Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:38

Wat goed angela dat je dat doet!! Ben benieuwd hoe het gegaan is. Hoe was het vandaag trouwens bij je behandelaar?

Hoe voel je je nu CIV? je lichaam geeft zeker signalen. Probeer er naar te blijven luisteren, maar zo te horen doe je dat wel.

Pfff ik heb een heftige dag achter de rug. De ochtend had ik al verteld. Ik voel me echt zo beroerd. Bij mijn behandelaar was op zich wel goed maar heel moeilijk. Mijn begeleider had hem al gebeld over wat er vanmorgen in de groep gebeurd was. Ze was er namelijk nogal van onder de indruk geweest. Ik schijn de deur toch wel erg hard te hebben dichtgesmeten.

Mijn behandelaar zei dat hij het een heel verschil vond met hoe ik er een paar weken geleden bij zat en dat hij er toch wel een beetje van schrok. Een paar weken terug kreeg hij mailtjes van o.a. de vaktherapeuten dat het zo goed ging enz. Nu viel het hem op dat ik mega gespannen was en mijn handen niet stil kon houden.

We hebben natuurlijk gesproken over wat er vanmorgen en vorige week gebeurd is, dat ik do en vr niet geweest ben enz. Ook over hoe nu verder. Ik heb met hem afgesproken dat ik morgen wel naar de groep ga. Mijn begeleider had ook tegen hem gezegd dat ik zeker nog wel welkom was. Dus dat moet dan maar. Voordat de groep begint moet ik langs mijn begeleider. Ik zie er tegenop.

Na de groep heb ik dan weer een afspraak met mijn behandelaar. Hij wilde me morgen weer zien. Ik denk dat dat wel goed is. Hij vond wel dat ik had laten zien dat het wat met me deed en dat ik pit heb. Dat was wel grappig. Het verbaasde hem ook niet, want toen hij een jaar geleden met de crisisdienst bij mij thuis was ben ik net zo uit mijn dak gegaan als vanochtend. Hij kent me dus langer dan vandaag en daar ben ik in deze situatie wel heel erg blij om. Had er niet aan moeten denken om nu net een nieuwe behandelaar te hebben die je helemaal niet kent. Dit is toch wel super fijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 22:43

Hee meiden,

Ik ben weer terug van de zumbales, ik was best nerveus maar het viel reuze mee. Ik heb lekker gedanst, en flink geschud met mijn tieten en kont. Echt lachen! Ik moest even een drempel over, maar daarna ging het echt leuk. Ik was met meiden uit pascal zijn groep mee, en die hebben voorheen niet zo aardig tegen mij gedaan. Ik was daarom nog het meeste nerveus en ik ga dan een addertje onder het gras zoeken. Ik heb besloten er nu maar gewoon van te genieten, en niet teveel na te denken. Alles is uitgesproken destijds..

PW: Heftig dagje dus! Ik wens je veel succes morgen, maar jou kennende vecht je je hier ook wel weer doorheen. Ik moet overigens donderdag pas naar mijn behandelaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 06:57

Foutje, dacht dat je ook gisteren moest.
Mooi dat de Zumba les is meegevallen. Ik vind het zo ontzettend knap van je dat je dit soort dingen oppakt, hoe moeilijk het ook voor je is. Het is al spannend genoeg en dan ook nog eens met vriendinnen uit pascals vriendengroep. Daar heb ik bewondering voor, kan niet anders zeggen.

Ik was gisteravond weer zo gespannen, gefrustreerd en had zoveel boosheid in me die alleen maar weer op liep. Om het mezelf makkelijk te maken heb ik een slaappil genomen. Het leek me verstandig om goed uitgerust te zijn vandaag, zodat ik misschien iets minder gespannen ben. Ik ben in ieder geval nu al wakker, veel te vroeg, maar ja, ben bang dat als ik nu nog in bed blijf liggen ik er straks niet uit kan komen.

Ga zo eerst maar een lange wandeling met de hond maken. Zal wel een verrassing voor hem zijn, meestal gaan we niet zo ver 's ochtend ;)

Fijne dag allemaal en Angela succes weer vandaag.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:37

Zo, ik was toch al vroeg wakker, dus heb een mailtje er aan gewaagd voor een reading van mijn lieve Droef en het jonge schimmeltje. Ben heel benieuwd!

(Dank je CIV!)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:05

Ik zit er echt zo doorheen. |( |(
Moet me nu echt naar de schemagerichte therapie slepen, maar ik ga toch maar.
Wat een klotezooi allemaal |(

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:06

:wave: :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:05

oh meiden, ik heb zo een sollicitatiegesprek... Slechte timing, maar het is mijn droombaan, dus ik ga toch! Duimen jullie voor me?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:05

Succes Angela!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:08

nou hier nog een overspannen muts ben er helemaal door heen ben dadelijk z'n beetje alles kwijt baan, en morgen mijn alles mijn maflinger en dit alles door de crisis en het niet kunnen vinden van een baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:14

Hoi Sarona,

Zit je allang thuis? en wat erg dat je je haf moet verkopen.. Ik herken het maar al te goed, ik ben zo ook mijn haflinger kwijt geraakt.. Ik wens je heel veel sterkte..

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:23

nou verkopen is het niet heb haar op lease en de beste boer handelaar wil geld zien.
en het probleem is als dit de eerste keer zou zijn dat ik thuis zou zitten kwa baan maar dat is niet zo heb voorheen een lange periode thuis egzeten en nu is het niet op te vangen dat ik thuis zit

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:25

Sarona, helaas is het voor mij ook heel bekend :j
Door de financien heb ik ook mijn kanjer weg moeten doen.

Hoe is het verder hier met iedereen?
Kom geregeld nog zo nu en dan eens lezen hier! Vandaar dat ik me nog maar eens meld :j :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:30

Hee samantha, hoe gaat het met jou? Nog maar een paar weekjes zie ik, en dan komt de kleine. Alles weer op de rit?

Sarona: Valt er niks te regelen met de boer?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:34

Ik dacht dat alles op de rit was ja, maar langzaam beginnen de hormonen op te spelen, begin ik bang te worden dat ik het niet red, het niet goed ga doen haha.

Verder blijkt dat ik geen uitkering krijg omdat mn vriend te veel verdient ( 810 euro :roll: ) maar goed, dat zijn dingen die opgelost kunnen worden.

Maandag iig naar de dokter voor maatschappelijk werk en de psych. Wil het dit keer allemaal voor zijn, voor ik in elkaar stort ;)

Voor wat voor een baan ga jij solliciteren?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:49

hij heeft me al een maand gegeven dnek het niet hij denk alleen aan geld maar hoop dat ze naar de wei gaat en dat ik met een paar maandjes haar terug kan nemen

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:51

ik heb morgen ook afspraak met huisarts probeer telkens positief te zijn maar het is nu echt dat ik echt momenten heb dat ik denk ik zak straks in elkaar en kom niet meer overeind.
te veel is te veel hoeveel kan een mens hebben

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:53

Je kunt zo veel hebben als dat de emmer diep is ;)
Heel goed om naar de dokter te gaan en hulp te vragen als je aanvoelt dat het zo niet lang goed gaat :j

Kun je aan de boer niet voorstellen om te helpen met klusjes oid tot dat je weer een baan hebt? ( weet niet hoeveel je moet betalen natuurlijk en of dat dan haalbaar is? )

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 15:46

Jeetje Samantha, is dat allemaal echt zo snel gegaan dat je nu al bijna moet bevallen.. := Wauwie!

Angela, wat voor een baan is het? Het is je gegunt meis! :*

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:41

Ja, gek he :D
Kan het zelf ook echt nog niet bevatten hoor, dat ik nog maar minder als 2 maanden hoef te wachten voor ik me de
trotse mama mag noemen van mn muppet :+:

Hoe is het met jou?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:02

Hey Sam, leuk je hier weer eens tegen te komen! Zo het gaat snel, nog een paar weekjes en dan is het zover, zijn jullie er klaar voor? Als de kleine er straks is dan komt het vast allemaal goed en anders zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen/adviseren. Geniet nog van de laatste weekjes want straks gaat je leven echt veranderen.

Sarona Welkom, ben je allang thuis? Ben je je baan verloren door de crisis? Dat is erg maar dan weet je in ieder geval dat je er zelf niets aan kan doen. Wat vervelend van je Haf, hoop dat je iets kan regelen. Vertel nog eens iets meer over jezelf, als je zou willen. Succes morgen bij de dokter.

PW, :(:) hoe voel jij je? Hoop dat het al wat beter met je gaat? Hoe is je gesprek nog gegaan?

Angela, een sollicitatiegesprek!? Wel goed dat je daar weer zin in hebt, zal voor je duimen.

Hier gaat het wel. Beetje last van spanningen zo nu en dan maar ik dat zal misschien altijd wel blijven? We hebben vandaag het aquarium opnieuw ingericht, vind het nooit zo mooi als het net nieuw is, hou meer van een wat verwildert aquarium. Wilde vanavond naar mn paard maar het is hier erg slecht weer en mn vriend wilde graag de auto dus ik ga morgen wel. Volgende week dinsdag gaat hij weer vertrekken, je blijft er toch aan denken, het is nu nog maar voor 5 weken. Volgende week weer gaan werken, twijfel nog welke dag ik zal beginnen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:23

We zijn dr zo ver als klaar voor :j Er zullen toch altijd dingen zijn die je nu niet kunt halen. Heb regelmatig huil/paniek buien dat ik niet goed genoeg ben om een kindje op te voeden, en bang dat ik veel dingen ga vergeten of zo :o Maar goed, dat zijn nu de hormonen en moet ik even door heen.

Ga dus wel maandag naar de HA om me weer te laten verwijzen, zodat ik het volledig crashen kan voorkomen.

Hoe gaat het met jou icm met je paardje? Loopt dat wat beter met elkaar?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 22:48

Hoi iedereen, ook hier wordt zeker nog meegelezen maar heb het zo ontzettend druk met mijn opleiding en daarnaast gewoon mijn sociaal leven onderhouden, waardoor ik wat minder lang achter de pc duik. Verder gaat het hier redelijk, hoop alleen op een iets rustigere periode om even terug op adem te komen en terug wat structuur te kunnen brengen (heb nu nl het gevoel dat ik die toch enigsinds aan het verliezen ben).

Hoop dat het verder goed gaat met iedereen en Angela succes met je sollicitatie ! (ben wel benieuwd eerlijk gezegd...)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:01

nou mensen ik ben 27 en woon dus in spijkcity woon samen en momenteel is het gewoon allemaal even helemaal klote.
ik zit door mijn jeugd gewoon in gevecht met me zelf ik wil graag vechten voor een vaste baan een goede vrouw zijn voor mijn vriend in huis ( opruimen ) maar elke keer als we er een woordenwisseling over hebben wil ik graag veranderen maar mijn lichaam denk daar dus anders over.
Ik zou dat ik maar een klein percentage van mijn vriend zijn doorzettingsvermogen zou hebben.

Ben al van jongs af aan helemaal idolaat van paarden en heb tot mijn 16e in drenthe gewoont en verzorgpony's gehad nu woon ik dus in spijkcity en heb ik sinds 3 jaar mijn haffie sarona.
veel pijn en verdriet met haar mee gemaakt en nu door mijn laks heid voorheen en de kredietcrisis nu raak ik haar kwijt.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:28

Welkom Sarona,
Het is mij niet helemaal duidelijk, ben je je baan kwijt geraakt door een burnout of door de crisis? Ik snap het niet helemaal. Is bij jou de diagnose burnout al gesteld?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 08:34

ben mijn baan kwijt geraakt door dat het een tijdelijke opdracht was en ik niet een nieuwe baan heb kunnen vinden.
en de diagnose is nog niet gesteld maar ga zo dadelijk naar de huisarts