Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:11

phaser schreef:
Onveilig vrijen is gevaarlijk. Zelfs alleen pil of condoom is niet veilig.
Jammer dat zo weinig mensen dit beseffen.
Ik denk dat hier op bokt zelfs 70 tot 80 % van de mensen met een vaste relatie, niet beide samen gebruikt. En toch willen ze geen kinderen ;)
Begrijpe wie begrijpe kan.

En wat als je niet goed tegen de hormonen van de pil kan?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:13

Copperplate spiraal en/of condoom.
...
mannenpil :Y)
...
Maar inderdaad je hebt gelijk. Er is niet veel te kiezen als je niet goed op hormonen reageert (en eigenlijk lijkt het me ook allemaal niet zo heel gezond die hormonen, maarja...het is wel érg praktisch)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:16

phaser schreef:
Vraag: wel kind komt er het slechtste uit?
Met liefde alleen kom je er niet en zonder liefde heb je ook weinig aan je leven.

Een kind wat geaborteerd is komt er al helemaal niet, die heeft niet zelf de mogelijkheid om te bepalen of het leven al dan niet mooi is, zo'n kind is imo altijd slechter af.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:17

BraveSpots schreef:
phaser schreef:
Onveilig vrijen is gevaarlijk. Zelfs alleen pil of condoom is niet veilig.
Jammer dat zo weinig mensen dit beseffen.
Ik denk dat hier op bokt zelfs 70 tot 80 % van de mensen met een vaste relatie, niet beide samen gebruikt. En toch willen ze geen kinderen ;)
Begrijpe wie begrijpe kan.

En wat als je niet goed tegen de hormonen van de pil kan?

Minipil

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:18

_Sigrid_ schreef:
Copperplate spiraal en/of condoom.
...
mannenpil :Y)
...
Maar inderdaad je hebt gelijk. Er is niet veel te kiezen als je niet goed op hormonen reageert (en eigenlijk lijkt het me ook allemaal niet zo heel gezond die hormonen, maarja...het is wel érg praktisch)

Spiraal geven ze niet zomaar aan jonge kinderloze meiden helaas. Condoom lijkt me evident.
Ik wou het gewoon even aangeven dat niet alles voor iedereen zo gemakkelijk is als het op het eerste zicht lijkt :).

Sigrid

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:21

Hier in Nederland krijg jij gewoon een spiraal als je dat wilt hoor! Twee vriendinnen van me hebben het, Copperplate en Mirena. Schoonzus heeft Mirena en ook nog geen kinderen. Dus denk dat je gewoon (als je het zou willen) op zoek moet naar een arts die dat wel gewoon wil doen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:27

_Sigrid_ schreef:
Hier in Nederland krijg jij gewoon een spiraal als je dat wilt hoor! Twee vriendinnen van me hebben het, Copperplate en Mirena. Schoonzus heeft Mirena en ook nog geen kinderen. Dus denk dat je gewoon (als je het zou willen) op zoek moet naar een arts die dat wel gewoon wil doen.

Dat staat ook in de planning hoor ;).
Ik wou maar zeggen dat niet alles altijd zo simpel is als het lijkt kwa voorbehoedsmiddelen :).

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:29

anneliesdj schreef:
phaser schreef:
Vraag: wel kind komt er het slechtste uit?
Met liefde alleen kom je er niet en zonder liefde heb je ook weinig aan je leven.

Een kind wat geaborteerd is komt er al helemaal niet, die heeft niet zelf de mogelijkheid om te bepalen of het leven al dan niet mooi is, zo'n kind is imo altijd slechter af.

Ik denk dat heel veel kinderen die ongewenst op de wereld komen al zo geruineerd worden door hun ouders dat ze niet de kans hebben om ooit een mooie wereld te zien :\ .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 01:30

Dan nog kan een spiraal niet bij iedereen. ;) Spiraal is echt niet zo'n "wondermiddel". Bovendien lees ik sowieso weinig goede ervaringen over een koperspiraaltje (mensen die er doorheen zwanger worden oa.)

En anneliesdj: no offence, maar je hebt liever dat een kind verwaarloost word in het ergste geval zelfs mishandeld zodat het weet dat het leven kl*te is dan dat ouders het aborteren? :oo Sorry, maar om nu enkel geboren te worden om te leren dat je leven tot dat je uit huis gaat (en hoogst waarschijnlijk er na nog steeds gezien wat je mee krijgt aan bagage) een hel is... Dat vind ik echt ronduit egoïstisch en kant noch wal raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 06:13

Robynn schreef:
Dit is eigenlijk zo'n ontzettend slecht topic voor mij om in te reageren, maar abortus is in mijn ogen gewoon No-done! :n
Ik ben dan ook aardig bevooroordeeld.... Als je wil zien hoe een baby eruit ziet die eigenlijk in NL nog weggehaald mag worden moet je maar even in mijn profiel kijken.... imo mag... nee, moet je dus een verdomd goede reden hebben om een kindje weg te laten halen....

Jou foto's in je profiel veranderd niets maar dan ook niets aan mijn idee over abortus, sterker nog ik zou voor geen goud willen ruilen een kind is gewoon niets voor mij :)

pharagirlke schreef:
n anneliesdj: no offence, maar je hebt liever dat een kind verwaarloost word in het ergste geval zelfs mishandeld zodat het weet dat het leven kl*te is dan dat ouders het aborteren? :oo

Blijkbaar, gelukkig houden heel veel vrouwen die gedachte er niet op na en staan het liever eerder af.
Toch vreselijk als je jaren loopt te medderen met een ongewenst kind en het verknipt in een tehuis of pleeggezin beland?
Daarom kan ik het alleen maar waarderen als vrouwen weten wat ze willen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 07:16

BraveSpots schreef:
Robynn schreef:
Edit: Helft van mijn tekst weggehaald, heb echt geen zin in een discussie hierover, of om mijn beweegredenen uit te moeten leggen :n imo is er geen grijs, enkel zwart of wit met dit onderwerp...

Omdat dit voor jouw zwart/wit is, is dat het nog niet voor een ander, integendeel bewijst dit topic. En ik denk eigenlijk dat er maar bar weinig meiden zijn die geen goede reden hebben om abortus te plegen, en die het zien als 'een gemakkelijke oplossing'. Behalve een paar uitzonderingen.

Dat denk ik ook.
Robynn, ik begrijp jouw emoties rondom dit onderwerp, maar elke situatie is anders. Bij jou zou een kindje heel welkom zijn en waarschijnlijk heb je meer dan genoeg te bieden. Maar dat geldt niet voor iedereen.

Zwangerschappen door verkrachting nog achterwege latend, geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig. Moet iedereen die geen kinderen wil dan maar aan geheelonthouding doen? Ik lees dat een aantal mensen schrijft dat men er 'alles' aan moet doen om zwangerschap te voorkomen, geen sex hebben dus. Dan is het risico er helemaal niet.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:38

De gevolgen dragen van je eigen gedrag, dus je verantwoordelijkheid nemen en niet beginnend leven beeindigen.
En inderdaad, wil je niet zwanger worden, dan is dat heel eenvoudig: gewoon geen gemeenschap hebben! Dat is 100% safe.

Er wordt zo vaak begonnen bij de gevolgen, het ongewenst zwanger zijn. Ik zou liever willen beginnen bij hoe de zwangerschap tot stand is gekomen, dus de oorzaak. Daar ligt het eigenlijke probleem. Ook daarin heb je je verantwoordelijkheid. Het verhaal van Oorzaak en Gevolg...

En dan laat ik even de gevallen van zwanger door verkrachting e.d. buiten beschouwing.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 08-09-09 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:41

Coloured schreef:
De gevolgen dragen van je eigen gedrag, dus je verantwoordelijkheid nemen en niet beginnend leven beeindigen.
En inderdaad, wil je niet zwanger worden, dan is dat heel eenvoudig: gewoon geen gemeenschap hebben! Dat is 100% safe.

Dus jij hebt geen problemen om een kind op te zadelen met ouders die hem/haar niet willen, alleen maar omdat zijn ouders te stom waren, en seks hebben gehad...

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:46

Coloured schreef:
Er wordt zo vaak begonnen bij de gevolgen, het ongewenst zwanger zijn. Ik zou liever willen beginnen bij hoe de zwangerschap tot stand is gekomen, dus de oorzaak. Daar ligt het eigenlijke probleem. Ook daarin heb je je verantwoordelijkheid. Het verhaal van Oorzaak en Gevolg...

En dan laat ik even de gevallen van zwanger door verkrachting e.d. buiten beschouwing.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:48

Kort gezegd: Natuurlijk is het je eigen verantwoordelijkheid. Maar een kind mag NOOIT de dupe worden van jouw onverantwoorde gedrag.

Ik heb zelf een collega gehad die naast twee eigen kinderen ook pleegkinderen had. In sommige gevallen gingen deze pleegkinderen in het weekend nog naar hun ouders (lees: moeders). Maar iedere week was het op maandag en dinsdag weer strijd om het kind een beetje te kalmeren omdat ze zo fiets-up raakten van het weekend bij hun (gestoorde) moeder. Bij hun thuis kwam het kind weer een beetje tot rust...en dan was het weer vrijdag. En begon op maandag de hele toestand weer opnieuw.

Nu had ik echt ontzettend veel bewondering voor de zorg, liefde en aandacht die mijn collega en vrouw aan deze kinderen gaven. Maar de schade die het kind vaak al geleden had (uit huis plaatsen gaat niet van de ene op de andere dag) was altijd zó groot en zó ernstig. Dat draagt zo'n kind de rest van zijn leven met zich mee. Over eerlijke kansen gesproken....zo'n achterstand (vooral emotioneel) haal je nooit meer in. Ik denk oprecht dat het voor veel van deze kinderen beter was geweest als ze niet geboren waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:49

Coloured, de oorzaak is sex hebben. :+ Daar dan maar helemaal mee stoppen als je geen kinderwens hebt?

Er is geen enkel voorbehoedsmiddel (zelfs geen combinatie van) dat 100% veilig is. Het zou toch behoorlijk zuur zijn als je ondanks het gebruik van voorbehoedsmiddelen zwanger wordt en geen abortus mag laten plegen omdat het 'eigen schuld' is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:53

Coloured schreef:

Hoezo, beginnen? Zo moeilijk is het niet te begrijpen hoor, hoe je zwanger word. Je hebt seks, met of zonder voorbehoedsmiddelen, en dan heb je zoveel procent kans op een zwangerschap (bij het eerste geval meer dan bij het tweede ;) ). Et voila...

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:53

4: het ongeboren kind houden en zie je wel hoe het verder gaat lopen?

Ik vind als je de verantwoording neemt om met je benen wijd te gaan liggen, je de verantwoording voor de gevolgen ook moet dragen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 11:58

guenivere schreef:
4: het ongeboren kind houden en zie je wel hoe het verder gaat lopen?

Ik vind als je de verantwoording neemt om met je benen wijd te gaan liggen, je de verantwoording voor de gevolgen ook moet dragen.

als je de pil en condoom hebt gebruik of er alles aan hebt gedaan om niet zwnager te worden dan vind ik abortus nog wel kunnen want dan zeg je dus eigenlijk dat je geen kinderen wilt.
dus het is echt niet altijd je eigen fout en je kan niet zeggen dan heb je maar geen sex

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:00

RedPassion schreef:
Daar dan maar helemaal mee stoppen als je geen kinderwens hebt?

Ach jongens, is gemeenschap dan de enige vorm van sex hebben? Sorry hoor, maar dan missen jullie een hoop en valt er nog veel te leren.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:03

Coloured schreef:
RedPassion schreef:

Ach jongens, is gemeenschap dan de enige vorm van sex hebben? Sorry hoor, maar dan missen jullie een hoop en valt er nog veel te leren.

Nee, maar om nou te verlangen van elke mens dat ze nooit geen gemeenschap hebben als ze geen kinderen willen lijkt me eerlijk een beetje heel onrealistisch...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:03

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:
Waarom ga jij dan niet van je padje als je een ongeboren kind een klompje cellen noemt? Zo noem je een geboren kind toch ook niet?
Wanneer is het volgens jou geen klomp cellen meer?

T is toch een klompje cellen? Waarom maak je dr zo'n onoverkomelijk drama van?

Ik wilde me hier helemaal niet mee gaan bemoeien, maar.... wat een argumentatie zeg, hulde! 'Het is toch gewoon zo?'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:07

Coloured schreef:
RedPassion schreef:

Haha. :D
Ik mis niks en ik heb al een hoop geleerd hoor. :D
Andere vormen van sex zijn prima, maar voor de afwisseling is gemeenschap (voor mij tenminste) toch ook wel gewenst. :+

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:10

BraveSpots schreef:
Coloured schreef:

Dus jij hebt geen problemen om een kind op te zadelen met ouders die hem/haar niet willen, alleen maar omdat zijn ouders te stom waren, en seks hebben gehad...

Wat dacht je van jezelf wegcijferen, het kind krijgen en je best doen het beste aan het kind te geven van wat je in je hebt? Dat bedoel ik dus met je verantwoordelijkheid nemen.
Wil je 100% zeker niet zwanger worden, moet je geen gemeenschap hebben. Heel simpel.
Doe je het toch en komt er wat van dan moet je de gevolgen maar dragen.
Het gaat tegenwoordig alleen nog maar om ik, ik, ik, ik wil en ik wil niet, en hebben, hebben, hebben.

Terwijl er uiteindelijk niks mooiers is in het leven dan "het geven". In dit geval jezelf voor je kind.
Het is helaas vaak een lange weg om dit te ontdekken c.q. te leren.

Het is beter te geven dan te ontvangen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:15

Zelfs ik, moeder van 2, zwanger van de derde, denkt dat je misschien iets te hard tegen een muurtje opgelopen bent met je hoofd... :(:)