Wie heeft er nog meer een gave ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:52

CM_ schreef:
Je begrijpt me verkeerd.

Iemand die geesten kan zien oid, vind ik niet iemand met een "gave" , maar gewoon iemand met een eigenschap.

Doe je iets voor een ander met welke eigenschap je ook hebt , dan pas heb je IMO een "gave"

Nu snap ik wat je bedoelt. :)

Daar heb je zeker een punt. :j

CM_

Re: Wie heeft er nog meer een gave ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:54

Ik snap ook wat jullie bedoelen, maar persoonlijk vind ik "gave" een verkeerd gekozen woord voor een eigenschap die iemand bezit.

Paranormaal zijn is gewoon een eigenschap , niet meer niet minder.

Lief of zorgzaam zijn is ook een eigenschap.
Slim zijn is ook een eigenschap.

Gebruikt men zijn eigenschap om anderen te helpen, dan vind ik het een gave :)

Vandaar mijn bijdrage ;)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:56

Ik vind het zo irritant dat mensen die gaven hebben worden veroordeeld. Ik ken iemand die geesten ziet en daar ook andere mensen mee kan helpen. Ik zie het zelf niet, maar ik respecteer het wel als anderen dat wel zien.
Ik heb die bekende van mij eens gevraagd hoe zij staat tegenover mensen die haar voor gek verklaren. Haar antwoord was: die mensen ontkennen een deel van de werkelijkheid.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:58

CM_ schreef:
Ik snap ook wat jullie bedoelen, maar persoonlijk vind ik "gave" een verkeerd gekozen woord voor een eigenschap die iemand bezit.

Paranormaal zijn is gewoon een eigenschap , niet meer niet minder.

Lief of zorgzaam zijn is ook een eigenschap.
Slim zijn is ook een eigenschap.

Gebruikt men zijn eigenschap om anderen te helpen, dan vind ik het een gave :)

Vandaar mijn bijdrage ;)

Oh zo! :D
Ik snap je! :D
Ja dan vind ik dat je gelijk hebt! :j

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:59

Weet je waarom mensen er vaak lacherig op reageren? Of ontkennen dat het kan?

Angst. Ze zijn bang voor iets wat ze niet kunnen begrijpen, wat ze zelf niet kunnen zien of voelen. Dan is het veiliger om net te doen alsof het niet bestaat en lariekoek is.

Mensen worden gedreven door angst, wij zijn van nature overal bang voor maar nog het meest voor verandering en het onbekende.. Heel zonde, want als we over die angst los laten het leven een stuk rijker word.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:59

Ja ik snap het.
Ze zijn er inderdaad gewoon bang voor... ;)
Sommige zijn ook gewoon erg kinderachtig hoor.
Uitzonderingen daargelaten :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:00

Nanne schreef:
Mensen worden gedreven door angst, wij zijn van nature overal bang voor maar nog het meest voor verandering en het onbekende.. Heel zonde, want als we over die angst los laten het leven een stuk rijker word.

Hele wijze woorden Nans. :j

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:02

Ik vind het wel interessant dat mensen kunnen praten met mensen die al in het hiernamaals zijn.
Ik "geloof" ook in readings en healings :j

Maar zelf heb ik geen 'gave'

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:06

Bellatrix schreef:
Nanne schreef:

Hele wijze woorden Nans. :j

Soms rolt er nog wel eens iets uit.. :')

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:11

Ik ben zelf ook bang. Ik zie 'het' niet zegmaar. dus ik kan me er ook niks bij voorstellen. dus ik ben bang voor het onbekende. vreemd he ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:21

Ik weet niet waar ik bang voor moet zijn als ik het nog nooit heb mee gemaakt/niet weet hoe of wat het is. Dus ik ben ook niet 'bang'?

Verder hebben veel mensen een nogal nuchtere kijk op bepaalde dingen (eerst zien dan geloven)

Ik zou zelf heel graag een reading laten doen van mijn paard. Via een foto op de computer zijn veel mensen die het zo doen alleen word ik zo wantrouwig als ik zie dat ik ongelooflijk veel info over mijn paard op internet heb gezet :+

Voor degenen die kunnen 'praten' met dieren of contact hebben met overledenen (heb ik me altijd al afgevraagd), hoe krijg je informatie door? Spreken ze toevallig Nederlands of krijg je beelden door oid??

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:26

Ik denk dat je nu toch wel aanleid aan een stukje angst zoals Nanne al zei ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:29

Hoe bedoel je precies :D?

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:36

Een 'gave' is het niet, maar ik heb ook de vreemde eigenschap dat ik soms dingen weet die nog moeten gebeuren. Nee, ik kan niet de toekomst voorspellen. Het is ook niet (vaak) dat ik dingen droom die later echt gebeuren (hoewel dat voorkomt), maar meer dat iemand me iets vertelt en ik weet al woord voor woord wat er gaat komen. De eerste keer dat ik het echt beseft, was toen mijn moeder me iets vertelde toen ik thuis kwam, een heel verhaal over iets wat ze via de telefoon van mijn tante had gehoord. Aangezien ze me dingen altijd minstens drie keer verteld, zei ik dat ze me dat al had verteld, en vulde ik de details aan. Bleek dat ze dat gesprek had gevoerd terwijl ik op de fiets zat onderweg naar huis en het dus nog neit KON weten. Echt verbaasd was ze er niet over, het zit in de familie, mijn oma had het ook en mijn moeder zelf in zekere mate soms ook.

Daarnaast kan ik vaak mensen 'aanvoelen', dit kan ik tegenwoordig gelukkig enigszins blokkeren. Het is erg vervelend als je in de trein zit en er stapt iemand in, die zo'n negatieve lading uitstraalt, dat je er bang van wordt en de trein uit moet stappen..

Verder gebeurt het weleens dat ik bijvoorbeeld een liedje of onderwerp in mijn hoofd heb en dat na een paar minuten mijn vriend het begint te zingen of over dat onderwerp begint te praten. Dat gooi ik meestal op toeval :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:03

Ik schijn het te voelen als iemand iets met het gas heeft in huis :? Heb dat al 5 keer gehad in m'n leven, dat ik een vreemd gevoel kreeg als ik aan een bepaald persoon dacht en dan belde ik even.
Vijf keer nu al, was of het waakvlammetje van de geiser uitgegaan, of er was een gaslek. Bij m'n man (toen nog vriend) had ik zelfs dat de waakvlam tijdens de nacht was uit gegaan. Hij nam helemaal verdwaasd op en ik zei dat ie even naar het waakvlammetje moest kijken. En wel hoor! :))

Nou, volgens mij kan dit niet tot de gaves berekend worden: Gaswaker :Z

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:05

hahah nu maak je t voor jezelf wel heel suf ;) gaswaker ;) ik vind het wel bijzonder dat je dat kunt!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:08

Het klinkt misschien heel raar, maar ik voel af en toe aan of er iemand dood gaat of dat er een paard kreupel is. Het is wel zo dat het een paard/mens is wat ik moet kennen.
Het klinkt heel vreemd en weet zelf ook niet wat ik ervan moet denken maar kan er ook niks aan doen ;)
Ik heb het wel aan een paar mensen verteld maar ik heb geen zin om er mee te koop te lopen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:10

Ik heb ook wel eens voorspellende dromen gehad ,maar zie dat meer als een last , want waneer droom je nou gewoon en is iets voorspellend,
Gevolg is dat ik midden in de nacht mensen uit hun bed bel of ze nog wel alive and kicking zijn hahaha ....wordt niet gewaardeert trouwens

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:11

ik ken iemand die van afstand kan vertellen, zonder dat ik eerst info geef, waarom mijn paard kreupel loopt en waar de kwaal precies ligt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:15

Dat is knap he dat kan ik bij mensen,ik weet dan veel over ze te vertellen terwijl ik ze niet ken.Dan zie je ze kijken zo van huh.Laatst vertelde iemand over een vriendin van haar,dus ik ja die werkt in een dierenwinkel en heeft zelf cavia,s.ook is ze erg onzeker bla bla bla,huh hoe weet jij dat vroeg ze.ik kijk wel altijd uit want veel mensen vinden het eng.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:16

ik vind het wel interessant! zij kan het ook precies vertellen. ook hoe het paard staat in z'n waardes enzo. ijzer, jodium.. alles kan ze vertellen. Ik bel haar dan even op en dan weet ik hoe mijn paard eraan toe is

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:19

Dat is inderdaad een hele mooie gave,ik ben ook altijd erg dankbaar dat ik een gave bezit en maak er ook geen misbruik van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:22

Mijn dochter kreeg laatst snachts haar pas overleden opa op bezoek,hij had het uiterlijk van ongeveer 30 jaar geleden.Ze kon dat allemaal precies omschrijven,dus vroeg ik haar heb jij wel eens een foto gezien van opa, dat hij veel jonger was? Nee zei ze toen,maar ze was wel bang.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:25

vreemd he. ik begrijp daar niks van.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:56

Goedemiddag. O:)