hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:26

Oke ja, nou ik was zaterdag dus heel duizelig dus toen deed ik dat en vandaag werd ik ook weer heel duizelig maar toen ben ik gaan lopen , maar ik denk dat ik dan maar gewoon moet zitten aangezien ik best wel flink duizelig was weer vandaag..

Ik heb trouwens ook last van benauwdheid en hartkloppingen dan maar ik vind dat minder eng dan zo duizelig zijn, ik kan gewoon echt niet tegen duizelig zijn :o..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:28

Duizelig zijn vind ik ook super vervelend. Dat was ook de reden dat ik toen met de auto aan de kant moest (jaja, dat is nog steeds een stressvol punt voor me hoor, durf nu echt niet meer goed met de auto de snelweg op). Met benauwdheid of lichte hartkloppingen kan ik nog wel door rijden (al vind ik dat ook heel vervelend), maar duizelig zijn is gewoon eng!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:35

In de auto plots last krijgen van Hyperventilatie lijkt me echt geen pretje! Goed dat je nog wel durft te rijden. :)
Ben nu bezig met lessen, of nouja.. al een hele tijd maar heb er echt een hekel aan dus ben nogal van het afbellen haha.
Ik ben wel echt helemaal trillerig en loom als ik uit de auto stap, misschien omdat ik dan de hele tijd heb op moeten letten, maar dit heb ik gelukkig niet onder het rijden. :=

Vandaag heb ik me echt slecht gevoeld pff.. bijna 30 graden hier.. en m'n vriend heeft hele lichte gordijnen dus de warmte kon lekker binnen. :(

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:36

Duizeligheid vind ik zelf ook het ergste trouwens, juist dan raak ik nog meer in paniek.
Al moet ik zeggen dat ik het dit jaar nog best onder controle heb allemaal, behalve als het ergens heel warm is dan weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:42

Gaat hyperventilatie vanzelf weer weg? Dat je er gewoon geen last meer van hebt zeg maar? :o
Ik vind het trouwens raar dat het zo ineens op komt zetten, want 'vroeger' had ik nergens last van..

En inderdaad, met duizelig zijn ben je nog meer de controle kwijt in mijn ogen, omdat je dan.. ik weet niet. Ik kan eigenlijk niks meer als ik duizelig ben :=.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 09:55

ik had vroeger ook nergens last van!! Het komt otc meestal wel van stress. Kan zijn znder dat je het door hebt. Ik vind de duizeligheid ook giga vervelend!!! Daardoor krijg ik denk ik ook de aanvallen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 18:06

Ik ben weer terug van twee dagen Trier (duitsland)! Ik moét het gewoon even van me af schrijven, omdat ik er anders steeds maar weer aan ga zitten denken...
We gingen met de bus eerst naar een kolenmijn. Nu ben ik snel wagenziek en was ik mijn pilletjes vergeten dus ik was al niet zo lekker + ik ben als de dood voor liften en laten we nou net met een open lift die 12m/s naar beneden suizen naar 60m diep....in de lift voelde ik het wel opkomen, maar omdat ik een vriendin moest steunen die het écht heel erg eng vond heeft het niet doorgezet.

's Avonds gingen we zwemmen, daar zette het wel door. Mijn vriendin heeft toen een lerares geroepen en toen heb ik een hele tijd bij de leraressen gezeten, op een gegeven moment is het wat gezakt en toen ben ik weer gaan zwemmen (ik ben nl gek op zwemmen, maar we gaan bijna nooit zwemmen omdat mijn moeder een nekhernya heeft en mijn vader niet van zwemmen houdt..) Het is wel teruggekomen, maar gewoon genegeerd en verder gezwommen. Niet het slimste wat je kan doen dat weet ik..

Toen we terugkwamen van het zwemmen gingen we een nachtspel doen. Je moest zo snel mogelijk voorbij de leraren komen en op een fluitje blazen. Het was pikdonker afgezien van de maan en het was enorm bergachtig. Op een gegeven moment ren je zo hard van een heuvel af dat je niet meer kan stoppen en toen begon het gedoe gewoon weer opnieuw. Ik liep alleen, ben niet naar een leraar gegaan want dan zou ik 'mijn leven' verliezen. Niemand heeft iets aan me gemerkt, was misschien wel wat stiller, maarja het was ook 1uur snachts :+ ik was wel heel duizelig op de kamer, maar toen mijn vriendinnen vroegen aan een lerares wat ze moesten doen zeiden ze: 'laat haar maar slapen..'

De volgende dag gingen we lekker weer naar huis. Eerst een hele dag met 28 graden door de stad sjouwen + presentatie's houden en daarna 3uur in de bus eten bij de mc en toen nog 2uur (ong..) en bij Eindhoven ging het fout, we waren Zwartboek aan het kijken en ineens ging ik hyperen. Mij vriendin heeft een leraar geroepen, die kwam meteen naar me toe en is bij me blijven zitten totdat het over was. Heel fijn! Wat wel raar was, was dat ik mijn voeten niet meer voelde, het ijskoud het (terwijl iedereen het warm had) en ikafentoe wegzakte... (ik had gelukkig net een nieuwe trui gekocht, dus die heb ik aangedaan) toen ik de bus uitkwam trilde ik nog steeds..

Baal flink nu dat het zover heeft moeten komen!
Bedankt dat je mijn nogal lange verhaal hebt gelezen! :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 18:57

eeeej fijn dat je je verhaal hier hebt kunnen doen. Inderdaad praten met iemand helpt super goed bij hyperventilatie. Je begint dan weer anders te ademenen en je denkt dan niet te veel na over hyperventilatie. Tenminste dat is mij altijd geleerd. Dat trillen heb ik ook een keer gehad. Het heeft bij mij ook een hele avond geduurd voordat het trillen ophield. Vanmiddag had ik het op de markt al die mensen en alles er om heen werd ik weer duizelig. Nu gaat het afkloppen wel weer. Maar het blijft giga vervelend

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:05

Hier nog een...
Heb het vaak als ik het te benauwd krijg of met hoogtes als ik in paniek schiet. (Leuk, ging in de goliath in walibi, moest echt op adem letten en vooral NIET naar beneden kijken haha. eenmaal met snelheid maakt het niet meer uit :+ )

Gelukkig heb ik het nu al een heel tijd niet meer gehad. :j

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:30

Mijn lerares engels zei dat ik het moest zeggen als ik pijn had, dat dat niet raar was...maarjaa wat wil je als je je hele leven al door pijn heen loopt?
Ik heb bv vroeger heel veel turnwedstrijden gedaan, zo moest ik een x salto springen, aanloop zak ik 3x door me enkel en daarna een perfecte salto *D (had een 9,5) zat vervolgens de rest vd wedstrijd (na mijn onderdelen) bij de EHBO xd
maar dit heb ik ook bij hyperen, ik zeg niks, ik schaam me er eigenlijk voor :o

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 20:41

inderdaad zijn heel veel mensen die zich er voor schamen. En soms vind je jezelf een zeur. Omdat je altijd klaagt omdat je het benauwd hebt of hoofdpijn. Ik bne net lekker gtst aan het kijken en kreeg het giga benauwd en raakte in paniek en begon weer t ehuilen. oooh i kweet ect niet meer wat ik moet denken. Het gaat weer hlemaal mis. Hoofdpijn,benauwd, duizelig ik weet dat et hv is maar krijg het niet tusse nmn oren omdat er al iets anders tussen zit. en maar proberen rustig te blijven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:54

Je moet je tijdens zo'n aanval er wel aan overgeven, maar het is ook niet erg om je er af en toe overheen te proberen te zetten.

Ik geef mezelf ook wel eens een schop onder mn kont, zo van, nu moet je eens even goed luisteren, er is niets aan de hand en als ik hier constant aan toe blijf geven, word het alleen maar erger. Het is niet ernstig, je gaat niet dood of wat dan ook en zit jezelf niet zo op te fokken. Get yourself together!!

Soms helpt het, soms ook niet. Toen ik het net had zat k ook wel eens te huilen, omdat ik het ff niet meer wist, maar dan ga je jezelf zielig vinden en dat werkt ook niet. Als je steeds meer dingen gaat laten, omdat je bang bent om het te krijgen, leef je straks nog maar in een klein wereldje. Ik ben altijd super trots op mezelf als ik ergens heel erg tegen op zag en dan toch ben gegaan. Zoals een tijdje geleden op de motorbeurs, toen werd ik door de warmte en drukte helemaal niet lekker en ben ik samen met mn vriend eerder naar huis gegaan dan ik eigenlijk wou, maar ik ben wel mooi geweest! En laatst ben ik met mn ma naar een musical geweest (Joseph), terwijl ik daar ook heel erg tegenop zag, ik wist niet hoe lang die musical ging duren en dan zit je daar in zo'n bomvolle zaal met vreemde mensen naast je, je kunt niet zomaar even weg als je het benauwd krijgt. Maar toch ben ik geweest! K ben wel beroerd geweest, maar heb me wel groot gehouden en dat gaf weer een goed gevoel, want volgende keer dat ik naar zoiets ga, zit ik er toch weer een tikkie relaxter!

Dus dames, je mag ook wel eens trots op jezelf zijn, ondanks dat je een "terugslag" hebt gehad! En huilen mag ook, want dat lucht lekker op ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:21

Ben toch wel blij om te horen dat k niet de enige ben, dat lucht ook op :)
Ik háát het om mezelf zielig te vinden en toe te geven aan pijn of wat dan ook :o...
maar bedankt voor je peptalk :D
Ik geef me er nu niet meer aan over, maar ga mezelf uitputten, maar of dat de juiste manier is?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:24

Helpt bij jullie een paar dagen vroeg naar bed gaan ook niet ?

Dat is bij mij echt dè oplossing :j

Alleen gaat dat jammer genoeg niet zo vaak :P

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:30

Haha bij mij niet, maar ik slaap dan ook heel slecht, hoe vroeger ik naar bed ga hoe later ik slaap...en tja met kamp liepen we om 2 uur ofzo nog door t bos :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:43

Bij mij triggert te laat naar bed gaan echt aanvallen (als ik al vermoeid ben) , ik zou dat ook grote kans hebbenb gehad dat ik dezelfde ellende had als bij jou op kamp :j

Maar als ik er goed bijgeslapen aan was begonnen dan zou ik het wel weer kunnen hebben.

Het blijft toch een uiting van stress , dat hyperventileren ;)

En stress kun je goed te lijf gaan door je rust te nemen , en genoeg ontspanning te vinden :j

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:52

Ik denk dat je wel gelijk hebt, maar waarom dan tijdens paardrijden. Ik kan gerust zeggen dat ik in de 5jaar die ik rijd maar 5x heb gemist en dat ik niks anders meer wil als paardrijden :o het is zo ong het meest ontspannende wat er bestaat <3

Hetgeen wat ik het ergste vind achteraf is dat ik er aan toe heb gegeven en dat ik niet gewoon door ben gegaan (vooral met het zwemmen)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:00

Lijkt me echt vervelend om je niet goed te voelen als je ergens ver van huis bent! Toch knap dat je alles hebt doorgezet. :)

Vroeg slapen helpt bij mij wel, bij m'n vriend thuis hebben we een vervelende buurman die elke nacht herrie maakt waardoor ik dus soms niet slaap, en dan heb ik de hele dag moeite met ademen.. ben dan duizelig en moe.. en op het einde van de dag word ik dan meestal erg ziek. :roll:

Kan nog steeds niet tegen drukte.. verschrikkelijk.
Probeer het telkens weer maar wil er dan weer snel uit. :=
Ben vandaag naar de sauna geweest.. daar moet ik ook altijd hyperventileren.. het scheelt dat m'n vriend sportinstructeur is en dus moet kunnen reanimeren enzo dan voel ik me een stuk veiliger. :D :D

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:21

Haha dat snap ik helemaal!
Ik voel me ook veel veilliger bij leraren die EHBO diploma hebben, heel raar xd (heb opgezocht wie het allemaal hebben :o)
Dankjewel! :), tjaa je moet ook wel, ik zat in Duitsland, spreek geen duits behalve auf wiedersehen tjusch en hallo :+ (en nog wat onzinnige dingetjes als meine fusse(ringel s) tun weh) dusjaa iets anders kon ik ook niet...

Het stomme is dat ik op het moment zelf wel weet dat ik aan t hyperen ben, maar het niet durf te zeggen. Heeft iemand daar tips voor? verder als ik krijg geen adem kom ik niet, ik sla dicht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:42

Weet je ik vind het echt fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, vooral omdat het hyperventileren voor mij zo nieuw is en ik het maar heel stom vind eigenlijk allemaal tja, dat ik toch niet de enige ben weet je :o.

Ik denk dat het bij mij heel erg door stress komt , maar ik vraag me af waarom dan na wedstrijd? Na wedstrijd ben ik totaal ontspannen omdat ik het echt heerlijk vind om over het veld te rennen en zo en waarom dan bij wiskunde laatst want daar was ik totaal chill en het was enorm gezellig en leuk allemaal.. Dat is toch raar? Ik vind het alleen stom dat ik nu in paniek blijf met alles wat ik doe, pff.. Overigens maak ik er een veel groter drama van dan dat het is volgens mij, want ik moest met gym bijna huilen omdat ik niet mee durfde te doen O:) en ik kijk ook echt op tegen het moment dat ik weer wedstrijd heb..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:06

Het hoeft ook niet stress van dat exacte moment te zijn , maar gewoon opgebouwde stress doordat je te weinig slaap krijgt of te veel spanning hebt om het 1 of ander. Die spanning hoeft niet meteen om enorm grote dingen te gaan , maar kan al van kleine dingen komen. Bvb. dat je het spannend vind wat de uitslag van je wedstrijd zal zijn , zal het wel goed gaan , haal ik wel een goed rapport.....dingen die je je afvraagt , waar je je zorgen om maakt , die je nog MOET doen.

Vooral dat moeten-moeten-moeten van allerlei dingen , dat geeft mij spanning :P

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 11:14

ik ben het helemaal met marena eens. ik heb vannact heerlijk geslapen en heb bijna nergens last. Alleen hoofdpijn dat is in iedergeval beter dan de hele week duizelig want daar krijg ik de paniek aanvallen door.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:48

Als je eigenlijk wat oververmoeid bent en dan een goede nacht slaap pakt , komt het vaker voor dat je hoofdpijn hebt idd :j

Net als dat je tijdens een hele drukke periode nergens last van hebt , maar als het dan weer rustiger wordt ineens alle moe-heid eruit komt (met hoofdpijn / duizeligheid / hyperen of wat dan ook) , heel stom. Daar moet je dan even doorheen :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 15:03

de duizeligheid komt weer opzetten. Het is ook weer bijna het eind van de middag. Blijkbaar begin ik weer een beetje moe te worden ofzo.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 17:00

ik heb vanmiddag later op de middag weer hoofdpijn gekregen en een beetje duizelig. De hele ochtend ging het goed. Gelukkig misschien zakt het nu een beetje af. Ik hoop het