Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:37

Adil18 schreef:
Sophie_midas schreef:
@ Adil: Tja dat soort opmerkingen krijg je altijd in discussies over dit onderwerp..

En dat vind je netjes?

De TS uit het andere topic krijgt walgelijke PB'tjes...Bedreigingen, wordt voor moordenaar uitgemaakt etc. etc....Bah bah bah!

Dat vind ik niet netjes, maar de discussie verder gaat wel netjes. Die opmerkingen vind ik ook walgelijk hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ja in dat topic keek ik net ook even, dat vind ik ook niet normaal :n. Maar híer wordt er best netjes gediscussieerd.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:38

Sophie_midas schreef:
Dat vind ik niet netjes, maar de discussie verder gaat wel netjes. Die opmerkingen vind ik ook walgelijk hoor, begrijp me niet verkeerd.

Ja in dat topic keek ik net ook even, dat vind ik ook niet normaal :n. Maar híer wordt er best netjes gediscussieerd.

Nee, na die pagina ging het eigenlijk ook hier zoe ik nu wel...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:38

Adil18 schreef:
De TS uit het andere topic krijgt walgelijke PB'tjes...Bedreigingen, wordt voor moordenaar uitgemaakt etc. etc....Bah bah bah!

Dat zijn hoe dan ook nogal vreemde en afwijkende omgangsvormen m.i. Heeft niks met de discussie hier te maken..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:40

Ik heb de eerste en de laatste blz gelezen, dus niet alles.

Onder bepaalde omstandigheden ben ik voor abortus, onder bepaalde omstandigheden tegen. Even vanuit mijn persoonlijke situatie, ik ben vroegah verkracht. Was daar een zwangerschap uitgekomen, dan had ik daar geen secónde over na hoeven denken, dat was geaborteerd. Ik kan niet houden van een kind dat mij aan zo'n verschrikkelijk gewelddadige daad doet denken.

Ondertussen heb ik het geluk een kind 11 jaar geleden op de wereld te hebben gezet, dat was in zoverre gepland, dat ik van de pil af was en van medicatie, maar dat het al binnen 6 weken raak was.... dat was heerlijk!

Als ik nu zwanger zou raken, dan zou ik kiezen voor abortus. Ik heb een paar zware buikoperaties gehad waardoor mijn buik niet meer mee kan rekken en ik het mezelf nodeloos moeilijk zou gaan maken, zeer pijnlijk en mocht het na een tijd alsnog verkeerd gaan, dan kiest men voor mijn gezondheid en niet voor dat van mijn ongeboren kind.

Dus ondanks dat ik al een keer leven heb gevoeld, en gebaard, zou ik ook daar niet lang over na moeten denken.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:42

Chubby schreef:
PureSylk schreef:
Wat ik zelf jammer vind is dat mensen blijkbaar een kindje van 3 weken minder echt vinden.. En het weghalen daarom minder erg vinden.. Dat snap ik niet..

Weet je hoe een 'kindje' van 3 weken zwangerschap eruit ziet? En hoe je daar afscheid van neemt?
Versus een kindje van 24 weken?

Het kindje van 3 weken is evengoed een voorbode van wat zou kunnen zijn. Ik heb zo'n verdriet (gehad) toen ik na 7 weken een miskraam kreeg. Niet zozeer om het kindje, want meer dan een klomp cellen is het niet, maar om alle belofte, om alle liefde die er reeds was, om al wat zou kunnen zijn. Zeker wel dat ik een kindje van 3 weken lief heb en echt vind! Sterker nog: mijn hart loopt nu al over van liefde voor een kindje wat nog helemaal niet gemaakt is!

Ja :j
Ik snap dat je ergens een grens moet trekken, anders zou een spiraaltje inderdaad ook al 'abortus' zijn, en zou je eigenlijk elk eitje in je een kindje moeten laten worden :)*

Ik zou niet weten hoe je 'afscheid' neemt van een geaborteerd kind, maar ik denk dat dit het zelfde is, ongeacht de leeftijd. Je zit er nu eenmaal niet op te wachten, dat wordt niet ineens anders.
Maar wat betreft mijn eerste zin het je een punt. Ik ga er nog even over nadenken wat ik dan een reele grens vindt ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:45

Ik ben ten alle tijde voor abortus...............
Ik vind dat iedereen recht heeft om zijn leven te leven zoals hij/zij het wil. Dus als je zwanger raakt en je wilt geen kinderen dan is het goed dat je het weg kan laten halen........

Gaat heel hard op zoek naar een plekje om zich te verstoppen...........

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:46

Ik ben het met je eens hoor, gr_roos. :j

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:47

gr_roos schreef:

Waarom?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:50

Voor mij is een kind pas een levend wezen als het zelfstandig adem kan halen en zich kan voeden. Zolang het in de baarmoeder zit is het voor mij dus geen kind en zie ik het ook niet als een levend wezen.

Abortus is iets waarvoor lang en hard is gestreden, dat is een recht dat je vrouwen niet mag afnemen, hoezeer het ook tegen je eigen haren instrijkt. Eigen keuze! En niet iedere vrouw is geschikt om moeder te zijn, pleegouders zijn er nu al te kort dus adoptie is in de praktijk ook behoorlijk lastig en lijkt me zowiezo niet bevorderlijk voor een kind.

*ik ga nu ook heel snel dekking zoeken*

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:51

_Ella_ schreef:
gr_roos schreef:

Waarom?

Omdat ik al eerder deze menig heb gegeven en toen kreeg ik veel pb's en was moordenaar misschien nog wel het meest positieve wat er gezegd was....

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:51

juval schreef:
ik ben tegen abortus... mits
- de zwangerschap door een verkrachting is;
- de moeder te jong is; (exacte leeftijd is niet te zeggen)
- de ouders niet in staat zijn voor het kind te zorgen;
- het kind niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt zou zijn;

qua termijn, ik vind het na ca. 12/14 weken eigenlijk te laat om nog een abortus te laten doen.

Ik hoop dat je inplaats van "mits" "tenzij" bedoelt... :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:52

Adoptie is minder lastig dan je denkt. Er zijn adoptiekinderen 'tekort' (wat klinkt dat raar).
Haal pleegzorg en adoptie niet door elkaar, want die hebben niet per se iets met elkaar te maken. Pleegouders krijgen vaak kinderen die al grote problemen hebben voor een betrekkelijk korte tijd in huis. Een adoptiekind wordt jouw eigen kind, krijgt jouw achternaam e.d.. Het verschil is best groot.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:55

gr_roos schreef:
_Ella_ schreef:

Waarom?

Omdat ik al eerder deze menig heb gegeven en toen kreeg ik veel pb's en was moordenaar misschien nog wel het meest positieve wat er gezegd was....

Meen je dat nou?? Wat moet "men" dan wel niet van mij denken, ik héb een kind en zou nu bij zwangerschap ook laten aborteren...

mick75

En hoe is het voor een kind dat erachter komt dat z'n eigen, biologische ouders hem niet willen? Dat laat zeker geen schade na of zo. In mijn therapiegroep zaten mensen die als baby afgestaan zijn en die hadden ondanks fijne adoptiegezinnen toch de grootste problemen.

Eponastable

@ Diaan: ja je moest is weten hoe een lief pb ik wel niet gekregen heb...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:56

gr_roos schreef:
_Ella_ schreef:

Waarom?

:oo oke... dat slaat idd nergens op

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:57

mick75 schreef:
En hoe is het voor een kind dat erachter komt dat z'n eigen, biologische ouders hem niet willen? Dat laat zeker geen schade na of zo. In mijn therapiegroep zaten mensen die als baby afgestaan zijn en die hadden ondanks fijne adoptiegezinnen toch de grootste problemen.

Kijk, life sucks.. Maar ik vraag me dan af of die mensen liever helemaal niet geleefd hadden (dus geaborteerd waren), of toch genoeg hebben om wel blij te zijn dat ze in elk geval het leven geschonken is..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 15:57

Eponastable schreef:
@ Diaan: ja je moest is weten hoe een lief pb ik wel niet gekregen heb...

Serieus? Belachelijk. Zegt iets over de instelling / niveau / intelligentie van diegene die die pb heeft gestuurd en niks over jou. Weggooien die handel.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:00

Chubby schreef:
mick75 schreef:

Kijk, life sucks.. Maar ik vraag me dan af of die mensen liever helemaal niet geleefd hadden (dus geaborteerd waren), of toch genoeg hebben om wel blij te zijn dat ze in elk geval het leven geschonken is..

Ik denk niet dat ze het erg vervelend hadden gevonden om niet geleefd te hebben :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:05

PureSylk schreef:
Chubby schreef:

Ik denk niet dat ze het erg vervelend hadden gevonden om niet geleefd te hebben :=

En daar kun jij niet over oordelen omdat je die mensen niet kent ;)

Een stel dat ik heel goed ken heeft 7 kinderen, waarvan er 6 geadopteerd zijn onder de meest uiteenlopende omstandigheden. De oudste is een zwaar mishandeld weeskind uit een familiedrama, de tweede heeft haar ouders verloren bij een verkeersongeval, de derde is (bij mij althans) helemaal weinig over bekend, de vierde is als baby van 6 weken wees geworden, de vijfde is een kind van een verslaafde moeder die haar heeft afgestaan en de jongste is een vondeling.
Ze zijn allemaal volgens mij blij dat ze er zijn. Ook de oudste die toch al heel veel heeft meegemaakt in zijn leven.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:08

Blue_Eyes schreef:
PureSylk schreef:

En daar kun jij niet over oordelen omdat je die mensen niet kent ;)

Een stel dat ik heel goed ken heeft 7 kinderen, waarvan er 6 geadopteerd zijn onder de meest uiteenlopende omstandigheden. De oudste is een zwaar mishandeld weeskind uit een familiedrama, de tweede heeft haar ouders verloren bij een verkeersongeval, de derde is (bij mij althans) helemaal weinig over bekend, de vierde is als baby van 6 weken wees geworden, de vijfde is een kind van een verslaafde moeder die haar heeft afgestaan en de jongste is een vondeling.
Ze zijn allemaal volgens mij blij dat ze er zijn. Ook de oudste die toch al heel veel heeft meegemaakt in zijn leven.

Ik bedoel niet dat ze nu zelfmoord neigingen hebben ofzo ;)
Ik zou het alleen zelf ook niet erg vinden als mijn moeder mij had laten aborteren. Denk niet dat ik het dan zo weten.. Absoluut geen moeite heb ik daar mee dus..

Blue_Eyes

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:09

En toch moet ik er niet aan denken dat ik er niet geweest zou zijn. Wat zou ik dan toch een hoop gemist hebben!

PureSylk

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:11

Oh, ik ben ook erg blij dat ik er wel ben, begrijp me niet verkeerd. Maar het kind zal het niet beseffen..

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:13

Je kan niet stellen of iemand blij is dat ie leeft. Voor hetzelfde geld was een ander zaadcelletje van je vader de snelste geweest en dan had jij ook niet bestaan. Of werd een ander eicelletje van je moeder bevrucht, had jij ook niet bestaan. Je hele ontstaan en bestaan is een enorme reeks van opvolgende toevalligheden. Toevallig werd net DAT eitje van je moeder bevrucht door die enkele zaadcel en kwam jij er toevallig een maand of 9 later uit. Als het een andere zaadcel of eicel was geweest was jij niet jij geweest maar heel iemand anders, of mischien wel niet levensvatbaar geweest.

Als je er eenmaal bent kan je je niet voorstellen dat je er niet (meer) bent, of nooit bestaan had. Als je echter nooit geboren was had je ook al die vragen niet kunnen hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:13

@PS: Dat zijn dingen die je iets duidelijker uit moet leggen als je zo'n post plaatst. Want ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat zo begrepen zouden hebben.