Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:37

Cyntje schreef:
Geven jullie altijd dezelfde smaak een aantal dagen achter elkaar?
Of na verloop van tijd niet meer?

In het hele begin wel om hem aan de smaak te laten wennen. Meestal deed ik:
A,A,A,A,B,B,B,B,A,C,C,C,C,A,B,D,D,D,D
Als hij dan aan meerdere dingen gewend was ging ik steeds meer combineren. En inderdaad ook een beetje Rapley. Dus toen hij peer lekker vond, gewoon een peer in zijn handen duwen.
In het begin had ik het andersom geprobeerd, dus eerst Rapley, maar dat ging echt niet. Zodra hij de peer lekker vond maakt het hem niet meer uit hoe hij het kreeg.
En je kunt ook steeds meer experimenteren in grovere structuren.

Potjes heb ik nooit echt een succes gevonden. Je kunt je eigen lasagne ook door de staafmixer gooien, dat ruikt een stuk beter.

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 10:03

En hoe vriezen jullie het in?
Zakjes, bakjes???

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:18

ik vries in in bakjes van de xenos. Die hebben een hele mooie maat liggen, en ze zijn goed te stapelen.

Zachte groente krijgt Laelia in stukjes wel goed weg, maar vlees lukt haar nog echt niet. Brood met heel dun smeerleverworst of appelstroop gaat er ook erg goed in.

Wij eten zelf altijd erg pittig en dat maakt het voor haar dus ook niet zo geschikt. Ik voeg wel regelmatig milde kruiden als bieslook, peterselie, oregano, basilicum en kaneel aan haar hapjes toe. Aardappel eten we bijna nooit, dus dat maak ik echt voor haar in de hapjes.

Fruit in stukken heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd.. is wel een goede om dat eens te doen! :j

Als wij gaan eten krijgt ze eigenlijk altijd een stukje liga, zodat ze zelf kan eten als wij aan het eten zijn. De groente krijgt ze altijd eerder, zo rond een uur of 4/5.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 14:22

De grofheid vind ik trouwens altijd wel lastig. Ze kan nu macaroni zelf weg krijgen, en stukjes zachte groente gaat ook wel, maar het moet wel smeuig genoeg zijn, anders lukt het weer niet. Ik ben begonnen met alles met de staafmixer doen, en nu prak ik het, al laat ik kleine pasta dus wel heel. Mie snij ik in stukjes, en dat gaat ook goed. Verder eet ze rijst en couscous (en daarbij dus verschillende soorten groente en vlees geprakt).

Ik ben benieuwd heo het met onze vakantie gaat lukken. We gaan naar marokko toe, ben benieuwd hoe ze het eten daar vind! (ik ga dus niets meenemen, alleen voor de eerste dag)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:50

Ja, je moet idd even uitkijken met de structuur, helemaal in het begin kregen ze gekookte courgette, worteltjes, broccoli, dat soort spul. Pasta gaat idd ook goed, maar vlees (behalve gehakt ofzo) lukt vaak nog niet, hebben ze echt wel kiezen voor nodig. Ja, of van die zachte kipfilet lukt vaak al wel snel.

Dus ik heb gewoon afgewisseld. Wat lukte dat kregen ze en anders toch een potje.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 20:58

daelyn heeft vandaag een stuk gekookt ei(wit) gehad. vond ze wel erg lekker en was ook bijna direct verdwenen zonder ook maar iets te knoeien!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:31

Bakjes van de Xenos, ga ik ook eens voor kijken! Hoe groot zijn die ongeveer en hoeveel ml past er in?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:35

action heeft ook een aantal bakjes in verschillende groottes voor maar 2,99.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:35

Ze hebben verschillende, ik heb die van 8x8x3 cm. Reken zelf maar uit hoeveel ml dat is ;)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:36

Oh god en dat vraag je aan zo'n rekenwonder als mij :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:58

ik heb dezelfde maat :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:01

Daar past dan 192 ml in? Heb ik dat nou goed? :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:05

ik geloof dat ze het 180 ml noemen, dus dat zou wel kunnen.. (rekent na.. ja, dat zou 192 ml moeten zijn)

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:57

Moontje1991 schreef:
2 Jaar?
Meen je dat echt?
Of is dat een grapje?
Ik bedoel hij gaat bijna naar school!
Hoelang ga je nog door?
Dat is toch verschrikkelijk als kind zijnde als je je kan herinderen dat je moest leven van borstvoeding?
Ben je niet bang dat als je te lang door gaat hij alles onthoudt en hij er een trauma van oploopt?

Whoehahahahaha Moet zeggen, ik ben hier aan het lezen en moet smakelijk lachen met jouw opmerkingen :') :=
Mijn zoontje staat in m'n onderschrift en gisteren gingen we samen in bad en voor het eerst kwam ie niet vragen om "tet" :D ;) Ja, mijn jochie drinkt ook nog steeds bij mij, niet vaak meer, soms ook paar dagen niet. Voor mij is het goed geweest, maar een kind kiest zelf op een gegeven moment voor meer afstand, komt vanzelf los van z'n ouders ... Als je dat toelaat tenminste ;)

Ik ben een die-hard langvoeder, bewust en tot grote tevredenheid :j Eén kind (derde) was een hardnekkige bijter (mijn kinderen krijgen vroeg tandjes), en aan haar grapje heb ik een melkblaar overgehouden wat enorm pijnlijk is, maar voor de rest nooit problemen gehad, geen spruw, geen kloven, geen bloed, geen tranen en geen zeer, ook niet vlak na de bevallingen :) Ja, ik ben tiet-fan :j :j :j
KV is prima altenatief als bv niet wil lukken of de mama echt niet wil, maar koemelk is nog altijd "omgeturnde KALFJES-melk" ... gemaakt voor kalfjes, die 4 magen hebben en die met 2 jaar reeds volwassen zijn .... niet vreemd dan ook dat fleskindjes veelal neigen naar mollig zijn, en op "tijd" gezet worden om te mogen eten alwaar een bv-kindje ten alle tijde toegang mag krijgen tot eten en troost in één verpakking, een lekkere warme mama :) :j

Niets tegen flesvoeding hoor, het MOET er zijn, maar ik pleit net als veel andere bv-de mama's om het op z'n minst te proberen ;) Een veulen "dring" je ook de biest op omwille van de levensbelangerijke stoffen .... bij een baby is dat net zo belangerijk eigenlijk, het maag-darm-systeem word gewekt bij de eerste voedingen en met lichaamseigen stof is nog steeds het best hoe hard men ook probeert het na te bootsen, dat zal KV altijd blijven, namaak van het echte!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 13:58

Chiara is sinds zaterdag aan het oefenen met vaste voeding... drama :\

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 14:20

Wat een leuk topic. Echt mee praten kan ik niet meer. Merel is nu 3 en heeft tot 15-16 maanden bv gehad. Toen besloot ze dat ze niet meer hoefde. We hebben eigenlijk niet echt problemen gehad. Alleen vond ik het kolven op mijn werk niet echt prettig, ook al had ik een hele goede kolf.

Merel heeft ook leren eten volgens Rapley methode en ik moet zeggen (en mijn man met mij - want die zag er niet echt heil in) dat ik nooit meer iets anders zou willen.
Merel is dan ook nu een hele makkelijke eter.

Wat ik wel van mening ben is dat er meer voorlichting gegeven moet worden. Als je een kind hebt gekregen zijn er maar weinig mensen die van bijvoorbeeld "regelen" gehoord hebben. En de eerste week bv vond ik echt niet prettig, gelukkig had ik een hele lieve en goede kraam die me er doorheen sleepte.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:08

Ah het topic leeft weer! Ik moet over anderhalve week weer gaan werken en ik vind het zo irritant dat iedereen dan maar gewoon aanneemt dat je dan stopt met bv :?

Milan neemt overigens nog steeds niet de fles. Laatst nog een keer geprobeerd maar hij dronk er 15 ml uit in 20 min dus dat schiet niet op. Ik denk dat hij het zuigen gewoon niet snapt omdat hij aan de borst nauwelijks hoeft te zuigen alleen te slikken, zo snel komt het daar eruit.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:55

de tomme tippee heb je ook geprobeerd? wel met een paar extra gaatjes erbij geprikt dan.

en idd..het topic leeft weer :D

ik snap trouwens ook niet waarom mensen niet willen zitten met kolven op het werk, is gewoon een extra pauze ja. ik vind het heerlijk , nou ja vond..ik krijg er nu zo goed als niks mee ruit dus wil die spray even proberen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:06

dan moet je wel een goede ruimte hebben op het werk elina... dat heb ik op het werk niet, ben gedoemd tot het op slot draaien van een kantoortje waar iedere 3 minuten iemand staat te kloppen of ie er al in kan en de koelkast is ook niet je van het qua frisheid...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:20

Ze zijn anders wel verplicht je een goede ruimte aan te bieden en een kwart van je werktijd. Ik heb het geluk dat ik maar 2 min van het kdv af zit en 5 min van mijn huis en de oppas dus lekker op en neer rijden. En wat betreft de koelkast, een koeltas of koelbox met koelelementen werkt ook wel.

De Tommie Tippee heb ik nog niet geprobeerd, wel al verschillende andere flessen en spenen. Begint een dure hobby te worden op deze manier ;).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:24

tijd is niet het probleem en een goede ruimte wel.. we zitten met 4 scholen op 1 locatie en het is woekeren met de ruimte. ookal wil mijn baas graag, het gaat gewoon niet!
maar goed, wie weet dat ik er tegen de tijd van het bevallen en weer werken anders over denk en toch ergens een bezemkast vind waar ik rustig kan zitten :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 21:00

Ik zit gelukkig niet met de werkproblemen. Maargoed als ik zou werken had ik ook geen BV meer kunnen geven omdat ik gewoonweg te weinig gekolft krijg. Daarbij zitten wij hier in zo'n gat dat ik te ver zou moeten reizen steeds.

Ik merk nu dat Chiara bijna 6 maanden is en mensen vragen of je nog steeds BV geeft dat de meeste mensen je raar aankijken wanneer je zegt dat je nog verder doorgaat met de BV :?

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:10

Ik voelde me op mijn werk gewoon niet op mijn gemak met het kolven. Werd op een gegeven moment ook kriegelig van het feit dat ik te weinig gekolfd kreeg. Ik probeerde extra te regelen en ben blij dat ik een flinke voorraad had opgebouwd door 's ochtends na het voeden nog extra te kolven tijdens mijn verlof.

Wel een leuke anekdote van vorige week. Opeens begon mijn dochter van 3.5 over mama-melk. Dat dat voor babies is etc. Toen ik haar vertelde dat ook grotere kindertjes mama-melk drinken, maar dat zij op een gegeven moment zelf gestopt is... vond ze dat erg jammer want ze wilde nog mama-melk drinken.
Opeens bedacht ze dat ze dan wel bij mijn schoonzusje kon drinken zodra de baby geboren is.
Ik heb haar uitgelegd dat dat misschien wel niet kon (lijkt me niet iets waar mijn schoonzusje mee instemt)...... en dat ze nu maar lekker sojamelk moest drinken ;-)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:12

Ja, idd, dat had ik ook. Oh, voed je nog steeds? Ja dus. Ik ken maar weinig vrouwen in mijn omgeving die zo lang gevoed hebben. Maar maakt ook niet uit. Ik was best trots op mezelf, vond het ook heel fijn.

Cyntje, niet te druk maken om dat eten hoor! Komt vanzelf...
@Ilsjepilsje: ja, als je je met kolven niet op je gemak voelt is het niks. Ik had mazzel op mijn werk. En wat lief van je dochter!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 21:15

Haha... kinderlogica :') Ilsjepilsje!

Mijn neefje (3jr) deed dit laatst dus bij mijn zus.
Hij ging in de voedingshouding liggen toen ie bij zijn moeder op schoot lag en begon te smakken.
Toen vroeg mijn zus wat ie aan het doen was...
Nou, net zo drinken als Chiara :')

Nou dat gespreksonderwerp kreeg ik eigenlijk bij de fysio. Ik loop daar momenteel door een blaasverzakking en mede door de BV hersteld dat moeilijker ( voor zover het nog kan herstellen ) omdat je spieren tijdens de BV losser zijn...
Toen zei ze dat het dus niet de bedoeling is om dan maar met Bv te stoppen en dit was ik ook niet van plan... vertelde ze me dat zij tot 16 maanden BV heeft gegeven.
Ik zo: Ja en dan staan ze je aan te gapen alsof je één of andere freak bent en zij herkende dat wel :j