verslaafd familielid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

Re: verslaafd familielid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:03

Heftig hoor. Hij heeft inderdaad wel heel erg veel geluk gehad!
En eigenlijk maar goed dat de arts het heeft verteld, dat is voor zijn eigen bestwil geweest.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:06

Red_Savage schreef:
Heftig hoor. Hij heeft inderdaad wel heel erg veel geluk gehad!
En eigenlijk maar goed dat de arts het heeft verteld, dat is voor zijn eigen bestwil geweest.

Ja idd :j We zijn er ook blij om dat hij het heeft verteld, maar de manier waarop was wel een beetje kort door de bocht..

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:08

Nou, ik denk helaas niet dat er een goede manier is om dat te vertellen.

Ik wist het dan al vanaf het begin denk ik, dus voor mij was het wel "normaal".

Ben er trouwens nog nooit boos over geweest. :)
Maar ik vraag me soms wel af hoe de situatie er uit had gezien als er nooit drugs en alcohol in het spel waren geweest.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:26

Met mijn broer gaat het ook steeds slechter. Hij gebruikt van alles, PEP, Speed, XTC, wiet. Je kan het ook merken aan zijn gedrag en zijn uiterlijk. Mijn ouders maken steeds vaker ruzie met hem. Vaak komt hij 's nachts thuis en ik lig al op bed, maar dan hoor ik ze beneden ruzie maken.
Mijn ouders zeiden gister tegen me dat ze gingen nadenken om hem in een afkickkliniek te zetten, hmpf, hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen ;(

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:43

Wat erg jillie1994. Het klinkt zo hard, maar het kan echt beter zijn als hij naar een afkickkliniek gaat.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:54

Dat zei ik ook tegen mijn ouders, maar ik ben bang dat als hij weer clean thuiskomt, weer begint, al zijn vrienden gebruiken ook. Ik vind het echt stom, al jaren verziekt hij zijn leven. Geen school, geen werk, alleen af en toe mijn vader helpen schilderen. Het is zo zonde, ik vind het echt moeilijk om toe te kijken hoe hij zijn leven aan het verkl*ten is, terwijl ik helemaal niks kan doen, want ik weet hoe het is om verslaafd te zijn. Ik zelf heb dit meegemaakt, maar dan met blowen en alcohol. Hier ben ik nu helemaal van af, het voelt zo goed, ik wou dat hij daar ook achter zou komen, maar hij heeft een langere weg te gaan dan ik had, pff ;(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:57

Vind hij dat zelf ook?

Want hem dan in een afkickkliniek stoppen heeft dan geen zin, want dan begint het gewoon opnieuw als hij weer thuis komt, precies wat jij al aan geeeft!

Tenzij hij er zelf ook achter staat, dan moet hij een nieuw leven gaan opbouwen met nieuwe vrienden...

fleurxdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:34

mn (ex)vriend.. waar ik nu zeg maar weer een beetje mee ga..
Gebruikt drugs, en is nogal verslaafd aan drank!
Hij gaat afkicken en vind het genoeg geweest!
Drugs blijft ie nu zowiezo af nu!
Drank minderen eerst maar us!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:44

Als je (ex)vriend echt verslaafd is, dan bestaat er niet zoiets als minderen... Dan is 't of niks of alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:50

Ik meld mij hier ook even. Ik ga veel met gebruikers om maar er zijn er een paar mij heel erg dierbaar ( ik ga liever niet zeggen wat diegene van mij is) waarvan ik graag zou willen dat hij zou stoppen maar dat kan hij alleen als hij er zelf achter staat en dat staat hij nu niet.

Hj gebruikt al bijna 10 jaar speed ( eerder las ik speed en pep maar is hetzelfde alleen een andere benameing). Hij is broodjemager al eet hij voor een junk( zo noem ik hem ook echt) echt superveel. Hij begint steeds meer gezondheidsklachten te krijgen maarja ik kan er helaas niets aan veranderen.

Verder was (is?) mijn vader alcholholist. Ik heb hem al jaren niet meer gezien. De laatste keer dat ik hem zag heeft hij een pistool tegen mijn hoofd aan gehouden en ik wist dat al hij mij toen niet direct zou doodschieten het wel een andere keer zou gebeuren en ben toen dus weggelopen.

Mijn jongste broer is jarenlang verslaafd geweest aan de cocaine maar is inmiddels alweer 8 jaar helemaal clean.Hij is na een OD in 1x gestopt gelukkig en met hem gaat alles echt heel er goed.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:53

@ Valine : hoe gaat het daar?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:00

Hallo allemaal,

Tja, wat zal ik zeggen, op dit moment gaat het goed met hem (en thuis dus ook) maar a.s. zaterdag hebben we een vrijgezellendag van vrienden van ons en ik hou mijn hart vast voor wat gaat komen.
Hij heeft plechtig belooft om overal vanaf te blijven, maarja... eenmaal een biertje (of meer) op dan wordt het voor hem al een stuk moeilijker om zich aan die belofte te houden.
Het is voor mij echt heel moeilijk om nog iets van hem aan te nemen als het op zijn verslaving aan komt, hij heeft gewoon teveel tegen me gelogen.

Mocht hij zaterdag toch gebruiken dan annuleer ik per direct onze vakantie en dan zoekt ie het maar uit. (mag ie zelf tegen iedereen vertellen waarom de vakantie niet doorgaat)

Maar voorals nog gaat het tot nu toe echt super met hem. Ik hoop ook echt dat ie dit vol weet te houden.
Liefs

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:41

Hier nog een dame die met tranen in haar ogen eventjes alles
heeft gelezen.
Ook ik ben opgegroeid met ouders die elke dag wel een paar flessen wijn konden weg tikken.
Puntje bij paaltje waren ze om een uur of 8 zo dronken dat ze geen zin hadden om te koken en naar bed gingen ... daar stonden we dan als kind.
Wel mag ik zeggen dat ik een goede en vooral geliefde opvoeding heb gehad totdat mijn vader met mijn moeders beste vriendin er vandoor ging.
Vanaf mijn 16de wilde mijn vader ons niet meer herkennen als zijn kinderen.

Dit valt in het niet door de verhalen die ik nu lees maar zorgt er wel voor dat ik het goed kan relativeren.

Ik vind het dus ook super knap van jullie allemaal, petje af !
En vooral sterkte voor de komende tijden, kop op ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:38

jarco: Als eerste veel sterkte en ik ben ook net in dit topic maar ik denk niet dat ik alleen voor mijzelf praat als ik zeg dat ik niet denk dat iedereen de ergste dingen heeft verteld die hun zijn aangedaan.

Zelf heb ik helemaal geem contact meer met mijn vader vanwege de dingen die hij heeft gedaan en ik heb niet echt een liefdevolle jeugd van hem gehad maar toch hou ik heel diep van binnen nog wel van hem.

Denk dat dat ook voor iedereen hier geldt. Mijn PB staat open voor je.. voor jullie allemaal trouwesn.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 00:35

valine schreef:
Hallo allemaal,

Tja, wat zal ik zeggen, op dit moment gaat het goed met hem (en thuis dus ook) maar a.s. zaterdag hebben we een vrijgezellendag van vrienden van ons en ik hou mijn hart vast voor wat gaat komen.
Hij heeft plechtig belooft om overal vanaf te blijven, maarja... eenmaal een biertje (of meer) op dan wordt het voor hem al een stuk moeilijker om zich aan die belofte te houden.
Het is voor mij echt heel moeilijk om nog iets van hem aan te nemen als het op zijn verslaving aan komt, hij heeft gewoon teveel tegen me gelogen.

Mocht hij zaterdag toch gebruiken dan annuleer ik per direct onze vakantie en dan zoekt ie het maar uit. (mag ie zelf tegen iedereen vertellen waarom de vakantie niet doorgaat)

Maar voorals nog gaat het tot nu toe echt super met hem. Ik hoop ook echt dat ie dit vol weet te houden.
Liefs

Waar ik dus al bang voor was is dus ook gebeurd... hij heeft de hele zaterdag aan de coke gezeten, 's avonds zitten bieren en zitten blowen en dan nog stug volhouden dat ie wil stoppen met die zooi...
Zucht.... kweenie wat ik er nog mee aan moet?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 01:34

Kun je niet een tijd gaan logeren bij je ouders?
als je ergens mee dreigt moet je het ook doen, anders 'wint' hij.. je blijft toch wel! en als hij daarna zegt dat je niet meer terug hoeft te komen weet je ook gelijk hoe ver het is, als hij voor de drugs kiest weet jij genoeg...

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:58

hoi, nee ik kan helaas niet bij mijn ouders terecht, en ik moet ook nog 2 honden meenemen en dan wordt het lastig om bij iemand aan te kloppen.
Het leifst wil ik ook een tijdje weg bij hem, gewoon voor mijn eigen rust en om hem te laten merken dat ik het wel meen wat ik tegen 'm zeg.
Het is gewoon zo moeilijk op dit moment, het is niet zo dat ik bij hem weg wil, maar ik wil bij die gozer weg die aan de drugs is verslaafd....

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:25

En als je hem de deur wijst?

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 09:43

Maritje1991 schreef:

Het is zijn huis, ben bij hem ingetrokken dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 10:53

valine schreef:
Maritje1991 schreef:

Het is zijn huis, ben bij hem ingetrokken dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken ;)

uh nee, moeilijke situatie dit! als ik jou was zou ik toch gaan kijken of familie of vrienden jou en je honden kunnen opvangen want dit gaat niet langer!

iniedergeval wens ik je heel veel sterkte bij je besluiten die je moet nemen!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 11:17

Dat het zo niet langer gaat, dat klopt... ik ben ook zo boos op 'm.
Hij is nu te werk en ik wil gewoon niet eens dat ie vandaag nog thuis komt, ik wil hem gewoon even niet om me heen hebben. Ik weet niet waar ik nu nog hulp voor hem moet gaan zoeken, de Brijder is gewoon een lachertje en die helpen hem gewoon niet met zijn probleem.
Hij zegt elke keer dat ie wil stoppen maar ik geloof hem nu gewoon niet meer, hij moet het zelf doen maar ik zie het niet dat ie wil stoppen. Elke keer is het weer raak, zo gaat het weer een paar weken goed, en dan gaat het weer fout en blijft ie er nog over liegen ook (alsof ik mijn ogen in in mijn zak heb zitten).
Ik ben het allemaal zo zat, vooral het liegen... wat beteken ik nu voor 'm als ie zo keihard tegen me loopt te liegen? Enig respect naar mij toe is helaas ver te zoeken, bah

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:58

Ik ben even benieuwd hoe het met de rest van jullie gaat? Nog vorderingen/veranderingen?

Hier wel, heb gisteravond een punt gezet achter mijn relatie. Hij snapte het wel, maar ziet nog steeds niet in dat zijn levensstijl geen gezonde is...

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:06

hey,
tjee, das niet niks om een punt achter je relatie te zetten. Gaat het allemaal een beetje met je nu? :(:)

Hier is het monenteel rustig, maar voor hoe lang?
Net als bij jou lijkt hij het niet te zien wat hij met zijn levenstijl allemaal kapot maakt. Het liegen is nog altijd niet minder geworden en zijn gebuik ook niet.
Wel heb ik hem "gedwongen" om hulp te zoeken van een psygoloog en daar eens te gaan praten wat er allemaal dwars zit bij hem. Hij heeft idd een afspraak gemaakt en nu maar zien of het iets uitmaakt bij hem.
Ik geloof er eerlijk gezegt niet in dat hij echt wil stoppen, als hij het echt had gewild dan had ie nu allang clean kunnen zijn.
Maar ja, wat dat betreft heeft ie net zoveel doorzettingsvermogen als een suikerklont.

groetjes

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:26

Het gaat hier weer redelijk, hij is alleen nog niet terug gevonden

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:13

Amanda_T schreef:
Ik ben even benieuwd hoe het met de rest van jullie gaat? Nog vorderingen/veranderingen?

Hier wel, heb gisteravond een punt gezet achter mijn relatie. Hij snapte het wel, maar ziet nog steeds niet in dat zijn levensstijl geen gezonde is...

Ben je opgelucht dat je er een punt achter hebt gezet?

Met mij gaat het wisselend, er zijn dagen dat ik er helemaal geen last van heb en dagen dat ik kapot ga aan het feit dat ik mn broer echt nooit meer zal zien...