keel amandelen verwijderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: keel amandelen verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:37

Paracethamol kan wel, ik heb va nde arts toen best sterkte pijnstillers gekregen. Je moet alleen opletten dat het niet bloed verdunnend werkt want als je wondjes dan open gaan begint het heel erg te bloeden.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:46

Ze hadden bij mij ook wel gezegd dat het mocht, kan me alleen niet voorstellen dat het vlak na de operatie fijn is om in te nemen :=

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:52

Mwah, kwestie van doorzetten ;) Ik heb ook de avond na de operatie al gegeten (half sneetje wit brood) en de dag erna meteen gewoon middag eten gekregen. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, ben dan wel in Duitsland geweest daar is dat heel normaal.

Overigens, ik kon ook drie weken alleen water en thee drinken! Want de rest prikte vreselijk, ook water ijsjes met vruchtensmaak.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:54

Tja wat is doorzetten met of zonder pil :Y)

Dat heb ik niet gedaan, eerste dag zat ik onder de morfine, volgende ochtend beetje vla op (Zh, niet te eten dus)
Daarna thuis langzaam kadetjes, worteltjes uit een potje (=zacht en smaakloos, fijn dus!) en ijskoud water :)

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:14

Nou meiden, heb de operatie achter de rug. het is me ontzettend meegevallen. Uiteindelijk ben ik om 12u geopereerd en werd ik om 12.40 al wakker, erg duf maar eigenlijk goed bij. Begon gelijk te praten (weet niet meer wat ik allemaal tegen de mensen op de recoveryroom heb gebrabbeld :D ).

Ik mocht ook al snel weer terug naar de kamer, waar ik goed werd verzorgd. Daar beetje bijgekomen, geslapen, tv gekeken en gepraat met overbuurbrouw. Voelde me echt goed, alleen erg duf. Al snel 4 ijsjes naar binnen gewerkt, een bakje appelmoes en veel koud drinken.

Ik mocht om half 7 al weer naar huis. Vannacht wel wat onrustig geslapen en nu meer pijn dan gister, maar goed te doen hoor. Veel kouds naar binnen werken en niet teveel praten (lastig ;) ). Mijn keel is nu flink opgezet en mijn mond kan ook amper open, maar voel me verder eigenlijk wel goed.

Nu maar weer naar beneden en proberen wat te slapen en rustig aan herstellen van de operatie. De pijn zal vast ook nog wel iets erger worden, maar dat zien we dan wel.

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:56

Zie je dat het allemaal wel meevalt! :)
De pijn zal inderdaad nog wel toenemen (ik nam vlak na mn operatie doodleuk mn telefoon op, had helemaal niks door, tante dacht dat ik nog moest := )
Sterkte de komende dagen :)

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:18

Nou je had gelijk, ik was een beetje overmoedig. De dag van de operatie was goed te doen, maar vind je het gek als je nog half gedrogeerd bent van de narcose. De dag erna ging ook nog wel, maar daarna was echt een hel. Had erg veel pijn en was ontzettend misselijk. Ik bleef maar overgeven en dat doet natuurlijk gigantiscg veel pijn als je amandelen net zijn verwijderd. Zondag konden ze me niet helpen of ik moest naar de spoediesende hulp en daar gaan wachten, dus dat was geen optie. Gewacht tot maandag en toen heeft de arts een recept gefaxt naar mijn aptotheek voor medicijnen tegen de misselijkheid en pijn. Wat was ik daar blij mee zeg. Heb die nacht voor het eerst kunnen slapen en heb nu geen erge pijn meer. Mijn eten en drinken houd ik weer binnen, dus kom weer een beetje tot leven. Maar lees net dat anderen wel drie weken moesten wachten tot ze weer normaal konden eten, BALEN! Als ik eten ruik zie krijg ik af en toe toch wel erg trek. Als het weer lukt ga ik me echt volvreten :D Daar heb ik nu al zin in! Maar ga nu maar weer rustig op de bank liggen en uitrusten, hopenlijk wordt ik snel beter, maar als het goed is is het ergste achter de rug..

Rl_PrincEsSJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:21

Ja, dat eten heeft bij mij ook echt even moeten wachten. Heel veel beterschap! Vanaf nu gaat het alleen maar beter!!

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:44

Jup, overgeven is geen pretje :=
Het ergste zal inderdaad al wel achter de rug zijn, hopelijk kan je je snel vol gaan vreten! :P

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 10:58

of niet, en dan val je lekker veel af, net als ik toen :D

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:21

hahahah, ja als je honger hebt heb je gewoon heeel veel zin in eten. Ik heb me niet vol gegegeten maar geniet wel weer van alles wat ik kan eten. Dat is nu alles want ik heb vrijwel geen last meer van mn keel, gelukkig. Ben nu ook weer aan het werk. Al met al is het me wel meegevallen, het scheelt natuurlijk dat ik behoorlijke pijnstillers heb gekregen. Het is even naar maar last van de amandelen vond ik erger.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:31

ik heb 16 november een afspraak met de Kno arts.. wanneer zouden ze er dan ongeveer uitgaan? ik ben ze echt zat..
elk jaar 7 keer angina, nu ook weer lekker 40 graden koortsje.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:16

Operatie viel mee maar daarna! Echt de hel! Weet nog dat ik huilend wakker werd van de pijn. En die zusters maar drammen dat ik moest drinken. Kon echt niks door mijn keel krijgen. Uiteindelijk moest ik ook een nachtje blijven omdat ik zo'n verschrikkelijke pijn had. Na dag 3 begonnen de wonden te ontsteken. Heb toen nieuwe antibiotica gekregen. Uiteindelijk heb ik 11 dagen niks gegeten. Na 11 dagen begon ik weer redelijk op te knappen en was wat kilo's lichter :+

Het heeft wel geholpen. Keelpijn heb ik nog nauwelijks. Ja nu toevallig :D

maureen_85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:43

Monnie_ schreef:
ik heb 16 november een afspraak met de Kno arts.. wanneer zouden ze er dan ongeveer uitgaan? ik ben ze echt zat..
elk jaar 7 keer angina, nu ook weer lekker 40 graden koortsje.

Gewoon flink aandringen. Ik heb dat ook gedaan en toen kon ik al na ruim 3 weken terecht, dus dat was erg snel.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:08

Ook ik denk eraan ze te laten verwijderen, heb zo'n 9 keer per jaar ontstoken amandelen (keel).
Wat een horrorverhalen :=