Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:33

Ik heb a.s. vrijdag weer een gesprek, ondertussen alweer bijna 3 weken geleden het eerste gesprek gehad en nu krijg ik vrijdag te horen of het idd ADHD is of wat anders :)
Bij dat gesprek wel veel kunnen lachen, leuke jonge vent die zelf ADHD heeft :)) Begon al heel lekker, verwijsbrief vergeten en te laat :+ Kreeg alleen maar als reactie dat ik meteen punten scoorde :')

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:40

ik heb nou heel nieuwschierig hoe dat dan gaat bij volwassenen met adhd...
kijk van kinderen kan ik het me voorstellen dat ze door de kamer stuiteren, maar ik denk dat als je dat een volwassene ziet doen dat je je dan helemaal kapot lacht...
gaat dat bijvolwassene anders dan bij kinder???

niet onaardig of aanvallend bedoelt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:43

xXEviIXx schreef:
kijk van kinderen kan ik het me voorstellen dat ze door de kamer stuiteren, maar ik denk dat als je dat een volwassene ziet doen dat je je dan helemaal kapot lacht...

Maar dat beeld wat jij hebt is niet typerend voor ADHD :)
Sterker nog, volgens de psych die ik heb zijn er maar heel weinig ADHD'ers die daadwerkelijk letterlijk door de kamer stuiteren en meubels als speeltoestellen gebruiken ;)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:50

Ik ben nu officieel dan volwassen, ben een stuk rustiger geworden.. Maar ben juist erg vlak geworden qua gedrag.. Vroeger was ik veel sneller heel boos en heeeel blij (als er wat gebeurde zoals sinterklaas) nu ben ik meer van ag.. het interesseert me weinig :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:00

xXEviIXx schreef:

ja en nee.. Volwassenen houden zich meer in denk ik.. maar ook zij hebben hun momenten dat ze uit moeten razen.. ik ken iemand die heeft dat ook.. hij gaat naar de kerk. zit anderhalfuur stil, maar moet na kerktijd wel even uitrazen met 1 van zn neefjes.. :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:31

nee ik vermoed van niet ok je moet je aan meer regels houden
maar dat lukt dus niet altijd en je moet stil zijn (dus niet)

xXEviIXx schreef:

Laatst bijgewerkt door franka75 op 09-05-10 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 23:31

Heb jij medicijnen?

Daisies schreef:
Ik ben nu officieel dan volwassen, ben een stuk rustiger geworden.. Maar ben juist erg vlak geworden qua gedrag.. Vroeger was ik veel sneller heel boos en heeeel blij (als er wat gebeurde zoals sinterklaas) nu ben ik meer van ag.. het interesseert me weinig :=

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:49

Ik slik sinds donderdag Methylfenidaat..

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:36

franka75 schreef:
Heb jij medicijnen?

Daisies schreef:

Dat komt omdat je nu veel minder ERG op prikkels reageert en het sneller aan je voorbij laat gaan :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:03

Ok en wat denk je er tot nu toe van?

Daisies schreef:

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:07

Om even een nieuw onderwerp aan te snijden.. ADD/ADHD en school. Zijn er nog meer van jullie die nog naar school gaan?

Ik heb er veeeeel moeite mee. Na met de HAVO te zijn gestopt een MBO opleiding gaan doen dit was het niet nu doe ik een super leuke opleiding op niveau 4. Niveau is probleem niet kan ik makkelijk doen goede cijfers etc. Maar ik heb zo ontzettend veel energie nodig om naar school te gaan en met concetreren ik kan er ook zo tegen op zien, terwijl er niks is om tegen op te zien. Ik word er ook zo moe van elke dag moet ik tegen mezelf zeggen vandaag GAAN WE naar school. Dat lukt niet altijd , het is net of er dan een blokkade in me hoofd zit. Ik sprak me een vriendin die ADD heeft zij had het ook en heeft school niet volgehouden. Meer die het herkennen?

Edit: ik slik ook methylfenidaat vergeet het alleen vaak, tips om niet te vergeten?

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:11

Hoeveel ritalin slik je per dag?

Ja herken me erg in jou verhaal. Ik zit nu op vmbo T terwijlik met gemak havo zou kunnen.. Alleen mijn consentratie laat me heel erg in de steek.. Gelukkig word ik heel erg geholpen op school door o.a mijn mentor.. En gaat het op dit moment erg goed..
Misschien een alarm op je telefoon?

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:13

Change_ schreef:
Hoeveel ritalin slik je per dag?

Ja herken me erg in jou verhaal. Ik zit nu op vmbo T terwijlik met gemak havo zou kunnen.. Alleen mijn consentratie laat me heel erg in de steek.. Gelukkig word ik heel erg geholpen op school door o.a mijn mentor.. En gaat het op dit moment erg goed..
Misschien een alarm op je telefoon?

Hmms ik moet om de 4 uur 10/15 mg slikken .. Tjah maar het lastige is dat je eigenlijk eerst wat moet eten. Ja mijn mentor helpt me goed maar er zijn punten waar je het op een duur toch ECHT zelf moet doen. En ik wordt er zo moe van dat ik helemaal niet weet of ik dit nog wel wil? Als het later ook zoveel moeite kost voor het werk hou ik dat nooit vol als ik dit al vol hou.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:14

Ik ben ook een add'er adhd'er

fryskhynders schreef:
Heey meiden, interessant onderwerp.
vraagje, hebben jullie ook last met concentreren tijdens het paardrijden?? in de zin van geen duidelijke opbouw in het rijden, niet lang gefocust kunnen zijn? ben benieuwd hoe jullie dit ervaren?

Met wedstrijden op de manege was ik altijd laatste omdat ik niet goed opletten en daarom links ging inplaats van rechts enz. :))
Ook was ik het eigenlijk na een half uurtje wel zat.

Voor de topicstarter:
[MW] Het leed dat concerta slikken heet!

Hier zitten ook veel adhder en hebben we het over medicein gebruik

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:15

Dat hoeft niet hoor := Ik eet soms een hele dag niet maar slik nog wel gewoon mijn medicatie :+

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:16

Jumpie schreef:
Om even een nieuw onderwerp aan te snijden.. ADD/ADHD en school. Zijn er nog meer van jullie die nog naar school gaan?

Ik heb er veeeeel moeite mee. Na met de HAVO te zijn gestopt een MBO opleiding gaan doen dit was het niet nu doe ik een super leuke opleiding op niveau 4. Niveau is probleem niet kan ik makkelijk doen goede cijfers etc. Maar ik heb zo ontzettend veel energie nodig om naar school te gaan en met concetreren ik kan er ook zo tegen op zien, terwijl er niks is om tegen op te zien. Ik word er ook zo moe van elke dag moet ik tegen mezelf zeggen vandaag GAAN WE naar school. Dat lukt niet altijd , het is net of er dan een blokkade in me hoofd zit. Ik sprak me een vriendin die ADD heeft zij had het ook en heeft school niet volgehouden. Meer die het herkennen?

Edit: ik slik ook methylfenidaat vergeet het alleen vaak, tips om niet te vergeten?

Hier herken ik mij ook erg in.
Mijn hele MBO vreet zo veel energie en ik ben zo gestrest omdat ik het allemaal niet overzie terwijl ik het makkelijk ga halen.
Daarom ben ik ook al weken ziekjes en niet lekker.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 23:21

paix schreef:
Jumpie schreef:

Hier herken ik mij ook erg in.
Mijn hele MBO vreet zo veel energie en ik ben zo gestrest omdat ik het allemaal niet overzie terwijl ik het makkelijk ga halen.
Daarom ben ik ook al weken ziekjes en niet lekker.

Ja dat heb ik sochtends sta ik vaak op met hoofdpijn/misselijk. En ik wil me niet aanstellen en heb er een hekel om me achter de ziekte te verbergen. Ik haal me dit jaar idd ook makkelijk maar nu zit ik alweer over een stage plek. En toets die ik miss niet mag doen omdat ik te weinig aanwezig was.. So what ik heb nog geen restverplichting dus doe ik hem volgend jaar waar ik dan toch wss wel voldoende op haal (engelse brief ben ik wel goed in) .. Dus waar maak ik me druk om? Maar dan heb ik alweer minder zin om naar school te gaan. Stel je voor dat het later op je werk ook zo is? Die stress kan je niet je hele leven aan

Okej dat kan geen kwaad dus niet eten. Dan ga ik dat ook maar proberen :+

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:08

ik zit ook p school,
ik zit nu op vmbo 2e jaar ik hoor eig, in het 3e maar heb een jaartje opdc gedaan.
ik heb ook een hele slechte concentratie echt heel vervelend.
ik kan makkelijk havo,vwo aan want dat zecht een speciale dokter maar me concetratie lat datniet toe :( nu moet ik naar basis waar ik me dan ga vervelen, maarjaa.... kader lukt niet omdat ze me daar niet willen heen sturen omdat ik te druk ben in de klas

kunnen julie er ook niet tegen als julie roosterwijzigingen hebben of als er een toets word verplaatst??
of als de klas heel rumoerig is dat je dan slehe cijfers haal?(onze klas is echt ontzetted druk :( waar door ik bij bepaalde vakken laag sta :(

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:10

franka75 schreef:
Ok en wat denk je er tot nu toe van?

Daisies schreef:

Beviel goed toen ik 3 x daags een halve had, 3 x een hele viel echt verkeerd dus ga morgen weer naar een halve.. Ik voel me er prettig onder en hoop dat dat zo blijft :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:12

Jumpie schreef:

wekker ervoor zetten op je mobiel?

Ik deed 2 jaar havo/vwo, toen 2 jaar vmbo en nu 2 jaar mbo.. sinds het mbo gaat het een stuk beter. Maar dat heeft ook te maken met dat ik volwassener word. en niet volhouden heeft ook met doorzetting vermogen te maken denk ik.. en dus nee ik herken het niet. Ik wil hierna zeker nog HBO doen. maar vervelend als school zo zwaar voor je is. kunnen de leraren je hier niet mee helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:23

ik heb al gepb'd maar mijn eerste gedeelte middelbare school was hel. Toen MBO gaan doen, dat was een nog grotere hel.
Toen tot bezinning gekomen, en 't gaat nu wel goed op de havo :Y)
En wbt intelligentie hoor ik wel op de Havo thuis, ik werk niet echt onder m'n niveau ofzo als je naar m'n IQ kijkt (hoewel ik qua cijfers op dit moment ook wel VWO had kunnen doen, maar ach)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:27

Ja ik had ook misschien wel van alles gekunt maar zolang je het niet doet heb je het ook niet bewezen ;) Ik kan ook wel meer dan dit maar ik doe het niet. Zo simpel is het..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:28

Jumpie schreef:

jaaaaaaaaaaaaaa dat heb ik ook! ik kan makkelijk niveau 4 doen.. ben op niveau 3 begonnen omdat ik geen bedrijfsleider wou worden maar omdat ik me nooit zo goed kan concentreren, huiswerk kreeg, maar doordat ik vaak afgeleid ben ik nooit mn huiswerk af kreeg moest ik afstromen naar niveau 2.. dit gaat wel super goed en hoop volgend jaar toch niveau 3 te gaan doen..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:58

Ik heb ook veel moeite met overzicht in mn financien in mn hoofd gaat het ook nog steeds heel snel, ook met medicijnen word ik druk gevonden. ik kan heel veel maar ik word er zo moe van, ik slaap heel veel en zit in de wao, helaas maar dat is tegelijk ook wel geruststellend maar accepteren blijft moeilijk voor mezelf. maar het kan bijna niet andersn als ik weer aan werk denk voel ik een hand om mn keel. heb ook burn out gehad in 2001. Ik zit er nu 8 jaar in. frustrerend ook wel maar ook weer niet. ben wel weer wat minder bang geworden door werk op zorgboerderijen vrijwillig maar heb nu stoflongen, jeah.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:33

mijn medicijnen werken niet echt :+ ben echt nog even druk xD
naja ik moet de arts nog even bellen ivm andere medicatie!