Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Twiggy2008 schreef:[*olduser*], ik heb inderdaad geen links geplaatst (waar zijn die uberhaupt dan???) die paniek zaaien onder de mensen die wel enten. Moet iedereen voor zichzelf weten. De tijd zal leren of onze keuzes goed zijn geweest of niet of onnodig.
![]()
Maar het paniek zaaien is natuurlijk allang gebeurd door o.a. de media rondom deze ziekte. Daar kun je toch niet om heen? Man, je werd/wordt toch gek van al die MG verhalen???![]()
En dan die koppen in bv De Telegraaf??? Dood en verderf en oh man, uitbarsting hier, uitbarsting daar.
De hele zomer mocht je aanhoren dat in september de pandemie zou beginnen, we zouden allemaal ziek worden als de kids weer richting school gingen na de vakantie.
Nou, inmiddels 3 maanden later gaan ze eens actie ondernemen..... Vind jij dat geen rare gang van zaken? Naast het feit dat half NL nog steeds niet overleden is aan MG? (en gelukkig maar, hoor, daar niet van, maar het is allemaal zo overdreven gesteld door de overheid en de media. Vind ik dan).
ThePast03 schreef:janderegelaa schreef:Ik zou een bericht van Reuters en een bericht op BBC news nou niet direct willen kwalificeren als HOAX sites...
Noem ik dan jouw bericht specifiek een hoax? Een paar uurtjes terug stond hier in dit topic een post met verschillende links naar hoaxsites.
Van jouw bericht vraag ik me nog steeds af wat je ermee wil zeggen. Is jouw boodschap dat het gevaarlijk is om jezelf in te laten enten omdat er 6 mensen in Canada een allergische reactie hebben gekregen?
janderegelaa schreef:Wat ik er mee wil zeggen is dat je, mits je gezond bent, jezelf goed moet afvragen of de risico's van enten wel opwegen tegen die van niet enten. Er gaan al jaren mensen dood aan griep maar dat zijn altijd mensen die al iets hebben. Een gezond mens gaat niet dood van de griep en ook niet van de Mexicaanse variant.
ThePast03 schreef:Twiggy2008 schreef:ThePast03, ik heb inderdaad geen links geplaatst (waar zijn die uberhaupt dan???) die paniek zaaien onder de mensen die wel enten. Moet iedereen voor zichzelf weten. De tijd zal leren of onze keuzes goed zijn geweest of niet of onnodig.
![]()
Maar het paniek zaaien is natuurlijk allang gebeurd door o.a. de media rondom deze ziekte. Daar kun je toch niet om heen? Man, je werd/wordt toch gek van al die MG verhalen???![]()
En dan die koppen in bv De Telegraaf??? Dood en verderf en oh man, uitbarsting hier, uitbarsting daar.
De hele zomer mocht je aanhoren dat in september de pandemie zou beginnen, we zouden allemaal ziek worden als de kids weer richting school gingen na de vakantie.
Nou, inmiddels 3 maanden later gaan ze eens actie ondernemen..... Vind jij dat geen rare gang van zaken? Naast het feit dat half NL nog steeds niet overleden is aan MG? (en gelukkig maar, hoor, daar niet van, maar het is allemaal zo overdreven gesteld door de overheid en de media. Vind ik dan).
Die berichten zijn vrij snel weggehaald. Het vorige topic is gesloten omdat mensen dat soort links maar bleven plaatsen.
Alles wordt breed uitgemeten in de pers, daar is de MG geen uitzondering op.
Ik vind het interessant om te volgen maar kijk alleen op de sites van het RIVM en WHO als ik betrouwbare informatie zoek.
Daar vind je ook wat het verschil is met de jaarlijkse "normale" griep en nee dat is nog steeds niets om over in paniek te raken.
De mensen die in paniek raken van dat soort persberichten die jij noemt zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die in paniek raken van die hoaxssites.
Dat ze nu pas begonnen zijn met enten heeft te maken met de tijd die het gekost heeft om de vaccinaties te maken en goed te testen. Ze waren gewoon niet eerder leverbaar.
ThePast03 schreef:janderegelaa schreef:Wat ik er mee wil zeggen is dat je, mits je gezond bent, jezelf goed moet afvragen of de risico's van enten wel opwegen tegen die van niet enten. Er gaan al jaren mensen dood aan griep maar dat zijn altijd mensen die al iets hebben. Een gezond mens gaat niet dood van de griep en ook niet van de Mexicaanse variant.
Wat ik me dan afvraag is of je dat ook zegt tegen de mensen die jaarlijks de "gewone" griepprik halen.
Wat is volgens jouw het verschil?
En even voor de goede orde: Gezonde mensen worden niet ingeënt, zelfs niet als ze dat zouden willen of voor zouden betalen.
janderegelaa schreef:De testen voor de vaccins die op kinderen gebruikt worden komen pas volgende maand beschikbaar bij de WHO. In de folder staat ook dat de RESULTATEN DIE BEKEND ZIJN geruststellend zijn. Dat betekent dus dat ze ook nog wachten op andere resultaten.
janderegelaa schreef:De mensen die de "gewone" prik halen doen dat met een reden. En zoals je zelf al zegt; dat zijn geen gezonde mensen.
aisie schreef:Ik heb nu behoorlijke griep, alle sypthomen van de MG griep. Voel me behoorlijk ziek. Vanmorgen ging het eerst wel maar heb het sinds vanmiddag best benauwd. Hoe lang duurt deze griep ongeveer? Moet vrijdag afrijden en hoop dat ik dan weer een beetje fitter ben.
ThePast03 schreef:Even wat anders tussendoor. In Mexico hadden ze pas een enorme explosie van MG gevallen omdat het daar kouder werd.
Het is op het moment heel zacht in Nederland, vraag me af of we hier ook zo'n explosie krijgen als het straks koud wordt.
Twiggy2008 schreef:MamboBeach schreef:![]()
Dat zeg ik helemaal niet! Maar he, dat zijn je eigen woorden, dus als je er zo over denkt...
Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar verklaar jij jouw woorden dan eens?
Dan wordt het met misschien wel duidelijk......