Fenotype-bijsluiter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 19:40

Shaseera schreef:
Mijn nieuwe neus past bij mij, sommige mensen zien niet eens dat hij anders is. En verder doet hij het prima en is er niets mis mee ;) Dus ik begrijp niet helemaal waarom het in mijn geval om misleiding zou gaan.

Gezondheidsasepect is op zich irrelevant doch daar baseert onze onbewuste selectie op symetrisch zich nu eenmaal op en dat wordt gefopt, misleidt, door correctie.
Het is een opwaardering van de selectiekriteria van juist een níet en de omgeving kan dat niet zien.

Anoniem

Re: Fenotype-bijsluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:58

Waarom zou mijn oude neus een 'niet' zijn...? Wie bepaalt dat? Zoals ik al zei is en was er niks mis mee, behalve (voor mij dan!) de vorm.
En nogmaals; mijn oude neus was ook symmetrisch, dus in mijn geval wordt mijn omgeving helemaal niet misleid als het gaat om symmetrie.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:47

Ik ben het er nogsteeds niet mee eens. Wat nu wanneer de cosmetische ingreep samenhangt met een fysiek probleem? Dat je je dagelijks leven moet laten beïnvloeden door pijn omdat het ons menselijk fokprogramma in de weg staat? Ik heb om die reden een borstverkleining gehad. Waarschijnlijk zou ik dan voor HC's oerfokprogramma een nepperd zijn? :n

Ben blij dat ik dan geen oer-man heb getroffen maar een vent die verder kijkt dan de buitenkant, het is en blijft de binnenkant die telt!! Blijkt in mijn geval zowiezo.Die littekens daar kijkt hij wel doorheen wanneer ik terugdenk aan ONS leven voor deze ingreep.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:59

Huertecilla schreef:
Jannepauli schreef:
Even op de man af HC:

Alwéér??!!

Het valt mij eenvoudig op dat de vlag steeds vaker de lading niet dekt en het gebrek aan integriteit over hoe hiermee wordt omgegaan verbaast mij.

En mij valt op hoe selectief jij dan wel weer bent wat betreft LEZEN. Na "op de man af" ( nadere toelichting: da's wat anders dan "op de man spelen") staat een zgn. dubbele punt met een vraag. Werd hier al niet door iemand anders opgemerkt dat jij alleen reageert op wat jouw waarheden ondersteunt? Tja - HC je mag dit alweer een 'persoonlijke aanval' noemen, maar mijn hemel, daar vraag je dan toch zelf om. Reageer nou gewoon 's inhoudelijk op wat ik ná die dubbele punt schreef. Met andere woorden: verleg je maatstaven van integriteit nu eens een paar milimeter verder dan je eigen beperkende kader. :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:05

Petulan schreef:
Ik ben het er nogsteeds niet mee eens. Wat nu wanneer de cosmetische ingreep samenhangt met een fysiek probleem?

Dat doet dus niet ter zake, aldus HC. Tot zover de poging tot een discussie, ajuus, jammer dan. :evaw:

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:17

HC: Misschien moet je als je op eerste date gaat voor een potentiële partner, dit topic uitprinten en gelijk maar bij haar op tafel neerleggen. En misschien moet je ook gelijk benoemen dat je houdt van discussiëren, maar dat hoe dan ook, jij toch wel in jouw ogen gelijk blijft houden("Verder kijken dan je niet-gecosmetiseerde neus lang is") dan weet je potentiële partner ook gelijk waar zij aan toe is, (Misschien oogkleppen meenemen en opzetten? Is het gelijk duidelijk). Anders houdt je dat in dit opzicht haar ook wel aan het lijntje..

Dan hebben we het over foppen..maar je anders voordoen dan dat je werkelijk bent? Dat vind ik nog wel wat erger dan een cosmetische ingreep..

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:11

Bij mijn weten is TS reeds voorzien van een duurzame lief die de selectieprocedure met vlag en wimpel heeft doorstaan.
He, wat sfeerverhogend...een Otrivin neusspray banner.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 01:03

incaro schreef:
Bij mijn weten is TS reeds voorzien van een duurzame lief die de selectieprocedure met vlag en wimpel heeft doorstaan.

Dat kan je ook omdraaien, want het is wederzijds.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt....

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:43

Zo doet u ook een ander niet........

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:54

Correctie: Ik ben blij dat beide partijen door de selectieprocedure zijn gekomen en hoop dat de relatie lang stand mag houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 10:06

BKS schreef:
Zo doet u ook een ander niet........

Dus; als je zelf niet met verrassingen en verborgen agendas geconfronteerd wil worden, zelf niet 'als ik dát geweten had...' wil ervaren, doe je dat ook een ander niet.
Voor vertrouwen is integriteit nodig, wederzijds. Dat begint bij het begin.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:32

Ben ik wel benieuwd waar in het relatiebeheer het fenomeen 'verliefdheid' op de tijdslijn komt te staan.
Een relatie begint immers met verliefdheid. Als je verliefd bent, zie je alleen de mooie kanten van iemand.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:35

Huertecilla schreef:
zelf niet 'als ik dát geweten had...' wil ervaren

Maar HC toch........ geen vrouw in een lange relatie met een man die dat gevoel niet vroeg of laat ervaart _O-

Heb je helemaal geen cosmetische chirurgie voor nodig!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:36

Een relatie hoeft daar niet per definitie mee te beginnen. Komt vaak genoeg voor dat stellen elkaar al langere tijd kennen als vrienden/collega's/buren etc. voordat de vonk over slaat. In dat geval weet je al vanuit een andere context waar je aan begint.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:49

Wel apart eigenlijk, dat mensen soms zo'n belangstelling opvatten voor een onderwerp dat voor hen persoonlijk helemaal niet relevant is,dat ze er een topic over openen om het 'in de groep gooien'.

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:15

ik vind het heel bijzonder om evolutie als toekomstbeeld te betitelen, terwijl het veel meer een gevolg is van overleving van al gebeurde processen, iedere dag die om is bepaald of je nog meespeeld, voor de soort zelf dan ook nog alleen als je vruchtbaar bent en in staat daar een product uit te laten ontstaan, zodra dat er is, volgt iedere dag weer een test of je schikt bent.

iedere soort de mens zie ik daar niet als uitzondering in, heeft belang bij het doorgeven van zijn genen, er zit in ons lijf een prachtige uitvinding, die maakt dat je je eigen genen niet van kritiek gaat voorzien die een mogelijke partner kan afschrikken en dat zijn hormonen.
bij sommige van ons gaat dat zelfs zo sterk op, dat we niet eens naar een naam vragen voor we ons gaan pogen voort te planten, andere zijn daar misschien kritischer in, maar hangt dat niet samen met hoeveel keus er nog is.

ik denk dat je genetische bagage mooier maken dan lijkt, gewoon bedoelt is om je kans op door geven te vergroten.

maar om deel te zijn van evolutie en het voortbestaan van onze soort moet je er eerst zijn, voor mijzelf best een dillemma, tel ik wel mee, een kwartier na mijn geboorte bepaalde een bloedtransfusie dat ik er kon zijn, hoe bedriegelijk ben ik dan mocht ik gaan voor een cosmetische verfraaiing (of dat zo is bepaal je zelf). misschien zit er gewoon meer duidelijkheid in andere tijden, andere eisen. wat in de prehistorie nodig was om uberhaupt deel te mogen nemen aan selectie is waarschijnlijk een heel andere lading eigenschappen dan nu.

tenslotte de meeste cosmetische chirurgie wordt eerder gedaan om wat er ooit was te restaureren en vaak toch min of meer bij het doorgeven van je genen verpieterd was, grootste voordeel daarvan is dat voortplanting dan via natuurlijk verloop al opgehouden is.

de huidige tendens van ouder worden is ook nieuw voor onze soort en waarom zou je geen poging mogen doen om daar een lichaam bij te hebben wat aan je eigen criteria voldoet van aantrekkelijk, vooral omdat na het stoppen van de voortplanting , seks toch een prettige hobby kan zijn (niet mijn eigen keuze zulke ingrepen, je kunt ook je ogen dicht doen en je fantasie gebruiken of het licht uit, maar waarom andere die keus ontnemen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:20

waar sommige mensen zich druk over kunnen maken :O

sorrie heb niet het hele topic gelezen maar ik maak mij er niet druk om.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:23

Apple schreef:
Een relatie hoeft daar niet per definitie mee te beginnen. Komt vaak genoeg voor dat stellen elkaar al langere tijd kennen als vrienden/collega's/buren etc. voordat de vonk over slaat. In dat geval weet je al vanuit een andere context waar je aan begint.

Elkaar al langere tijd kennen is iets geheel anders dan een relatie met elkaar en geeft geen enkele garantie op een volledig plaatje van de ander.
Het moment dat de vonk overslaat blijft het moment van verliefdheid aan het begin van een relatie. Daar verandert elkaar al langere tijd kennen niet veel aan. Verliefd is verliefd.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:25

Ik krijg al koppijn als ik dit topic probeer te lezen...
Ik snap het punt van TS wel, maar om je daar nou zo druk over te maken....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:33

lesilla schreef:
Alsof er zoveel bewerkte vrouwen naast het kraambed schreeuwen: "suprise, de baby is lelijk en ik stiekem ook".

Geniaal! -0_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 12:06

love_western schreef:
waar sommige mensen zich druk over kunnen maken :O

Daar kun je totaal verschillend over denken en dat blijkt op dit topic helder.
Het is heel verhelderend hoe de meningen hier verdeeld zijn over wat in feite fundamentele integriteit betreft 8-)

Wat je zaait zal je oogsten. Letterlijk en figuurlijk beiden op dit onderwerp van toepassing. Bepaal zelf maar welke waarde dit voor je heeft.

Ach, het gaat maar om open eerlijkheid äan het begin van een relatie.
'Eerlijkheid duurt het langst' is op het lijf geschreven van dit onderwerp.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:23

Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel. Is een stelling die hier zeker opgaat.
Ik mis alleen inderdaad ook een beetje de tijdslijn hier. Je beslist toch niet op een eerste indruk of je de rest van je leven bij iemand wil blijven ( tenminste ik niet) daar gaat nu eenmaal tijd overheen. Hier komt denk ik ook het aspect van de "binnenkant" om de hoek rennen want uiteindelijk is het een samenspel van buitenkant en binnenkant wat de keuze bepaalt.........

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 13:00

BKS schreef:
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel. Is een stelling die hier zeker opgaat.
Ik mis alleen inderdaad ook een beetje de tijdslijn hier. Je beslist toch niet op een eerste indruk of je de rest van je leven bij iemand wil blijven ( tenminste ik niet) daar gaat nu eenmaal tijd overheen. Hier komt denk ik ook het aspect van de "binnenkant" om de hoek rennen want uiteindelijk is het een samenspel van buitenkant en binnenkant wat de keuze bepaalt.........

De tijdlijn is nu net de kern van de vraag :)*
Hoe ga je daar mee om, als wys niet is wyg.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:42

[/quote]

Hoe ga je daar mee om, als wys niet is wyg.[/quote]

:?

En dat ligt voor iedereen dus weer anders, de een is er sneller uit dan de ander waarmee deze discussie dus in een regel is samengevat....... :7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:11

BKS schreef:
Citaat:

Hoe ga je daar mee om, als wys niet is wyg.

:?

What You See niet What you Get door cosmetische chirurgie = visuele misleiding voor de kíjker.

Dat op de grote hoop ´voor iedereen anders´ = de onderzoeksplicht bij de ontvanger leggen en dat zie ík als een basis van wantrouwen onder relatiemanagement.
Dat dit blijkbaar bij de vrouwelijke schrijfsters op dit topic de modale mening is, is leerzaam.
Caveat emptor dus, wat je in dit geval als man in Jip&Janneke Nederlands kan vertalen als ´valse wijven, moet je bij vandaan blijven´.

Het is me helder. Bedankt.