Slow-life, over groententuin, ecofarm en sprokkelhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:36

T muilezeltje ja daar ben ik zo na eenpaar dagen al aardig aan gehecht geraakt! Het is n schatje en de paarden vinden m ook erg leuk. Helaas belde zojuist de eigenaar dat ie m nou eindelijk komt ophalen. Wie weet, t muilezeltje kent nu de route, het zal niet het eerste beestje zijn die volhardend is en terugkeerd. Onze berber Rafale wist na 1 dag al zonder begeleider feilloos de route naar ons huis en de hond Nour heeft alle mogelijke koorden en metalen draden door weten te bijten om maar weer naar ons te komen. We zullen zien.
Het zou n prachtig kerstcadeautje zijn, met zijn afgeschuurde plekken van de trekbanden, n beetje rust zal m goed doen.
Gelukkig wordt ie niet geslagen want hij reageert niet schichtig met zn koppie of zn ogen.

Afbeelding

Martine,
Vandaag en gisteren is het best heet hier, gisterenavond hebben we n beetje gebarbecued op ons terrein met malende paardenkiezen als achtergondmuziek. En mjn husbandido staat ook in de keuken wat n leventje!
oo joh staan zij open voor contractjes en onderhandelingen, perfect!
6000 TDinar voor n nachtje? 25 euro maximaal in t petit palais, dat scheelt n paar paarden!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:51

Nee, ik kan ze pas in 2010 weer ophalen in Málaga.
De hulp die zou komen logeren kon niet, toen weer wel, toen niet en nu een week later waarschijnlijk . Ook heel leuk, maar geen hulp meer dan ;(

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 15:14

Aggos. dus HC zit 'Heel alleen kersfeest te vieren'... :)ddd En oud en nieuw ook nog..

Dat zegt toch wel wat Bedouin, dat al die dieren zo volhardend zijn in het terug naar jullie komen.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:12

Citaat:
met één hand kan je ook niet autorijden, dus ik ben 6 weken chauffeur

Ik zat tot voor kort dus met 2 armen tegelijkertijd in het gips tot voorbij de ellebogen... Als je dan naar het 'grote toilet' moet, moet je je trots toch wel even opzij zetten hoor... Je vriend kan nog altijd 'vegen' met zijn andere hand. :D

Citaat:
Aggos. dus HC zit 'Heel alleen kersfeest te vieren'... :)ddd En oud en nieuw ook nog..

Ach, wat heet alleen... Wij zijn hier toch ook nog? *\o/*

Prettige (nuja) kerstdagen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:03

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 23:15

Mooi klokkie, goed jaar, dat origineel ;) Kijk, en zo komt HC de kerst wel door (:)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:03

Francis schreef:
Mooi klokkie, goed jaar, dat origineel ;)

Dat kan zijn, maar als je net zo in elkaar gezet bent als de soviet techniek....
Solide maar met een onmisbare gebruiksaanwijzing. Die is echter in het cyrillisch en van een voorseriemodel wat ze in productie toch nét anders gemaakt hebben....
Maar goed, je kan het met hamer en sikkel weer vooruit krijgen }>

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 00:26

Francis schreef:
Oh, en ik wil een trekkertje/shoveltje/quad of iets dergelijks. Want idd.. als vrouw mis je gewoon spierkracht wat veel klussen dubbel zo zwaar maakt. Als vrouw alleen vind ik dus da'k wel wat gemotoriseerde hulp mag ;) (en een leuke buurman misschien... :P )

Dat vond ik ook, en ik ben op een dag helemaal en op slag in love gestopt omdat ik deze http://www.mijnalbum.nl/Foto-JJMSSOL3.jpg (de tracktor dus ;) ) aan de kant van de weg zag staan. Half uur later had ik hem gekocht :P
Hij is ouder als mij, ik kende absoluut niks van oldtimer tracktors (nu toch de basics om hem aan de gang te houden), en het is tussen ons nog steeds niet helemaal duidelijk wie nu precies met wie rijdt, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!! En mijn vriend die aanvankelijk niet kon lachen met mijn impulsaankoop ook niet, dat ding hoort er bij ondertussen :D Ik zou zeggen ik kan niet meer zonder, maar momenteel met al dat ijs kan ik er niet mee rijden en is het dus van moeten..met de hand en de kruiwagen. Net nu hij echt wel van pas zou komen..
Geef mij maar snel een degelijke opwarming van het klimaat :P

yole schreef:
Als je dan naar het 'grote toilet' moet, moet je je trots toch wel even opzij zetten hoor... Je vriend kan nog altijd 'vegen' met zijn andere hand. :D

O help.. ja daar had ik nog niet bij stil gestaan :=
Gelukkig gaat dat dus niet nodig zijn hier :D

Ach HC is nooit echt alleen, die woont in een kudde ;)
Hmm leuk is het niet, maar met zo'n berg smakelijk eten kan je je er wel letterlijk doorbijten. Verder zorgen wij hier ook wel voor wat extra online knuffels (zoekt de KUS-smiley) En ik beloof ook spoedig voor een echte te zorgen!

Ik vind dat muilezeltje ook leuk!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:58

Huertecilla schreef:
Solide maar met een onmisbare gebruiksaanwijzing.

:j :')
Alleen die hamer en sikkel gaan bij mij niet werken :P

Kijk Bandida, hij zit er wel tussen hoor :*
Of wil je deze: Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:00

Bandida schreef:
yole schreef:
Als je dan naar het 'grote toilet' moet, moet je je trots toch wel even opzij zetten hoor... Je vriend kan nog altijd 'vegen' met zijn andere hand. :D

O help.. ja daar had ik nog niet bij stil gestaan :=

Zo, met forse asfaltuitslag aan twéé handpalmen, ben ik aan mijn verongelukte grote liefde gekomen :D

Citaat:
Ach HC is nooit echt alleen, die woont in een kudde ;)
Hmm leuk is het niet, maar met zo'n berg smakelijk eten kan je je er wel letterlijk doorbijten. Verder zorgen wij hier ook wel voor wat extra online knuffels (zoekt de KUS-smiley) En ik beloof ook spoedig voor een echte te zorgen!

Ja, wetende dat je samen met een vriendin komt, komt het met een kudde wel goed :P

Citaat:
het is tussen ons nog steeds niet helemaal duidelijk wie nu precies met wie rijdt

Dat had ik met mijn Dnepr mt16: een driewiel-aangedreven motor met zijspan. Zelfs met een ontsteking van een 2cv erop wist je bij het aantrappen nooit of ze haar best zou doen aan te slaan of zou proberen je been te breken.
Ook de carburatie was echt vrouwelijk: koud wat te weinig brandstof en ze was niet aan de praat te krijgen maar wat te veel en........
Gewéldig ding!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:03

Francis schreef:
Of wil je deze: Afbeelding

Jaaaaa die!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:D

Citaat:
Ja, wetende dat je samen met een vriendin komt, komt het met een kudde wel goed :P

Dat maakt dan een K3-tje, ken je dat? Een blonde, een donkere en een vurig rode!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:22

Bandida schreef:
Citaat:

Dat maakt dan een K3-tje, ken je dat? Een blonde, een donkere en een vurig rode!

Ja, ik ken het;

ma-wo-vrij en di-do-za met het luxe-model voor zo....

balance
Moderator Over Paarden

Re: Slow-life, over groententuin, ecofarm en sprokkelhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 01:45

lijkt me een leuk topic, ik ga het eens even volgen. Ik ben nog niet zo groen maar laat me graag door jullie levens inspireren. Moet wel zeggen dat ik b.v. plastic containers zo vaak mogelijk probeer te gebruiken e.d.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 02:09

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:41

Gaat de goeie kant op met het topic zie ik :D

Afbeelding Voor iedereen

Ik kachel rustig verder, feest of geen feest, met mn afstudeeropdracht en andere klussen voor school (onee, alles wat je doet doe je eigenlijk voor jezelf, jaja) B-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:40

Steekt hier ook hoofd om de hoek.

Leuk voor toekomstdromen.

eerst loterij winnen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:52

laura1986 schreef:
Ik kachel rustig verder, feest of geen feest, met mn afstudeeropdracht en andere klussen voor school (onee, alles wat je doet doe je eigenlijk voor jezelf, jaja) B-)

Sterkte ermee.. ik zou ook wat aan het werk moeten :Y)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:02

tamary schreef:
Steekt hier ook hoofd om de hoek.

Leuk voor toekomstdromen.

eerst loterij winnen.

niet per se de loterij winnen he; daar gaat het topic net om... 'echt' slow-life is niet kant en klaar te kopen, want dan ben je net als alle 'toffe' yuppies bezig die een dure kinderwinkel binnen gaan om hun kindjes een nonchalant en landelijk ogend outfitje te laten aanmeten compleet met salopetje en regenlaarsjes voor een waanzinnig bedrag... of al die vlamingen die wel een boerderij willen, maar dan wel eentje met een proper aangelegd erf en een becaerthek van 2m er omheen en vooral geen dieren; hoogstens wat dure speciale kippen in een kant-en-klaar bij de dierenwinkel gekocht hok en een mooie paardenstal met sjieke buitenbak met landelijke houten omheining. maar o wee als je modder aan je schoenen hebt als je van de achterdeur tot aan de paardenstal moet!

echt slow-life kan net met veel minder omdat je inziet dat je al dat spul toch niet nodig hebt, dus wat mij betreft is het helemaal geen utopische droom voor als ik ooit eens de lotto win.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:04

Uitkering maakt sparen en hypotheek krijgen nogal moeilijk. En ik heb hier geen ruimte voor dieren aan huis. Verder hoeft luxe van mij echt niet, functioneel wel.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 14:06

in het deel van België waar ik nu woon kan ik ook geen huis betalen met voldoende grond nee, maar niemand zegt dat ik hier moet blijven he... mogelijkheden genoeg, maar tis vooral een kwestie van wat voor jouw wel of niet kan.

er zijn altijd een miljoen redenen om iets niet te doen, maar als je wat wilt, dan zoek je naar een manier om het wel te doen...

ik heb bv 3 jaar gratis in een boerderijtje gewoond... gewoon gezegd aan de eigenaar dat ik er ging wonen en hij ging er toch nx mee doen... daar komt de helft van het land nog niet op omdat te durven, maar ik heb wel 3 jaar gratis gewoond :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 16:36

'Ja, maar...' = Nee, want. Tamary.

Onder bepaalde voorwaarden en afhankelijk van de soort uitkering kan je met behoud van die dan overbruggingssubsidie overal in de EC je licht opsteken.
Een kennis van ons heeft dat zo aangepakt.
Dat had ik hier al geschreven ;)

Juíst kwali-tijd levend heb je snel externe inkomsten genoeg.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:07

Wenda: ja, Las Vegas dus maar even laten voor wat het is... Jullie zijn nu dus in de woestijn.. 2 jan weer hier. 3 jan is M's verjaardag :) dat Duitse berberforum ken ik ja! Lees ook wel eens mee, Duits schrijven ben ik echter niet meer gewend.. Maar wat leuk, zo leer je nog eens mensen kennen :)

Over duur slow life.. Tsja alles is relatief, voor de prijs van een maand huur in een appartementje in Amsterdam kan ik hier een maand eten + voor 2 paarden betalen.
Net heerlijk 2 uur langs het strand gereden. Het is weer heerlijk weer :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:45

Huertecilla schreef:
Juíst kwali-tijd levend heb je snel externe inkomsten genoeg.

ja dat bedoelde ik ook... ik ben een eenvoudig studentje momenteel en op een of andere manier heb ik toch altijd voldoende geld om mijn dieren goed te voederen of zelfs nog de dierenarts te betalen als dat nodig is... stopt er een kindje met rijles nemen; komt er 2 weken later een ander plots vragen om paardrijles... ik weet ook niet hoe het komt, maar ik heb het niet breed en toch heb ik nog geen seconde het gevoel gehad dat ik te kort kwam voor wat nu noodzakelijk was... de laatste tijd verwonder ik me bv weer over het feit dat ik van heel de winter buiten 4 pakken hooi nog nx voor de paarden heb moeten kopen... iedereen gooit met paardeneten naar me >;)
ik vind dat fascinerend hoe alles komt en gaat eigenlijk :D

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:58

O, dit is geen toeval meer. Jullie beschrijven mijn droom :oo ... Ik ga lezen en meelezen! wauw..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:02

kynshiri schreef:
iedereen gooit met paardeneten naar me >;)
ik vind dat fascinerend hoe alles komt en gaat eigenlijk :D

Idem hier, ik heb net 100 kg super-gerst gekregen uit een labo-brouwerij :D