Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:28

Ik moet ook volgende week woensdag. In Tilburg wederom.. Mijn vriend gaat mee, gelukkig. Zelf rijden doe ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 14:37

Loop je nu wel nog bij de haptonoom? Ik heb er trouwens geen verwijsbrief voor hoeven te halen, ik ben er zelf gewoon binnengestapt.

Mijn werk legt ontzettende druk op mij, waardoor ik mij nog niet in staat voel om te werken. Ik zou eigenlijk donderdag moeten beginnen met een halve dag in de week, afspraken maken voor de accountmanager. Ik zoek het echt niet.. En daarom ben ik bang dat de arbo arts zegt, probeer het toch.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:02

Als ik Angela haar bericht zo lees is er naast een psychologisch probleem, bij haar net zoals bij mij ook al een arbeidsconflict ontstaan. En dan zit je er idd niet op te wachten om daar terug aan het werk te moeten. Spreek hier uit eigen ervaring. Je schaamt je enigsinds dat je 'zwak' bent geweest, want zo'n gevoel krijg je wel van niet meelevende werkgevers. En aan de andere kant ben je ook boos dat ze geen begrip op kunnen brengen voor je situatie.
Angela: 1 tip als ze je terugsturen en het gaat echt niet, probeer dan al je moed te verzamelen en toch even te gaan en dan meld je je na 5 min alweer ziek. Die tip heb ik al van meerdere mensen te horen gekregen.

Zelf moet ik dus woensdag terug maar loopt de week erop op vrijdag mijn contract af en de arbodienst heeft zelf al gezegd dat dit mijn genezingsproces tegen zou werken als ik terug moet gaan, dus zit wel redelijk safe. Ik moet wel nog erg dure boeken die daar nog van mij staan terughebben en al mijn spullen uit de auto en gsm enz terug bezorgen en daar zit ik dan weer erg tegen aan te hikken. Heb gewoon geen zin om al die mensen tegen te komen waarvan ik dacht dat er ook vrienden bij zaten. Een vriendin van mij was er 2 dagen terug en toen informeerde een (ex-) collega van me bij haar hoe het er mee was en of het iets psychisch was bij mij ? Maar zelf eens bellen doen ze niet. Die vriendin denkt dat ze zelfs nog niet weten dat ik niet meer terugkom... Dat mijn baas hun dat nog niet eens heeft verteld. ZO is weer een lang banketstaaf over mezelf geworden. Sorry, maar begin echt alles van mij af te schrijven de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:04

Nou mijn werkgever moet eens eerst stoppen met mij te treiteren, mijn ouders tegen me op te zetten, ophouden met dreigen mijn loon in te houden, me niet meer dagelijks bellen en lastig vallen met de meest idiote vragen zoals wat heb je dan, waarom kan je dan niet werken, dan neem je toch een pilletje?

Daarnaast fiets ik om als ik een boodschap moet doen, om mijn kantoor maar niet te hoeven zien, ik kan geen ijsje gaan eten in het dorp omdat de ijssalon naast mijn kantoor ligt en ik compleet in paniek raak als ik het al zie. Mijn contract word niet verlengt, dat hebben ze al kenbaar gemaakt. Ze willen dat ik zelf ontslag neem, maar dat is het laatste wat ik doe. Ik zal deze keer vechten tot de laatste snik!

Sorry, AJ voor mijn enorm felle reactie, maar als het zo makkelijk was om een knop om te zetten zou ik allang weer aan het werk zijn gegaan. Mijn werkgever noemt mij een vuile profiteur, en om heel eerlijk te zijn.. Zo voel ik me ook!

En tada, ik sta weer op knappen, tranen springen in mijn ogen. |(

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:49

AJ: je verhaal is heel duidelijk hoor, maar ik snap Angela als ze zegt dat ze weigerd haar ontslag in te dienen. Want dan winnen zij in mijn ogen. En ze hebben haar nu niet echt met veel respect behandeld sinds ze ziek is. (daarvoor moet je best wel een stukje teruglezen, maar is al verschillende keren ter sprake gekomen) En dan zou ik dus net als haar weigeren toe te geven. Zij zijn verplicht om te betalen tot het contract ten einde loopt, ze zijn ook verplicht om te informeren hoe het met je gaat en of je bezig bent voor herstel, maar het is hun verboden om zich te bemoeien met je ziekte proces en ze zijn geen dokters.
Zelf weiger ik ook ontslag in te dienen, ook al voel ik mij deels slecht dat ik hier al 2 maanden 'profiteer' van een inkomen waar ik niet voor heb moeten werken, maar ik denk dan maar aan al die onbetaalde overuren die ik 3 jaar lang heb gedraaid en waardoor ik nu deels in deze situatie zit en dan komen ze er nog goedkoop vanaf.
Sommige werkgevers verdienen gewoon niet beter.

Hoop dat het een beetje duidelijk is en is zeker geen aanval op jou mening, maar omdat je nieuw bent denk ik dat je de situatie met angela en haar werkgever niet kan begrijpen. Dus probeer het alleen wat duidelijk te maken.

En Angela: zeg maar als ik me teveel bemoei hoor. Is zeker niet de bedoeling...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:55

AJ: trouwens over jou en je HA. Dit ken ik ook, het gevoel dat ze je niet begrijpen. Ik ben ook eerst 2 keer bij een voor mij nieuwe huisarts geweest (heb al jaren een HA in België en woon hier nog niet zo lang) en heb mij toen ook sterker voor zitten houden dan eigenlijk goed voor mezelf was. Hierdoor heb ik eerst 5 weken lang onderzoeken aan mijn rug gehad en werd alleen maar de fysieke kant van mijn klachten onderzocht. Ook ik voelde me erg onbegrepen bij hem en stond telkens na 5 min weer buiten (mijn geloof in de NL'se huisarts was erg ver te zoeken kan ik je zeggen)

De derde keer heb ik mijn moeder meegenomen en die heeft ook even aangegeven hoe ik er thuis bij liep en dat ik alleen maar aan het wenen was met paniekaanvallen etc... En toen heb ik ook daar mijn emoties durven laten zien. Toen heeft hij echt een half uur erg goed met ons gepraat en de nodige tips gegeven. Dus probeer toch je niet sterker op te stellen dan je je eigenlijk voelt. Daar werk je jezelf alleen maar meer mee tegen jammer genoeg. Heb het ook zelf moeten ondervinden hoor...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:57

Heb je in je familie misschien iemand die weet over hoe of wat je je voelt en die misschien mee kan ?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:14

Dat begrijp ik wel dat je niet op je geweten wil hebben dat je ouders zouden scheiden door jou. Heb je nog broers of zussen waar je iets aan zou kunnen hebben of kan je veel steun vinden bij je beste vriendin ? Want denk echt dat je iemand moet vinden die je mee kan helpen om uit deze moeilijke situatie te komen. Wij hebben hier wel altijd een luisterend oor klaar maar thuis iemand hebben is zeker aan te raden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:17

Als ik ontslag neem heb ik nergens meer recht op qua geld, uitkering, wat dan ook. Ik ben ziek, en als een werknemer ziek is hoort de werkgever te betalen, hoe lang het ook duurd. Ze zijn me verplicht te betalen tot 15 spetember en dat doen ze dan ook maar. Ik ben afhankelijk van mijn inkomen.

Ik zou niks liever willen dan rust om te herstellen, dus ontslag nemen zou me rust geven op werk gebied maar financieel kom ik dan in de moeilijkheden..

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:35

AJ: dat is echt balen dat je niet iemand hebt in je directe omgeving, maar hoop dat wij dan toch enige steun kunnen geven van op afstand. Als ik het zo hoor spelen er genoeg problemen in je gezin als je ziet dat ieder een soort van 'overlevingstrategie' heeft opgebouwd van ieder voor zich. Is er bij de paarden nergens een 'ouderfiguur' waar je je hart eens bij kan luchten. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd tegen heel veel mensen over mijn gevoelens/problemen durf praten en dat er al een aantal mensen mij echt positief verbaasd hebben. Mensen van op stal waar ik wel altijd leuk en vlot mee praat maar die nu gewoon bewijzen dat ze ons steunen waar ze kunnen. Soms kan je daar nog verbaasd van zijn bij wie je steun kan vinden. Ik hoop van harte dat je ook zo iemand kan vinden en maak aub een afspraak met de HA en laat je ware gevoelens zien en vermeld aub ook dat je ooit al plannen hebt gehad voor foute dingen. Dat kan en mag hij niet negeren als HA zijnde !!! Alleen kom je hier echt niet zo vlot uit namelijk. Spreken hier allemaal uit ervaring.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 17:07

Vertel die laatste regel van je voorlaatste berichtje ook aan haar. Klinkt mij als een persoon die toch doorheeft dat er meer aan de hand is dan dat je aan de buitenwereld laat zien.

Heb je bij je ouders anders al eens gezinstherapie geopperd, dan worden zij ook nl verplicht om niet alles op te kroppen en alles uit te praten. Denk dat het jullie deugd zou kunnen doen.

En sorry als ik confronterende dingen gezegd heb en je je hier alleen maar meer k*t door voelt, was niet de bedoeling, maar probeer wel altijd eerlijk te zijn over hoe ik over dingen denk.

Veel plezier bij de paarden !!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:04

Angela Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt over je behandeling. Je weet nu in ieder geval wanneer je begint. Dus als ik het goed begrijp is het eerst nog individueel? Hoe moet ik het dan zien? 1x per week een gesprek of vaker?

Hoe voel je je zelf nu? Stelt het je een beetje gerust?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:14

PW: hoe was je dag ? Gaat het al wat beter ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:11

Pollewoppy schreef:
Angela Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt over je behandeling. Je weet nu in ieder geval wanneer je begint. Dus als ik het goed begrijp is het eerst nog individueel? Hoe moet ik het dan zien? 1x per week een gesprek of vaker?

Hoe voel je je zelf nu? Stelt het je een beetje gerust?

In de eerste weken 1 keer per week, dan word het opgevoerd naar 2 keer per week, en eventueel 3 keer per week. Dat komt op 4 keer met de hapto erbij. :o Heftig hoor.. Ze willen me niet meteen in het diepe gooien. Dus eerst psychotherapie, dan activeringstherapie, dan gedragstherapie in groep.
En alles op rolletjes loopt krijg ik ook nog een therapie om te leren omgaan met HSP.

Hier gaat het zwaar klote.. Maar ben wel blij om nu duidelijkheid te hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:41

Phoe, het is druk geweest hier, volgens mij niet zo'n goed teken. Heb even scannendgelezen maar het blijft niet hangen. Welkom aan degene die nieuw is.

Met mij gaat het wel, ben weer wel moe. Gisteravond is er een vriendin geweest en vanavond is mn pa komen helpen in de tuin, was weleens gezellig want meestal ga ik naar hun toe. Heb weer een een hele week gewerkt dus ik hoef me ook dit weekend niet te vervelen. Merk wel dat er nu weer iets van spannings vastzit, dit komt ook omdat mn vriend nog niet heeft gebeld en normaal heb ik hem al gehoord. Zal wel niets zijn maar toch maak ik me er druk om. Op het werk is het wel gezellig maar vandaag maakte iemand een stomme opmerking }:0 (ik ging niet mee met de borrel vanavond omdat mn pa jarig is maar hij maakte ervan dat ik wel met mezelf zou gaan spelen) nu zeg ik het nog heel netjes. Vond het echt super plat en grof, was er best wel even door van de kaart maar ik heb hem ook even een opmerking gegeven. Hij is niet slimmer zullen we maar denken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:09

Ik kan het ook ff niet bijhouden, heb veel last van mijn hoofd en ogen :(

Waardeloos he die klachten, had liever mijn arm gebroken !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:11

Dat was makkelijker geweest en dan hadden we meer begrip gekregen maargoed wij zijn gezegend met iets anders dan met een breuk. Maar we leren ervan en komen er sterker uit! Hoe is het met je CM?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:35

Ja I know, dat dacht ik de vorige keer ook, maar toch ben ik zo stom om er weer in te lopen.

Maar dit keer leer ik er meer van heb ik het idee, leer ik echt voor mezelf kiezen.

Maar ik ben er nog niet. Ik blijf met het financiele plaatje zitten en te zwaar werk.... zie maar eens in deze tijd werk te vinden dat hetzelfde verdient en minder zwaar en een beetje leuk is.

Liefste zou ik weer de paarden ingaan,maar dat zijn waardeloze bazen...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:30

CM, vervelend dat je het weer hebt terug gekregen. Ik hoop het nooit meer mee te maken maar ik weet ook dat er geen garanties zijn. Ik heb het wel getroffen met mn nieuwe job, werk 50% minder maar kwa salaris ga ik er niet zo heel veel op achteruit, dat is toch wel erg lekker moet ik zeggen. Ben ik ieder geval weer een jaar onder de pannen. Verdient het dan goed in de paarden, ik dacht altijd van niet? Het is ook net wat je zoekt of wilt want als je in ploegen gaat werken dan verdien je altijd al weer veel meer.

Had een email van mn vriend, hij kan de komende dagen niet bellen of msnen etc. Alles ligt eruit. Hij heeft het gelukt dat hij met een computer werkt en dus via die computer even snel kan emailen, dat is wel erg fijn. Nu weet ik toch wat er is en dat ik de komende dagen geen telefoontje etc. moet verwachten |(

Hoe is het met de andere hier? Nog leuke plannen van het weekend?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:03

Nee idd, ik verdiende op de laatste manege precies de helft van wat ik nu per uur verdien.
Schandalig gewoon ! Echt schandalig!

Maar misschien kan ik iets vinden in de paarden en dan daarnaast een goed betaalde thuiswerk baan ofzo... ik weet het ook niet.

Ik moet volgende week vrijdag naar de arbo arts, en ga daar om advies vragen.

Ik had gisteren eigenlijk personeelsfeest, maar heb dat afgezegd, ze wilden echt graag dat ik meeging, en hadden het personeel ingelicht dat ze niets mochten zeggen over mijn ziekzijn .Maar dat was het gehele probleem ook niet, ik kan niet tegen drukte nu, oh man boodschappen doen is al een hele opgave, laat staan een personeelsfeest.
Dus had afgezegd, maar men dat ene telefoontje om af te zeggen kost me zo onwijs veel moeite en stress :( Belachelijk gewoon.
Ben sindsdien ook weer wat slechter , maar voor het feest sliep ik ook al een paar nachten niet omdat ik er zo tegenop zag, ik kan het gewoon niet volhouden, bij alles wat ik doe moet ik zolang bijkomen wil ik weer wat uitgerust zijn.

Ik heb trouwens met de dokter afgesproken om niet naar ggz te gaan, de oorzaken zijn bij mij overduidelijk, teveel lichamelijk werk, vroege diensten, en nooit klaar met werken .
Ik volg hapto, en houd het daar voorlopig bij. Wil ook absoluut niet aan de medicatie, ik wil er dit keer zonder medicatie uitkomen.

Sorry voor mijn geklaag :o

Als ik weer wat helderder ben zal ik ff bijlezen.
Aan iedereen weer : Heel veel kracht toegewenst, denk aan jezelf !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:42

AJ, misschien kan zij je wel helpen? Denk dat het goed is als je er met iemand overpraat. Mocht je willen dan kan je mij ook altijd pben, we kennen elkaar verder niet en dat is misschien makkelijker voor je? Mn pbbox staat in ieder geval open. Zelf vind ik dat echt de laatste oplossing, ik zou het niet kunnen want je doet je dierbare veel verdriet. Doe aub geen gekke dingen, wij zijn er voor je. Er zijn toch vast wel dingen om voor te blijven leven, je paardjes, familie etc.??

Zelf werd ik gisteravond weer wat angstig op bed, voelde me weer zwaar k*t en mis mn vriend dan enorm. Heb maar iets ingenomen want ik had het idee dat het anders niet goed zou komen. Stom natuurlijk want ik moet niet iets innemen maar het ervaren, zo leer ik ermee omgaan maar het is makkelijker om er op die manier vanaf te komen. Misschien toch binnenkort nog maar eens met een psych gaan praten, ben er nu mee gestopt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:15

AJ, idd zie het als een kans op extra hulp!

Volgensmij kan zij jou daar goed mee helpen, en zo te horen heeft ze allang in de gaten dat er wat loos is met jou.

CIV, dat ervaren is een goeie zeg!
Ik heb geen medicatie, ook niets liggen. Heb wel homeopathische kruidenmiddeltjes liggen maar heb niet het idee dat die veel doen :+

Hier heb ik weer een paar slechtere dagen, puur door de stress omtrent personeelsfeest.
Ook komt er een griepje aan, heb keelontsteking :( dus ben al aan het gorgelen met zout :r

Ook slaap ik weer slecht, balen maar ja doe je niets aan.
Paard liep gisteren wel weer erg lekker, en dat is dan wel weer een opkikker.
Het was wel warm, maar sochtends heb ik opstartproblemen en savonds ben ik te moe, dus moet ik overdags rijden.
Ik had lekker op de wei gereden en bezig geweest met de sb en de contra, de sb doet ze op een hand goed, de andere hand wil ze nog wel eens het bab buiten de massa plaatsen. Maar dat komt wel goed.
De contra vind ze op de wei simpel, dan kan ik zowat voltes 10 meter rijden in contra, maar in de bak vind ze de overgan naar de contra denk ik moeilijk en wil ze op een hand voor nog wel eens overspringen.
och over 2 maandjes is ze denk ik wel M-klaar :D
We hebben tijd zat, immers pas net 3 wedstrijden L2 gereden .
Begin dit jaar waren we nog B , dus het gaat eigenlijk al veel te rap. Maar ik heb er zo'n schik in met haar, echt een opsteker.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:16

Hier nog 1 die slecht slaapt, maar deze keer niet door te piekeren. Ik heb al jaren last van een soort eczeem in mijn gehoorgang en ben al bij verschillende dermatologen geweest maar niets helpt. Nu speelt het weer erg op waardoor ik de helft van de nacht met erge jeuk wakker ben. Niets zo irritant als jeuk hebben op een plek waar je amper bij kan :).

CIV: misschien idd niet slecht om weer even alles op een rijtje te gaan zetten met de psycholoog. Heb ik/wij hier ook soms enorme baat bij. Heeft je vriend al weer de mogelijkheid om te bellen of is het technisch nog altijd niet mogelijk ? Iig veel sterkte meid !

AJ: ik zou er geen spijt van hebben dat je het al hebt aangekaart hoor. Als ik je verhaal zo lees weet ze idd al langer dat er problemen met je zijn (is ook onderdeel van haar beroep) dus die is echt niet van gisteren. Hopelijk heb je er een goede steun aan !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:32

CM, wat fijn dat je wedstrijden zo voorspoedig lopen, kan me voorstellen dat dit je goed doet. Ben wel jaloers dat jullie zoveel plezier uit je paardje halen, dat wil ik ook maargoed je kan niet alles hebben. Je hebt dus besloten mee te gaan met het personeelsfeest? Als je er zo tegenop ziet kun je het misschien beter niet doen? Snap dat je collega's je er graag bij hebben maar ze zullen het wel begrijpen of je gaat zomaar even je gezicht laten zien. Zou zelf in ieder geval aangeven dat ik zou kijken hoe het gaat en ik misschien niet kom of eerder weg ben, dat geeft mij zelf altijd wel rust.

Ik heb ook homeopatische middeltjes gehad en gebruik ze soms nog maar bij deze vraag ik me ook af of het niet tussen mn oren zit. De slaappillen van de HA werken in ieder geval stukken beter.

Flappie, lijkt me inderdaad lastig eczeem op zo'n plaats. Misschien met een wattenstaafje krabben??? Kan je er helaas ook niet mee helpen, voel je je verder wel oke? Mijn vriend is weer 'in de lucht' gelukkig dus we hebben alweer contact gehad. Begin het wel steeds moeilijker te vinden dat hij weg is. Denk dat ik de psych maar even bel, moet wel even kijken want ik zit ook met mn werk en ze kan alleen op maandag. Misschien maar bij de psych van mn vriend zijn werk langsgaan of zij komt naar mij maarja zij kent mij weer niet zo goed.

Ben net lekker in bad geweest, vermoed niet dat ik veel zal doen vandaaag, voel me nogal hangerig. Mag ook wel een keertje, ben een hele week druk dus ik gun het mezelf, alhoewel dat ik toch nog wel wat to do things op mn lijstje heb staan.

Hoe is het met Daijano, PW, Sam, Janne, RR en de andere? Het zijn er inmiddels zoveel dat ik niet gelijk alle namen voor me heb.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:41

Met mij gaat het niet zo goed.
Ik ben erg somber en kan me nergens toe zetten. Weet zelf wel waar het weg komt. Maar dat heeft tijd nodig om een plekje te geven.