Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:56

MilouNigel: ik vind dat je een heel verstandige keuze maakt, een kind vraagt er niet om om de wereld gezet te worden en al helemaal niet met een ziekt.
Voor hetzelfde geld verwijt zo'n kind je later dat je hem/haar willens en wetens dat je de ziekte door kon geven, hem/haar toch op de wereld hebt gezet.
Als je een kind waarschijnlijk met een erfelijke ziekte op de wereld zet en je ze om die redenen dus niet wil, dan ben je verstandig en veranwoordelijk, maar wil je ze niet omdat je ze niet leuk vind, dan ben je niet normaal of egoistisch :?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:57

@ Rhodo": schokkend in welk opzicht? Ik lees hier geen schokkende dingen.

Ik heb het tot nu toe ook niet gevonden bij mezelf, dat moedergevoel. Ik ben best zorgzaam en kan ook wel even voor de kinderen van een ander zorgen, maar ik krijg nou niet het idee dat ik ook zo'n kind wil als ik er weer eens eentje in mijn handen geduwd krijg op een kraambezoek. Enige wat ik ooit met barbies en poppen gedaan heb is hun haar afknippen en interieurs en kleding voor ze ontwerpen. Jonge beestjes daarentegen :+:

Bij vriendlief (bijna 29) beginnen de papagevoelens wel een beetje op te spelen, zijn broertje heeft de tweede op komst. Geen idee hoe dat gaat aflopen. Ik heb er iig geen tijd voor, een baby in mijn leven.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:01

darwin schreef:
MilouNigel: ik vind dat je een heel verstandige keuze maakt, een kind vraagt er niet om om de wereld gezet te worden en al helemaal niet met een ziekt.
Voor hetzelfde geld verwijt zo'n kind je later dat je hem/haar willens en wetens dat je de ziekte door kon geven, hem/haar toch op de wereld hebt gezet.
Als je een kind waarschijnlijk met een erfelijke ziekte op de wereld zet en je ze om die redenen dus niet wil, dan ben je verstandig en veranwoordelijk, maar wil je ze niet omdat je ze niet leuk vind, dan ben je niet normaal of egoistisch :?

Hier heb je wel een goed punt. Als je door een ziekte er voor kiest om geen kinderen te hebben, dan is dat een verstandige keuze. Als je ze niet wil om andere redenen, is dat raar. Maar dit is ook een verstandige keuze. Wat heeft een kindje eraan om in de wereld te komen terwijl het eigenlijk niet gewild is. Voor iedereen is deze keuze anders en daar "mag" (doen ze ongevraagd toch }> ) niemand zich mee bemoeien. Deze keuze is tussen jou en je partner.
Laatst bijgewerkt door MilouNigel op 05-03-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:02

Als mijn zusje met de barbies speelde, speelde ik met de barbieauto. Ik maakte met lego altijd huisjes of paardenstallen en was vanaf kinds af aan meer een dieren-mens dan een mensen-mens. Vader en moedertje was ook niks voor mij bedenk ik me nu. Had wel mijn hele bed vol liggen met knuffels, maar had geen poppen.
Ik zou nog niet misschien mijn toekomst idee ruilen voor een toekomst met kinderen. Je hele leven draait dan om die kinderen en van mij hoeft dat gewoon niet. Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die wel kinderen willen hebben, ieder zijn ding, maar waarom zijn er weinig mensen (behalve dan degenen die geen kinderen willen) die begrijpen dat ik bewust kindervrij wil blijven?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:04

Hier nog een bewust-kindervrije van 25 inmiddels.
Ik heb absoluut geen kinderwens en zie dat er ook niet van komen, maar ach, er kan nog van alles gebeuren zal ik voorlopig maar denken...
Ik zie heel veel mensen om mij heen zwanger worden en kinderen krijgen momenteel. Ik wens ze uiteraard alle goeds en feliciteer ze oprecht, maar ik heb er zélf niets mee. Ik heb vroeger opgepast (2 keer geloof ik) en vond dat NIET leuk. Daar moet je mij ook niet voor vragen. Ik kan best op kraamvisite de baby bewonderen hoor, maar ik ben altijd wel blij dat ik er zelf geen heb als ik vertrek. ;)

Ik heb zelfs al met mijzelf afgesproken dat, als ik op mijn 35e nog steeds zo stellig ben als nu, ik me laat steriliseren.

Als ik nu ongewenst zwanger zou raken, volgde absoluut een abortus. Ik heb trouwens altijd zwangerschapstesten in huis, mocht ik me zorgen maken daarover. Ik gebruik ook dubbel voorbehoedsmiddelen. (pil + condoom)
Momenteel moet ik even een maandje stoppen met anticonceptie wegens lichamelijke klachten, maar dinsdag heb ik al een afspraak bij de huisartsenpost om een nieuw type anticonceptie uit te zoeken voor na die weken. Tot die tijd GEEN seks!! Ik wil geen risico's nemen, écht niet.

Als kind dacht ik altijd dat ik een gezinnetje zou krijgen als ieder ander, maar met poppen spelen deed ik niet, en de barbies boeiden me ook totaal niet. My Little Pony, diertjesfiguurtjes, nepvoedsel en knuffels waren mijn favoriete speelgoed.
Mijn poppen-tut periode kwam, gek genoeg, in de pubertijd (!). Het zullen de hormonen wel zijn geweest. Toen had ik een babypop (waar ik mijn hele kindertijd nooit naar om had gekeken!) waar ik eindeloos mee wilde tutten en moedertje spelen, haha. Maar na de pubertijd was die ''kinderwens'', als je het al zo kon noemen, verdwenen en het is nooit meer teruggekeerd. Gelukkig maar.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:06

Stybba schreef:
Ik kan me al zo irriteren dat kinderen pret geluidjes maken.

Heel herkenbaar :j

ik zou al bijna geen oreo's willen eten vanwege dat irritante koter in die reclame :))

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:09

We hebben liever dieren, dan kinderen is het niet? Het valt me steeds meer op nl. ik heb dat zelf nl ook erg sterk. Ik ben gekker op dieren dan op kinderen en vooral baby's heb ik niks mee. Nooit iets mee gehad ook.

kimmie261

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

baby's echt ,ik heb er helemaal niets mee....

vind ze niet aandoenlijk,niet grappig,echt van mogen ze die fase overslaan ,en dan dat huilen als ze bij je op schoot gezet worden,hou dat kind alsjeblieft bij je....ik kan niets met huilende baby's en zo stom ertegen doen kan ik ook niet...

nee ,vind kinderen wel leuk,als ze lopen en praten enzo :j

maar....mijn hart gaat harder kloppen bij het zien van een puppie als een baby,dus ja,hier is het meer dier als kind :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:24

Biologisch-evolutionair gezien is het ook prima dat vrouwen zonder moederinstinct geen kinderen krijgen. Zonder die zorg-genen worden kinderen in principe (en volgens Darwin) minder goed verzorgd, hebben minder kans op overleven. Als wij onze genen niet doorgeven, en de vrouwen mét het juiste instinct wel, is dat dus voor de soort prima, en verhoogt dat de overlevingskans van de soort als geheel.

Dus, wij doen het helemaal volgens de natuur :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:26

kimmie261 schreef:
hoe graag je ook kinderen wil,als je genetisch defecten doorgeeft zet je toch geen kindjes op deze wereld??

Tja, dat kan je natuurlijk vrij ver doorvoeren... Zoals ik er nu tegenaan kijk wil ik sowieso geen kinderen op deze wereld zetten, of ik nou genetische defecten doorgeef of niet. Ik vind de wereld veel te gevaarlijk, ik ben eerlijk gezegd banger voor psychische problemen bij kinderen dan voor lichamelijke 'gebreken'.

Maar goed, zekerheid heb je nooit, wat dat betreft is kiezen voor een kind een enorme gok. Iedereen moet die keuze voor zichzelf maken, vind ik.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:29

mick75 schreef:
Nou heb ik natuurlijk totaal geen problemen als anderen om me heen zwanger worden en kinderen krijgen, gefeliciteerd en veel geluk gewenst, oprecht. Wil best de hele dag luisteren naar nieuwe moeders die over niets anders dan hun uk kunnen praten, wil best mee met inkopen doen en voor pakezel spelen als de moeder nog weinig mag tillen. Ik wil alleen niet oppassen of op een andere manier voor een kind moeten zorgen want dat kan ik niet en ik wil het ook niet kunnen.

Ik heb dus wel moeite met al die zeurende, zwangere vrouwen. Bleh! Al dat gezeur over zich niet lekker voelen enzo. Vriendin van mij krijgt ook een kind. Volgens mij hebben we nu 5 keer iets afgesproken en 5 keer is het al afgezegd. En het is al helemaal irritant dat je bv iets voor woensdag hebt afgesproken en dan op maandag al afbellen en zeggen, ben zoooooo misselijk. En ik wil ook niet de hele dag luisteren naar verhalen over kinderen. Ik praat ook niet de hele dag over mijn paard bij mensen waarvan ik weet dat ze niks met paarden hebben.

Wat me ook mateloos irriteert is het feit dat er op het werk altijd rekening wordt gehouden met mensen met kinderen. roosters worden aangepast voor de mensen met kinderen zodat ze naar school gebracht kunnen worden en weer opgehaald. En wie heeft er een klote rooster omdat ze geen kind heeft? Juist ik!
Onder vergaderingen uitkomen gaat ook heel makkelijk omdat er weer een kind naar de tandarts moet.

Je kiest er zelf voor dus niet mopperen en regel de dingen zo dat anderen er geen last van hebben.

Overigens werk ik in het onderwijs en men vraagt zich vaak af waarom ik in godsnaam een baan op een school heb. Heel makkelijk, dat zijn pubers en die zijn leuk!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:35

Het is trouwens bewezen na een onderzoek dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn :j

Mijn moeder zegt altijd dat als ze het over mocht doen nooit meer te trouwen en géén kinderen te nemen (waren mijn broer en ik dan zo lastig??)
mijn broer heeft 2 schatten van meiden (7 en 11 jaar) maar verlangt ook vaak terug naar de tijd vóór ze er waren!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:37

kimmie261 schreef:
baby's echt ,ik heb er helemaal niets mee....

vind ze niet aandoenlijk,niet grappig,echt van mogen ze die fase overslaan ,en dan dat huilen als ze bij je op schoot gezet worden,hou dat kind alsjeblieft bij je....ik kan niets met huilende baby's en zo stom ertegen doen kan ik ook niet...

nee ,vind kinderen wel leuk,als ze lopen en praten enzo :j

maar....mijn hart gaat harder kloppen bij het zien van een puppie als een baby,dus ja,hier is het meer dier als kind :)

:D bij mij ook....ik kwam een keer een kersverse moeder met kinderwagen en pup tegen....je raadt het al :D

Ik ben ook bewust kinderloos.
Toen ik twaalf was bedacht ik al dat ik een kinderen wilde.
Nu ben ik 45 en heb nog steeds die gedachte....en gelukkig ben ik nu op een leeftijd dat er geen vragen meer komen wanneer mijn kindje komt..
Als ik om mij heen kijk denk ik bij mijzelf dat ik een hele goede beslissing heb genomen!
Kinderen zijn niet zaligmakend en als je pech hebt loopt je relatie ook nog op de klippen,door z'on nachtendoorschreeuwend mensje.

Ik ben al voor vanalles uitgemaakt....o.a voor egoist.
Ik zou een makkelijk leven hebben want ik heb geen kinderen en hoef nooit ergens mee rekening te houden....(de paarden voeren en mesten zichzelf..de honden ook :( )
Alsof het verplicht is kinderen op de wereld te zetten.Het is mijn keus en dan krijg ik te horen dat zij maar een moeilijk leven hebben en soms geen oog dicht doen mt een zieke kleine peuter....bezint eer ge begint zeg ik dan....

Het vreemde van alles is dat kinderen mij wel heel leuk vinden.

Kortom ,ik ben erg blij dat ik ze niet heb....ik zie de charme er echt niet van in,en knuffel liever met mijn beesten!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:41

RedPassion, sommige mensen hebben die zekerheid wel...waarom dan toch kindjes op de wereld zetten..

voorbeeldje,toen ik nog op de OK werkte hebben we 2 kindjes behandeld van 2 blinde ouders,waarvan 1 tumoren doorgaf welke dodelijk waren...

de mensen hadden 6 kindjes,2 al overleden,2 met tumoren in de oogjes die nog maar een paar jaar te leven hadden,en nog 2 kleine kindjes die daarna gekomen waren,welke nog te jong waren om symptomen te hebben van de ziekte die genetisch doorgevoerd kon worden...

waarom zetten zulke mensen 6 kindjes op de wereld?

of iemand met genetisch bepaalde borstkanker...op 20 jarige leeftijd borsten geamputeerd,en voor haar 30ste nog zoveel mogelijk kinderen maken,omdat dan de binneboel eruit gehaald wordt...

meisjes krijgen later ook borstkanker en zijn genetisch gewoon bepaald om kanker te krijgen,jongetjes woren drager ,alleen niet ziek,maar kunnen het wel weer doorgeven aan hun kinderen later,en als dat meisjes zijn dan.....

waarom??

waarom zet je zulke zieke mensjes op de wereld??

kijk denk je dat je gezond bent nooit ziek enz,en krijg je kinderen,maar je wordt later wel ziek,dan heb je het niet kunnen voorkomen,maar waarom zetten mensen lukraak kinderen op de wereld,zonder enige voorkennis van ziektes in de voorgaande generaties?

is dat kop in het zand steken?

bij dieren wordt er zo op gehamerd,altijd maar onderzoeken,alle mogelijke erfelijke aandoeningen uitsluiten,

maar bij mensen nee hoor,wordt nergens naar gekeken,het neemt maar kinderen....

maar ja,misschien wel rare gedachtegang van mij :)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:43

Ik vind het geen rare gedachtegang. ;) Zo zie ik het ook.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:44

Kimmie dat is toch echt vreselijk hoor, dat soort mensen die kinderen nemen. Dat zou echt verboden moeten worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:45

kimmie261 schreef:
maar ja,misschien wel rare gedachtegang van mij :)

Heel simpel, eugenetica is sinds Hitler nogal een beladen begrip.
Maar ik ben het zeker met je eens. De mens is, sinds hij de evolutie/natuur kan omzeilen en allerlei 'misfits' in leven kan houden hard bezig z'n eigen 'ras' om zeep te helpen. De manier waarop wij ons voortplanten gaat dwars tegen Darwin in.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:46

en hihihi doet me nog aan iets denken,ik woonde vroegah in rotterdam,dus moest elke dag met de metro naar huis en werk...

afijn we zitten te wachten op de metro (collegaatje en ik) en er loopt een zwerver voorbij,al zoekend in de vuilnisbakken naar eten..

loopt voorbij en collega zegt "ook hij had als baby vroeger een moeder die zo trots en blij met hem was,en hem met de beste bedoelingen heeft opgevoed"

en zo is het ook,kinderen ,iedereen zijn dromen erover hoe leuk het "later" gaat worden,heeft die moeder van die zwerver vast ook gedacht,zo leuk kinderen,nah zeker,maar kindjes worden groot,en dan kunnen ze echt wel heel veel verdriet doen,moeder blijf je nl hoe dan ook altijd...

goh,ben steeds blijer geen kinderen te hebben :D :D

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:56

Ik kies er tot nu toe ook voor om geen kinderen te krijgen. Mijn vriend en ik hebben beiden geen kinderwens. IK ben zelf best wel druk met mijn carriere en dieren bezig en heb ook helemaal niets met kinderen. Ik kan er niets mee, erger me meestal aan ze en heb er ook geen moedergevoel bij. Misschien kan het nog komen, dan wil ik het best bijstellen, maar denk het niet. En ik denk dat het ook maar net is hoe je je leven invult.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:00

Hier nog een bewust kinderloos iemand! Ik wordt in juni van dit jaar 30, en tot nu toe niets geen moedergevoelens gehad. Mijn vriend wil ook absoluut geen kinderen. Klinkt misschien gek, maar ik zou ook niet weten hoe ik me tegenover een kind moet gedragen. Ik heb lang geleden eens op mn twee nichtjes en neefje gepast, en toen ze eenmaal op de bank zaten was het eerste wat ik dacht.. ja.. en nou? Ben maar naar de speelgoedwinkel gereden met ze, en ze hebben alle drie wat gekregen om zich zolang bezig te houden :D

Op het werk heb ik veel voorbeelden zitten waardoor ik blij ben dat ik geen kinderen heb :P Soms zitten ze uitgeput op het werk met dikke wallen (kindlief was die nacht vaak wakker geworden), of elke dag om klokslag 12 uur aan de telefoon zitten met de kids en dan luidruchtig vragen hoe ze het op school hadden en hoe het bij oma is (echt irritant tegenover collega's die er naar moeten luisteren). Lugubere verhalen over bevallingen begin ik maar niet over.., en zo nog veel meer verhalen (maar dat wordt te lang :D )

Veel respect voor de mensen met kids, maar no way dat mijn vriend en ik er eentje gaan fabriceren := Ik geniet teveel van mijn vrije tijd, mijn diertjes, en gaan en staan waar ik wil zonder rekening te houden met klein grut.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:02

Ook dat vind ik maar slecht dat iedere idioot maar kinderen kan/mag krijgen!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:03

Ibbel schreef:
De manier waarop wij ons voortplanten gaat dwars tegen Darwin in.

Zeg, niet mijn naam misbruiken he ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:05

:)) Jij schrijft 'm met een kleine letter ;)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:05

Hebben jullie wel eens een relatie beëindigd vanwege de aanwezigheid van een kinderwens bij je partner?

Mijn vriend (23) zit het namelijk wel zitten, zo'n babyding... hij zit zelfs al namen te verzinnen voor zijn toekomstige mini-me. Ik daarentegen (18) wil echt geen kinderen... het begon er al mee dat ik panisch werd bij het idee dat ik later een jongetje zou krijgen. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel onopgevoede, drukke, irritante kleine jongetjes }>

Als ik hem dan vertel dat ik serieus ben zegt hij: 'dat komt vanzelf een keer', of 'daar groei je wel overheen' en dat soort dingen. Ik las eerder in dit topic dat iemand zei geen energie in een relatie wilde steken als je van tevoren al weet dat het ophoudt wanneer de ander een kinderwens krijgt...

Ook al ben ik nu pas 18 ik heb toch echt sterk het gevoel dat ik later geen kinderen wil. Maar hoe ik het ook verwoord, vriendlief gaat niet bij me weg zegt hij.

Heb het ook wel eens meegemaakt dat iemand haar relatie verbrak omdat zij geen kinderwens had, maar hij wel. Even later kreeg ze een nieuwe vriend waar ze 2 kinderen mee kreeg....! Daar stond haar ex toen wel van te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:07

kimmie261 schreef:
loopt voorbij en collega zegt "ook hij had als baby vroeger een moeder die zo trots en blij met hem was,en hem met de beste bedoelingen heeft opgevoed"

Ook dat hoeft niet. ;) Niet iedereen komt uit een warm nest. Hij misschien wel, maar dan nog is dat geen garantie voor geluk.

En dat is eigenlijk wat ik bedoel met geen zekerheid hebben. Natuurlijk, ik heb ook mijn twijfels bij mensen die vrijwel zeker 'iets' doorgeven aan hun kinderen. Maar ik bedoelde eigenlijk dat ook mensen die 'op papier' alles goed voor elkaar hebben ongelukkige en/of lichamelijk zieke kinderen kunnen krijgen. Het is altijd een gok.