[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anseltje

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:23

willemyntje. heb jij de nuvaring 1e dag van je menstruatie ingebracht?
Ik heb nou namelijk de nuvaring gekregen, eerst om even te proereb (3x) en dan moet ik terug naar de dokter en beetje vertellen hoe het is bevalt en keuze maken of ik er mee door ga. :)
Ga m morgen halen bij de apotheek, ben benieuwd haha.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:28

Jep zelfde verhaal als bij mij, ik probeer m nu ook 3 maanden en dan maar zien of k m houd of toch een spiraaltje neem.
Ik moest omdat ik dus al gestopt was met de pil wachten op mn menstruatie en toen die kwam ben ik inderdaad meteen op de 1e dag begonnen.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:30

Okej. Ja k dacht idd dat het wel zo was 1e dag van je eerstvolgen menstruatie. Maar als je dan 3 weken hebt gehad, dan gewoon een week kappen en daarna weer in doen ofzo?
Nou k ben benieuwd of t wat word haha.

Ja bij mij zei de dokter anders ook koperspiraaltje ofzo ivm hormonen, maar t idee spiraal von k al niks. Dus wil eerst dit proberen. :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:49

serieus mensen!! Wie hier allemaal hebben gezegd dat het wisselen van je spiraaltje wel mee viel, thnx!!! Ik snap niet hoe ik het overleefd heb hoor.. eerst daar zitten gillen als een speenvarken omdat ze geen tijd hadden voor verdoving (wat wel was afgesproken) en liggen huilen als een klein kind.. toen ik eindelijk weg mocht ben ik out gegaan voor het ziekenhuis waarnaar de ambulance broeders me ergens in een bed gelegd hebben en hebben plat gespoten met iets om 3 uur lang weg te zijn van deze wereld..

Als deze er over 5 jaar uit mag, gebeurd dat echt niet meer zonder verdoving!! Dus ieder ander, wees gewaarschuwd want het is echt hells!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:50

Voor mij een reden om nooit aan zo'n ding te beginnen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:54

Het heeft genoeg voordelen, maar als ik dit van te voren geweten had was het ook een ander verhaal geweest.. hij zit er nu in, dus ben er 5 jaar lang klaar mee maar haal hier wel mn les uit!

zowiezo is het heel slecht hoe het ziekenhuis gehandeld heeft!!! Ze hadden het niet zonder verdoving moeten doen omdat ik al bijna een jaar klaag over verdikkingen en pijn.. Volgens mn huisarts hadden ze me ook niet naar huis moeten laten gaan maar hun argument was dat mn hartslag normaal was (ik heb van nature een vrij lage hartslag, bij pijn zakt ti heel snel weg waardor je gestrekt gaat.. omdat ik zooo nijdig was, was mn hartslag dus kennelijk voor mijn doen heel hoog en voor hun normaal..)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:09

Anseltje schreef:
Okej. Ja k dacht idd dat het wel zo was 1e dag van je eerstvolgen menstruatie. Maar als je dan 3 weken hebt gehad, dan gewoon een week kappen en daarna weer in doen ofzo?
Nou k ben benieuwd of t wat word haha.

Ja bij mij zei de dokter anders ook koperspiraaltje ofzo ivm hormonen, maar t idee spiraal von k al niks. Dus wil eerst dit proberen. :)

Je hebt 't over Nuvaring? Je moet 3 weken een ring dragen, dan een week niet, en dan een nieuwe ring weer 3 weken.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:39

Uit nieuwschierigheid heb ik even een vraagje.
Gister las ik in het foldertje van de kruitvat over een zwangerschapstest dat je moest testen op de eerste dag dat je ongesteld zou moeten zijn. Maar er zijn toch best veel mensen die nog gewoon ongesteld worden (dmv de pil enzo) terwijl ze zwanger zijn? hoe moeten die mensen zich dan testen?

Soar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:54

Ik heb even een vraagje.
Ben afgelopen periode namelijk twee pillen vergeten, maar heb deze alsnog beide ingenomen ipv alleen de laatst vergeten pil...en daarna gewoon verder gegaan met op mijn vaste tijdstip de pil in te nemen. Nu ben ik veel minder ongesteld dan dat ik normaal ben, wel gewoon de dag dat ik ongesteld moet worden. Kan dit te wijten zijn aan de vergeten/verkeerd ingenomen pillen? Ik kan er namelijk niks over vinden of het 'slecht' is dat ik ze allebei heb ingenomen ipv alleen de laatst vergeten pil.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:40

Soar: kan best zijn :j maar als je in die periode seks hebt gehad zou ik persoonlijk even een testje halen, je pil is volgens de bijsluiter namelijk niet meer betrouwbaar als je 2 pillen vergeten bent.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:41

savasan schreef:
Uit nieuwschierigheid heb ik even een vraagje.
Gister las ik in het foldertje van de kruitvat over een zwangerschapstest dat je moest testen op de eerste dag dat je ongesteld zou moeten zijn. Maar er zijn toch best veel mensen die nog gewoon ongesteld worden (dmv de pil enzo) terwijl ze zwanger zijn? hoe moeten die mensen zich dan testen?

Normaal zit er zo'n 2 weken tussen die eisprong en eerste dag menstruatie, dus ik denk dat je vanaf 14 dagen na onveilige seks kan testen? Maar als je reden hebt om te testen, zal je waarschijnlijk al over die periode heenzitten denk ik?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:40

ik zoek hier dames die in het zelfde schuitje zitten als mij, mijn spiraal was dus verkeerd gezet en veroorzaakte vreselijke krampen, spiraal is eruit dokter zei dat me baarmoedermond licht ontstoken was.

Nu is dat ding er zo'n... 2 a 3? weken uit en afentoe krijg ik weer die zelfde monsterlijke krampen, nu gelukkig niet de hele dag maar heel kort. Iemand enig idee? is mijn lichaam nog steeds bezig met herstellen oid?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 13:12

Morgen heb ik de laatste pil van m'n eerste strip, dan mag ik dus 7 dagen géen pil slikken ? dus volgende week maandag weer de eerste pil van m'n 2de strip ?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:42

Als je maandag de laatste hebt, begin je dinsdag (de week erna) met de eerste.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:41

xDramaQueen schreef:
ik zoek hier dames die in het zelfde schuitje zitten als mij, mijn spiraal was dus verkeerd gezet en veroorzaakte vreselijke krampen, spiraal is eruit dokter zei dat me baarmoedermond licht ontstoken was.

Nu is dat ding er zo'n... 2 a 3? weken uit en afentoe krijg ik weer die zelfde monsterlijke krampen, nu gelukkig niet de hele dag maar heel kort. Iemand enig idee? is mijn lichaam nog steeds bezig met herstellen oid?

Ik heb dat ook meerdere malen gehad, alleen hebben ze bij mij het spiraaltje er niet uit gehaald.. Iedere keer duurde het een paar dagen en in het begin kwam het eens in de 2 a 3 maanden terug. Je lichaam heeft veel tijd om nodig om te herstellen, uitkijken met gemeenschap, tampons, strings ed.

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:11

Is het zo dat je baarmoeder uitzet ofzo als je ongesteld bent? Ik ben gisteren begonnen met de nuvaring en ik ben dus ongesteld vandaag, 2e dag, maar ik heb het idee dat tampon inbrengen nou moeilijker gaat dan gisteren..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:12

Normaal gaat het juist makkelijker als je ongesteld bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:13

Komt het niet omdat je ook die ring erin hebt zitten? Dan zit de ring nog niet helemaal goed denk ik?

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:20

Ja ik heb weet het niet. ik voel de ring wel als ik tampon doe, dus dan zal die dus hoger moeten? want dan blijft ie bij mij tot nu toe niet erg goed zitten, want ik heb m gistern wel helemaal goed gedaan, maar nou zakt ie dus af.
Moet er nog gruwelijk aan wennen haha en vind het ook maar ff raar.

Maar wat ik eigenlijk niet snap..
Als je m op de 2e dag inbrengt, moet je 7dagen condoom erbij gebruiken. Maar als je m gewoon op de 1e dag doeet, hoeft dat niet.. Dat is toch eigenlijk niet zo heel logisch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:23

Klinkt misschien raar maar met de nuvaring als je ongesteld bent en seks hebt gehad dan plakt dat toch nog voor de komende 3 weken aan die ring daarbinnen in :P

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:28

is dat nou een antwoord op mn vraag of gewoon een opmerking? :o?
ben vandaag een beetje in een domme bui :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:30

Opmerking ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:43

Anseltje schreef:
Ja ik heb weet het niet. ik voel de ring wel als ik tampon doe, dus dan zal die dus hoger moeten? want dan blijft ie bij mij tot nu toe niet erg goed zitten, want ik heb m gistern wel helemaal goed gedaan, maar nou zakt ie dus af.
Moet er nog gruwelijk aan wennen haha en vind het ook maar ff raar.

Maar wat ik eigenlijk niet snap..
Als je m op de 2e dag inbrengt, moet je 7dagen condoom erbij gebruiken. Maar als je m gewoon op de 1e dag doeet, hoeft dat niet.. Dat is toch eigenlijk niet zo heel logisch?

Dat is toch juist logisch? Als je 'm de 2e dag inbrengt, ben je te laat, en moet je dus een condoom gebruiken.
Die ring moet je gewoon zo hoog duwen als mogelijk, net als je tampon.

@ Zonnetje81: Daarom is het wel zo hygiënisch om zo nu en dan die ring even onder de kraan/douche af te spoelen :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:46

Ja lijkt me ook!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:46

Misschien een ontzettend domme vraag, maar ik ben nu een dikke 3 maanden geleden gestopt met de pil om te zien of ik de hoofdpijn daarvan kreeg. Nu wil ik weer beginnen, maar mijn hele cyclus is nog in de war en ik ben al 2 maanden niet ongesteld geweest. (ik weet zeker dat niet zwanger ben). Kun je dan toch gewoon weer starten met de pil?? Neem aan dat je dan ook pas na 7 dagen pil slikken echt beschermd bent...