Ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: [Centraal] Ontharingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:46

Ik zit er echt hard aan te denken om mijn bikinlijn te laten laseren of flitsen. Maar hoeveel kost dit nou en in hoeverre bereik je het gewenste resultaat? Google is nogal wispelturig. Krijg antwoorden uit alle mogelijke hoeken en zie door de bomen het bos niet meer. :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:02

Net weer even getest met die ontharingszooi.
Benen zijn redelijk, maar ik moest de haren er nog wel ahalen met zo'n puimsteen ding.

Oksels met bikinilijn spul gedaan van het kruidvat, maar dat geeft rode vlekken..
Werkt ook niet moet ik zeggen, maar ik durf het niet in mijn liezen te smeren.
Ik wil morgen graag zwemmen. :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:09

Magnummm schreef:
Ik zit er echt hard aan te denken om mijn bikinlijn te laten laseren of flitsen. Maar hoeveel kost dit nou en in hoeverre bereik je het gewenste resultaat? Google is nogal wispelturig. Krijg antwoorden uit alle mogelijke hoeken en zie door de bomen het bos niet meer. :(

Met laseren heb ik geen ervaring, maar zou dat wel willen proberen.

Als je met 'flitsen' bedoel het ontharen dmv IPL licht dan heb ik daar wel ervaring mee. Helaas geen heel goede ervaringen... Ik heb mijn oksels laten flitsen, na de eerste 3 behandelingen begon ik duidelijk verschil te zien en was het haar langer weg na het scheren en het was ook veel minder. Echter, begon het na een aantal weken ineens terug te groeien... Inmiddels is alles weer op volle sterkte terug en je kunt niet aan mijn oksels zien dat die ooit met flitsen in aanraking geweest zijn. Dat doe ik dus niet meer, zonde van mijn geld.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:10

Hmm, maar heb je dan je hele behandelreeks wel afgemaakt?
Wel zonde inderdaad.

Volgens mij is laseren zo ontzettend duur :=

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:16

Ik ben van plan om het weg te gaan laten flitsen bij mijn oksels, kost een paar centen maar hoop dat ik er dan ook vanaf ben :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 12:20

Magnum, hier dezelfde ervaring als Mas met IPL. Ik ben na 6 behandelingen gestopt, omdat ik echt 0,0 resultaat zag. Kosten waren €60 per keer voor oksels en bikinilijn.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:48

Mootje schreef:
Magnum, hier dezelfde ervaring als Mas met IPL. Ik ben na 6 behandelingen gestopt, omdat ik echt 0,0 resultaat zag. Kosten waren €60 per keer voor oksels en bikinilijn.

Oe, dat is echt raar joh :? Zou laseren dan toch meer resultaat opleveren?
Wil zo graag van die rotharen af :+

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:04

Oh, ik zit op internet naar ervaringen enzo te zoeken. Maar ook over laseren zijn de mensen niet echt te spreken.. :?

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:06

Ik heb mijn armen laten laseren maar zie toch niet het gewenste resultaat :n
de huidtherapeut zegt wel dat je het bij moet blijven houden omdat de haren in verschillende groeifasen zitten en dat niet meteen alles weg is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:59

Volgens mij hangt IPL/Laser af van je huid en haartype

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:07

Ja klopt. Bij lichtere haren kan je ook niet gelaserd worden.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:10

Oke, maar iedereen heeft volgens mij wel erg donker schaamhaar.. :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:15

Bij een donkere huid kan niet geIPLt worden. Daar heb je een redelijk bleke huid voor nodig.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:00

EllaBellaah schreef:
Ik hoor elke keer dingen over cremespoeling dr op smeren en dan beetje in laten trekken maar dat werkt bij mij ook niet... Epileer het nu telkens een beetje, ben je wel uren bezig maar dan ben je dr wel even van af en geen ingegroeide haarjes

Cremespoeling? Mag het niet hopen. Valt dadelijk me hoofdhaar uit. _O-[/quote]
Haha nee ik bedoelde dat dat er voor zou zorgen dat je haar zachter word en het daardoor makkelijker weg te halen is en daardoor minder ingegroeide haartjes.
Ik doe het tegenwoordig met gewoon douchegel dat schuim word als je het op doet van ehm... heel bekent merk maar ben de naam kwijt :')

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:06

maar je hebt toch ook van dove die shave and shine of zoiets? ideaal vind ik het. is inderdaad een soort douhecreme die je onder je oksels doe even inmasseren en dan scheren. ik scheer er veel gladder mee en heb minder last van bultjes enzo.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:40

Dag dames, ik heb na 5 jaar ontharen met scheermesjes en scheerapparaten gisteren voor het eerst een Brazilian Wax ondergaan. Ik vond het echt verschrikkelijk tegenvallen, het deed veel meer pijn dan verwacht. Ook bleek mijn haar wat te kort om het echt goed weg te krijgen over. Op dit moment, ongeveer 24 uur na de behandeling, heb ik vrij veel bultjes. Trekt dit nog weg?

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:59

bultjes trekken volgens mij wel weer weg, als ik een tijdje niet heb geepileerd of gewaxt dan heb ik ook heeeel veel bultjes, maar als ik het regelmatig bij hou dan heb ik nauwelijks bultjes. de hele erge trekken bij mij met een dag of 2 weg, de kleintjes zijn tegen de avond meestal verdwenen.

waar heb je het laten doen?

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 19:45

abeltje_xx schreef:
bultjes trekken volgens mij wel weer weg, als ik een tijdje niet heb geepileerd of gewaxt dan heb ik ook heeeel veel bultjes, maar als ik het regelmatig bij hou dan heb ik nauwelijks bultjes. de hele erge trekken bij mij met een dag of 2 weg, de kleintjes zijn tegen de avond meestal verdwenen.

waar heb je het laten doen?

Ze zijn ook al langzaam aan het wegtrekken. Ik hoop gewoon dat ze volledig verdwijnen.
Ik heb het laten doen bij www.professionalwaxing.nl, het kostte me 25 euro. Ik vond haar wel goed, ook veel goede verhalen over haar gehoord, maar ik had echt mijn haar verder moeten laten groeien.

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:43

Ik had een vraagje; ik wil mijn benen graag ontharen met veet ontharingscremes. Maar op de site staat dat je het niet mag gebruiken op moedervlekken. En aangezien ik meerdere moedervlekken op mijn benen heb zou dat dus niet kunnen.
Maar als ik mijn benen zou scheren, zou ik dan wel over de moedervlekken heen kunnen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 18:28

Genee schreef:
Dag dames, ik heb na 5 jaar ontharen met scheermesjes en scheerapparaten gisteren voor het eerst een Brazilian Wax ondergaan. Ik vond het echt verschrikkelijk tegenvallen, het deed veel meer pijn dan verwacht.

Jeutje, respect zeg :oo
Ik wil dit ook al een tijdje doen, maar heb er de ballen niet voor en ben bang dat het heel veel pijn doet... Het valt dus idd tegen qua pijn? Want dan laat ik het hele idee maar varen denk ik :P

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:27

Mas schreef:
Genee schreef:
Dag dames, ik heb na 5 jaar ontharen met scheermesjes en scheerapparaten gisteren voor het eerst een Brazilian Wax ondergaan. Ik vond het echt verschrikkelijk tegenvallen, het deed veel meer pijn dan verwacht.

Jeutje, respect zeg :oo
Ik wil dit ook al een tijdje doen, maar heb er de ballen niet voor en ben bang dat het heel veel pijn doet... Het valt dus idd tegen qua pijn? Want dan laat ik het hele idee maar varen denk ik :P

Mijn haartjes waren niet lang genoeg, en dat zou deels veroorzaken waarom ik het zo extreem pijnlijk vond. De hars hecht dan namelijk meer aan je huid dan aan de haren. Ik vind mezelf best stoer en echt geen pieper, ik ging er ook heen met het idee 'laat maar komen'. Toch heb ik me echt ingehouden om niet te gaan schreeuwen. Ik denk wel dat ik over een tijdje weer terugga om te zien wat mijn bevindingen daarna zijn. Het schijnt dat de eerste behandeling de meest pijnlijke is. En bedenk in je hoofd: het is voor het goede doel ;).

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:04

Ik moet het ook maar eens gaan proberen :+ Pijn maakt me niet zo veel uit. Ben wel wat gewend. :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 07:26

Genee schreef:
Het schijnt dat de eerste behandeling de meest pijnlijke is. En bedenk in je hoofd: het is voor het goede doel ;).

Dat eerste hoor ik idd vaker, omdat de haartjes steeds dunner terug groeien schijnt de behandeling steeds minder pijnlijk te zijn.
Het is idd voor t goeie doel, toch moet ik nog effe moed zien te verzamelen :D

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:42

Mas schreef:
Genee schreef:
Het schijnt dat de eerste behandeling de meest pijnlijke is. En bedenk in je hoofd: het is voor het goede doel ;).

Dat eerste hoor ik idd vaker, omdat de haartjes steeds dunner terug groeien schijnt de behandeling steeds minder pijnlijk te zijn.
Het is idd voor t goeie doel, toch moet ik nog effe moed zien te verzamelen :D

Pff, ik ook -O- Denk dat ik de eerste keer ook maar niet gelijk helemaal laat doen. Eerst echt alleen de bikinilijn. En als dat na een paar keer redelijk bevalt, durf ik de Brazilian misschien aan :=

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:44

Het gaat best snel, zo'n brazilian. Ik zou het gewoon in één keer doen. Pijn doet het sowieso wel, en je ligt daar dan toch al in je blote billen. Met 20 minuutjes is het gedaan.