Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:19

marlies85 schreef:
Heb tijdens de weeën nog gepost op bokt :=

ik ook, bij de eerste tot 6 cm, bij de tweede heb ik om 5.30 uur mijn laatste post gedaan, om 7 uur was ik bevallen.

Urielle

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:19

Heftig JessandHope, sterkte ermee!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 15:34

Ik had om 15.09u het volgende geplaatst:

ik zit nu beneden achter de laptop.Ben nog een beetje aan het zoeken naar houdingen om de boel goed op te kunnen vangen.

Om 17.34u is mijn dochter geboren :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:09

Raar om terug te lezen he!
Ik heb als laatste post bij Gioya: "Ik geloof dat ik aan het bevallen ben dus zal wel even niet online zijn ;) "
Een voorspellende post op 7 juni: "DF: Ik denk het ook. Volgens mij ga ik ergens in de veronderstelling verkeren dat ik voorweeën heb, plop het kind op bed en druk dan op het belletje: Eh, foutje, kind geboren"
En 3 dagen later postte ik, anderhalf uur voor de bevalling: "Heb sinds half 4 vannacht hele onregelmatige, maar wel al vrij pijnlijke (voor?-) weeen." en beviel in het ziekenhuis op de badkamer, drukte erna ook idd op het belletje om te melden dat mijn beeb er was :D :D :D

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:31

Ja jij had echt een bizarre bevalling hoor Riv!!!

Die van mij duurde 'iets' langer......

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:31

Ja, dat verhaal heb gelezen :))

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:27

Met de eerste waren mijn weeen op toen het eindelijk mocht...
Ben dan ook niet van mezelf ingescheurd... wel van de gyn met pomp...........
Hoop het dit keer gewoon zelf te kunnen doen en de schade beperkt te houden..

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 21:57

Kun je van de pomp ook echt inscheuren?Nooit gehoord.
Ben bij de eerste geknipt omdat ik door het paardrijden de boel zo lekker strak had onderin! Bij de tweede al vroeg niet meer gereden en door de vlotte uitdrijving een paar mm ingescheurd, geen drama dus!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:01

Mijn playboy-pussy was veranderd in een zwart gat door de schouders van dochterlief :+ ....Subtotaalruptuur. Is prima genezen gelukkig, alleen een lichte vorm van incontinentie aan overgehouden...en bij de grote boodschap moet ik meteen gaan anders heb ik een probleem :o

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:06

tjee wat een verhalen hier zeg. Ik zag ook tegen de bevalling op en had zoiets van dalijk zitten ze in mijn doos te kijken maar het gekke is dat op het moment dat je moet bevallen intresseerd je niks meer. Je bent nog maar met 1 ding bezig en dat is je kindje dat eruit moet.

Het moment dat je kindje op je buik/borst word neergelegd is het aller mooiste moment. Geniet daarvan!!!

uhhm ik kan niet meegaan met dan ben je het zo vergeten en een maand later wil je weer zwanger worden mijn dochtertje word nu 3 jaar en ik wil nog steeds geen 2e!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:10

Hmm, als je denkt dat de bevalling zwaar is, wat dacht je van de naweeën? Die duren alles met elkaar wel zo'n 18 jaar, minstens. :+

...en een geld dat zo'n jong kost....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:13

HHAHAH inderdaad, die bevalling is het ergste niet, de slapeloze nachten in de maanden erna! DIE zijn pas zwaar!

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 22:14

Hoihoi,

Aller eerst gefeliciteerd met je zwangerschap ikzelf ben net bevallen van ons 2de kindje.

Mijn ervaringen met de bevallingen zijn totaal meegevallen ik was ook al de dood om te moeten bevallen maar beide bevallingen zijn me heel erg meegevallen.
Bij de eerst heb ik een ruggeprik gehad ik ben mega bang voor naalden maar ik kon niet anders meer ik was al bijna 24 uur bezig met weeen en ik bleef op 2 cm hangen. De ruggeprik is me totaal meegevallen en heb er eigenlijk bijna niets van gevoeld een heel klein prikje van het verdoven van de bovenhuid.
Toen ik eenmaal mocht bevallen deed het uiteraard wel zeer maar het was goed te verdragen ik heb bij de eerst maar 1 kleine hechting gehad en binnen een paar dagen ahd ik daar al geen last meer van.

Bij nummer 2 is alles totaal anders gegaan de kleine spruit was er binnen 3 uur. Toen de weeen begonnen waren bleef hij in eerst instandsie op 4 cm hangen en wilde ik uiteindelijk toch een ruggeprik alleen is het hiervan nooit gekomen. Toen ze een infuus hadden ingebracht kreeg ik persweeen en bleek dus dat ik in 10 minuten tijd van 4 naar 9 cm was gevlogen en mocht ik persen. Ik ben bij nummer 2 ingeknipt omdat zoonlief zijn navelstreng om zijn nek gedraaid had en hij hierdoor het laatste stukje niet zelf naar buiten kon komen. Voor het inknippen ben ik verdoofd en moet zeggen dat ik de verdoving eigenlijk helemaal niet mee heb gekregen evenals het knippen en hechten zelf. Ik heb er niets van gevoeld. Al met al riep ik eigenlijk meteen al kom maar op met nummer 3 hihi.
Pijn ja pijn doet het wel maar uiteindelijk neemt de oerkracht het over en zegt je hoofd meer van ik wil mijn kindje vasthouden dan van ohw het gaat pijn doen.

Ik vind ook dat het per persoon anders is en dat het ook met je pijngrens te maken heeft want de een kan meer verdragen dan de ander. Daarbij kun je denk beter natuurlijk bevallen want met een keizersnede is je herstel periode langer(van wat ik gehoord heb)

Maak je vooral geen zorgen om de bevalling er zijn zoveel vrouwen die je voor zijn geweest en als ik het kan kan iedereen het hahahha

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:27

Ik heb ook tijdens weeen nog gebokt
tja, je bent verslaafd of niet hihi

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:49

*voelt zich in eens geen echte boktverslaafde meer*

En deze keer heb ik daar ook geen tijd voor, de bevalling straks gaat zoooo vlug dat ik in die tijd de laptop niet eens opgestart krijg :+

Slapeloze nachten, zelfs die ben ik vergeten! Of had ik gewoon een voorbeeldkind? Nee, hij sliep pas met 3 maanden geloof ik door. Maar uiteindelijk was het meer slaapwandelend uit bed gaan, voeden, kind terug leggen en weer verder slapen :D

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:51

marlies85 schreef:
Mijn playboy-pussy was veranderd in een zwart gat door de schouders van dochterlief :+ ....Subtotaalruptuur. Is prima genezen gelukkig, alleen een lichte vorm van incontinentie aan overgehouden...en bij de grote boodschap moet ik meteen gaan anders heb ik een probleem :o

Hier moest ik wel effe om lachen hoor.. _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 08:53

Van de pomp kun je echt (flink) inscheuren hoor, ondanks een fikse knip. Hoe gek het ook klinkt toch was ik er "blij" mee, alternatief was spoed ks en roesje geweest. Dus na 2 keer persen met hulp van de vacuumpomp was ik heel erg opgelucht dat het kind eruit was en we niet naar de OK hoefden.

En idd die slapeloze nachten in het begin zijn echt geen lolletje, maar ik vond die niet zo erg als de infectie die ik na de bevalling kreeg en waardoor ik na 2 kraamdagen thuis weer naar het ziekenhuis terug moest. Maar nu moet ik ophouden anders durft er straks niemand meer te bevallen hier :+

Elmyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 09:07

Ik kan je mar één advies geven: Laat het gebeuren en over je heen komen.
Maak niet allerlei scenario's van te voren, het gaat altijd anders dan je gepland hebt.
Hoe meer je vast houdt aan: "zo wil ik het" , hoe geforceerder de boel verloopt.
Luister niet naar alle idiote verhalen, soms is het bijna en wedstrijd wie de meest vreselijke bevalling heeft gehad, of wie de meeste hechtingen heeft.
Ik heb honderden kinderen geboren zien worden, en hoe meer de bevalling gepland/geregisseerd was, hoe stroever
het verliep. Laat het gebeuren, bevallen is heel speciaal, maar zeker geen romantisch gebeuren wat je
van begin tot eind zelf kan sturen.
(De drie bevallingen van mijn eigen kinderen verliepen alledrie heel verschillend, van ruggeprik tot vacuumbevalling, tot een supersnelle)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 09:30

Nogmaals iedereen bedankt voor het posten!
Ik heb nu veel info gekregen over hoe alles verloopt enzo, dus voel ik me ook een stuk rustiger.
Heel raar misschien, maar sinds mn vriend pleitos is, ben ik ook een stuk geruster. (zag het zoooo niet zitten die bevalling met hem erbij).
Gelukkig zal hij er nu ook niet bij zijn, dus kan ik me lekker op mezelf concentreren. :j

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:04

Mijn hele bericht weg door die foutmelding op bokt de hele tijd :(

Inscheuren-UITscheuren.. whatever.. prettig was het niet iig.
Commentaar van mijn " aardige" gyn toen: Niet piepen hoor mevrouwtje, wat er straks door moet is nog veel groter!
Tjonge dat heb ik die vent kwalijk genomen! Dat en het feit dat ik idd mijn hele cavia heb voelen scheuren toen hij mijn dochter naar buiten trok......
Bij de nacontrole noemde hij het een vlotte vacuum bevalling :+ ..

Maar goed ook ik ben zwanger van nummer 2. Er zit wel 4,5 jaar tussen maar dat komt ook door andere zaken. Naast de bevalling was ook de beeb tijd geen pretje. Heb een half jaar BV gegeven wat niet wilde, maar toch door zetten.
En verders was mijn baby altijd onrustig en altijd aan het huilen/krijsen. En geen chiropractor die daar wat aan kon verbeteren. Ook nu is het bepaald nog niet de makkelijkste dame. Heel slim en heel wat ADHD kenmerken erop.

Ik heb dan ook getekend voor een rustige beeb die WEL gewoon eet en slaapt. Maar ook als dat niet zo mocht zijn, dan nog is het het gewoon waard.
En eerlijk gezegd zie ik ook niet echt op tegen de bevalling. Ook ik heb het idee dat als je het helemaal in de hand wil houden je de boel alleen maar op houd. Ik ga me er gewoon aan over geven en hoop er een beetje ok doorheen te rollen. En daarna hoop ik vnl een stuk meer te genieten. Als BV niet wil krijgt het de fles. Verders heb ik nu een partner naast me die me heel wat meer steunen zal, dat weet ik zeker!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:07

ik krijg geen foutmelding gelukkig maar
pardoes haha moest lachen om je zin
Dat en het feit dat ik idd mijn hele cavia heb voelen scheuren toen hij mijn dochter naar buiten trok......
die cavia whaha:P
dat scheuren lijkt me inderdaad geen pretje!
wat is jou eerste?
ik heb ook een dochter van 4 en half en ben benieuwd hoe zij gaat reageren straks.

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 11:13

Een dochter ook...

Ow en Cavia is bij ons hier een hele normale benaming ivm Boktcensuur hoor haha...(zo ook Pino, fietsen voor de daad, klussen als men wil verwekken en so on en so on)

Mijn dochter is erg druk met haar aanstaande broertje. Ik heb haar nog niet aan het verstand kunnen peuteren dat babys lang niet altijd leuk zijn, en een hoop aandacht van papa en mama vragen.
En dan heb ik het nog niet over het vraagstuk dat de papa van haar broertje haar papa niet is. Dat begrijpt ze heel goed, maar ze accepteerd het niet....

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 16:07

Ik sta er nu dus alleen voor, maar weet zeker dat ik op die manier beter door alles heen kom dan met mn ex aan mn zijde!

Als ik zou leggen te puffen en zou vragen om een glas water, zou ie nog in staat zijn om te zeggen: sta zelf lekker op!

:n Nee, ik kom dr wel alleen hoor! :j

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 17:35

Ja nu WEET je iig dat je zelf op moet staan := (sorry, is een beetje een zwart grapje maar niet lelijk bedoelt hoor...)

Ik had hier net ex en manlief tegenover elkaar aan tafel zitten... is toch altijd weer heel bijzonder.
Naast het feit dat ik het na 2,5 jaar nog steeds niet grappig vind om mijn kind af te moeten staan...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 17:36

:= nou idd! gelukkig heb ik mijn mams die me lekker komt helpen kramen :j Dus dat scheelt wel!

Dat kan ik me voorstellen! Ik zie het nu al niet zitten!