B12 tekort??? wie nog meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:13

Ik weet ook precies alle handelingen nog wel, maar vind het erin "darten" zo lastig. Bovendien had ik van het zelf prikken in m'n bovenbeen, hele gevoelige bovenbenen gekregen. Is nu weer minder, dus hoop dat het lukt. Ga het niet vanavond doen, ben er teveel mee bezig in m'n hoofd, dan lukt het zeker niet ;) Even wachten tot er iets meer rust bij mezelf is ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:29

Maak er een klaar voor morgenochtend,als je wakker bent meteen erin jassen.Kun je het niet meer uitstellen ;) Zo doe ik het ook vaak...soms zelfs midden in de nacht als ik last krijg van mijn armen :P

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:37

Goed plan, dan kan je er niet over malen..
Soms doe ik het ook tijdens het tv kijken ofzo, zodat ik er niet teveel op let.

Het is eigenlijk een fluitje van een cent, zo gedaan.. maar geestelijk kost het soms een hoop energie..
Gaat toch heel erg tegen je gevoel in, jezelf prikken!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:55

:P Ik prik elke 4 dagen...dat "gevoel" ben ik wel kwijt hoor.Lig er niet meer wakker van... maar zo heb ik het eigenlijk altijd gedaan,meteen als je uit bed komt.Dan zit je ook nergens tegen aan te hikken en uit te stellen tot het einde van de dag,het moet toch gebeuren dus dan maar meteen.
Het kan geen kwaad om de avond van te voren de injectie klaar te maken zolang je de naald maar niet aanraakt en hem weer terug legt in de koelkast.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:18

Ik ben dat gevoel ook heel lang kwijt geweest, heb 1,5 jaar zelf geprikt.. Maar opeens is er een soort angst op komen zetten..

supersambo

Re: B12 tekort??? wie nog meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:52

B12 moet toch juist op kamertemperatuur zijn ?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:08

Je moet het bewaren in de koelkast,wordt vanzelf warm als je het spuit :P Soms laat ik hem even buiten de koelkast liggen maar meestal jas ik hem er zo in,merk geen verschil.Ook niet dat je bil er meteen afvriest :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:18

Dat vind ik knap, ik moet hem echt op lichaamstemp hebben anders heb ik het gevoel dat mijn ass erafbrandt. En ze moeten hem ook niet te snel zetten want dan ga ik ook piepen dat het brandt.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:26

Hmmm...ben type niet lüllen maar doen :P piep niet zo snel...maar ik spuit hem wel in fases in dus niet in 1x,vind onzin om hem er zo snel mogelijk in te drukken,nergens voor nodig.Op deze manier heeft het weefsel de tijd om de stof weg te laten vloeien.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:30

Wat mijn ass betreft wel hoor! :D }> Ik blijf een week of 6 blauwe plekken houden als er niet goed geprikt is, da voel nie lekker nie, dus ik piep echt wel :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:33

Hihi...heb enkele keer een blauwe plek,als ik in een adertje prik.Zit normaal gesproken ook onder de blauwe plekken dus die ene moet ik ook niet over mauwen.Wissel jij af? Omdat ik zo vaak prik die ik de ene keer links en de andere keer rechts,zo wordt het niet zo beurs.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:38

Ik krijg hem bij de dokter trouwens altijd in mijn arm, volgens een andere moet het in de bil, maar ach, ik vind arm lekker gemakkelijk, dus ik zeg niks :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:43

Tinky12 schreef:
Hihi...heb enkele keer een blauwe plek,als ik in een adertje prik.Zit normaal gesproken ook onder de blauwe plekken dus die ene moet ik ook niet over mauwen.Wissel jij af? Omdat ik zo vaak prik die ik de ene keer links en de andere keer rechts,zo wordt het niet zo beurs.

Ja, de asssistente van de ha houdt bij waar ze de vorige keer heeft gedart, en dan heeft die ham 12 weken om te herstellen. Zij prikt ook goed, ik bloed zelden tot nooit maar toch blijf ik blauwe plekken houden. Ik kan mezelf niet prikken, heeeel schijterig, maar ik krijg die naald niet door mijn vel.. (En bij een ander heb ik er geen moeite mee, ik moet mijn klein lief pluizig konijntje prikken met ab en dat gaat zonder problemen.. volgens mij ben ik stiekem gewoon een watje...)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:53

Zinn...arm is geen voorkeurs locatie om te prikken,of word het bij jou subcutaan gedaan? In princiepe moet het,bij voorkeur,diep in de bilspier worden geprikt ,hier zie je het gebied...

Afbeelding

of in het bovenbeen als er niet in de bil geprikt kan worden.

Voor mij is het geen doen om elke 4 dagen een uur kwijt te zijn bij de HA :+ ik prikte hiervoor al een jaar of 10 paarden en vond het hypocriet van mezelf om wel bij een ander te doen en niet bij mezelf :P Heb er vanaf dag 1 dan ook geen problemen mee gehad...geen zin om afhankelijk te zijn van een ander.Wilde mijn vriend het ook niet aandoen,die gruweld ervan := mannen en naalden zijn doorgaans geen goede combinatie _O-

Maar goed...mijn HA gaf ook toe dat zij zichzelf ook niet durfte te prikken :P dus degene die het niet zelf durven...jullie zijn niet de enige ;)

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:10

Mijn ampullen hoeven niet in de koelkast. Bewaren beneden de 25 graden. Ik heb de hydrocobamine.

Groetjes Mirjam

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:18

Ik heb hydroxocobalamine deze moet tussen de 2gC en de 8gC bewaard worden,staat op de verpakking,de hydrocobamine mag idd beneden de 25gC bewaard worden. Wel uitkijken met dit weer...je zit zo boven de 25gC ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:44

Mijn ampullen moeten ook in de koelkast bewaard worden. Ik warm de ampul, voor ik prik, even op in m'n hand.
Ik spuit zelf in m'n bovenbeen, in m'n bil wil niet lukken zelf. Als de ha prikt, prikt ie in m'n bil.
Mijn ha durft zichzelf ook niet te prikken.
Het is niet raar dat men wel anderen durft te prikken, maar niet jezelf. Je weet tenslotte wanneer je die naald erin jast
en het is een natuurlijke reactie dat je dan aanspant en de naald tegen wilt houden.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:50

Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om zo te staan dat ik eigenlijk niet kan aanspannen,je moet ook een knop om kunnen zetten. Kan mij best voorstellen dat mensen het niet kunnen...ik ben gewoon een eigenwijs kreng en wil alles "selluf" doen :P dit dus ook.Vanaf de 1e injectie die ik kreeg vond ik het al een enorme tijdsverspilling om naar de HA te gaan voor een injectie.Ben dus ook erg blij dat ik het nu zelf mag doen :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:56

Ik doe ook alles graag zelf, maar de innerlijke strijd werd te groot ;)

Ik spuit de injectie trouwens ook heel langzaam in..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:03

Nah...ben al 2,5 jaar met mijn lijf in conclaaf....dit is een van de weinige dingen die ik zelf gecontroleerd en ongestraft kan doen.Die blok heb ik niet dus dat scheeld enorm.Als je bovenkamer in verzet gaat en je je spieren aan gaat spannen dan houd het gewoon op...doe je weinig tegen.Dan maar iemand anders laten prikken,ook geen man overboord ;)

De hoeveelheid in te spuiten vloeistof vind ik ook echt te groot om 1x door te drukken hoor.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:08

Is inderdaad een te grote hoeveelheid om door te drukken, doe het ook altijd heeeel langzaam.
Anders bijt die zoute troep echt je weefsel weg :=

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:11

Doe het niet echt zo langzaam hoor,meestal in 3-en,beetje spuiten...even wachten...beetje spuiten en het laatste gedeelte gaat er geleidelijk in.Niet de hele dag de tijd...kan vaak ook niet te lang rechtop stil staan omdat ik dan beroerd word :P

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:12

als ik geprikt wordt moet het echt op kamer temperatuur zijn!
anders ga ik echt door het plafond door de pijn.

Vaak heeft degene die mij prikt de ampul al even in de broekzak om op te warmen :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:13

Jij prikt natuurlijk ook in je bil, ik ga altijd gewoon op de wcdeksel zitten in de badkamer :=

Eén van de laatste keren dat ik prikte zakte ik ook door de wcdeksel heen, brak ie in 2e.. en om nou te zeggen dat ik zwaar ben, nee juist te licht.. _O-
Laatst bijgewerkt door Maaaike op 22-07-10 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:29

Gevalletje "Oeps" Maaike _O- :') misschien beter toch op een stoel zitten...of gewoon op bed :D

MissToseland...fijn dat ze daarom denken :j