aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 20:46

okay kaner ook niets op internet over vinden

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:46

Focussed schreef:
appiesjappie schreef:
meestal verteld de apotheker zelf als er bijwerkingen voor de pil aanzitten. Zou je de cranberry pillen teglijk de d mannose in kunnen nemen

En volgens mij moet er ook een sticker op de verpakking zitten tegenwoordig als dit zo is :j

Ik denk het wel... daarnaast is D-mannose een fruitsuiker dus al zou je overdoseren dan boeit dat ook niet zo heel veel geloof ik.

Meestal ja, heb al een aantal keer gehad dat ik medicijnen terug heb moeten brengen omdat het niet kon met andere medicatie die ik gebruikte... Dus vertrouw het niet meer zo.
Heb het even opgezocht en die medicijnen heten Furabid. Blauw/gele capsules.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:50

In Furabid zit nitrofurantoine, dat heeft geen invloed op de pil :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 09:26

Vanmorgen weer urine ingeleverd om te checken of het er nog in zit! Ze gaan het op kweek zetten en mag morgen bellen. Ik ga duimen dat er niks in zit. Gisteravond coelde ik eht nog wel maar gistereavond d mannose en een cranberry pil geslikt en vanmorgen nergens meer last van

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 09:19

ik heb het Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak gehad.... |( elke maand wel,, was er zoo moe van alles deed pijn je werd er chagerijnig van, toen heb ik allerlij onderzoeken gehad, zelfs een cystoscopie. gingen ze in je blaas kijken, ook daar kwam niks uit tot nu toe *afkloppen* heb ik het al dik 1,5 jaar niet meer gehad en heb het niet meer sinds ik bij mijn ex weg ben..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 10:59

hahah dat is wel appart zou het met de sex met je ex te maken kunnen hebben?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:54

Dat kan hoor. Volgens mij staat er ook iets over aan het begin van dit topic kan ik me herinneren. Je lichaam kan op de ene persoon op de een of andere manier heel overgevoelig reageren, terwijl je het met een ander niet hebt. Geen idee hoe dat werkt alleen.

Edit: Op pagina 7 staat het

Suzanne F. schreef:
Ik heb het een hele tijd gehad, achter elkaar. Ook steeds na de sex. Tig x blaasontsteking achter elkaar, steeds antibiotica etc.

Ik kreeg een andere vriend en het was klaar. Nooit meer gehad sindsdien. (7 jaar sindsdien)
Dokter zei dat je gevoelig kon zijn voor bepaalde bacterien (die je vriend bij zich kan dragen).

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:03

ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar. Ik heb het nu ook sinds 2 jaar en ik heb 2 jaar verkering haha.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 14:03

met mn ex had ikhet trouwens nooit

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:11

ik heb er ook steeds last van, het heeft bij mij met twee dingen te maken.
het grootste probleem bij mij was het gebruik van tampons! toen ik daar mee gestopt ben ik van bijna elke maand een blaasonsteking naar 2 keer per jaar gegaan.
en idd goed wassen en uitplassen na gemeenschap.
wat heel belangrijk is, omdat het 9 van de 10 x wordt veroorzaakt door de ecolie? bacterie, is de manier van afvegen na een toiletbezoek.
je met van voor naar achter vegen.
de plasbuis bij een vrouw is maar heel kort in vergelijking bij een man, daardoor kunnen de darmbacterien bij een vrouw snel een blaasonsteking veroorzaken.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:23

Kunnen de klachten ook wat wisselend zijn?

Ik heb sinds kort een nieuwe vriend en vrijdag "het"gedaan. En voor het eerst in mijn leven niet daarna gelijk naar de wc gegaan. Dat doe ik normaal wel altijd en heb ook nog maar 1 x eerder BO gehad en dat is al heel lang geleden en toen na 1 nacht vanzelf overgegaan.

Zaterdagnacht moest ik nodig dus naar de wc en ontzettend pijn bij plassen. Toen heb ik 2 u lang veel last gehad uiteindelijk ook maar een hele tijd op de wc gebleven. Elke keer kwamen er een paar druppels en erg branden. Toen die ochtend ook nog veel naar de wc. En smiddags trok het wat weg. Toen had ik gisteravond na het eten weer veel last, vaak naar de wc. En vannacht ging het weer goed gewoon doorgeslapen. En vanaf vanochten tot nu ook weer heel veel last. Nu trekt het brandende gevoel bij de buis wat weg, heb ook wat buikpijn de hele tijd.

Geen idee of er bloed in zit het is wel erg geel. Morgen ga ik de huisarts even bellen. Maar hebben meer mensen dit? Dat de klachten verschillen in heftigheid?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:44

Ja had ik ook altijd. Soms voelde ik het uren niet, soms leek het alsof ik van binnen in de fik stond, branden en heeeeel nodig moeten..

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:26

oke thanks

Als ik morgen naar de huisarts bel hoor ik dan morgen ook de uitslag gelijk? Of duurt dat dan nog een dag?

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:28

ik heb indd ook de e-colie bij me dragend... minstens 90% wel onder ons

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 20:37

Cerilene_ schreef:
Dat kan hoor. Volgens mij staat er ook iets over aan het begin van dit topic kan ik me herinneren. Je lichaam kan op de ene persoon op de een of andere manier heel overgevoelig reageren, terwijl je het met een ander niet hebt. Geen idee hoe dat werkt alleen.

Hier ook een ervaringsdeskundige.. helaas.

10 bladzijden over blaasontsteking en sex is nog niet uitgebreid aan bod gekomen???
Sex is zowat de hoofdoorzaak van blaasontstekingen bij volwassen vrouwen :j

Dus .. alle redenen om sex zo hygiënisch mogelijk aan te pakken als je daar snel last van krijgt. Het beste is: hij goed wassen in alle 'plooien en gaten', jij idem, en vervolgens na de sex meteen gaan plassen. Echt meteen, niet een kwartiertje later, echt gelijk. En eventueel ook bidet gebruiken of douchen. Als dat wassen vooraf niet kan is er nog wel iets wat je kan doen, maar ik weet niet of ik dat zomaar op een paardenforum mag neergooien. En er zijn ook wel bepaalde sexuele handelingen die je best in een welbepaalde volgorde onderneemt, maar ik vrees dat ik dat hier best ook niet neerschrijf :P pb gerust zou ik zeggen..

En eens je het hebt.. liters thee of water drinken, en iets wat bij mij alvast erg goed werkt (en wat ik in het topic ook al tegen kwam): cranberrysap!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:15

Ik heb al 9 jaar om de 3/4 maanden blaasontsteking.. Al zooooo veel antibiotica gehad..
Blugh.. om gek van te worden ;)
Nu ook weer aan een kuur.. elke keer is de blaasontsteking weg na de kuur.. maar paar maanden later is het er weer..
En er zijn zoveel vrouwen die er last van hebben.. begrijp niet dat er niet meer onderzoek naar wordt gedaan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 18:30

het isalweer een paar maanden gelezen zag ik maar hoe gaat he met jullie blaasontstekingen?? Ik hb het nu nog goed onder controle met de cranberry pillen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:02

Sinds ik gestopt ben met de pil is het al geruime tijd over! Ben er zometeen al een jaar vanaf! Echt top :)
De apotheker adviseerde mij om hiermee te stoppen omdat sommige vrouwen er dus niet goed op reageren..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 20:24

oh wow wat super goed zeg!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 21:26

zo dat is alweer lang geledendat ik hier heb gereageerd maar mijn blaasontsteking is weer terug.. ooooh ben al flink aan de cranberry pillen en de d manose en hoop dat het weg gaat anders moet ik toch maar weer naar de huisarts voor een kuurtje. ik ga morgen dus weer flinkaan de cranberrys en ga echt hopen dat het weg gaat!! Het ging lang goed en snap nog niet waarom ik nu opeens weer last krijg misschien omdat ik vakantie heb en minder water drink of sowieso minder drink

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:28

ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis geweest omdat ik 39.88 graden koorts had en 3 dagen ervoor pijn in mijn zij had. blijkt dus dat ik blaasontsteking heb. heb nu een behoorlijk zware kuur.
heb geen last met plassen gehad.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:38

Ik heb exact het zelfde gehad, zo'm 1,5 jaar lang, elke maand blaasontsteking. Niks hielp. Cranberry hielp niet, D-mannose en beetje maar niet veel en heb nog veel meer dingen geprobeerd van homeopatischmiddeltjes tot accupuntuur en ziekenhuisonderzoeken aan toe. Niks hielp. Ik kreeg toen de tip van iemand om elke ochtend op nuchtere maag een vitamine C bruistablet (1000mg) opgelost in water te drinken. Dat doe ik nu dus elke ochtend netjes en heb sindsdien nergens meer last van! Heb nu al meer dan een jaar geen blaasontsteking meer gehad. Als ik het een of 2 dagen vergeet in te nemen krijg ik wel lichtelijk last dus daaruit blijkt maar weer dat het wel degelijk helpt! :)
Sterkte ermee, ik weet hoe naar het voelt!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 19:59

met mij gaat het gelukkig weer goed. Drink veel water neem als k echt weer last krijg dan neem ik cranberry met vitamine C en tussendoor d mannose haha ja het is wat. Heey Liindy veel sterkte. Komt mij ook bekend voor wel pijn hebben maar niet bij het plassen

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:58

D-Mannose is mijn wondermiddel! :j
je kan het online kopen op bv www.bodyshop.nl

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 06:07

d-manosevind ik ook geweldig spul maar wel giga duurd :(