[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:30

Ook in zat in de risico groep, ik heb de prik gehaald, en die valt heel erg mee! Alleen de volgende dag is je arm zo stijf en heb je een hele erge spierpijn in je arm! Maar je overleefd het wel!

En tja, griep is griep! Ik denk dat heel veel mensen het we krijgen..

Maar ik heb astma, en ben al heel benauwd als ik verkouden ben..
En gister had de dochter v/d eigenaar van me vz pony waarschijnlijk die griep, en daar ben ik ook gewoon binnen geweest..

En 2 meiden uit me klas hebben het ook gehad.
Maar hopen dat ik dan niet zo benauwd word..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:31

ThePast03, ik heb inderdaad geen links geplaatst (waar zijn die uberhaupt dan???) die paniek zaaien onder de mensen die wel enten :) . Moet iedereen voor zichzelf weten. De tijd zal leren of onze keuzes goed zijn geweest of niet of onnodig. ;)

Maar het paniek zaaien is natuurlijk allang gebeurd door o.a. de media rondom deze ziekte. Daar kun je toch niet om heen? Man, je werd/wordt toch gek van al die MG verhalen??? :+
En dan die koppen in bv De Telegraaf??? Dood en verderf en oh man, uitbarsting hier, uitbarsting daar.
De hele zomer mocht je aanhoren dat in september de pandemie zou beginnen, we zouden allemaal ziek worden als de kids weer richting school gingen na de vakantie.
Nou, inmiddels 3 maanden later gaan ze eens actie ondernemen..... Vind jij dat geen rare gang van zaken? Naast het feit dat half NL nog steeds niet overleden is aan MG? (en gelukkig maar, hoor, daar niet van, maar het is allemaal zo overdreven gesteld door de overheid en de media. Vind ik dan ;) ).

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:35

Ik zit in de risicogroep, haal ok altijd elk jaar de griepprik.
2 weken geleden heb ik dus de mexicaansegriep prik gehaald.
Viel allemaal erg mee, ik heb zelfds geen stijve arm gehad, heb gewoon echt nergens last van gehad.
a.s maandag ga ik het 2e "deel" halen. :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:36

Twiggy2008 schreef:
[*olduser*], ik heb inderdaad geen links geplaatst (waar zijn die uberhaupt dan???) die paniek zaaien onder de mensen die wel enten :) . Moet iedereen voor zichzelf weten. De tijd zal leren of onze keuzes goed zijn geweest of niet of onnodig. ;)

Maar het paniek zaaien is natuurlijk allang gebeurd door o.a. de media rondom deze ziekte. Daar kun je toch niet om heen? Man, je werd/wordt toch gek van al die MG verhalen??? :+
En dan die koppen in bv De Telegraaf??? Dood en verderf en oh man, uitbarsting hier, uitbarsting daar.
De hele zomer mocht je aanhoren dat in september de pandemie zou beginnen, we zouden allemaal ziek worden als de kids weer richting school gingen na de vakantie.
Nou, inmiddels 3 maanden later gaan ze eens actie ondernemen..... Vind jij dat geen rare gang van zaken? Naast het feit dat half NL nog steeds niet overleden is aan MG? (en gelukkig maar, hoor, daar niet van, maar het is allemaal zo overdreven gesteld door de overheid en de media. Vind ik dan ;) ).

Die berichten zijn vrij snel weggehaald. Het vorige topic is gesloten omdat mensen dat soort links maar bleven plaatsen.

Alles wordt breed uitgemeten in de pers, daar is de MG geen uitzondering op.
Ik vind het interessant om te volgen maar kijk alleen op de sites van het RIVM en WHO als ik betrouwbare informatie zoek.
Daar vind je ook wat het verschil is met de jaarlijkse "normale" griep en nee dat is nog steeds niets om over in paniek te raken.

De mensen die in paniek raken van dat soort persberichten die jij noemt zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die in paniek raken van die hoaxssites.

Dat ze nu pas begonnen zijn met enten heeft te maken met de tijd die het gekost heeft om de vaccinaties te maken en goed te testen. Ze waren gewoon niet eerder leverbaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:39

ThePast03 schreef:
janderegelaa schreef:
Ik zou een bericht van Reuters en een bericht op BBC news nou niet direct willen kwalificeren als HOAX sites...

Noem ik dan jouw bericht specifiek een hoax? Een paar uurtjes terug stond hier in dit topic een post met verschillende links naar hoaxsites.

Van jouw bericht vraag ik me nog steeds af wat je ermee wil zeggen. Is jouw boodschap dat het gevaarlijk is om jezelf in te laten enten omdat er 6 mensen in Canada een allergische reactie hebben gekregen?

Wat ik er mee wil zeggen is dat je, mits je gezond bent, jezelf goed moet afvragen of de risico's van enten wel opwegen tegen die van niet enten. Er gaan al jaren mensen dood aan griep maar dat zijn altijd mensen die al iets hebben. Een gezond mens gaat niet dood van de griep en ook niet van de Mexicaanse variant.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:40

Ik heb nu behoorlijke griep, alle sypthomen van de MG griep. Voel me behoorlijk ziek. Vanmorgen ging het eerst wel maar heb het sinds vanmiddag best benauwd. Hoe lang duurt deze griep ongeveer? Moet vrijdag afrijden en hoop dat ik dan weer een beetje fitter ben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:42

janderegelaa schreef:
Wat ik er mee wil zeggen is dat je, mits je gezond bent, jezelf goed moet afvragen of de risico's van enten wel opwegen tegen die van niet enten. Er gaan al jaren mensen dood aan griep maar dat zijn altijd mensen die al iets hebben. Een gezond mens gaat niet dood van de griep en ook niet van de Mexicaanse variant.

Wat ik me dan afvraag is of je dat ook zegt tegen de mensen die jaarlijks de "gewone" griepprik halen.
Wat is volgens jouw het verschil?

En even voor de goede orde: Gezonde mensen worden niet ingeënt, zelfs niet als ze dat zouden willen of voor zouden betalen. ;)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:42

ThePast03 schreef:
Twiggy2008 schreef:
ThePast03, ik heb inderdaad geen links geplaatst (waar zijn die uberhaupt dan???) die paniek zaaien onder de mensen die wel enten :) . Moet iedereen voor zichzelf weten. De tijd zal leren of onze keuzes goed zijn geweest of niet of onnodig. ;)

Die berichten zijn vrij snel weggehaald. Het vorige topic is gesloten omdat mensen dat soort links maar bleven plaatsen.

Alles wordt breed uitgemeten in de pers, daar is de MG geen uitzondering op.
Ik vind het interessant om te volgen maar kijk alleen op de sites van het RIVM en WHO als ik betrouwbare informatie zoek.
Daar vind je ook wat het verschil is met de jaarlijkse "normale" griep en nee dat is nog steeds niets om over in paniek te raken.

De mensen die in paniek raken van dat soort persberichten die jij noemt zijn waarschijnlijk dezelfde soort mensen die in paniek raken van die hoaxssites.

Dat ze nu pas begonnen zijn met enten heeft te maken met de tijd die het gekost heeft om de vaccinaties te maken en goed te testen. Ze waren gewoon niet eerder leverbaar.

De testen voor de vaccins die op kinderen gebruikt worden komen pas volgende maand beschikbaar bij de WHO. In de folder staat ook dat de RESULTATEN DIE BEKEND ZIJN geruststellend zijn. Dat betekent dus dat ze ook nog wachten op andere resultaten.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:43

ThePast03 schreef:
janderegelaa schreef:

Wat ik me dan afvraag is of je dat ook zegt tegen de mensen die jaarlijks de "gewone" griepprik halen.
Wat is volgens jouw het verschil?

En even voor de goede orde: Gezonde mensen worden niet ingeënt, zelfs niet als ze dat zouden willen of voor zouden betalen. ;)

De mensen die de "gewone" prik halen doen dat met een reden. En zoals je zelf al zegt; dat zijn geen gezonde mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:44

janderegelaa schreef:
De testen voor de vaccins die op kinderen gebruikt worden komen pas volgende maand beschikbaar bij de WHO. In de folder staat ook dat de RESULTATEN DIE BEKEND ZIJN geruststellend zijn. Dat betekent dus dat ze ook nog wachten op andere resultaten.

Zeg nu eens gewoon wat je wil zeggen. Jij vindt dat mensen gewaarschuwd moeten worden omdat het volgens jou gevaarlijk is om je te laten inenten tegen de Mexicaanse griep?

Ben je bang dat mensen de folders niet lezen en niet goed in staat zijn om zelf te beslissen of ze wel of niet willen enten aan de hand van de nu bekende testresultaten?

MamboBeach

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:45

Mijn zoontje van 10 maanden is vanmiddag gevaccineerd...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:46

janderegelaa schreef:
De mensen die de "gewone" prik halen doen dat met een reden. En zoals je zelf al zegt; dat zijn geen gezonde mensen.

Mensen die ingeënt worden voor de MG zijn de mensen uit de risicogroepen en mensen die in nauw contact staan met die risicogroepen.
Daar zijn de kinderen bijgekomen omdat er juist bij deze griep veel kleine kinderen ziek worden.

Iedereen is vrij om de prik niet te halen.
De mensen die de prik wel halen doen dat ook met reden. Het is niet aan jou om te beslissen of die reden wel belangrijk genoeg is of niet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:47

aisie schreef:
Ik heb nu behoorlijke griep, alle sypthomen van de MG griep. Voel me behoorlijk ziek. Vanmorgen ging het eerst wel maar heb het sinds vanmiddag best benauwd. Hoe lang duurt deze griep ongeveer? Moet vrijdag afrijden en hoop dat ik dan weer een beetje fitter ben.

Na 2 dagen begon mijn dochtertje op te knappen maar ze is nog wel een beetje 'mat'.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:47

Even wat anders tussendoor. In Mexico hadden ze pas een enorme explosie van MG gevallen omdat het daar kouder werd.
Het is op het moment heel zacht in Nederland, vraag me af of we hier ook zo'n explosie krijgen als het straks koud wordt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:48

Dat woordje 'geruststellend' kwam op mij ook niet overtuigend genoeg over. Of laat ik het zo zeggen; ik neem daar als kritische ouder van een kerngezond, jong kind geen genoegen mee. ;)
Het komt te vaag over. Maar paniek heb ik er ook niet bij, nogmaals, iedereen moet het lekker zelf weten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:53

ThePast03 schreef:
Even wat anders tussendoor. In Mexico hadden ze pas een enorme explosie van MG gevallen omdat het daar kouder werd.
Het is op het moment heel zacht in Nederland, vraag me af of we hier ook zo'n explosie krijgen als het straks koud wordt.

Nu zeggen ze weer december...
Ach, mijn zoontje is gevaccineerd en ik loop niet met de heisa mee. Aan rijksvaccineren doe ik ook mee en hier dus ook. Mensen willen tegenwoordig zelf te veel voor doktertje spelen voor mijn gevoel.
Voor jonge kinderen schijnt het erg gevaarlijk te kunnen zijn, de MG. Ze weten ook niet wat ze eraan overhouden aan de MG, zeker niet voor kids tot 2,5 jaar...
Ach, je moet het 1 of ander...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:55

Ah, als je niet laat vaccineren speel je zelf voor eigen doktertje? :D
Ach ja.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:55

Het is gewoon verstandig om naar je eigen gevoel te luisteren MamboBeach, jij moet die beslissing maken en niemand anders.

Voor de volledigheid het bericht over Mexico maar even opgezocht:

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... riep.dhtml

Kou in Mexico leidt tot veel meer griep
MEXICO-STAD - Het aantal mensen met griep is in Mexico de afgelopen week geëxplodeerd. Het gaat om de snelste stijging sinds de Mexicaanse griep begin dit jaar uitbrak. Dat maakt het Mexicaanse ministerie van Gezondheid woensdag bekend.

In minder dan een week tijd zijn er meer dan 5400 nieuwe patiënten met het virus geregistreerd. Vier mensen stierven deze week aan de griep. In Mexico zijn in totaal al zeker 464 mensen aan de griep overleden, wereldwijd staat de teller op meer dan zesduizend.

De sterke toename in Mexico is volgens het ministerie te wijten aan het koudere weer, dat het land sinds enige dagen in de ban heeft. Volgens het ministerie lijdt het overgrote gedeelte van de grieppatiënten in Mexico (ongeveer 90 procent) aan de Mexicaanse griep. De overige 10 procent is geveld door de 'gewone' seizoensgriep.

De Mexicaanse griep, ook wel H1N1 genoemd, werd begin april dit jaar voor het eerst ontdekt in de Mexicaanse deelstaat Veracruz. In enkele maanden tijd wist de griep zich te ontwikkelen tot de eerste pandemie in decennia. (ANP)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:59

Twiggy2008 schreef:
Ah, als je niet laat vaccineren speel je zelf voor eigen doktertje? :D
Ach ja.....

:?
Dat zeg ik helemaal niet! Maar he, dat zijn je eigen woorden, dus als je er zo over denkt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:59

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:01

Twiggy2008 schreef:

Als je het berichtje even gelezen had dan had je ook gezien dat het een bericht van 12 november jl. was.
Dan heeft het weinig zin om te kijken wat voor weer het er nu is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:01

MamboBeach schreef:
Dat zeg ik helemaal niet! Maar he, dat zijn je eigen woorden, dus als je er zo over denkt...

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar verklaar jij jouw woorden dan eens?
Dan wordt het met misschien wel duidelijk...... ;)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:02

ik was ziek toen ik hem moest halen dokter gebelt toen zei hij nou dan krijg je hem niet.ik heb wel de gewonen griepprik gehad en nu dus niet deze terwijl ik reuma en hart problemen heb.
Laatst bijgewerkt door miss_kippie op 24-11-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:03

ThePast03, ik heb inderdaad naar mijn eigen gevoel geluisterd. :)
En ik heb zoiets dat de overheid je niet met opzet, mocht daar sprake van zijn, je je kind laat vaccineren en dat ze dan ziek worden. Een baby vind ik ook anders dan een kindje van een jaar of 4 a 5. Ik heb alles op een rijtje gezet en mensen geinformeerd die ik heel intelligent vind :) en mijn besluit genomen...
Gelukkig mag iedereen kiezen! :j
Ik merk wel dat heel veel mensen bang zijn gemaakt, dat vind ik echt heel sneu. Maargoed, dat zal wel zo blijven.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:06

Twiggy2008 schreef:
MamboBeach schreef:

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar verklaar jij jouw woorden dan eens?
Dan wordt het met misschien wel duidelijk...... ;)

Zo moeilijk is dat toch niet.
De mensen 'dokteren' zelf tegenwoordig heel veel en ieder moet dat voor zichzelf weten maar ga andere mensen niet lastig vallen... Ga dan gewoon niet. Er zijn namelijk zoveel schapen op de wereld. Ik heb ook zo'n bericht gekregen, misselijkmakend, heb hem met dezelfde gang weer terug gestuurd.
Maar nogmaals, ieder zijn eigen ding...