Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:44

Wendy schreef:
Ernstig verstandelijk gehandicapte mensen krijgen idd niet zo vaak kinderen. Zeker als ze een verstandelijke ontwikkelingsleeftijd hebben van een jaar of 2. Dan komt het namelijk niet eens in ze op.

Dan heeft het vaak een andere oorzaak (nooit een klein jochie van een jaar of 2 a 3 zijn broek naar beneden zien trekken met een stijve piemel?). Ik denk dat je dan nog niet echt kunt spreken van een voorplantingsdrang, jij wel?
Bij verstandelijk gehandicapten is er dan ineens het probleem dat ze vruchtbaar zijn. En dan is de prikpil zeker een goed idee.
Maar ik denk eerder dat dat te maken heeft met het ontdekken van je lichaam... pre puberteit

Mensen hebben een verstandelijk vermogen van een kind van 2,3 jaar, maar lichamelijk en hormonaal zijn ze veel verder.
Je mag dan ook nooit de fout maken te denken dat mensen met een verstandelijke leeftijd van drie jaar echt compleet dezelfde mogelijkheden en beperkingen hebben van een kind van drie jaar. Het zegt iets over de mentale ontwikkeling met betrekking tot het aan kunnen leren van vaardigheden e.d. maar het zegt niks over de lichamelijke ontwikkeling waar sex bij hoort. Lust is grotendeels hormonaal en heeft in die zin weinig met de mentale ontwikkelingsleeftijd te maken. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:46

Nessah, ik heb het al eerder gezegd maar er zijn altijd mensen die erop terugkomen en ik denk dat het daar vandaan komt dat mensen zeggen dat je dat pas weet als je bijvoorbeeld de 30 bent gepasseerd. Dit als voorbeeld gesteld hoor. Dat er bij jou over 10 jaar nog geen kinderen zijn is jullie goed recht en dat hoeft toch ook helemaal niet?

Lante

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:52

Ik ben 32 en mensen vragen er nog steeds naar haha. Denk dat dat pas over is als ik in de overgang kom of zo...
Ik heb drie stiefkinderen en dat is erg leuk, leuk genoeg zelfs.
Mensen zijn verbaasd dat ik zoveel geef aan het kind van 'iemand anders, andere moeder' en dan niet één voor mezelf hoef. Dat vind ik dan weer vreemd; een kind is een kind, of ik die nu zelf gebaard heb of niet. Lijkt me verd*mde lastig en l*llig als je er zelf nog één op de wereld zet en daar houd je meer van dan van de anderen. Dat zou ik ze sowieso niet aan willen doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:58

Daarom zei ik ook de 30 gepasseerd. :D

Zelf gebaard of niet, nou, dat is toch een heel verschil en heel normaal overigens dat bijvoorbeeld een stiefkind je 'minder' doet, puur gevoelsmatig.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:04

russel schreef:
Zeggen jullie plomp "ik wil geen kinderen"?

Ik zeg het niet op een agressieve defensieve toon als je dat bedoelt ;)

Gewoon "ik heb geen kinderwens/moedergevoelens"

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:08

russel schreef:

Ja, gewoon eerlijk.

Mijn vader blijft wel trouwens vragen wanneer wij kinderen krijgen, dus kennelijk geloofd hij me niet.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:18

MamboBeach schreef:

Zelf gebaard of niet, nou, dat is toch een heel verschil en heel normaal overigens dat bijvoorbeeld een stiefkind je 'minder' doet, puur gevoelsmatig.

Ja, dat lijkt wel zo te zijn, dus nòg een reden om niet één van mezelf te willen. Llijkt me niet dat het daar makkelijker en leuker van wordt binnen ons gezin... De bio moeder heeft nu ook een kind met haar nieuwe relatie en binnen een jaar woonden de anderen dus bij ons...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:47

Lante schreef:
MamboBeach schreef:

Ja, dat lijkt wel zo te zijn, dus nòg een reden om niet één van mezelf te willen. Llijkt me niet dat het daar makkelijker en leuker van wordt binnen ons gezin... De bio moeder heeft nu ook een kind met haar nieuwe relatie en binnen een jaar woonden de anderen dus bij ons...

Het zou voor mij geen reden zijn hoor om dan geen kinderen meer van mezelf te krijgen maar gevoelsmatig houd je toch allemaal meer van je eigen kind dan van je stiefkind. Overigens ken ik ook vrouwen die zelf kinderen hebben en stiefkinderen en dat dat samen hartstikke goed gaat.
Gelukkig woont mijn kind ook nog bij me uit een vorige relatie en we hebben ook 'nieuwe' kinderen. ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:40

Ik ben bijna 30 en heb 't juist andersom... toen ik jonger was, had ik een kinderwens. Maar dat was meer het ideaalbeeld willen volgen waarin ik ben opgegroeid.
Pas tijdens mijn vorige relatie, ben ik tot het besef gekomen dat kinderen een enorme verantwoordelijkheid zijn. Mijn toenmalige vriend was er niet zeker van of hij wel kinderen wilde, en dat heeft mij aan het denken gezet.

Ik ben er nu wel over uit: ik ben niet geschikt voor het moederschap. Ik zou het wel kunnen, maar of ik daar gelukkig van wordt... en de rest van het (eventuele) gezin ook niet...

Over dat mensen onbeschoft zijn als je geen kinderen hebt... mijn ex-schoonfamilie was daar heel sterk in. Eerst had ik het niet in de gaten, maar uiteindeilijk gaat het opvallen dat slechts 2 van de 8 personen gaan vragen hoe het met je gaat... Ook leuk als je op visite zit, je krackertje met kipsatesalade te smeren en ze gaan het over diarree hebben... :P

Mensen gaan er inderdaad standaard vanuit dat je op den duur aan kinderen gaat 'beginnen'. Dan is mijn wedervraag/reactie altijd waarom dat zo vanzelfsprekend is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:42

russel schreef:

Jep, waarom niet? :)

Weet je, als mensen rot willen doen vinden ze altijd wel wat om rot mee te doen. Maar als je wel kinderen zou willen/hebben zouden die mensen waarschijnlijk ook zo idioot doen.... :)

Ik vind het vooral irritant als mensen gaan drammen over het geen kinderen willen. Kijk, als je me niet geloofd, dan geloof je me niet, prima, dat mag je ook zeggen... Maar er niet over blijven drammen want wat ik ook terug zeg, je zal me toch sowieso niet geloven... :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:46

Meld ik me hier ook even:

Bijna 37 en al mijn hele leven zeker van het feit dat ik nooit moeder wil worden.
Ik 'moeder' heel graag,maar dan over mijn beestjes!
En als ze er naar vragen zeg ik altijd:het angstzweet breekt me al uit bij het idee zwanger te zijn!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:49

Dat zwanger zijn, lijkt me wel heel mooi en bijzonder. Alleen de periode na de geboorte... daar zie ik dan tegenop.

Ik zeg wel eens gekscherend: ik heb tot m'n 29ste thuis gewoond... je zal er maar zo lang aan vast zitten... mij niet gezien. :D :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:03

Puera schreef:
Dat zwanger zijn, lijkt me wel heel mooi en bijzonder. Alleen de periode na de geboorte... daar zie ik dan tegenop.

Ik zeg wel eens gekscherend: ik heb tot m'n 29ste thuis gewoond... je zal er maar zo lang aan vast zitten... mij niet gezien. :D :P

Nou eh, dan blijven ze maar! :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:46

russel schreef:

Ja :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 19:59

MamboBeach schreef:
Nou eh, dan blijven ze maar! :D
Ik heb het nooit slecht bij mijn ouders gehad, integendeel. Maar ben blij dat ik nu op mezelf woon... is beter voor me. :j

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 11:43

russel schreef:

ja waarom niet?? daar is toch niets mis mee?? kan er wel een mooi verhaal om heen bouwen, maar het is zoals het is. Is het meteen duidelijk toch...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:12

Hoe wordt daar dan op gereageerd?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:15

russel schreef:

vaak met een hele discussie dat ik egoistisch ben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:19

geerke schreef:
russel schreef:

vaak met een hele discussie dat ik egoistisch ben...

of dat je nog wel van gedachte veranderd, of dat je niet weet wat je mist, of dat je nooit zal weten wat vrouw zijn is als je nooit bevalt and so on. :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:23

Komt nog wel (blijft standaard, net als mijn antwoord, 'k wacht wel af)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:33

Lol, herkenbaar. Ook zo eigenaardig dat sommige mensen denken dat je tot en met je veertigste nog kinderen kan krijgen ;) Ja het zal misschien in theorie vast wel kunnen maar gezond lijkt het me niet.

Valt me de laatste tijd best wel op, als je naar reclames voor schoonmaakmiddelen ed kijkt: het zijn altijd gezinnen met 2 kinderen (een jongen en een meisje natuurlijk), waarbij de vrouw vanzelfsprekend een beetje de afwas loopt te doen :roll: We leven toch niet meer in 1950?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 20:51

Nou in sommige delen van Nederland nog wel hoor....daar is de rolverdeling uiterst stereotyp.....bedroevend...

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:35

Hihi, ik ben inmiddels 40 geworden, en mij wordt het niet meer gevraagd. De mensen die het interesseert, weten het allemaal nu wel...
*meldt zich ook oven in dit topic*

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:42

Ayasha schreef:
dat je nooit zal weten wat vrouw zijn is als je nooit bevalt. :)

:')!

Dan zal ik maar nooit weten wat het is om een vrouw te zijn.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:45

laetitia schreef:
russel schreef:

Ik zeg het niet op een agressieve defensieve toon als je dat bedoelt ;)

Gewoon "ik heb geen kinderwens/moedergevoelens"

Ik zeg: Wij hebben geen kinderwens.

Vaak krijg je dan als antwoord.. ja maar dat komt nog wel.
En ik antwoord, dat komt zeker niet ;)

Hoogstens irritant dat mensen er vanuit gaan dat je die kinderverhalen/poepluiers etc wel wilt aanhoren en dat er nogal denigerend wordt gedaan als je zelf geen kinderwens hebt. Vaak stuit je op onbegrip.