Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Jessica schreef:Oh dat probleem ken ik wel dat je tampons en oliebol zat bent.
Ik heb sinds een jaar het spiraaltje en word niet meer ongesteld, mijn god hoe relaxed!
Al heb ik laatste tijd wel soms last van buikpijn door het spiraaltje.
Even ontopic, zon ding lijkt me nou helemaal niks, het id om op de wc te zitten met je cupje bloed, nee dankje...
Maar ieder zijn ding natuurlijk
monia schreef:_Kiki_ schreef:Ik heb een poging gedaan met een soft-cup, maar bij mij bleef het echt niet zitten hoorEventjes, en dan kwam alles eruit zetten
Dus ik denk dat ik iets verkeerd doe, maar geen idee wat. De gebruiksaanwijzing volg ik gewoon.
Zijn er meer mensen die dit met een soft-cup hadden, en met deze niet?
Hoewel ik nooit de softcup geprobeerd heb, denk ik niet dat je de twee kan vergelijken. De softcup moet je heel diep inbregen, terwijl de menstruatiecup lager dan een tampon moet zitten. Ik denk dus niet dat als het ene niet lukt, het andere ook niet zal lukken.
Manou schreef:Een softcup gaat door de vorm veel makkelijker (te makkelijk) verplaatsen. Terwijl andere menstruatiecups door hun vorm over de hele lengte stabiel op de plek worden gehouden door je lichaam. Die softcups zijn zo anders dat je dat niet kan vergelijken en dat snappen mensen vaak niet als je vele van de berichten her en der op internet leest.
Ik ben al een paar jaar tevreden met een menstruatiecup. Het was echt een uitkomst omdat ik van tampons en maandverband irritatie kreeg. In het geheel heb ik nu echt minder last van mijn menstruatie.
frangelica schreef:_Jessica schreef:Oh dat probleem ken ik wel dat je tampons en oliebol zat bent.
Ik heb sinds een jaar het spiraaltje en word niet meer ongesteld, mijn god hoe relaxed!
Al heb ik laatste tijd wel soms last van buikpijn door het spiraaltje.
Even ontopic, zon ding lijkt me nou helemaal niks, het id om op de wc te zitten met je cupje bloed, nee dankje...
Maar ieder zijn ding natuurlijk
maar lijkt mij ook niks.....want lijkt me niet goed.....moet toch ergens kwijt....dat spiraaltje blijft ook voor mij onduidelijk.