Ondergewicht..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:58

Ik heb niet alles gelezen, bin there done that. Ik weeg al sinds mijn tienerjaren ca 54 kg en ben 1.70 meter. Ben inmiddels 43, heb 4 kinderen gebaard en daarbij netjes gemiddeld 12 kg aangekomen. Kinderen waren allemaal goed op gewicht en na de geboorte zat ik binnen 4 weken weer op de 54 kg. Ik kan alles eten en moest vroeger ook chocoladevla met slagroom en roomboter e.d. eten. Niets helpt! Blijkbaar hoort dit gewicht bij me. Ik heb me erbij neergelegd. Zorg dat ik mijn vitamientjes binnen krijg en dat ik geniet van het eten. Mijn binnenkant is toch belangrijker dan de buitenkant!

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:02

dressagelady schreef:
Maar waarom eet je zo ongezond? Vet eten is juist voor mensen met ondergewicht erg ongezond, het wordt direct opgeslagen (en dan niet alleen onder je huid, maar ook rondom je organen, en daar ben je echt niet blij mee lijkt me!). Ik heb er nu meer dan een jaar over gedaan om van de 50 naar de 55 kg te komen, doe nog steeds mn best maar verwacht echt niet dat ik binnen nu en 2 maand weer een paar kilo erbij heb. Doe er liever wat langer over, dan wordt het ook mooier 'verdeeld'.

Nouja, dat kwam eigenlijk door de vakantie :P
Verjaardagen, uitstapjes, bij vriendinnen geweest en veel gewinkeld (veel lekkere hapjes dus, en ook uitgebreide lunches met gebak in V&D enzo)
Maar je heb helemaal gelijk hoor, nu ik weer naar school ga en weer ritme krijg, gaat het eten ook beter (beter verdeeld, goed ontbijt/lunch/avondeten met goede tussendoortjes zoals fruit, evergreen, time-out en af en toe wat extra's en wat chocolade :)

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:05

melkbus schreef:
Ik heb niet alles gelezen, bin there done that. Ik weeg al sinds mijn tienerjaren ca 54 kg en ben 1.70 meter. Ben inmiddels 43, heb 4 kinderen gebaard en daarbij netjes gemiddeld 12 kg aangekomen. Kinderen waren allemaal goed op gewicht en na de geboorte zat ik binnen 4 weken weer op de 54 kg. Ik kan alles eten en moest vroeger ook chocoladevla met slagroom en roomboter e.d. eten. Niets helpt! Blijkbaar hoort dit gewicht bij me. Ik heb me erbij neergelegd. Zorg dat ik mijn vitamientjes binnen krijg en dat ik geniet van het eten. Mijn binnenkant is toch belangrijker dan de buitenkant!

Hallo,
Ja je heb helemaal gelijk :)
Fijn dat alles goed is gegaan, en ook wel fijn dat je je erbij neer heb gelegd, want zo zit je ook beter in je vel!

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:08

ongezouten nootjes zijn ook een goed alternatief voor 's avonds. Gaat ongemerkt onder het tv kijken of bokken.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:09

melkbus schreef:
ongezouten nootjes zijn ook een goed alternatief voor 's avonds. Gaat ongemerkt onder het tv kijken of bokken.

Haha, ja die had ik gisteravond! :))
van die nootjes met chocolade eromheen, hmmmm heerlijk

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 07:11

Chernique schreef:
melkbus schreef:

Haha, ja die had ik gisteravond! :))
van die nootjes met chocolade eromheen, hmmmm heerlijk

inderdaad die chocolade nootjes. :9

maar je merkt het toch ook niet meteen de volgende dag als je bent aangekomen? Eerst moet het nog omgezet worden in vet en dergelijke lijkt mij..

Chernique

Re: Ondergewicht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:38

Jaa dat is zo, maar toch wel na een aantal dagen? (5, 6, 7 ofzo?)

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:37

Ik heb niet het hele topic doorgelezen alleen je openingspost en er waren toch een paar dingen die ik herkende, namelijk het vaak koud hebben en moe zijn. Ik ben zelf 1.76 en weeg 56 kilo en ik kan alles eten wat ik wil er komt helemaal niks bij en dit is omdat mijn stofwisseling te snel werkt wat dus ook te maken heeft met het vaak koud hebben en moe zijn. Ik geniet er maar van dat ik alles kan eten maar er zou van mij toch echt wel wat bij mogen aangezien ik al 18 ben

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:03

Het is niet goed om ongezond te eten, ook als je ondergewicht hebt.
ik krijg ook wel eens reacties als: eet maar lekker veel patat, jij kan het tenminste hebben!!!
Maar dan zeg ik altijd dat het toch niet helpt, en dat het ook ongezond voor mij is.
Veel mensen weten het niet, en het is rot om zulke reacties te krijgen. |(

Chernique, ik denk dat als jij zo doorgaat met veel eten, je pas over een paar maanden verschil kan zien in gewicht. :+
Tenminste, ik heb zelf nog helemaal nooit meegemaakt dat ik na een paar weken al een dikker was, maar misschien is dat bij jou anders. :P

Verder ben ik het er ook helemaal mee eens dat wat ik heb, ik wat minder erg vind dan dat je op streng dieet bent.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:26

@Miss_Caroo; Ja dat is zó herkenbaar.. ''eet jij maar lekker veel patat, jij kan het hebben''' en dat soort vergelijkbare reacties van mensen zijn gewoon echt niet leuk om te horen..

En ik weet nou niet of ik ben aangekomen of niet, die weegschaal van mij klopt van geen kanten :+
Dus we moeten even een nieuwe halen.. wij hebben nu zo'n ouderwetse digitale die niet helemaal precies is
soms staat er 42.3, dan weer 43.9 dan weer 44.1 en dan weer 42.7 en soms 41.6 ofzo!
het lijkt soms misschien niet zoveel verschil, maar het is echt frustrerend omdat ik nu nog geen zekerheid heb.

Maarja.. toch maar liever dit dan een supersuperstreng dieet waarbij je niks mag eten ;o