Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:02

Had ik ook hoor. Zodra ik wilde hardlopen werd ik verkouden. En toen kreeg ik de tip toch gewoon te gaan en een zakdoek en Otrifin mee te nemen. Nooit weer verkouden geweest. Maar dat is met een griepje wel anders natuurlijk :))

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:04

Ik loop al en hele tijd tegen deze griep aan en eerst hielp het hardlopen wel omdat alles een beetje 'loskwam' dus voelde me daarna echt altijd een stuk vrijer en gezonder, maarja... nu is het even echt uit met de pret van het rechtopfunctioneren en bekijk ik de wereld voornamelijk van een horizontale positie. Maar zodra ik weer een beetje kan ga ik ook :)

libra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:03

Ik heb de spullen klaar gezet en wil morgen langzaam gaan beginnen met hard lopen.
Ben me nu alleen aan het bedenken hoe ik het beste kan lopen, hier is helaas geen park in de buurt.

En de lessen moet ik nog even op de mp3 speler zetten.

Hoe doen jullie dat met het warme weer?
Gaan jullie dan s'morgens lopen of savond als het wat is afgekoelt?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:12

Als het echt warm wordt, boven de 20 graden, ga ik 's morgens om een uur of 9 als dat kan. Dan is het nog lekker en krijg je het niet zo idioot heet.
Hier is wel een park, maar dan eet je veel vliegjes! Ik woon aan de rand van de bebouwde kom en ben met een paar minuten al in de weilanden, gewoon langs de weg. Hardlopen kan je overal :) Succes!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:20

Ik vind het heerlijk om te rennen als het warm weer is, maar boven de 30 is dan wel weer te!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:39

Ik meld mij ook weer eens!

Hardlopen met warm weer vind ik ver-schrik-ke-lijk. Vandaag heb ik gelopen en dat was eigenlijk heerlijk: zonnetje, niet koud en wel wat wind (koel je een beetje af).
Ik heb net 13 km gelopen in drie lange intervallen. Met name de laatste 2 kilometer had ik het zwaar. Man man, afzien!
Maar goed, nu ben ik klaar en dan ben ik supertevreden over mezelf. Over anderhalve week loop ik de Stationsloop van 16 km en ik denk dat ik dat wel ga redden!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:17

Ik loop nu nog over een landweg of over een betonnen fietspad langs het water. Maar wil wel weer eens iets anders _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:54

Hee meiden!

Ik ben weer terug uit Nijmegen. Ik begon echt super, liep de eerste 4 km binnen 20 minuten. Helaas was er een loopster die me blijkbaar erg graag voorbij wilde en me aan de kant duwde en op mijn enkel ging staan. Ik ben toen op mijn heup gevallen. Ik baalde vreselijk, en de ehbo kwam er meteen aangesneld met ijspacks en dergelijke. Ik heb even gekoeld, en door de schrik sloeg mijn ademhaling op hol, maar ik wilde zelf erg graag verder lopen.

De ehbo raadde het me af, maar liet me toch gaan. Uiteindelijk had ik op de 5 km een tussentijd van 30 minuten. Rond de 6,5, 7 km kreeg ik het ontzettend zwaar. Mijn heup begon op te spelen, en daardoor liep ik ontzettend zwaar. De ehbo kwam voorbij, en zag me lopen en vroeg of ik toch wilde uitstappen. Maar nee, dat wilde ik niet. Ik ben dus toch door gelopen en heb een eindtijd neergezet van 1 uur en 2 minuten.

Met deze tijd heb ik mijn PR verbeterd met 4 minuten! En toch baal ik, ik had hem binnen het uur kunnen lopen, en ik heb de laatste kilometers niet kunnen genieten. Ik heb in mezelf gekeerd gelopen en echt de meters af zitten tellen. Erg jammer... Volgend jaar beter, want het was echt een geweldige loop en ik ga hem zeker weer lopen!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:56

He, wat balen zeg! Teleurstelling. Maar toch: een prima tijd, toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:57

Ja echt balen, maar zeker een prima tijd!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:35

Balen, maar toch goed gedaan hoor!! :)
Wel beetje aso van die loopster joh...

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:17

Ik heb me zojuist opgegeven voor het Zwolse halve Marathon festival op 12 juni.
Maar ik ga niet de halve marathon lopen, hoor ;) Ik heb me opgegeven voor de 4 Engelse mijlen (6,4 kilometer). Leuk! Na de 10 mijl die ik straks ga lopen, lijken die 4 heeeeel simpel. Maar het verschil is, dat ik die 10 Engelse mijlen 'gewoon' probeer te finishen (to finish is to win) en dat ik die 4 mijl ga proberen snelheid te rennen.

Heb er nu al zin in!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:20

Toch goede tijd Angela! Ontzettend zielig van die andere loopster. Maar je weet in ieder geval dat je je tijd ruim kunt verbeteren!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:21

Ik ga zometeen nog een blokje lopen. Ben wel nieuwsgierig of ik les 12 ook met gemak uit loop

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:30

:wave:

Weer terug van Texel waar ik helemaal NIKS sportiefs heb gedaan :+ Heerlijk, maar ik heb het wel gemist :=
Dinsdag ga ik snel weer een rondje :j Ben nu even wat lekkere muziek op mijn mp3 aan het zetten, genoeg voor een half uur en dan ga ik eerst mijn halve uur een beetje versnellen :j

Angela_, wat rot zeg :n Jammer dat het zo moet dan he. Maar super dat je toch zo'n tijd hebt neergezet :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:53

O Angela wat balen meid! Wel goede tijd maar toch... geeft dan geen voldoening omdat je weet dat er meer in had gezeten als die muts je niet opzij had geduwd... gggrrrr...

Merk wel weer dat ik heb gelopen na ruim 2 weken niets gedaan te hebben. Vanmiddag ook nog een buitenritje van 1,5 uur gemaakt dus dat wordt spierpijntjes morgen op m'n eerste werkdag weer. Heb alweer zin in woensdag dan mag ik weer hardlopen :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:39

Oh jij hebt gewoon 2 weken niks gedaan?
Val ik dus nog wel mee.

Ik krijg trouwens die links niet gedownload? Wil erg graag 5-10 km

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:49

Angela_ schreef:
Hee meiden!

Ik ben weer terug uit Nijmegen. Ik begon echt super, liep de eerste 4 km binnen 20 minuten. Helaas was er een loopster die me blijkbaar erg graag voorbij wilde en me aan de kant duwde en op mijn enkel ging staan. Ik ben toen op mijn heup gevallen. Ik baalde vreselijk, en de ehbo kwam er meteen aangesneld met ijspacks en dergelijke. Ik heb even gekoeld, en door de schrik sloeg mijn ademhaling op hol, maar ik wilde zelf erg graag verder lopen.

De ehbo raadde het me af, maar liet me toch gaan. Uiteindelijk had ik op de 5 km een tussentijd van 30 minuten. Rond de 6,5, 7 km kreeg ik het ontzettend zwaar. Mijn heup begon op te spelen, en daardoor liep ik ontzettend zwaar. De ehbo kwam voorbij, en zag me lopen en vroeg of ik toch wilde uitstappen. Maar nee, dat wilde ik niet. Ik ben dus toch door gelopen en heb een eindtijd neergezet van 1 uur en 2 minuten.

Met deze tijd heb ik mijn PR verbeterd met 4 minuten! En toch baal ik, ik had hem binnen het uur kunnen lopen, en ik heb de laatste kilometers niet kunnen genieten. Ik heb in mezelf gekeerd gelopen en echt de meters af zitten tellen. Erg jammer... Volgend jaar beter, want het was echt een geweldige loop en ik ga hem zeker weer lopen!

gefeliciteerd!..maar wat verschrikkelijk aso van dat mens zeg....hopelijk ga er niet teveel last van krijgen

Heb vandaag de 5 gelopen bij de mariken..en heb echt super genoten....alles goed geregeld...lekker weer dus echt top...en daarbij was de warming up erg aangenaam met zo'n lekker kontje!! :D ...zag er goed uit!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:56

SAKKIA schreef:
Oh jij hebt gewoon 2 weken niks gedaan?
Val ik dus nog wel mee.

Ik krijg trouwens die links niet gedownload? Wil erg graag 5-10 km

Het enige actieve dat ik gedaan heb in de vakantie was op en neer lopen naar de kampwinkels 's ochtends voor verse warme croissantjes of stokbrood. En in de loop van de dag dezelfde weg (± 5 min) afgelopen naar het zwembad. O ja en dan natuurlijk die lange wandelingen door die franse supermarkten, wow, daar kan appie nog wat van leren ;)

Voor de downloads van piratebay heb je wel een torrentprogramma nodig zoals utorrent.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:16

@ Angela, wat jammer en wat stom van die andere dame. Maar toch nog je eigen tijd verbeterd, hoe heb je dat gedaan met een zere heup! Goed hoor!

Ik ga woensdag als het goed is voor het eerst met de loopgroep mee, zal mij benieuwen!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:33

Pffoew! Les 8 was zwaar !! Maar we hebben het gered. dus op naar de volgende les :D

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:43

Belg loopt 100 marathons in 100 dagen

GENT - De Vlaming Stefaan Engels heeft zondag zijn honderdste marathon in honderd dagen gelopen. De 48-jarige Gentenaar wil dit record nog scherper stellen. „Het volgende streefgetal is tweehonderd marathons op rij”, zei Engels. „Of we daarna nog doorgaan naar 365, zoals aanvankelijk de bedoeling was, zien we dan wel weer.”

Eind maart haalde de 'Marathonman' al het Guinness Book of Records door 53 marathons in 53 dagen te lopen.

De Belg wil met zijn stunt andere mensen in beweging krijgen. Zondag liepen tien sportievelingen met hem de volledige marathon uit. „Het aantal mensen dat meeloopt is sterk verminderd de laatste tijd, maar dat kon ook niet blijven duren”, aldus Engels.

Hij loopt steeds rondjes om de Watersportbaan in Gent, tenzij hij ergens aan een officiële marathon kan meedoen. In de zomer loopt hij enkele weken in Spanje en Portugal.

%) := :roll: _/-\o_
Dit kan toch niet gezond zijn!!???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:49

Bah, ik ben helemaal kapot. Ik voel mijn hele been, en vooral mijn heup doet erg pijn. ;( En ik baal zo verschrikkelijk...;(

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:59

balen joh! Lekker op bed liggen, je zal morgen wel heel erg stijf zijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:07

En had je je hardloopschoenen wel mee bommeke?

Balen Angela, ik hoop dat het morgen een beetje minder is maar ik dnek dat je nog wel last hebt dan :j