Leven met een Spastische darm deel 2.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Leven met een Spastische darm deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:16

Jeetje Petulan, want ontzettend heftig zeg! Hoe voel je je nu en heb je al wat gehoord over de uitslag?? Sterkte meis!!

@Rebeltje: Ik vind het idd heel moeilijk om een standaard gewicht te houden. Als ik weinig last heb, kom ik zo weer een paar kilo aan, maar heb ik weer een tijdje veel last, dan vliegt het er weer af. Ik schommel dus constant!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:27

Jemig, petulan, wat heftig zeg..
heel veel sterkte!!!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:37

hoe is het nu met je petulan?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:58

Heftig Petulan, hoe gaat het nu?

Misschien s het psychisch, misschien ook niet.. Maar 1 dag yakult vergeten, meteen weer last :+

Straks leuk in het kader van 'we gaan op vakantie en we nemen mee" ; voorraad yakult :+

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:02

poeh lastig koel te houden dan :P
gewoon daar op vakantie kopen :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:10

koelbox die je in de auto kan aansluiten :+ .

Maareh, ik las dat jij ook aan het lijnen bent. Heb je niet minder last nu je theoretisch gezonder eet?

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:30

Hoi, ik meld me ook maar weer eens! Voor de mensen die last hebben van symptomen zoals maagpijn, misselijkheid, een opgeblazen gevoel en opboeren: hebben jullie je weleens laten testen op de helicobacter plyori (maagbacterie)? Ik heb dit pas geleden wel laten doen doormiddel van een ureum ademtest en ik bleek die bacterie te hebben. Ik heb nu een pantopackuur gehad (2 antibiotica's 4000mg per dag en een maagzuurremmer) en daarna nog 4 weken maagzuurremmers en ik ben zo goed als van mijn darm- en maagklachten af! Bij mij was eerst ook een spactische darm geconstateerd. Na 1,5 jaar ploeteren met allerlei onderzoeken, accupunctuur (dat overigens helaas niet hielp), ademhalingscursussen, natuurartsen en continu te hore hebben gekregen dat het psychisch was ben ik er eindelijk vanaf!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 14:58

Ik lig hier nogsteeds.. Ze behandelen het nu als een op zich staande buikinfectie. Ze hebben wel aanwijzingen voor crohn, maar niet genoeg. Daarom wachten ze nog met de medicijnen, want dat is ook niet iets wat je moet willen natuurlijk. Als het goed is komt de dietiste vanmiddag nog en moet ik gaan bewijzen dat ik dat kan en ga eten. Ik eet en drink nu namelijk veeel te weinig. Pas daarna mag ik naar huis, dus hopelijk woensdag! :)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:33

zo heftig! lig je niet aan infuus dan?
en heb je moeten overgeven ed?
gatver, wat naar!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:48

jeetje, lig je er nog steeds!! Dan had je wel wat vaker mogen updaten ;) Vervelend dat ze nog steeds niet weten wat het nou precies is...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:22

en ben je al naar huis?

mijn darmen zijn drama-darmen op het moment!
gatsie....
ik moet zeggen dat ik me nog niet eerder zo klote heb gevoeld, en zoveel dagen achter elkaar!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:25

hallo allemaal

lang hier niet geweest.

bij mij gaat het momenteel ook moeilijk. veel pijn en dan ook hele dagen lang. het is moeilijk om van de loperamide af te blijven omdat vooral tijdens het werk soms echt heel lastig is

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:01

Ik ben weer thuis :) Ben nog wel 'ziek', maar dat hoort bij de naweeën van de infectie die ik heb gehad. Moet het nog een week rustig aan doen van de artsen.

Ze houden het er nu op dat ik een eenmalige buikinfectie heb gehad, maar ik heb wel medicijnen gekregen tegen maag- en darmzweren. Dusja, darmzweren zitten er inderdaad en bij navraag bleek dat de helft van het artsenteam wel wilden behandelen voor Crohn en de rest niet. Maar op zich niet erg, want dat is echt rotzooi. Nu even aankijken (alweer..) en de 16e terug naar mn eigen MDL-arts.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:13

Daar ben je lekker mee Petulan.. Wel fijn dat je thuis bent..!! Doe maar rustig aan inderdaad..!!

Ik heb sinds vandaag ook weer flink last.. Vanmorgen vooral, heb net (heel slecht) een broodje (magere) knakworst gegeten en dat valt redelijk..., t.o.v. vanmorgen, maar alles geeft volgens mij nu reactie :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:40

Pfoe, ik had ook super last van mn buik en darmen, maar vandaag ben ik plots ongesteld, dus daar zal het wel mee samenhangen...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:43

nou ik weet niet waar het bij mij vandaan komt, maar ik heb gewoon echt last.
ik zit te twijfelen of ik een second opinion ga aanvragen, vooral omdat mijn MDL arts mij het gevoel gaf van tja ik weet het niet dus ik geef deze uitspraak erbij.
en dan moet ik weer terug naar mijn huis arts, die 8 jaar lang weigerde om mij naar het ZH te sturen, en die ziet mij dan al aankomen met second opinion.

petulan, fijn dat je weer thuis bent!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:49

@Ivy: Ik zou gewoon toch voor een second opinion gaan hoor! Dan ben je maar een zeikerd...

@Petulan: helemaal vergeten te reageren! Fijn dat je weer thuis bent en hopelijk is het alleen in infectie of een zweertje en geen Crohn, maar denk dat je alleen maar af kan wachten wat de tijd met zich meebrengen...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:51

tja, maar ik vond mij toen de tijd al zo'n zeur, dat in oktober dat ik in een weekeind tijd 4x op de eerste hulp heb gezeten, en niemand, maar dan ook niemand mij echt serieus genomen heeft.
dat de gynacoloog (of hoe je het schrijft) mij toen controleerde op baarmoeder ontsteking, en zag dat mijn dikke darm zo hard bezig was, dat ze dat nog niet eerder gezien had.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:18

Petulan schreef:
Ik ben weer thuis :) Ben nog wel 'ziek', maar dat hoort bij de naweeën van de infectie die ik heb gehad. Moet het nog een week rustig aan doen van de artsen.

Ze houden het er nu op dat ik een eenmalige buikinfectie heb gehad, maar ik heb wel medicijnen gekregen tegen maag- en darmzweren. Dusja, darmzweren zitten er inderdaad en bij navraag bleek dat de helft van het artsenteam wel wilden behandelen voor Crohn en de rest niet. Maar op zich niet erg, want dat is echt rotzooi. Nu even aankijken (alweer..) en de 16e terug naar mn eigen MDL-arts.

:(:)

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:05

Vervelend Petulan. Heel veel beterschap.

Dat heb ik ook Joyce2: gewichtsschommelingen. Als het goed gaat met me kom ik zo aan en op de mindere dagen vliegen de kilo's er af. Heb daardoor meestal ook een ondergewicht van 10 kilo.

Kent iemand hier de dulcofibre? Iemand al eens geprobeerd? Ben benieuwd of het iets kan helpen.

Hier trouwens mensen die met de warmte meer last hebben? Ik heb op zulke warme dagen als nu best vaak last weer. Zie daardoor ook een beetje op tegen onze vakantie naar Turkije. Ben nooit zo goed in op vakantie gaan vanwege mijn darmen. Dat is meestal de eerste dagen drama.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:07

oo had ik maar ondergewicht! dan kon ik het tenminste weer gaan sturen.
Ik ben nu ineens met de duistere reden aangekomen, en krijg het er moeilijk vanaf!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:13

Dat is ook vervelend. Kon je maar wat van elkaar overnemen. Maar ondergewicht is ook geen pretje hoor. Ik voel me vaak niet goed daardoor. Mijn weerstand is ook naadje op de momenten dat ik weer aan het afvallen ben door mijn darmen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:20

sorry ik kom ook weer even binnenvallen! Lang niet geweest hier.. ik heb zon beetje bijgelezen..
Ik ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen met dulcofibre..
Hier is het op het moment ook weer vreselijk... ben weer een grote ballon en dan niet verstopt ,maar juist de andere kant op.. zucht

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:22

Ik zit er aan te denken om die capsules van dulco fibre te gebruiken.
Op dit moment gebruik ik appel slank, die helpt ook voor een goede stoelgang.
Ik ben van mening dat mijn voedsel te lang binnen blijft en ik daarom zoveel aankom!
dus daar moeten we maar iets aan doen he :)
ik sport nu 3x per week, en gebruik dus voor dat ik mijn avond eten ga nuttigen die appelslank, en als dat niet werk dan ga ik fat burners gebruiken
ik moet toch wat

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:26

Eet je wel genoeg vezels? Die heb je harder nodig dan die slank-supplementen. Vezelrijke en eiwitrijke voeding zijn goed voor je darmen!