Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:57

LifeSucks schreef:
;( ik heb t hem gezegd, dat ik de dokter heb gebeld voor een afspraak omdat ik over tijd ben.

Hij neemt vrij en komt hierheen en gaat mee...

Moet gewoon huilen van alle stress, ook die ik hem aandoe!
Wat ben ik voor mens.
Had ik maar wat meer eigenwaarde, dan was dit nooit gebeurd...

Goed meid!!
Hij kan je steunen vanaf nu!
Succes!!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:58

Yamcha schreef:
darwin schreef:

Dit vind ik dus gewoon op iemands gevoel gaan zitten praten.
Als ze kiest voor een abortus, dan is dat haar keus, die je ook moet respecteren.....klein mensje of niet !

Doe ik ook, heel bewust.
Ik respecteer haar zeker zoals ze is, maar ik twijfel over haar keuze.
Ik vind dat een ongeboren kind net zoveel recht op leven heeft als een kind dat al geboren is.

Ja, en misschien denkt dat ongeboren kind later wel : hadden ze me maar nooit op de wereld gezet omdat het achteraf een totaal verkeerde keuze was om een kind te nemen.
Dus wat heeft een ongeboren kind aan recht op leven ?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:58

@ TS: Wat een hartverscheurend verhaal heb je neergezet. Ik heb geen ervaring met abortus, maar had in jouw situatie precies hetzelfde gedaan. Probeer je alsjeblieft te concentreren op de bemoedigende opmerkingen in het topic en praat jezelf alsjeblieft niet nog meer de put in. Mensen maken fouten, en wel grotere fouten dan dit. Je was depressief zat niet lekker in je vel en dan doen mensen nou eenmaal dingen waar je niet volledig bij nadenkt.

Ik vind het sterk van je dat je je vriend hebt ingelicht. Niet alleen omdat hij het moet weten, maar omdat jij zijn steun hard kan gebruiken. Hij heeft je keer op keer uit een daal weten te halen, geef hem dit keer ook die keuze.

Iedereen die zich niet kan inleven in de situatie van TS. Weten jullie hoeveel vrouwen toch het kind nemen en in hoeveel gevallen deze kinderen in pleeggezinnen terrecht komen. Dat vind ik pas onverantwoordelijk. Ik ben opgegroeid met pleegkinderen, en er zitten hier veel gevallen tussen die gewoon niet bij hun ouders kunnen blijven wegens depressies van hun ouders. Ik probeer niet te veel in detail te treden, maar wordt ontzettend boos van de opmerkingen die hier gemaakt worden. Daarbij vraagt TS om hulp en niet om kritiek waar ze niets mee kan.

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:59

Onthoud wel dat iedereen hier van alles van je kan vinden, maar dat JIJ straks dat kindje moet opvoeden als je ervoor zou kiezen het te houden en dat die mensen misschien wel makkelijk praten hebben van achter de computer... Dus het is jouw keuze, het gaat er niet om of iedereen hier wel achter die keuze kan staan.

Ik hoop voor je dat je nog niet te ver bent, en fijn dat je vriend meegaat.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:00

Dat huilen kan inderdaad ook een ontlading zijn van alle opgebouwde druk. Gooi die tranen eruit. En zie je nou! Hij neemt vrij en gaat met je mee..

Gewoon even flink doorjanken, dan voel je je daarna alweer een stukje beter. Waarschijnlijk dat je vent alleen zegt dat je een stom wijf bent omdat je niks eerder hebt gezegd en voor de rest dat ie stapelgek op je is.. :)

Met z'n tweëen staat jullie echt sterker. Wat je voor een mens je bent? Net zoals en anders met jouw stress en moeilijkheden. Het is niet makkelijk waar je nu doorheen gaat en laat je dat ook echt niet door die debielen die zelf zoiets nog nooit hebben gemaakt vertellen!

Ik heb overigens achteraf geen moeite met mijn abortus, hou me niet bezig met hoe oud het nu zou zijn. Ben ik ook totaal niet mee bezig. Over je heen laten komen en gewoon doorgaan met de normale dingen. Niet erbij stil gaan lopen staan.. nu was ik eigenlijk opgewekt ongesteld, dat is wel iets anders dan een echte abortus.

Die pillen wekken een miskraam op en kan tot maximaal 8 weken. Is geen pretje want ik heb ruim 2 weken dood op de bank gelegen. Kon amper opstaan van de pijn.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:00

Pfff, nou nu nog 2 hindernissen tot vanmiddag en dat zijn een reden vinden om mijn werk af te bellen/ toch gaan werken?
Maar kan ik dat aan na die echo en gesprek? en red ik dat qua tijd?
En nog aankleden en boodschappen doen...

Hij was verbaasd, maar reageerde niet boos.
Hij zal het uiteraard stom vinden, net als ik zelf.
Wilde weten hoever ik over tijd was, maar dat weet ik gewoon niet...

Desondanks sta ik nog steeds achter de keuze van abortus, als ik die keus nog heb.
Als ik die keus niet heb, weet ik niet wat ik moet doen.
Heb ik nog geen scenario voor.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:01

Dapper van je om dit allemaal op bokt te zetten, goed dat je je vriend heb ingelicht hij is tenslotte de vader van het kind en heeft het recht om het te weten.

Praat met hem en dan kom je er denk ik wel uit en de beslissing is aan jullie beiden.

Ik kan heel goed voorstellen dat er mensen zijn die negatief reageren was ook mijn eerste reactie angezien wij 5 jaar lang bezig zijn geweest met het krijgen van kinderen en door de hele medische molen zijn gegaan dat was echt een hel.
Na 5 jaar hebben we een zoontje gekregen waar wij enorm bij mee zijn dus het was het waard geweest.

Wat ik heel goed kan begrijpen dat als het kind geen goed leven kan krijgen je beter een abortus kan plegen waar ik zelf helemaal tegen ben, maar een kind op de wereld zetten zonder toekomst is nog veel erger.
Ik ken meerder kensen om mij heen die zonder erover na te denken een kind op de werels zetten zonder toekomst relaties uit elkaar en het kind staat er tussen in en ook eigenlijk in de weg.

Wat ik heel goed van je vind is dat jij daar over nadenkt dan denk je aan de toekomst, dat het een fout is geweest weet je zelf ook wel maar wat het belangrijkste is is dat het goed wordt opgelost.
Heel veel sterkte met het besluit nemen.

Metellica

Allereerst: :(:)

Ik ga me verder niet in de discussie wel of niet, bla bla bla mengen :o

Ik wil je alleen ontzettend veel sterkte en kracht toewensen.

Wat ik wil wel zeggen is vertel het je vriend zo spoedig mogelijk en wees eerlijk. Hetzelfde geldt voor je baas, tegenwoordig ben je te pas en te on pas je baan kwijt dus ga naar hem toe, leg hem globaal uit wat er aan de hand maar wees ook naar hem eerlijk. Ik heb dan geen abortus meegemaakt maar wel een erg persoonlijke situatie en heb het ook gewoon globaal eerlijk aan mijn baas verteld. En die was blij met mijn eerlijkheid naar hem toe.

Sterkte :(:)

Ik zie dat je vriend inmiddels is ingelicht. Goed van je!

Anoniem

Cayenne schreef:
Ik neem aan dat de mensen bij de Rutgersstichting dat ook doen, Yamcha.
Die zullen haar echt wel duidelijk maken dat het niet zomaar een beslissing is.

Ik geloof wel dat ze daar zorgvuldig in zijn, ja.
darwin schreef:
Ja, en misschien denkt dat ongeboren kind later wel : hadden ze me maar nooit op de wereld gezet omdat het achteraf een totaal verkeerde keuze was om een kind te nemen.
Dus wat heeft een ongeboren kind aan recht op leven ?

Dat kan.
Maar er zijn veel ongeplande kinderen die zielsgelukkig zijn, er zijn geplande kinderen die doodongelukkig zijn, omdat ze de ouders eigenlijk teveel zijn......

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:03

Meid meld je ziek je kan na die tijd je aandacht er toch niet bij houden of kijk of je later kan beginnen en er zijn zoveel mensen ziek en anders zeg je dat het je een eigen vrije dag kost.

Biieniie

Als het nou niet kan bekijk dan alle opties behalve abortus in een ver buitenland want vele vrouwen voor jou hebben dat niet overleefd of kwamen er heel slecht van af.
Er zijn altijd alternatieven dus verdiep je hier dan ook in samen met je vriend en bepaal samen dan hoe verder.

Metellica

Je baas heeft hier heus wel respect voor en anders is hij gewoon een.....

Anoniem

denice schreef:
Jou reacties irriteren me, je lijkt wel zon vervelende die aan de deur blijft hangen om je te bekeren :O %)

Dat mag.
Ik heb wat moeite met mensen die heel makkelijk denken over abortus en euthanasie. Dus volgens mij staan we dan wel quitte :D

booster

LifeSucks schreef:
Pfff, nou nu nog 2 hindernissen tot vanmiddag en dat zijn een reden vinden om mijn werk af te bellen/ toch gaan werken?

Desondanks sta ik nog steeds achter de keuze van abortus, als ik die keus nog heb.

wat als jou vriend die abortus niet wilt en dat hij het kindje wel wilt houden?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:04

LifeSucks schreef:

Gewoon dokterbezoek, prive zaken. Als ze het willen weten mogen ze de arbo sturen (die hebben ook geheimhoudingsplicht) of een vertrouwingspersoon.. Een goede manager zal niet doorvragen maar akkoord geven hoor..

Je hebt trouwens ook zwangerschapstesten die aangeven hoe ver je al ben he.. confronterend maar wel handig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:04

Metellica schreef:
Je baas heeft hier heus wel respect voor en anders is hij gewoon een.....

Idd, hij is ook een mens met gevoel. Hij zal het heus wel respecteren.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:06

Ik vind het heel dapper van je dat je dit gaat doen, en super dat je het je vriend ook hebt laten weten.
1 geruststelling: Als wat je in het topic gezegd hebt waar is ben je zowieso niet te laat voor abortus, hoewel vele anderen dat wel denken.
Vanaf begin november(!) is nu 18 weken ofzo. Nog ruim binnen de tijd dus.
Daarbij geef je aan dat je toen gestopt bent met de pil, en jullie ook geen seks hadden. Dus het lijkt me ook niet dat dat er binnen een week ofzo al weer was?
Vanaf eind december/begin januari lijkt me, als ik dit zo hoor, veel logischer..
Succes straks! :(:)

PureSylk

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:09

Daarbij, ik weet niet wat voor baan je hebt.
Als het iets simpels is (Supermarkt, kledingwinkel, weet ik veel :P) zou ik me gewoon ziek melden.
Als je een 'serieuze, echte' baan hebt, zou ik iets eerlijker zijn. In ieder geval vertellen dat je naar de dokter gaat, en eventueel meer.. ;)

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:10

LifeSucks schreef:

Ik zou het in grote lijnen aan je baas uitleggen en verlof nemen. Jouw vriend neemt ook vrijaf, dit is volgens mij ook de ideale tijd om alles uit te praten. Ga vanavond naast elkaar zitten, praat met elkaar. Leg alles uit, hoe je jou voelt etc en vraag aan jouw vriend hoe hij zich voelt! Want je kan pas iets uitpraten als je ook weet hoe jouw vriend zich voelt.

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:10

Sterkte meid! Duim voor je!! :o

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:11

paarden652 schreef:
LifeSucks schreef:

Ik zou het in grote lijnen aan je baas uitleggen en verlof nemen. Jouw vriend neemt ook vrijaf, dit is volgens mij ook de ideale tijd om alles uit te praten. Ga vanavond naast elkaar zitten, praat met elkaar. Leg alles uit, hoe je jou voelt etc en vraag aan jouw vriend hoe hij zich voelt! Want je kan pas iets uitpraten als je ook weet hoe jouw vriend zich voelt.

AMEN!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 12:12

Mede door mijn thuissituatie vroeger (gescheiden ouders en een moeder die mij (bij wijze van) het licht in de ogen niet gunde) wil ik nu geen kind.

Tita; aan jou maak ik geen woorden meer vuil. Sorry.
Dit topic is niet bedoeld als afzeiken of mij op mn donder geven.
Weet zelf wel waar ik verantwoordelijk voor word gehouden.
Vind je woorden respectloos overkomen.

Ik werk fulltime, maar geen hoge functie, niet iets waar je een opleiding voor moet hebben percee.
Maar wil in deze tijd niet riskeren mijn baan kwijt te raken..
Wat is wijsheid? toch gaan werken?

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:12

Yamcha schreef:
denice schreef:
Jou reacties irriteren me, je lijkt wel zon vervelende die aan de deur blijft hangen om je te bekeren :O %)

Dat mag.
Ik heb wat moeite met mensen die heel makkelijk denken over abortus en euthanasie. Dus volgens mij staan we dan wel quitte :D

volgens mij wordt hier allerminst licht gedacht over abortus.

TS; dapper dat je het hier neer zet, ik wens je veel sterkte en ook wijsheid toen in deze tijd!
iedereen heeft een andere mening, maar naar mijn idee is hier wel goed over nagedacht, en dat vind ik ook als toch eigenlijk wel tegenstander van abortus.

brendalevita

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:14

Meis echt gaan afbellen nu,ik denk namelijk dat je straks niet in staat bent te werken er komt een golf van emoties los straks en daar moet je de tijd voor hebben.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:15

LifeSucks schreef:
Mede door mijn thuissituatie vroeger (gescheiden ouders en een moeder die mij (bij wijze van) het licht in de ogen niet gunde) wil ik nu geen kind.

Tita; aan jou maak ik geen woorden meer vuil. Sorry.
Dit topic is niet bedoeld als afzeiken of mij op mn donder geven.
Weet zelf wel waar ik verantwoordelijk voor word gehouden.
Vind je woorden respectloos overkomen.

Ik werk fulltime, maar geen hoge functie, niet iets waar je een opleiding voor moet hebben percee.
Maar wil in deze tijd niet riskeren mijn baan kwijt te raken..
Wat is wijsheid? toch gaan werken?

Ik zou dan gewoon opbellen, en zeggen dat je vanavond niet kan komen omdat je een afspraak hebt bij de dokter.
Als je baas zo bijdehand is om te redeneren dat de praktijk om 5 uur sluit en vind dat je daarna nog wel kan komen; doen.
Als hij doorvraagt; vertellen.
Anders gewoon het bij het eerste houden, en niet gaan werken vanavond.
Dus niets vertellen eigenlijk, behalve als er om gevraagd wordt, dat lijkt mij het veiligst :)