Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:18

_Tara_ schreef:
O ik ben daar echt niet zo moeilijk mee hoor. Was soms zelfs m'n handen niet nadat ik naar de wc ben geweest. Een boterham eten nadat ik bij de paarden ben geweest zonder handen te wassen, geen probleem.

Zo een ben ik er ook. Oke als ik naar de wc ben gegaan was ik mn handen wel.
maar boterhammen eten bij de paarden zonder handen te wassen, geen problemen mee hoor..

Nergens last van. volgens mij ben ik echt imuum voor al die bacterieén .... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:19

Twiggy2008 schreef:
Hmmm, ik zal wel een vorm van smetvrees hebben dan :+ , want ik douche wel 2x per dag, was mijn haar altijd 's morgens, ik was mijn handen regelmatig, mijn huis is absoluut schoon te noemen over het algemeen (ik heb een hekel aan smerige vloeren). Maar goed, ik heb wel huisdieren (twee katten), buiten nog twee nijnen en een paard en bij mijn paard wordt ik lekker vies altijd en dat maakt me ook niet uit, maar eenmaal thuis wil ik weer schoon zijn, dus.......

Ik heb prima haar, niet uitgedroogd, mijn huid is ook nog prima (gewoon een kwestie van goed insmeren en veel water/kruidenthee drinken :D), dus een ieder mag het overdreven vinden of wat dan ook, ik vind het belangrijker dat ik me schoon en fris voel en kan me verder niet zoveel interesseren wat een ander er van vindt. Mijn dochter gaat ook elke avond in bad, wast ook haar handjes regelmatig, maar kan ook lekker vies zijn van het buiten spelen (want ze is een buitenspeelkind). Dus??????

Wat maakt een ander het uit dat ik elke dag mijn hele huis 1x stofzuig, omdat ik a. de kattenharen onder controle wil houden, b. het zand/de krummels van dochterlief en vriendjes en vriendinnetjes weghaal en c. ik gewoon van een frisse omgeving hou met idem dito frisse mensen?????? :D

Er zijn genoeg mensen die douchen gewoon prettig vinden, niet omdat ze bang zijn voor bacteriën :P
Ik douche elke dag, soms als het verkeerd uitkomt (bijvoorbeeld 's ochtends gedoucht ivm vet haar, 's avonds paardgereden en flink gezweet en de volgende ochtend vroeg naar school moeten) twee keer. Ik hou niet van lichaamsgeurtjes, daarom douche ik. Niet uit angst voor bacteriën. Ik hou heel erg van schone vloeren, maar soms loop ik door huis op blote voeten en heb ik allemaal stof onder m'n voeten, tsjah, dat heb je nu eenmaal met huisdieren en een moeder :o die veel aan het werk is.

Dat vind ik gewoon fijn, en ik neem het m'n moeder niet kwalijk als ze niet heeft gestofzuigd :P Maar ik heb geen smetvrees.
Wat jij omschrijft vind ik ook niet een vorm van smetvrees, maar gewoon een schone eigenschap. Schoon huis is gewoon prettig, ben wel eens in een heel smerig huis geweest, nou ik zou daar dood nog niet gevonden willen worden hoor!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:24

Janine, ik ben ook niet bang voor bacterien inderdaad, maar ik hou wel van lekker fris en schoon. Zie daar ook geen kwaad in, hoor, haha....... En het is wat je zegt, ik leid een actief leven overdag, ik sport, ben fysiek veel bezig, paarden, noem maar op en ik wil 's avonds ook gewoon schoon mijn bed in. Word je ook veel lekkerder wakker van. :P

Ik wil geen knisperende zaken onder mijn voeten in huis :+ , dus ik stofzuig elke dag even. Gaat best snel, hoor, ben er aardig bedreven in geworden :D . Mijn katten verharen behoorlijk, ik vind dat wel zo fris. Wij doen ook onze schoenen uit in huis, scheelt ook enorm. Er zijn vast mensen die dat overdreven vinden, moeten zij weten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:27

Twiggy2008 schreef:
Janine, ik ben ook niet bang voor bacterien inderdaad, maar ik hou wel van lekker fris en schoon. Zie daar ook geen kwaad in, hoor, haha....... En het is wat je zegt, ik leid een actief leven overdag, ik sport, ben fysiek veel bezig, paarden, noem maar op en ik wil 's avonds ook gewoon schoon mijn bed in. Word je ook veel lekkerder wakker van. :P

Ik wil geen knisperende zaken onder mijn voeten in huis :+ , dus ik stofzuig elke dag even. Gaat best snel, hoor, ben er aardig bedreven in geworden :D . Mijn katten verharen behoorlijk, ik vind dat wel zo fris. Wij doen ook onze schoenen uit in huis, scheelt ook enorm. Er zijn vast mensen die dat overdreven vinden, moeten zij weten.

Hier elke dag stofzuigen, ja, het kan... Maar ik betwijfel of het de moeite waar is, we hebben een relatief groot huis (woonkamer alleen is al ruim 45m2) en we hebben een kat en een hond. Beide best rustig.
Schoenen uit in huis vind ik zelf wel zo prettig, loop gewoon niet graag op schoenen in huis. Voeten hebben ook lucht nodig ;)
Hier mag je best met schoenen in huis, maar dan alleen als ze schoon zijn :+ We willen geen modder in onze grindvloer... :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:47

Het verschilt misschien ook per huis, per situatie..... Ik woon wat kleiner, maar er wordt hier best intensief geleefd. Zeker nu in deze tijd van het jaar, mijn dochter loopt in-en-uit, neemt vriendjes mee, mijn buitenkat loopt in-en-uit (onze andere kat zoekt rust en blijft binnen) en ik heb natuurlijk ook regelmatig gezellig mensen over de vloer, dus.... Ik heb ook een lichte, stoffen bank en ben daar zuinig op. Geen schoenen dus hier (voor je het weet zitten kids met een gore schoenen op die bank, no way dus!!!!).

Is ook beter voor je voeten inderdaad. :D

Janine1990

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 12:53

Neee, geen schoenen op een lichte stoffen bank! :oo Dat is wel echt van de gekke zeg!
Wij hebben gelukkig altijd al leren banken gehad, maar ook daar liever geen schoenen op!

Zit wel vaak met m'n voeten op de tafel, als er geen visite is :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:02

Hahaha, ik zit ook met mijn voeten op tafel en ook op die lichte bank (is zo'n joekel van een bank met allemaal lekkere, zachte kussens), maar goed, mijn voeten zijn altijd schoon dan. :D
En dochterlief zit/ligt/hangt ook zo op de bank, maar ook gewoon zonder schoenen.... Daar maken we geen probleem van, hoor, we zijn thuis en thuis is het relaxt!!! :D

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:18

Ik trek altijd meteen mijn schoenen uit zodra ik thuis ben. Thuis loop ik lekker op m'n sokken, blote voeten, slippers of sloffen. Vrienden mogen best hun schoenen aan houden, maar ik hou van schoenloos thuis :) Mijn vriend helaas niet, die gaat nog net niet met zijn schoenen naar bed :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:18

Ik probeer er niet bij na te denken wat ik vies vind.. Ik vind vooral mensen zelf vaak heel vies. Maar ik zet altijd mijn verstand op 0 en was mijn handen met enige regelmaat..

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:52

Ik ben zelf ook een ransbak, en vind niet snel iets vies. Mijn vriend vind daarentegen wel véel dingen vies. Kattenkots is voor mij idd. :Y) Hij zegt nu nog, dat als hij later kinderen heeft, dat hij daarvan de luiers niet vies vind. >;)

Hij word idd ook kriebelig van katten, de cavia's moet hij al helemaal niks van hebben. Hij durft inmiddels de paarden een stukje appel te geven, maar niet zonder smerig weg te kijken. :')

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:01

Ik was ook gewoon alleen mijn handen voor dat ik iets ga eten. Of als ze gewoon echt vies zijn... Ik ben ook al een paar x in 1 van de minst ontwikkelde landen van de wereld geweest.. en daar moet je echt niet al bang zijn voor vieze deurkrukken.. want dan mag je wel de hele dag met een potje zeep over straat lopen :=
Ach, en een mens kan best wat hebben.. ik roep altijd maar, Daar hebben we anti-stoffen voor :P

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 16:06

Ik heb ook lichte smetvrees, in iedergeval dat krijg ik regelmatig naar mijn oren geslingerd.

* Ik ga niet op iemand anders wc-bril zitten.
* Ik raar liever geen deurklinken/knoppen aan.
* Trapleuningen raak ik ook liever niet aan.
* Zodra ik thuis kom, loop ik gelijk naar de wasbak om heerlijk mijn handen te wassen met zeep.
* Ik draag truitjes 1 dag.
* Ik drink niet van iemand anders glas.
* Als iemand uit mijn glas/flesje drinkt, hoef ik het niet meer hoe dorst ik ook heb.
* Ik eet niet van iemands vork. Ik eet het ook niet meer als iemand mijn eten aanraakt.
* Ik houd er ook niet van als mensen mij aanraken, dan krijg ik echt vieze rillingen.
* Ik krijg kippevel als ik iemand hoor slikken/eten/kauwen/neus ophalen/neuspeuteren/eten tussen tanden uit halen.

En zo kan ik nog wel even door gaan :')
Maar ik kan er prima mee leven, het belemmerd mij niet.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:29

Heb het wel als ik een keertje warm moet eten op school .. 'wie heeft de vorige keer dit bestek gebruikt? wie dronk de vorige keer uit dat glas?' Ook ga ik niet snel van iemand anders glas drinken..
Ook wanneer iemand mijn eten heeft aangeraakt, eet het het niét meer op..
Ik maak altijd dat ik niet op de wc-bril ga zitten als ik naar de wc's van school moet, of langs de weg of in een cafetaria ofzo.. En daarna was ik m'n handen wel keurig _O-
Ik was ook tig-keer mijn gezicht (nouja, met zo'n lotion erover gaan :+) want ik kan er niét tegen als die vettig aanvoelt..
Op school ga ik er ook gewoon met een zakdoek over _O-

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:35

Nassie schreef:
Ik heb ook lichte smetvrees, in iedergeval dat krijg ik regelmatig naar mijn oren geslingerd.

* Ik ga niet op iemand anders wc-bril zitten.
* Ik raar liever geen deurklinken/knoppen aan.
* Trapleuningen raak ik ook liever niet aan.
* Zodra ik thuis kom, loop ik gelijk naar de wasbak om heerlijk mijn handen te wassen met zeep.
* Ik draag truitjes 1 dag.
* Ik drink niet van iemand anders glas.
* Als iemand uit mijn glas/flesje drinkt, hoef ik het niet meer hoe dorst ik ook heb.
* Ik eet niet van iemands vork. Ik eet het ook niet meer als iemand mijn eten aanraakt.
* Ik houd er ook niet van als mensen mij aanraken, dan krijg ik echt vieze rillingen.
* Ik krijg kippevel als ik iemand hoor slikken/eten/kauwen/neus ophalen/neuspeuteren/eten tussen tanden uit halen.

En zo kan ik nog wel even door gaan :')
Maar ik kan er prima mee leven, het belemmerd mij niet.

Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als jou! Ik draag alleen truitjes wel 2 dagen..

Edit: Moet trouwens ook zeggen dat ik bestek en borden altijd napoets als ik ergens anders ben en er is geen vaatwasser..

Ik vind mensen zelf ongelofelijk vies. Als ik op een markt loop ben ik helemaal kriegelig. Dan lopen die mensen zo sloom en dicht voor je en dan kijk je precies naar dat vette haar met stukjes erin. Bah! Ik probeer ook altijd met grote bogen om mensen te lopen en als er iemand hoest of niest en de wind staat mijn kant op dan hou ik een paar seconden mijn adem in omdat ik het vies vind.. Ik vind dit zelf geen smetvrees te noemen moet ik zeggen. Dat is véél extremer!!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 18:47

Hahaah wat ik trouwens ook altijd doe als ik een kopje uit de kast pak erin blazen.
Mijn zus vroeg ooit een keer; "Wat doe jij?"
Jaa gewoon het stof eruit blazen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:19

amyve schreef:
Heb het wel als ik een keertje warm moet eten op school .. 'wie heeft de vorige keer dit bestek gebruikt? wie dronk de vorige keer uit dat glas?' Ook ga ik niet snel van iemand anders glas drinken..
Ook wanneer iemand mijn eten heeft aangeraakt, eet het het niét meer op..
Ik maak altijd dat ik niet op de wc-bril ga zitten als ik naar de wc's van school moet, of langs de weg of in een cafetaria ofzo.. En daarna was ik m'n handen wel keurig _O-
Ik was ook tig-keer mijn gezicht (nouja, met zo'n lotion erover gaan :+) want ik kan er niét tegen als die vettig aanvoelt..
Op school ga ik er ook gewoon met een zakdoek over _O-

Je gezicht hóórt een vetlaagje over zich heen te hebben. Hoe vaker jij je gezicht wast, hoe sneller het weer vet wordt, en hoe vetter het weer wordt....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:19

Nassie schreef:
Hahaah wat ik trouwens ook altijd doe als ik een kopje uit de kast pak erin blazen.
Mijn zus vroeg ooit een keer; "Wat doe jij?"
Jaa gewoon het stof eruit blazen :+

Glazen op de kop in de kast zetten, komt er minder lucht en stof bij :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 21:27

Dan alsnog doe ik het.
Al staan ze hier niet op hun kop.

Ik raak ook geen ijsstokjes aan, als ik daar al aan denk krijg ik kippenvel. Bah!
Of kranten, gatsie!

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:19

Nee, ik ben niet zo snel ergens vies van..
Mag wel graag zelf schoon zijn maar deurklinken en toetsenborden denk ik nieteens bij na!

Doe m'n schoenen binnen altijd uit maar vind het ook makkelijk om nog even snel naar boven te kunnen lopen met schoenen aan.

Worden julie net gek van jezelf?

Edit: Niet raar bedoeld oid, maar lijkt me nogal lastig als je de hele dag rondloopt en aan bacterieën en vieze deurklinken denkt. :=

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:27

Haha wat gek, inderdaad dezelfde vraag als Moirsa heeft.

Ik heb er totaal geen last van. Geen problemen met een broodje eten als ik ergens ben waar ik mijn handen niet kan wassen, en ook geen probleem met een modderig paard. En al helemaal geen problemen met deurklinken. :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 07:36

Hahah daarom zei ik al, ja kan het geen smetvrees noemen omdat ik het niet belemmerend vind voor mezelf. En ik val er anderen niet mee lastig. (Oke ik laat wel atijd heel subtiel iemand voor gaan als we een deur door moeten, dan kan ik het verder openhouden met mijn voet zonder het aan te raken :o ).

Nee ik word niet gek van mezelf :+

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 21:45

Ik heb smetvrees ja. Niet leuk te combineren met paardrijden...
Neem geen klinken, ramen, sleutels, toetsenborden (van iemand anders, mijne ontsmet ik elke dag),... vast.
Wc-bril bedekt met wc papier, leuningen zijn een no-no (degoutant!).
Ik word vréselijk ambetant van mensen die je hóórt eten. Vind het ook vreselijk als ze aan mijn drinken of mijn eten komen, mogen ze het lekker hebben.

En gemiddeld was ik mijn handen zo'n 20 keer per dag. Dat is het enige aan mijn 'smetvrees' dat me soms belemmerd.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:21

Ik heb last van een 'magische' vorm van smetvrees. Het is meer een soort dwangneurose. Er zijn bepaalde dingen waar ik erg vies van ben en dat gaat dan ook heel ver door. Als in; "de schoenen die ik aanhad toen ik een maand geleden daar doorheen liep, hebben nu op die plek gestaan en daar zit het nu ook, en daar heeft mijn tas op gelegen dus die moet meteen in de was enz. enz." Mij belemmert het wel in mijn dagelijks leven. Moeilijk om uit te leggen aan mensen die er niets van weten want met mijn dieren heb ik geen problemen. Ik zit eigenlijk altijd onder de modder, haren en andere viezigheid waar mijn paard en hond me dagelijks mee verblijden. Openbare toiletten en openbaar vervoer is echter meestal geen optie. Uit eten dan weer wel. Maar dan wil ik een net restaurant, niet in de keuken kijken en een schone ober. "Wat niet weet, deert ook niet". Maar het is in het algemeen behoorlijk lastig moet ik zeggen.

*Edit* Mijn huis is overigens alles behalve schoon. Schoonmaken is nogal een uitdaging omdat ik dan geconfronteerd wordt met al die viezigheid. En dat brengt meer stress dan mensen zonder dwang zich kunnen voorstellen denk ik.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:25

Ik heb ook wle een kleine vorm van smetvrees.
Openbaar vervoer vind ik smerig, moet ik dat knopje soms indrukken om te stoppen en dna zie ik hoe het plaatje er bijna af is van al die mensen die er al op hebben gedrukt.
Ik kan ook absoluut niet tegen anderen die eten, drinken, neus ophalen en ga zo maar door.
Deurknoppen raak ik liever ook niet aan. Als ik naar het toilet ben geweest of überhaupt in een toilethokje ben geweest en dus de deurknop aanraka waar anderen dus met hun vieze hand aan hebben gezeten, was ik mijn handen. Doe dan ook wel overal de kraan open, was mijn handen, pak een papiertje en doe daarmee de kraan dicht. Als ik dan nog een deur moet openen, doe ik dat ook met een papiertje.