Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:11

ik trek me terug uit het topic; er wordt door sommige mensen ontstellend weinig gegeten. van sommigen weet ik nu waarom en begrijp ik het dus goed en van sommigen weet ik ook dat zij denken dat dit gezond en normaal is. die laatste groep kan ik moeilijk verteren (leuke woordspeling hier in het topic :+) en dan moet ik steeds op mijn tong bijten om niets te zeggen.

sorry voor mijn interventies.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:12

Ik heb trouwens mijn scooter (die al 3 jaar ongebruikt in de schuur stond) verkocht.
En ga het weekend een heuse moederfiets kopen.
Hopen dat Amy snel kan zitten kunnen we samen fietsen........ alleen is ook maar zo alleen hahaha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:14

benangelique schreef:
ik trek me terug uit het topic; er wordt door sommige mensen ontstellend weinig gegeten. van sommigen weet ik nu waarom en begrijp ik het dus goed en van sommigen weet ik ook dat zij denken dat dit gezond en normaal is. die laatste groep kan ik moeilijk verteren (leuke woordspeling hier in het topic :+) en dan moet ik steeds op mijn tong bijten om niets te zeggen.

Wat jammer! :\
Niet door mij hoop ik? :\

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:15

Cayenne schreef:
Even mijn lijstje erbij gezet.
Ik wil er nog zo'n 5 kilo af :j Was echt veel te zwaar :o
Maar ik ga vanaf volgende week naar een dieetiste die ik besproken had toen ik vast zat qua afvallen.
Inmiddels gaat het dus wel weer, maar het lijkt me toch verstandig om er alsnog heen te gaan omdat ik erg bang ben voor het jojo-effect.

Dat is heel verstandig Cayenne om naar een dieetiste te gaan. Volgens mij woon jij in Obdam. Ik ken een hele goede en dat is Trudy Koning van Mind your Body in Spierdijk. Ik loop daar ook en ben in 13 weken 13,6 kilo afgevallen.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:16

benangelique schreef:

Jammer dat je het zo voelt......... Misschien is het juist goed om de mensen positief ipv negatief te stimuleren?
Maar aan de andere kant begrijpelijk dat je je moeilijk kan inhouden...... ;)
Misschien komen we elkaar nog eens tegen in een ander topic :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:19

Kaatje64 schreef:
Cayenne schreef:
Even mijn lijstje erbij gezet.
Ik wil er nog zo'n 5 kilo af :j Was echt veel te zwaar :o
Maar ik ga vanaf volgende week naar een dieetiste die ik besproken had toen ik vast zat qua afvallen.
Inmiddels gaat het dus wel weer, maar het lijkt me toch verstandig om er alsnog heen te gaan omdat ik erg bang ben voor het jojo-effect.

Dat is heel verstandig Cayenne om naar een dieetiste te gaan. Volgens mij woon jij in Obdam. Ik ken een hele goede en dat is Trudy Koning van Mind your Body in Spierdijk. Ik loop daar ook en ben in 13 weken 13,6 kilo afgevallen.

Hee, wat leuk dat jij ook in Obdam woont! (Ik ken je verder niet dus geen idee wie je bent :D )
Ik ben via de dokter Bouwmeester doorverwezen naar de Omring in Opmeer, dus ik heb geen idee wat ik verder moet verwachten. Volgende week dinsdag eerste afspraak!
(en hopelijk hoef ik niet uit de kleren, als ik ergens een hekel aan heb... := Daar kijk ik ontzettend tegenop :o )

Wat knap trouwens dat je al zoveel afgevallen bent! (maar dat geldt voor iedereen natuurlijk :j )
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 08-06-09 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:24

benangelique schreef:

Dit vind ik niet heel erg eerlijk van je.. Je komt een topic binnen vallen met commentaar, met moeite plaats je je eigen lijstje. En omdat er mensen zijn die dus in jouw ogen te weinig eten en niet naar jou luisteren ga je nu weg? Dit zegt heeeel veel meer over jou dan over die mensen. Die mensen komen namelijk vanzelf op een punt dat ze merken dat iets niet werkt en dan stellen ze dat bij.
Overigens snap ik wel wat je bedoelt ik denk ook wel eens van oeh meid eet eens meer dan ga je afvallen maar je kunt die mensen ook netjes een tip geven of het goede voorbeeld geven. Willen ze of doen ze dat niet dan heb jij daar helemaal niets mee te maken of mee van doen!!!

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:29

[Hee, wat leuk dat jij ook in Obdam woont! (Ik ken je verder niet dus geen idee wie je bent :D )
Ik ben via de dokter Bouwmeester doorverwezen naar de Omring in Opmeer, dus ik heb geen idee wat ik verder moet verwachten. Volgende week dinsdag eerste afspraak!
(en hopelijk hoef ik niet uit de kleren, als ik ergens een hekel aan heb... := Daar kijk ik ontzettend tegenop :o )[/quote]

Ik ken jou ook niet van gezicht. Ben ook niet vaak in het dorp te vinden wegens mijn werk :)
Je hoeft echt niet uit de kleren. Alleen op de weegschaal staan. Verder is het heel belangrijk dat je een heel gevarieerd dieet krijgt en dit blijft volhouden. Ik heb er nu totaal geen moeite meer mee en ga nog lekker een tijdje door. Heel veel succes met het lijnen. De laatste loodjes zijn het zwaarst.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

Kaatje64 schreef:
Cayenne schreef:

Hee, wat leuk dat jij ook in Obdam woont! (Ik ken je verder niet dus geen idee wie je bent :D )
(en hopelijk hoef ik niet uit de kleren, als ik ergens een hekel aan heb... := Daar kijk ik ontzettend tegenop :o )

Wat knap trouwens dat je al zoveel afgevallen bent! (maar dat geldt voor iedereen natuurlijk :j )

Heey mede-West-friesland bewoners ;)
Mn paardje staat in Wogmeer, rij wel eens rondje door Obdam!

Heb echt een heel slecht weekend gehad....
vandaag 2x een rondje gelopen van 1/2 uur daarna nog 40 minuten wii-fitten hihi
Schema:
o: muesli met melk en appel
t: ontbijtkoek
l: br vruchtenhagel, br speculaas.
t: mandarijntje, stukje chocola
d: aardappels, peertjes en schnitzel
voor de rest veel water.

xManon_

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:22

Moet af en toe kunnen toch Cindy.

Mijne:
O: Vb vruchtenhagel
T: Vb Lite kaas
L: 2 vb Lite kaas
T: 3 plakjes ontbijtkoek
A: Komkommer, vegavlees en worteltjes
T: bakje japanse nootjes

Dat met die aardappeltjes in de oven doen heb ik vandaag geprobeerd. Maar ik vond het niet echt een succes.
Op welke stand doen jullie dat? En dan los op een bakplaat in de oven?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:06

Zoo ik heb lekker gestept en voel me echt super! zelfs een paar minuten langer gedaan dan in de planning stond dus voortaan gaan we echt voor de 15 minuten! Lekker muziekje er hard bij scheelt echt een berg! Daarna lekker in bad geweest! Pfff moet er niet aan denken om straks als vriendlief en ik gaan samenwonen geen bad meer te hebben hahaha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:31

:( aangekomen 0.6gram dus weer dat oude gewicht verdorie ik was zo blij.

Heb gister wel veel gegeten 400 gram wokgroenten en 4 visticks vervolgens een verjaardag geen taart wat worst en kaas en lekker glaasje port wat een genot.

schema
O yoghurt met aardbeien
O2 milk liga 2 stuks
T krentenbol dit moest eigenlijk andersom maar wilde nu liga :+
L 2 boterhammen kipfilet, 1 pasta
T niks
A heb nog kliekje spinazie-stampot met spekjes en zongedroogde tomaten

A2 banaan na het hardlopen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:37

Cayenne schreef:
benangelique schreef:

Wat jammer! :\
Niet door mij hoop ik? :\

nee, komt niet door jou en niet door hanneke of 1 van de anderen van wie ik weet dat zij gezond eten of om een bepaalde reden dat ze minder eten dan gewenst.
het gaat erom dat het ik het enorm frustrerend vind dat er zo ontzettend weinig gegeten wordt. ik kan dan op de een of andere manier niet positief blijven, hoe graag ik dat ook wil. het is dan beter voor mezelf (en voor de lezers en posters hier waar ik op doel) om me dan maar terug te trekken in plaats van te lopen katten. op die manier jaag ik mensen alleen maar tegen me in het harnas en dat wil ik nou ook weer niet :n

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:46

Goedemorgen! :wave:

Schemaatje voor vandaag...
O: 2 boterhammen met halvajam
T: mandarijntjes
L: 2 boterhammen met slankie smeerkaas, evergreen
T: ik denk dat ik een bakje vers fruit haal straks, ananas ofzo :9
T2: optimel kwark
D: pasta

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:30

goedenmorgen!!

ik heb nu mijn vaste weegdag op dinsdag:P
Dus had me vandaag weer eens gewogen: 67.95 *\o/* *\o/* :))
Ben echt super blij. de laatste weken is er dus 0.5 kilo per week afgegaan:))

hier mijn schema van vandaag:
o: 2 voltarweboterham met 1 plak kaas en 1 tomaat
t: 1 appel
m: 2voltarweboterham met 1 plak kaas en of groentensoep of cup a soep tomaat
t: 1 voltarweboterham met 1/2 plak kaas of 1 á 2 stuks fruit
a: wat de pot schaft
t: koekjes(koffiekoekjes kantine) en misschien een stuk fruit.

beweging: 45 minuten tot 1 uur paardrijden

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:33

Mijn schema

O=kellogs special met melk
T=Beker mild drink heb nooit zo honger in de ochtend en ik heb geen fruit in huis haal ik in de middag
M=2 bruine boterhammen met slankie kaas en 1 cracker
T=Appel
A= groente wat we eten weten we nog niet

Vanavond lekker fitnissen :D
En als mooi weer is morge lekker dagje efteling

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:37

O: 2 rijstwafels met dun laagje chocopasta, krentenbol, beker Optimel drink 5,5 pt
T: -
L: 3 boterhammen met light beleg, optimel drink 5,5 pt
T: -
D: 2 pitabroodjes met 150 gram shoarmavlees, beetje knoflooksaus, ijsbergsla 8 pt

Totaal: 19 pt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:42

MamaMiesje: ik mis bij jou wel echt de tussendoortjes. Probeer anders bij de hoofdmaaltijden 1 ding minder te eten en die als tussendoortje in te bouwen . Of pak als tussendoortje wat fruit, want dat mis ik ook in je schema

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:55

der meld hier zich nog een jojo'r.
Even voorstelllen. Ben voor eerst op dieet gegaan op mijn 14 jaar. Niet dat ik extreem dik ben totaal niet zelf, gewoon kloek ( zoals ze dat hier noemen) , maar mijn ma stond er op dat ik ging afvallen.
Nu ik ben niet bepaald klein dus ja het gewicht was 10 kg boven mijn lengte.
;( dus ik onderdwang naar de dieetist.
Krijg ik daar vragen ja wat eet je smorgens en enz.... Zegt die dame ja eigenlijk eet je te weining maar mss beetje te ongezond. Dus zei mij dingen voor geschreven wat wel en niet mocht.
Na week op controle en week echt reuze honger hebben gehad :o werd er zo pist van.
5 kg vermagerd :D , ik blij. Alleen is het ook bij :D 1 week dieet gebleven, kon dat gewoon niet volhouden. Met als gevolg na 4 jaar ja nogs eens 10 erbij buiten vroeger.
Ik dus op 19 jaar terug jaar de dieetist, en weer wat afgevallen bijna 10 kg, maar op één of andere reden kan ik het niet volhouden. niet dat ik nu terug nog eens 10 kg ben bij gekomen maar het idee alleen dat er terug een terugslag gaat komen.

Nu weet ik niet als jullie een dieetist nemen, worden jullie dan ook bijna "gedwongen" om LIGHT te eten??
Bij die 2 dat ik geweest ben komt het altijd op het zelfde neer, LIGHT van dit LIGHT van dat. Nu moet je weten ik ben totaal geen light fan helemaal niet.
Ik wil gewoon normaal kunnen eten, en niet van alsmaar denken, oja mag dit niet eten, mag dat niet eten. want ja wat je niet mag wil je juist nog meer.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:58

Goeiemorgen!

Aardappeltyjes in de oven, niet lekker? Ik vind eht heerlijk! Ik gooi ze in een oven schaal en dan op de hoogste stand, half uurtje erin laten en heerlijke knapperige aardappeltjes. Ook mijn schnitzels gooi ik er negen van de 10 keer bij, vetvrij en veel lekkerder!

Ik kwam er gisteren achter dat paella best mager is en Lekkerrrr!

O: boterham kip en een appel
T: eierkoek
L: 3 boterhammen linesse kaas met komkommer
T: boterham linesse
T2: peer
A: boontjes, aardappeltjes uit de oven en kip uit de oven

Vandaag 2 tussendoortjes aangezien ik van 5 tot half 7 ga sporten en dus pas om uur of 8 eet, anders word ik mega slap :)!

Miesje....waarom skip je de tussendoortjes inderdaad?

Welkom nieuwe mensjes!

@ Cayenne, niet druk om maken, die dietistes zien dat iedere dag van graatmager tot moddervet :)!

@ Tamoreliefje, ik denk dan niet dat dit de manietr voor je is, als je het niet vol kan houden! Het idee van blijvend afvallen is je eetpatroon en leefpatroon volledig omgooien en dat kun je alleen zelf willen en doen, als het onder dwang is heeft dat geen enkele nut lijkt me!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:01

irise456 schreef:
mijn schema van vandaag
O=creusli met cornflakes
T=Banaan
M=1 eierkoek met dun laagje boter en een volkorn biscuit met dun laagje pasta :P
T=shutels koekjes zijn heel dun wel 5 ofzo
A=Pizza

Pardon? Wat is dit voor ontzettend slecht patroon? 1 eierkoek met amper vezels en een koekje als lunch? Meid meid meid, dat gaat zo niet werken!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:08

ja ik weet het :( ik moet echt beter me best doen. en veel fruit in huis kopen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:08

Je moet vooral veeeeeel meer gaan eten, veel meer goede voedingsstoffen en bouwstoffen! Hier ga je zeker van afvallen en dan heeeel snel weer aankomen!

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:19

Ja dat heb ik wel geleerd van mijn laatste dieet, genoeg ochtend ontbijt. Als ik hier kijk wat sommigen maar eten, kan toch gewoon niet.
Doe mij smorgens maar 2 boterhammen, met tas fruitsap, en tas melk. of 3 boterhammen met tas melk hoor!!!
Wel bruin brood.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:26

oke ik zal in de ochtend meer gaan eten en ik eet altijd bruin brood