Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:03

Jaaaaaaaaaaa dat commentaar hoorde ik ook (hadden de Belg opgezet omdat zij zoveel leuker commentaar hebben). Ik stond echt zo te kijken van huh, hoorde ik dat nou goed? :D
(Voor wie er niet keek: Yo gaf de roze trui weg en kuste de renner. Toen zei commentator 1: Zo zo, misschien wordt dat nog wat. Commentator 2: nee joh, die verdient niet zoveel als die voetballer van d'r. :+ := )

Zilverster: wel leuk zeg, indruk maken op familieleden :D

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:08

Ja is heel leuk :D
Dadelijk durft ie niet meer met me te fietsen omdat zijn MTB dan in het niets valt O:)

Moest ook erg lachen over de manier hoe ze shirtjes showde.. En het commentaar van de belgen: "Dit is de witte trui, je kunt hem op 40 graden wassen. Op 60 graden gaat hij waarschijnlijk krimpen. Je kunt hem daarna aan de waslijn hangen, maar als je met hem wiebelt, zoals nu geshowd wordt droogt ie beter.." (ofzoiets) Met beeld erbij was het iig erg grappig.. :P

Kijk eigenlijk altijd op de belg. Vind ik wat gezelliger..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:13

Ja dat is waar ook, dat had ik ook gehoord :D maar ze stond daar ook wel echt met zo'n air van 'kijk mij eens interessant zijn hier'. Dat combineerde fantastisch met die commentatoren! :))

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:15

Ja precies! Vind wel dat ze erg op de voorgrond wordt getrokken steeds..

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:43

Ik heb niks van de Giro gevolgd, moet zeggen dat ik het om te kijken niet zo leuk vind. Ga liever zelf een stuk fietsen.

Fietsen jullie met gewone pedalen of met (spd)klikpedalen ? Ik heb gisteren een stuk op de fiets van mijn vriend gefietst met zijn schoenen aan. Gewoon om even te proberen. Moet zeggen dat het me niet tegenviel. Kreeg alleen 1 keer de rechter niet los wanneer ik het wou. Gelukkig de linker wel dusniet gevallen, maar dan is het toch best een beetje k*t als ie niet los gaat.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:44

Hey wat leuk dit toppic!
Ik ben ook een fanatiek wielrenner, vind het helemaal geweldig <3
Sta ermee op en ga ermee naar bed...

Ik heb gister wel de Giro gevolgt, vond er eerlijk gezegd niet heel veel aan, maar toch altijd leuk om zo een wedstrijd te zien.

Geen wielrenner hier in de buurt van limburg?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:46

ineke, ik heb look pendalen, klik me dus helemaal vast.
Ik zelf vind dit veel fijner, hier in zuid-limburg met al die bergen is dat veel fijner omdat ik veel 'trek' aan de pendalen met een berg.

Ben de eerste keren wel heel vaak ermee gevallen :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:48

Ik vind het heerlijk om te kijken. :j Ga ook regelmatig even bij een amateur koers kijken.
Ik fiets met klik pedalen, als het goed is gaan ze gewoon los als jij je voet de goede richting op beweegt.

Bruintje, ik kom niet uit Limburg, maar wil binnenkort graag een rondje fietsen in Limburg. (Niet vandaag want ik heb straks tentamen) Geen idee waar je vandaan komt in Limburg, maar ik wil graag wat heuvels meepakken.
*edit ik zie al in je nieuwe bericht Zuid-Limburg.
Lijkt me leuk om eens een rondje te gaan fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 14:01

Ik ga ook binnenkort fietsen in Zuid-Limburg (komt mijn vriend vandaan)

Enneh ik fiets sinds kort ook met klikpedalen (van Shimano), ben nog niet gevallen maar dat komt mede omdat ik de pedalen heel los heb afgesteld, dus dat ze relatief snel losklikken (maar niet te snel want je moet wel kunnen opstappen natuurlijk).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:00

Ik woon een soort van in de buurt van Z-Limburg, haha.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:00

Het was gisteren zo gaaf! Heb ze twee keer langs zien komen. Een keer in Burg-Haamstede en de andere keer op een paar km van de finish. Volledig in het roze heb ik staan schreeuwen :D En daarna weer snel naar het transistorradiootje om verder te luisteren :P

Ik rij ook met klikpedalen, kun je meer kracht zetten op de pedalen en je kunt er idd aan trekken en niet alleen duwen.

Ik woon in Zuid Oost Brabant, is niet echt Zuid Limburg :P

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:37

Ik vind die klikpedalen ook echt ideaal.

Alleen gaat m'n linkerschoen steeds niet los. Ik moet daar nog eens naar kijken, zal wel zand tussen zitten.

Gelukkig is mijn baas ook gek van sport, dus wij hadden zondag de hele dag de TV met de Giro aan staan in het restaurant.
Als er dan weer eens een valpartij was stonden we met z'n allen voor de TV, ook de gasten :+

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:52

Misschien staat de linkerpedaal strakker dan de rechter?

Leuk Lenneke! Dan is het niet zo erg om te werken :P

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:55

Ik lees al een poosje mee dus het is nu wel eens tijd om te reageren :o Ik ben sinds een half jaar een zeer fanatieke fietser (ik moet nodig mijn onderschrift veranderen :Y) ). Ik heb een racefiets sinds 3 jaar. Dit is echt helemaal mijn fietsje! <3 Hij heeft al vele dingen meegemaakt en omgevingen gezien. Na een paar oefenwedstrijdjes werd ik echt fanatiek en ga ik nu mijn licentie aanvragen om wedstrijden te gaan rijden...

Ik las trouwens over Limburg: Met m'n fiets vereniging ga ik as donderdag daar de omgeving onveilig maken. Mochten jullie een groep in 't blauw voorbij zien komen: zwaai even :D

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:55

Ja hier ook een fanatieke wielrenster :D Donderdag heb ik een wedstrijd van 150 km :=

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:59

Gaaf Lavien! Welke wedstrijd is dat + waar?
En welke licentie heb jij? Ik vind het stiekem erg spannend namelijk :o

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:48

Geweldig dit toppic!

Ik zie hier amper vrouwen op de weg... Erg jammer!
Het zou in holland veel meer zijn.

Ik ga komende week eens meefietsen bij 2 verenigingen, en dan eens kijken bij wie ik ga.

Als iemand hier in limburg komt fietsen, gil even!
Kunnen we samen een tourtochtje maken :D

Hier vind ik het wel fijn fietsen, omdat ik zelf goed ben in klimmen.

Iemand die een van de tourtochten zoals de grenslandklassieker, limburgs mooiste, goude tandwiel, fiets-vier-daagse, enz enz die hier in limburg worden gehouden mee doet fietsen?
Of iemand die lui-bastenaken-luik mee gaat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:50

Ik zie dit jaar al veel meer vrouwen dan vorig jaar. En bij de vereniging waar ik mee rij (ik doe geen wedstrijden hoor), rijden ook veel dames. En steeds meer met een licentie.

Bruintje, ik vind klimmen ook te gek. Leuker dan lange vlakke stukken eigenlijk :o maar goed ik train ook weer voor de Alpe d'Huez (weer ja, vorig jaar ook gedaan) en dit jaar de Tourmalet erbij :)

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 13:34

Super gaaf dat je wedstrijden rijdt! Denk dat ik hier nooit goed genoeg voor ga zijn :D

Maar ik zie idd ook weinig vrouwen op de weg.. Jammer! Ik zie hier in de omgeving vaak oudere mannetjes op de fiets :P Die kan ik wel inhalen, haha!

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:18

Oude mannetjes hier genoeg! Meestal met een ontzettende dure fiets + wielen. Maar toch, geef mij maar mijn vrijheid als student! Ik ga toevallig as zondag de grenslandklassieker fietsen met oa mijn trainer.. Helaas heeft hij in zijn hoofd om minimaal de 170 en waarschijnlijk de 210 te fietsen! Dat gaat zeer doen :Y)
Hier in Nijmegen zijn wel een paar heuveltjes, maar merendeel haalt het niet bij Limburg. Heb er zin in!

Ik denk dat ik in het begin de wedstrijden nog niet uit fiets.. Ik moet meestal tegelijk met de elite starten en dát gaat me toch iets te hard :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:20

Wat voor fiets heb jij, Korfbalchick?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:51

Nou Korfbalchick, misschien wordt het dan wel tijd om je naam te veranderen ;)
De wedstrijdhardheid ontwikkel je vanzelf wel ja en dan zul je ze wel uit kunnen rijden.. Lijkt het je niet eng om in een groot peleton te rijden of ben je er wel wat aangewend?

Net beweerde een studiegenoot dat zodra je op een wielrenfiets stapt men je arrogant vindt. Dit omdat wielrenners niet aan de kant gaan en niet remmen O:) Wat vinden jullie daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:02

Ik ontkracht dat altijd door wél netjes te remmen (voor kinderen, mensen die voor me rijden, paarden etc.) en als ze me in de gaten hebben en ze uit de weg gaan voor me (uit zichzelf of nadat ik 'tring tring' heb geroepen bij gebrek aan een bel :+ ) zeg ik altijd vriendelijk 'dankjewel!' en daar word ik positief op aangesproken :j
Ook ga ik netjes aan de kant enzo... onze hele groep doet dat gelukkig hoor, we hebben dit ook afgesproken. Al is het wel van de zotte dat je met een groep fietsers moet 'afspreken' om netjes te gaan rijden...

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:53

Netjes Fortuna!
Bij mij moeten mensen altijd lachen als ik tring tring roep, gaan ze vrolijk aan de kant :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:22

zilverster schreef:
Net beweerde een studiegenoot dat zodra je op een wielrenfiets stapt men je arrogant vindt. Dit omdat wielrenners niet aan de kant gaan en niet remmen O:) Wat vinden jullie daarvan?

als chauffeur en ruiter moet ik wel zeggen dat dat idd een heel vaak voorkomend probleem is, en dat geldt ook voor MTB-ers.