zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:17

Ik had toevallig vanmiddag van de school van mijn oudste een advertentie gezien in de nieuwsbrief dat ze bij hun op school een mederwerker zochten voor in de kantine. Nou is dat te ver weg voor jou, maar het is via een catering bedrijf genaamd Markies.
Zit in Oisterwijk en ik denk dat ze gewoon het eten op scholen regelen en verzorgen. Hier staat dan het ong van 10:00 tot 14:00 werktijden zijn, wie weet is er ook wat bij jou in de buurt en schoolvakanties vrij.
http://www.markiescatering.nl

Oh en als je belangstelling hebt voor speelgoed als duplo. Ik heb nog staan en wil dat best opsturen. Dan laat ik het eerst even een rondje in de wasmachine draaien want staat al poosje in een doos :+

En ik hoop voor jou en je toekomstige kindje dat je moeder bijdraait ooit. Heb het misschien gemist, maar je schoonouders zijn die wel in beeld ?

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:21

yrsa_karlijn schreef:
Ik had toevallig vanmiddag van de school van mijn oudste een advertentie gezien in de nieuwsbrief dat ze bij hun op school een mederwerker zochten voor in de kantine. Nou is dat te ver weg voor jou, maar het is via een catering bedrijf genaamd Markies.
Zit in Oisterwijk en ik denk dat ze gewoon het eten op scholen regelen en verzorgen. Hier staat dan het ong van 10:00 tot 14:00 werktijden zijn, wie weet is er ook wat bij jou in de buurt en schoolvakanties vrij.

Oh en als je belangstelling hebt voor speelgoed als duplo. Ik heb nog staan en wil dat best opsturen. Dan laat ik het eerst even een rondje in de wasmachine draaien want staat al poosje in een doos :+

En ik hoop voor jou en je toekomstige kindje dat je moeder bijdraait ooit. Heb het misschien gemist, maar je schoonouders zijn die wel in beeld ?

Wat een prachtig gebaar vind ik dit...!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-09 14:32

yrsa_karlijn schreef:

Bedankt voor je lieve reactie, ik ga gelijk eens op zoek naar een kantinebaantje, we hebben hier heel veel scholen in de buurt!

Mijn schoonouders zijn alle2 overleden, mijn vriend is opgevoed door zijn oudste broer en zijn vriendin, hun hadden met z'n 2en de zorg over 4 kinderen op hun 16jarige leeftijd.
Dit is wel goedgekomen gelukkig, en de oudste broer en zijn vrouw zijn dan zeg maar een beetje opa en oma! Zij vinden het erg leuk maar hebben het zelf ook erg druk, en hebben het ook niet zo breed.

Dat vind ik heel lief van je! en heb er ook zeker belangstelling voor maar dan wil ik je er ook wel wat voor geven!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:53

Ti_Amo schreef:
Lex schreef:
Gefelciteerd met je zwangerschap.
Een vriendin van mij raakte ook zwanger op haar 19e, ze woonde op dat moment bij haar vader, ruzie met haar moeder, haar (ex)vriend was/is werkloos en zelf was ze net 2 maand gestopt met haar mbo opleiding, dus een beetje en vergelijkbare situatie met die van jou.

Haar zoontje is nu ruim een jaar, en het gaat hartstikke goed met hun tweetjes. Ze woont inmiddels op zich zelf in een huurflatje, (2 slaapkamers dus groot zat). Ze heeft geen werk, en krijgt ook geen geld van haar ex-vriend. Ze leeft van een uitkering waarvan ze alles betaald. Er is een regeling dat tot je kindje naar de basisschool gaat jij niet hoeft te werken. Omdat je niet bij je ouders thuis woont, leef je ook niet van je ouders geld dus je uitkering staat daar los van. Teminste zo begrijp ik het van haar. Na checken dus!

Heel veel succes en geluk natuurlijk!

alleen ben ik 19 en zijn mijn ouders verplicht te betalen voor mij tot mijn 21e (heb ik ook niet voor gekozen) en dat doet mijn moeder dus niet. Mijn vader helpt me wel maar kan natuurlijk ook geen huis voor me kopen.

Dat klopt dus blijkbaar niet, want zei is nu 20 en heeft dus die uitkering.
Je hoeft toch ook geen huis te kopen? huren is toch prima?

Salsa

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:00

Kijk uit dat je je niet te veel laat benadelen door je werkgever. Moeten stoppen omdat je je buik begint te zien is natuurlijk discriminatie van de hoogste plank. Ik snap dat je werk nodig hebt en alles aanpakt maar snij jezelf niet in de vingers. Van zwartwerken wordt je op de lange termijn niet beter van.

Heb je al contact met het UWV? Geef daar ook aan dat je gediscrimineerd wordt tijdens je sollicitatie. Het helpt je misschien niet aan een baan maar laat wel zien dat je er alles voor doet. Bij veel klachten kan een werkgever zelfs een boete oplopen. Heb jij niks aan maar is voor de toekomstigen zwangeren wel een voordeel.

Succes met alles!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:09

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wou nog wat zeggen, maar door een paar berichtjes hierboven ben ik het weer vergeten, schiet me wel weer te binnen :)

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:17

Allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Echt tips kan ik je niet geven, ben zelf ook 19, en niet zwanger ;) maar ik vind dat je al goed bezig bent door naar de maatschappelijk werker te gaan, en met werk bezig te zijn! Echt super van je! En verder, waar een wil is, is écht een weg! Niet alleen babyspullen, maar ook meubels en andere dingen kun je supergoedkoop aan komen! Denk bijvoorbeeld aan de kringloop, grote opruimingen in winkels, of natuurlijk marktplaats. Als je niets hebt is iedere euro teveel, dat is ook weer zo.. Maar ik weet zeker dat het je gaat lukken.

Ik wil je heel veel succes wensen met werk zoeken, een huisje en natuurlijk je zwangerschap, de bevalling en het opvoeden van je kleine! :D Hou ons op de hoogte ;)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 09:09

bedankt voor alle reacties,

ik hou jullie op de hoogte. Dinsdag heb ik weer een echo en woensdag heb ik een gesprek met de gemeente!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:45

Ti_Amo schreef:
Lex schreef:
Gefelciteerd met je zwangerschap.
Een vriendin van mij raakte ook zwanger op haar 19e, ze woonde op dat moment bij haar vader, ruzie met haar moeder, haar (ex)vriend was/is werkloos en zelf was ze net 2 maand gestopt met haar mbo opleiding, dus een beetje en vergelijkbare situatie met die van jou.

Haar zoontje is nu ruim een jaar, en het gaat hartstikke goed met hun tweetjes. Ze woont inmiddels op zich zelf in een huurflatje, (2 slaapkamers dus groot zat). Ze heeft geen werk, en krijgt ook geen geld van haar ex-vriend. Ze leeft van een uitkering waarvan ze alles betaald. Er is een regeling dat tot je kindje naar de basisschool gaat jij niet hoeft te werken. Omdat je niet bij je ouders thuis woont, leef je ook niet van je ouders geld dus je uitkering staat daar los van. Teminste zo begrijp ik het van haar. Na checken dus!

Heel veel succes en geluk natuurlijk!

alleen ben ik 19 en zijn mijn ouders verplicht te betalen voor mij tot mijn 21e (heb ik ook niet voor gekozen) en dat doet mijn moeder dus niet. Mijn vader helpt me wel maar kan natuurlijk ook geen huis voor me kopen.

er kunnen uitzonderingen gemaakt worden
als je nl geen contact meer met je ouders hebt
Ik heb dit namelijk ook gehad

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:46

succes

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:49

Ik heb niet alles gelezen. Maar het enige wat ik wil zeggen is dat je ten alle tijden aan je kind moet denken.
Als jij/jullie het kind naast liefde ook alle zorgen kunt bieden zeg ik ga er voor.
Als jij/jullie het kind naast liefde niks kunnen geven zeg ik kies voor het kind en laat het weg halen want daar is het kind de dupe van.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:51

Lynn_Nikita (Kiek :+ ) geldt dat niet alleen wanneer je onder voogdij hebt gestaan?
Bij mij deden ze daar destijds ook moeilijk over maar hadden mijn ouders ook geen onderhoudsplicht meer.
Dat waren ze nog niet vaak tegen gekomen bij de uitkeringsinstantie :+

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:53

gefeliciteerd...komt wel goed met jullie;-)
je bent goed bezig!
je kan maar beter een moeder hebben met genoeg liefde en weing geld! dan een moeder met veel geld en weinig liefde!
love is all that matters

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 09:54

Miryamk schreef:
Lynn_Nikita (Kiek :+ ) geldt dat niet alleen wanneer je onder voogdij hebt gestaan?
Bij mij deden ze daar destijds ook moeilijk over maar hadden mijn ouders ook geen onderhoudsplicht meer.
Dat waren ze nog niet vaak tegen gekomen bij de uitkeringsinstantie :+

ik heb alleen gezinsvoogd gehad tot mijn 18e, maar met 21 woonde ik allang op mezelf, geen voogd oid meer
Is wel via de rechter gegaan toen, en ik kreeg niet veel meer omdat ik samenwoonde, maar mijn zusje heeft van 18 tot 23 meen ik betaald gekregen door mijn vader

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:43

ik kon trouwens ook aantonen dat ik met mijn ouders niks meer te maken had en kreeg vanaf mijn achttiende ook een volledige beurs
Moet er wel bij zeggen dat ik tot mijn achttiende onder voogdij van jeugdzorg heb gestaan
Je kan zo een formulier aanvragen bij de IB groep
Deze moet je met een begeleidend verhaal terugsturen

succes trouwens , gaat allemaal wel goedkomen meid
niet vanzelf natuurlijk maar je bent al op de goede weg

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:22

Hoe is het nu met je TS? :)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 18:06

weer eventjes een update.

ik ben gister naar de verloskundige geweest. Alles is goed en ik ben nog steeds de 28e uitgerekend van april haha

verder ben ik vandaag bij de gemeente geweest. Die heeft gezegd dat ik een advocaat moet inschakelen tegen mijn moeder(zij betaald 10 euro per dag aan mij) en in de scheidingspapieren van mijn ouders staat dat zij de algehele zorg voor mij heeft financieel tot mijn 21e. Dus ik ga morgen met een pro-deo advocaat praten.

Verder moet ik als ik in aanmerking wil komen voor een uitkering mijzelf bij mijn vader uit laten schrijven en me inschrijven bij mijn vader als postadres. zo heeft hij ook geen financiele verantwoordelijkheid voor mij.

verder heb ik een afspraak bij de maatschappelijk werk tienermoeders in pijnacker.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:35

heftig hoor, om een rechtszaak tegen je eigen moeder aan te spannen, maar je moet wel vrees ik.
ik vind je een dappere meid; je bent een doorzetter!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:39

Ik sluit me helemaal bij Benangelique aan!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:45

Kan ook niets anders doen dan me aansluiten bij Benangelique. Ik weet zeker dat alles wel goed komt met jou en je kindje..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:49

Ik heb alleen de reacties van de TS doorgelezen, maar ik vind het gek dan niemand andere opties ziet dan of houden of abortus??

Er bestaat ook nog zoiets als adoptie of een (tijdelijk) pleeggezin.
TS: het klinkt hard maar ik denk niet dat jij de mogelijkheden hebt om een kind optimaal te kunnen laten opgroeien. Ik zou er daarom als ik jou was voor kiezen om een pleeggezin te zoeken, dit is veel eerlijker voor je kindje. Iemand zonder opleiding en iemand die voor 70 procent is afgekeurd en dat nog beide zo jong.. Er is zo'n grote kans dat het mis gaat! Zeker als je ouder(s) je niet kunnen en of willen steunen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:50

Dorientjuh: je reactie komt echt als mosterd na de maaltijd. Bovendien heb je maar half gelezen. Haar keuze is gemaakt, ze wil het kindje houden en ze kan het zelf wel opvoeden. Bovendien is het alleen haar moeder die niet achter haar staat, de rest van de familie wel.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:08

Nou ja, ik vind dat je eerst alle opties moet overwegen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:10

Dat heeft ze ongetwijfeld gedaan, maar ze heeft dit gekozen. Overigens vind ik "geen opleiding" en "70% afgekeurd" een beetje rare redenen waarom ze het kindje geen goede mogelijkheden kan bieden. Er is meer dan geld en werk.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 17:11

Geen opleiding / werk = weinig geld en kinderen kosten nou eenmaal veel geld?