[Centraal] Piercings.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:14

Hallo iedereen, ik kom maar even binnenvallen. Ik ben serieus aan het overwegen een navelpiercing te nemen maar voor ik hem uberhaupt zet heb ik nog een paar vragen.
* Paardrijden, paarden verzorgen etc. gaat dit goed met een navelpiercing, zijn er risico's aan verbonden ivm aanstoten en hygiene? (dat laatste is geloof ik in het begin wel een item als je met paarden werkt, als hij nog aan het helen is)
*Wat gebeurd er als je veranderd kwa bespiering in je buik door bv buikspieroefeningen? (ik weet dat het bij tattoo's problemen opleverd)
*Mocht ik hem ooit beu worden, blijft het gaatje goed te zien? (vriendin van mij heeft hem namelijk eruit gehaald en heeft nu een klein zichtbaar gaatje overgehouden)
* Nog eventuele voor en nadelen of dingen waar ik absoluut rekening mee moet houden? Meld ze graag, ik wil hem alleen zetten als er verder niet al te grote nadelen aan verbonden zijn. (pijn en naverzorging noem ik geen nadeel dat hoort er nu eenmaal bij)

Alvast bedankt! :)

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:28

Lieffiefi schreef:

Ik vind hem heel gaaf!
Was ook aan 4 bezig in me navel maar de 2e kreeg hij er met moeite doorheen en moest 2x duwen en toen had ik t eigelijk wel gehad:p
Piercing is ook steeds blijven ontsteken dus nu gewoon nog maar 1 :)

maar hij staat je tof!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:32

AT Sally1987,

Thanks!
gewoon doorzetten, het gaat zeker niet van een lijen dakje, ging het bij mij ook niet. En bij mij is het ook behoorlijk taai om de naalden er door heen te krijgen. Even doorbijten joh! Dan Heb je tenminste niet iets wat, in mijn ogen, standaard is..

Zirkonia

Re: [Centraal] Piercings.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:27

Ik ben misschien eigenwijs, maar heb nu erg pijn in m'n knieen. Daarvoor krijg ik als tip in warm bad te gaan zitten. Moet maar even met m'n piercing dan. Heb vandaag er niet aangezeten zoals gister geadviceerd is. Dus de velletjes zitten nog aan 't knopje aan de onderkant.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:11

Lara_Silver schreef:
Hallo iedereen, ik kom maar even binnenvallen. Ik ben serieus aan het overwegen een navelpiercing te nemen maar voor ik hem uberhaupt zet heb ik nog een paar vragen.
* Paardrijden, paarden verzorgen etc. gaat dit goed met een navelpiercing, zijn er risico's aan verbonden ivm aanstoten en hygiene? (dat laatste is geloof ik in het begin wel een item als je met paarden werkt, als hij nog aan het helen is)
Als je je navelpiercing niet aanraakt met vuile handen is er niks aan de hand. Sowieso krijg je na het zetten verzorgingsinfo mee en eventueel bijbehorende verzorgingsmiddelen van je piercer.
*Wat gebeurd er als je veranderd kwa bespiering in je buik door bv buikspieroefeningen? (ik weet dat het bij tattoo's problemen opleverd)
Door het rekken en krimpen van je huid kan het zijn dat je piercing op den duur uitgroeit (het velletje tussen de balletjes wordt dan kleiner). Het is trouwens wel normaal dat in verloop van tijd het velletje een beetje krimpt na het zetten. Dat is bijna bij iedereen.
*Mocht ik hem ooit beu worden, blijft het gaatje goed te zien? (vriendin van mij heeft hem namelijk eruit gehaald en heeft nu een klein zichtbaar gaatje overgehouden)
Dat is bij iedereen anders,en ligt aan het herstellende vermogen van je eigen huid. Heb je een slechtherstellende huis dan zal je sneller iets blijven zien dan bij iemand met een snelherstellende huid.
* Nog eventuele voor en nadelen of dingen waar ik absoluut rekening mee moet houden? Meld ze graag, ik wil hem alleen zetten als er verder niet al te grote nadelen aan verbonden zijn. (pijn en naverzorging noem ik geen nadeel dat hoort er nu eenmaal bij)
Let op dat je ten eerste gepierct wordt met een titanium staafje. In chirurgisch staal zit namelijk nikkel en daar kan niet iedereen tegen. Kijk of de piercer die je op het oog hebt steriel werkt (schoon gereedschap en materialen direct voor je neus uit de verpakking gehaald, met handschoenen aan werkt etc.) en netjes de plek op je buik aftekend. Een navelpiercing heeft een genezingstijd van ongeveer 9 maanden. Eerder verwisselen wordt afgeraden, en anders natuurlijk voor eigen risico. Doe nooit een te kleine piercing in, zo voorkom je een hoop pijn en gedoe. Als er iets is ga altijd terug naar je piercer, deze kan je het beste adviseren.

Graag gedaan :D

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:30

Hm, mijn MD (sinds eind augustus) is geirriteerd.
Heb er nooit last van gehad. Nu weer aan het schoonmaken met unicura, hoop dat hij blijft zitten..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:21

Lous schreef:
Lara_Silver schreef:
Als je je navelpiercing niet aanraakt met vuile handen is er niks aan de hand. Sowieso krijg je na het zetten verzorgingsinfo mee en eventueel bijbehorende verzorgingsmiddelen van je piercer.
Door het rekken en krimpen van je huid kan het zijn dat je piercing op den duur uitgroeit (het velletje tussen de balletjes wordt dan kleiner). Het is trouwens wel normaal dat in verloop van tijd het velletje een beetje krimpt na het zetten. Dat is bijna bij iedereen.
Dat is bij iedereen anders,en ligt aan het herstellende vermogen van je eigen huid. Heb je een slechtherstellende huis dan zal je sneller iets blijven zien dan bij iemand met een snelherstellende huid.
Let op dat je ten eerste gepierct wordt met een titanium staafje. In chirurgisch staal zit namelijk nikkel en daar kan niet iedereen tegen. Kijk of de piercer die je op het oog hebt steriel werkt (schoon gereedschap en materialen direct voor je neus uit de verpakking gehaald, met handschoenen aan werkt etc.) en netjes de plek op je buik aftekend. Een navelpiercing heeft een genezingstijd van ongeveer 9 maanden. Eerder verwisselen wordt afgeraden, en anders natuurlijk voor eigen risico. Doe nooit een te kleine piercing in, zo voorkom je een hoop pijn en gedoe. Als er iets is ga altijd terug naar je piercer, deze kan je het beste adviseren.

Graag gedaan :D

Heel erg bedankt dat heeft echt bijna al mijn vragen beantwoord. Nog eentje, ben een beetje bang dat door een wilde beweging van het paard ofzo die tegen je piercing aanstoot schade gaat veroorzaken of valt dit risico goed mee?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 18:12

Het kan even rottig voelen, maar over het algemeen zal er niet zo heel snel schade zijn. Tenzij een paard je misschien vol in je piercing raakt of met grote kracht aan de piercing trekt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:00

ik heb mezelf ondertussen zo ver dat ik m'n lef bij een heb geraapt (althans, hoop ik) om nouja volgende week vrijdag naar de piercingshop te gaan, nu ben ik er vandaag bij eentje binnen gelopen, alleen om even te kijken etc. maar er liggen er hier (in parijs) gigantisch veel en ik wil dan bij les halles (het winkelgedeelte van parijs en daar liggen er een heleboel) maar hoe moet ik nu weten dat die nu net goed is? Gewoon even vragen hoe het bij hun in z'n werk gaat ofzo?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:11

Dingen waar je op kan letten is of ze je op voorhand al wat nazorg informatie geven, of ze hygiënisch werken (worden de materialen voor je neus uit de verpakking gehaald) of ze bv met een steriel veldje werken waarop ze alles klaar leggen. Punten ze netjes af en mag je ook zelf bepalen waar je hem wilt en of hij mooi recht staat? (dus mag je na het afpunten even in de spiegel kijken en laten weten of het goed is of niet voor jou) Leggen ze alles wat ze doen en gaan doen netjes uit?

Is de shop netjes? Is er een aparte piercingruimte (volledig afgesloten van de shop dus, kan eventueel ook met een gordijn oid) en is die piercing ruimte netjes. Is er duidelijk een "propere" en een "vuile" zone aanwezig in die piercingruimte? Hoe ziet die piercing ruimte er uit, doen ze wel handschoenen aan en zie je ze die ook uit het doosje pakken? (dus dat ze nieuwe pakken)

Dat zijn allerlei dingen die erop kunnen wijzen dat ze netjes werken. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:16

oke, mooi. kan ik daar anders net zo goed even naar vragen, want ik loop liever dan weg dan dat ik dat zie als ik er zit :P

Ik heb ook een vriendin bij me die beter frans kan dan ik, dus als het niet met engels lukt dan kunnen we ons ook nog wel behelpen in het frans :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:21

Normaal gesproken zullen ze in frankrijk ook wel iets hebben waar ze bij aangesloten moeten zijn om hun shop te openen, misschien eens uitzoeken? Hier moeten alle piercingshops bv aangesloten zijn bij de volksgezondheid en van daaruit moeten ze ook een aantel regels volgen en hygiëne cursussen bij wonen enz.

ronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:32

hallo iedereen, ik meld me hier als ( sinds vandaag) piercingeigenaar.
al jaren dacht ik eraan om een piercing te laten zetten maar ik durfde gewoon niet. ik heb namelijk een heilige schrik voor naalden. ben zelfs enkele maanden geleden bij de tandarts al huilend in de armen van mijn vriend gevlucht toen ik de naald met verdoving zag :o . het vreemde is dat ik wel niet bang ben voor tattoos, heb er ondertussen al 6. maar vandaag heb ik dus al mijn moed samen geraapt. ik heb een verticale clithood laten zetten en ben er heel content mee. wel was het de eerste en ook de laatste. pijn dat het deed := ben zelfs misselijk geworden erna en heb ook moeten overgeven. ik ben content dat het achter de rug is. gelukkig heb ik momenteel niets van pijn en ongemak.
wel heb ik nog een vraagje, ik heb het doordat ik me zo slecht voelde vergeten te vragen. hoelang mag je eigenlijk geen sex hebben?
grtjs

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:40

Je neemt ook wel meteen eentje om mee te starten :')
Hoe lang geen seks kan ik je niet op antwoorden maar iig gefeliciteerd!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 23:37

ik heb op de site gekeken van die piercingshop waar ik naartoe wil en in zoverre ik het daar kan lezen is het een prima shop. 2 aparte piercingruimtes, spullen nieuw uit verpakking en nog wat dingen etc. Dus... vrijdag.. na dat ik 'm ongeveer al 5 jaar wil ofzo.. en nu eindelijk 19 jaar en ouderloos...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 15:33

ronneke schreef:
hallo iedereen, ik meld me hier als ( sinds vandaag) piercingeigenaar.
al jaren dacht ik eraan om een piercing te laten zetten maar ik durfde gewoon niet. ik heb namelijk een heilige schrik voor naalden. ben zelfs enkele maanden geleden bij de tandarts al huilend in de armen van mijn vriend gevlucht toen ik de naald met verdoving zag :o . het vreemde is dat ik wel niet bang ben voor tattoos, heb er ondertussen al 6. maar vandaag heb ik dus al mijn moed samen geraapt. ik heb een verticale clithood laten zetten en ben er heel content mee. wel was het de eerste en ook de laatste. pijn dat het deed := ben zelfs misselijk geworden erna en heb ook moeten overgeven. ik ben content dat het achter de rug is. gelukkig heb ik momenteel niets van pijn en ongemak.
wel heb ik nog een vraagje, ik heb het doordat ik me zo slecht voelde vergeten te vragen. hoelang mag je eigenlijk geen sex hebben?
grtjs

zou 2 weken even wachten, maar dat puur omdat hij gevoelig kan zijn en mannen nogal ruw kunnen zijn, maar opzich maakt het niet echt uit als je hem niet gebruikt ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:35

Kan iemand hier vergelijken of kraakbeen piercen veel meer pijn doet dan gewoon vel piercen? O:) Ik weet dat het éigenlijk een zinloze vraag is maar goed :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:37

ik weet alleen het verschil tussen normaal piercen van de tong en het schieten in kraakbeen... maar daar vroeg je niet naar :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:39

pharagirlke schreef:
Kan iemand hier vergelijken of kraakbeen piercen veel meer pijn doet dan gewoon vel piercen? O:) Ik weet dat het éigenlijk een zinloze vraag is maar goed :')

voor nu zeg ik absoluut niet! want in me tepel en clithood zit toch echt geen kraakbeen, en tragus was appeltje eitje, máár me anti tragus moet nog komen :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:40

schieten in kraakbeen deed absoluut geen pijn vond ik :') Maar piercen lijkt me zoooveel trager te gaan :')

Ja bij mij zou het gewoon helix worden die herpierced gaat worden :+ Als ik durf toch :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:40

xDramaQueen schreef:
pharagirlke schreef:

voor nu zeg ik absoluut niet! want in me tepel en clithood zit toch echt geen kraakbeen, en tragus was appeltje eitje, máár me anti tragus moet nog komen :))

jaaah jij speelt vals... vel doorboren die niet liggen in de erogene zones! -:)

pharagirlke schreef:
schieten in kraakbeen deed absoluut geen pijn vond ik :') Maar piercen lijkt me zoooveel trager te gaan :')

Ja bij mij zou het gewoon helix worden die herpierced gaat worden :+ Als ik durf toch :')

Helix is bij mij geschoten... dus zo snel dat ik de pijn niet heb gevoeld. Daarna ook niet trouwens.
Tong ging idd langzamer, vooral de 2e keer... toen moets het door littekenweefsel heen omdat er verder weinig goede plek was op mijn tong... dat duurde best lang, maar deed imo nog steeds niet echt pijn :P
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 15-11-09 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:44

pharagirlke schreef:

Valt wel mee hoor. Je voelt alleen het naald er doorheen gaan en je hoort hem door je kraakbeen gaan 8-)
Maar pijn valt heel erg meee

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:47

pijn=fijn bloed=goed _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:47

I totally agree haha..

Ayasha
Blogger