet je wat het grappige is? Dat kinderen veel overeenkomsten hebben met dieren, dieren luisteren niet (tenzij je een goed afgerichte hond heb, een goed opgevoed kind luisterd trouwens ook), dieren scheiten heel hun verblijf onder (een kind word ooit zindelijk en gaat dan zelf naar de wc en trekt door, een dier niet) en dieren zijn ook niet altijd even aardig voor elkaar.

Van mij hoef je geen kind te nemen hoor! Anders krijgen we dadelijk nog last van overbevolking! Maar laat dan ook de mensen in hun waarde die wel kinderen hebben en er gelukkig van worden! Het zijn immers wel onze kinderen die jou later op jou oude dag moeten verzorgen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:55

Blue_Eyes schreef:
Moontje, je moet van mij helemaal niks. Sterker - ik denk dat het maar beter is als jij geen kind krijgt. Maar blijkbaar heb jij er wel zwaar iets op tegen dat andere mensen WEL kinderen willen, met wat voor redenatie dan ook.

Andere mensen mogen van mij best kinderen nemen als ze ze maar bij zich houden en niet andere ermee lastig vallen.
Als er weer eens een kind midden op straat speelt en auto`s probeert tegen te houden ja dan vindt ik het belachelijk dat die ouders kinderen hebben genomen.
Neem er zoveel je wilt maar zorg er zelf voor en val andere niet lastig met jou kinderen of dat nou met verhaaltjes is of foto`s of door jou kind ene ander lastig te laten vallen dat doe je niet.
Ik ga ook niet overal rond lopen met foto`s van mijn paard en ik laat mijn paard ook niet bij de buurman in de tuin grazen.