Hallo iedereen, ik kom maar even binnenvallen. Ik ben serieus aan het overwegen een navelpiercing te nemen maar voor ik hem uberhaupt zet heb ik nog een paar vragen.
* Paardrijden, paarden verzorgen etc. gaat dit goed met een navelpiercing, zijn er risico's aan verbonden ivm aanstoten en hygiene? (dat laatste is geloof ik in het begin wel een item als je met paarden werkt, als hij nog aan het helen is)
Als je je navelpiercing niet aanraakt met vuile handen is er niks aan de hand. Sowieso krijg je na het zetten verzorgingsinfo mee en eventueel bijbehorende verzorgingsmiddelen van je piercer.*Wat gebeurd er als je veranderd kwa bespiering in je buik door bv buikspieroefeningen? (ik weet dat het bij tattoo's problemen opleverd)
Door het rekken en krimpen van je huid kan het zijn dat je piercing op den duur uitgroeit (het velletje tussen de balletjes wordt dan kleiner). Het is trouwens wel normaal dat in verloop van tijd het velletje een beetje krimpt na het zetten. Dat is bijna bij iedereen.*Mocht ik hem ooit beu worden, blijft het gaatje goed te zien? (vriendin van mij heeft hem namelijk eruit gehaald en heeft nu een klein zichtbaar gaatje overgehouden)
Dat is bij iedereen anders,en ligt aan het herstellende vermogen van je eigen huid. Heb je een slechtherstellende huis dan zal je sneller iets blijven zien dan bij iemand met een snelherstellende huid.* Nog eventuele voor en nadelen of dingen waar ik absoluut rekening mee moet houden? Meld ze graag, ik wil hem alleen zetten als er verder niet al te grote nadelen aan verbonden zijn. (pijn en naverzorging noem ik geen nadeel dat hoort er nu eenmaal bij)
Let op dat je ten eerste gepierct wordt met een titanium staafje. In chirurgisch staal zit namelijk nikkel en daar kan niet iedereen tegen. Kijk of de piercer die je op het oog hebt steriel werkt (schoon gereedschap en materialen direct voor je neus uit de verpakking gehaald, met handschoenen aan werkt etc.) en netjes de plek op je buik aftekend. Een navelpiercing heeft een genezingstijd van ongeveer 9 maanden. Eerder verwisselen wordt afgeraden, en anders natuurlijk voor eigen risico. Doe nooit een te kleine piercing in, zo voorkom je een hoop pijn en gedoe. Als er iets is ga altijd terug naar je piercer, deze kan je het beste adviseren.Alvast bedankt!
Graag gedaan