Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:00

ben ik dan zo gek dat ik hans gewoon lekker laat tukken en het zelf doe? wij hebben afgesproken dat zolang ik verlof heb/vrij ben hij er niet uithoeft 's nachts (tenzij ik net zoals met die enkel het zelf niet kan). wat heeft het voor meerwaarde om hem uit bed te porren, tessa te laten halen, bij me neer te leggen en hem haar ook weer terug te laten leggen? ik ben dan toch al wakker!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:04

Ik voed ook in t donker als ze snachts komt. Geen lampje aan, niet boeren en niet verschonen.
Echt eten en terug in bed.
Eerst deed ik wel een lichtje aan, en luier verschonen, maar dan duurde het vaak een uur voor ze weer sliep en dan moest ik echt 10 x op en neer om de speen te geven of te troosten.
Ben daar dus vrij snel mee gestopt.

BA ik denk er idd precies hetzelfde over.
Hij werkt en ik ben de hele dag thuis, als het moet kan ik smiddags wat bijslapen dus ik doe het snachts ook allemaal alleen!
Enkel de eerste 3 weken denk ik dat hij hielp, daarna deed ik het gewoon zelf. Al werd hij in t begin soms wakker en dan kwam hij bij me zitten uit zichzelf, als een soort van steun. :D Vond ik wel erg lief maar dat hoeft nu niet meer. ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:10

Ik draai altijd al op voor de voedingen, dag en nacht. Hij mag er ook wel wat voor doen. Een verschil is wel, dat Jeroen momenteel nog ziek thuis zit, na al het werk gedoe.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:10

Boeren moest Chiara echt wel, anders lag het er na 5 minuten al uit :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:21

BA: ik laat mijn man ook slapen hoor. Alleen toen ik in het ziekenhuis lag en de eerste week weer thuis heb ik hem aan het werk gezet, ik kon er toen niet uit om te verschonen. Maar als ik straks een keer slaapdienst heb zal hij toch aan de bak moeten. Mocht dat niet lukken dan hoop ik dat ik af kan spreken dat ik geen slapdiensten draai, je hebt het recht om dat af te spreken wanneer je bv geeft.

Cyntje: was hier eerst ook zo, nu gelukkig niet meer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 19:04

oh, dat is wel goed geregeld suus met die slaapdiensten dan. erg fijn dat dat ook in de wet geregeld is.

als ik weer ga werken en tessa komt nog 's nachts, zal hans er misschien ook uit moeten. weet ik nog niet. heb er niet zo veel last van om er 's nachts even uit te moeten.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:19

Ik heb het heeuuuuul lang volgehouden, s'nachts eruit moeten en werken. Maar de laatste nachten gaat het goed hoor. Mag ook wel. Na 4 jaar _O-

Maar deze mama gaat binnenkort 6 dagen naar Mallorca, bijslapen in de zon!!! *\o/*

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:30

man, daar moet ik echt niet aan denken! alhoewel, raak je ook wel aan gewend denk ik zo...

lekker hoor mallorca! dat hebbie goe geroggeld!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:53

Tja, ik heb werkelijk ook wel op mijn tandvlees gelopen en huilend met moeders aan de lijn gehangen soms hoor. Maar op een of andere manier ga je gewoon door, heel gek, of je een automaatje bent. Maar nu was 't bijna op. Dus ik moet noodgedwongen wel op vakantie haha. (ik krijg alleen nu de reactie omdat ze nu redelijk goed lijken te slapen: "kan je die vakantie dus ook wel annuleren...")

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:59

Vier jaar...oef....maar dan heb ik er al bijna 1 opzitten :D

Boeren heb ik trouwens ook nooit gedaan. Mijn kraamverzorster zei dat er geen lucht in mijn borsten zat, dus dat het niet hoefde :+ En dat als ze goed happen ze ook geen lucht naar binnen zuigen. Joy heeft nooit krampjes gehad. Maar ze is er misschien ook niet gevoelig voor.

Ik post hier niet meer zoveel, omdat het geen huiskamertopic mocht zijn. Nu was ik op zoek naar het zwangeren en (aanstaande) mama's topic. Maar dat is over gegaan in een huiskamertopic voor moeders die inmiddels al jaren bokken. Weten jullie of er een ander huiskamertopic voor kersverse moeders is? Of voor moeder van jonge kinderen? Anders misschien een idee?? :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:24

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:36

Ow ja dat is dus ook wel een beetje het euvel hoor, dat mevrouw dus wel dik een uur, of anderhalf wakker is. Ook met weinig licht aan. Ik verschoon wel, omdat ze eigenlijk altijd wel een volle plasluier heeft. Boeren moet ze wel. Soms duurt het ook wel ff voordat die komt. Maar afgelopen nacht had ze maar 10 minuten gedronken om 4 uur en sliep ze door. Maar ze werd dus wel om 6 uur wakker en sliep niet meer. Toch maar bij ons in bed gelegd en toen sliep ze wel weer in.

Trouwens, ik laat mijn vriend ook doorslapen hoor 's nachts. Ik moet voeden dus logisch om hem te laten slapen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:36

WowAmigo schreef:
Ik heb het heeuuuuul lang volgehouden, s'nachts eruit moeten en werken. Maar de laatste nachten gaat het goed hoor. Mag ook wel. Na 4 jaar _O-

Maar deze mama gaat binnenkort 6 dagen naar Mallorca, bijslapen in de zon!!! *\o/*

Oeh klinkt goed. Lekker relaxen en bruin worden :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:37

WowAmigo schreef:
Tja, ik heb werkelijk ook wel op mijn tandvlees gelopen en huilend met moeders aan de lijn gehangen soms hoor. Maar op een of andere manier ga je gewoon door, heel gek, of je een automaatje bent. Maar nu was 't bijna op. Dus ik moet noodgedwongen wel op vakantie haha. (ik krijg alleen nu de reactie omdat ze nu redelijk goed lijken te slapen: "kan je die vakantie dus ook wel annuleren...")

Ja bijna depressief werd je er van. En dan ook nog eens onzeker in het begin he... pfff!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:46

lekker vakantie, dat zit er hier dit jaar niet in
ik liet senna in begin ook niet boeren, maar nu standaard na elke voeding, of nu met fles of aan de borst is
hij laat ook bijna elke keer een boertje als ik hem over zijn rug wrijf/klop

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:11

Vakantie, klinkt goed! En idd lekker bijslapen.... :z

En idd, je gaat gewoon door, sterker nog, je raakt er zelfs aan gewend volgens mij. Gisteren om 24.00 in slaap gevallen (schat ik) en om 5.30 er weer fris en fruitig uit omdat ik Marinde weer bij de oppas moest brengen. Gekke is dat ik me nog uitgerust voel ook terwijl ik voorheen echt 8 soms 9 uur slaap nodig had om me een beetje mens te voelen. Maar het vooruitzicht om dat 4 jaar vol te moeten houden schrikt me wel een beetje af.

Prima dag en nacht gehad trouwens, mevrouw gaat overdag iets meer tijd tussen de voedingen laten, 3,5 uur gisteren. Er is dus iets aan het veranderen in het ritme, langzaamaan. Gisteravond/vannacht was het 20.30/1.45/5.30, voor ons doen heel netjes dus. Ik dus blij om 21.30 naar bed omdat ik vroeg op moest, maar kon helaas niet gelijk de slaap vatten. Maakte me voor niks druk want ben toch best uitgerust aan de dag begonnen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:18

Susan ik heb t zelfde! Voor de zwangerschap had ik heel veel slaap nodig (nog teveel, nog door een depressie in t verleden) en moest geregeld smiddags gaan slapen en sliep dan gerust 3 uurtjes.
Als ik nu om 5 uur bijv gewekt wordt door Yasemin dan voel ik me gewoon goed wakker. :j

Fijn dat je ondanks je niet goed kon slapen toch uitgerust bent vandaag. En weer een goede nacht van Marinde! :)

Wij ook een super nacht gehad. 22.30-07.00 en nu slaapt ze nog.
Werd zelf op een gegeven moment weer wakker dat ik dacht, eeeeh er is toch niets he. :D
Wel gek, want ze had gisteravond echt maar een paar slokken gehad na het badje. Dus ik hadjuist verwacht dat ze vroeg zou komen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:26

Je kan er soms niks van zeggen...de ene keer drinken ze superlang en komen 3 uur later weer, de andere keer idd een paar slokjes en dan duurt het uren voor ze weer honger hebben.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:37

Idd gek he? Ik heb idd ook al eens gedacht dat ze het vast lang uit ging houden (ze was aan t clusteren dus al de hele avond aan t drinken) maar dan kwam ze na een paar uur alweer.
En dit met die paar slokken heb ik al vaker gehad. Best raar eigenlijk.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:38

Ik ga denk ik vanaovnd proberen haar wat vroeger op bed te leggen. Dat ze om 7 uur komt is voor mij fijn, maar dan slaapt ze door tot 10 uur-half 11 verwacht ik. Dan heb ik haar liever vroeger op bed en dat ze rond half 9-9 uur wakker wordt. Maarja of dat gaat lukken is nog maar de vraag natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:42

Ik wil juist andersom, dat ze wat later komt (21.30 of 22.00), dat is voor mijn slaapritme juist weer gunstiger. Maar ik ben er inmiddels al achter dat er weinig aan bij te sturen valt, dus of het jou gaat lukken is zoals jezelf al zegt maar de vraag. Succes iig.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:50

Ik heb haar 1 keer eerder al eens vroeger op bed gekregen. Toen sliep ze van 21.30 tot 06.30. Maar dat is me daarna niet meer gelukt. Denk ook niet dat het nu wel gaat lukken hoor, en aan de ene kant wil ik niet aan haar ritme komen, maar vind dit dan wel weer erg laat?
Achja watm aakt het trouwens ook uit... alleen voor papa is het niet leuk, want die ziet haar nu niet sochtends. ;) Moet denk ik allang blij zijn dat ze zo goed slaapt.... :)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:54

Er valt weinig te sturen. Want idd, als ze weinig drinkt denk je ze komt wel weer snel en dan is het niet zo, of andersom. Dus altijd afwachten. Dan denk je, ach ik geef om 22 uur de fles dan slaapt ze om 23 uur. Nee hoor, juist later of eerder.

Moet zeggen dat de dames van de gym die dus de fles geven echt allemaal precies op de minuut de fles geven. Vind ik zo overdreven!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:55

Nathalie schreef:
Susan ik heb t zelfde! Voor de zwangerschap had ik heel veel slaap nodig (nog teveel, nog door een depressie in t verleden) en moest geregeld smiddags gaan slapen en sliep dan gerust 3 uurtjes.
Als ik nu om 5 uur bijv gewekt wordt door Yasemin dan voel ik me gewoon goed wakker. :j

Fijn dat je ondanks je niet goed kon slapen toch uitgerust bent vandaag. En weer een goede nacht van Marinde! :)

Wij ook een super nacht gehad. 22.30-07.00 en nu slaapt ze nog.
Werd zelf op een gegeven moment weer wakker dat ik dacht, eeeeh er is toch niets he. :D
Wel gek, want ze had gisteravond echt maar een paar slokken gehad na het badje. Dus ik hadjuist verwacht dat ze vroeg zou komen.

Nog steeds aan het slapen? :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 10:49

Miss_Blimm, met flesvoeding moet je op vaste tijden geven..
Borstvoeding mag op verzoek en dat doe ik dus ook lekker.
Alleen savonds altijd tussen 22.00 en 23.00 in bad en daarna eten. Ze weet intussen dat ze na t badje gaat eten (begint te jammeren bij t aankleden en te happen)
Vervolgens valt ze altijd aan de borst in slaap en leg ik haar zo in bed.
Maakt niet uit of ze om 21.30 nog gegeten heeft of zelfs heeft liggen slapen.
Het is altijd hetzelfde riedeltje wat we afwerken. Badje, massagje, aankleden, in de puckababy (misschien ook een tip voor jou, trouwens?!) drinken, en naar bed!

Ze is uiteindelijk om 10 over 10 wakker geworden. :j