Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:52

Hahaha lijkt me een hele belevenis om daarmee de P-garage in te gaan :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:53

of nog leuker: tijdens het rijden je raam proberen open te krijgen :+ :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:56

Oei, ik lees dat ik moet gaan roken om van de hooikoortsklachten af te komen, ga gelijk een slof halen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:58

hahaha tja, bij mij werkt het niet hoor goof.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:59

hahahahahahahh, op lange termijn heeft het alleen maar negatieve effecten :P
Mijn broer en zus waren wel erg fanatieke kettingrokers! Broerlief nog steeds trouwens...

(broer kan nu door zijn gehemelte fluiten, hoe hip is dat! :D Zit een gat in de zijn gehemelte naar zijn neusholte toe := Dankzij zijn rookgedrag vallen er gaten in zijn mond := Maar: hij heeft geen last van de allergie! :D)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:01

Welshcobfan schreef:
(broer kan nu door zijn gehemelte fluiten, hoe hip is dat! :D Zit een gat in de zijn gehemelte naar zijn neusholte toe := Dankzij zijn rookgedrag vallen er gaten in zijn mond := Maar: hij heeft geen last van de allergie! :D)

:o
Sorry, moest hier eigenlijk stiekem wel een beetje om lachen, maar eigenlijk is het voor hem niet zo leuk natuurlijk... Maar goed, gaten of een allergie... tja, is het overwegen waard :D

Ik kreeg wel het advies om geen chocola en chips meer te eten omdat dat de klachten zou kunnen verergeren... Nou chocola prima, maar geen chips???? No way, chips is heilig :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:02

Ik voel me trouwens prima eigenlijk. Of het door de medicijnen of de regen komt weet ik niet, maar ik ben flink opgeknapt! Mijn leerlingen beaamde van de week al dat ik er eindelijk weer eens normaal uitzie :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:03

ik voel me vandaag ook best goed, heb zelfs mijn lenzen weer eens in gedaan. Heel bijzonder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:07

hahaha ik kan er ook wel om lachen, hij wat minder (sja, dan tocht het in zijn neus :+). Naja, eigen schuld ;) Heb er ook geen medelijden mee :P

Ik zei tegen de allergoloog: zoals u het mij verteld, kan ik net zo goed in een bubble gaan leven? :j
Mag niet naar buiten (behalve als het regent :+),geen contact met harige dieren, mag niet schoonmaken; maar het huis moet wel continu schoongemaakt worden :+ etc.

Hihi ik geniet ook lekker van de chips af en toe :P Ga wel in beperkte mate naar het paard (maximaal 2 keer per week), maar blijf gaan.
Ach zei de beste man: als je op een gegeven moment te erg last krijgt van het paard, kunnen wij jou daar ook wel immuum voor maken! :D
:D

Ik heb nog steeds een slechte allergiedag... niet door de hooikoorts, maar door de huisstofmijt :+ En de stomme katten :P
Buiten gaat het prima :j

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 15:10

Oh, gelukkig gaat het met de katten wel goed. Die ellendelingen verharen als een idioot, maar daar heb ik weinig last van gelukkig. Op stal is minder denk ik, doordat alles in de wei staat. ben gisteravond even geweest, maar toen viel er een flinke bui, dus dat was prima :D

ben sowieso blij dat ik geen eigen paard heb, had nu al een week of twee niet meer gegaan denk ik :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:14

Ik hoop volgend jaar wel uit huis te gaan, heb een stuk minder last als ik geen katten om mij heen heb. Dus alleen de vissen gaan mee hahahahaha

Peerd staat in de wei nu, dus daar hoef ik niet per se heen. Hij voert zichzelf en als ie dorst heeft is daar een sloot. Ideaal! Kan rustig wat dagen overslaan nu.

Al is het wel zo dat als ik er meer last van krijg, ik het paard wel wegdoe. Mijn gezondheid gaat toch voor... :(:) Heb in de winter gelukkig hulp van mijn vriend die de stal uitmest en voert. Zodat ik niet vaak heen hoef.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:22

Ik heb wel een eigen paard, dus moet gewoon dagelijks daarheen, al sla ik echt wel eens een dagje over nu ze 24/7 buiten staan.
Van mijn katten hebben ik geen last en van andere dingen ook niet, alleen die hooikoorts is echt heel hinderlijk.

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:33

Ik heb heel erg last op stal. Ik ben er elke dag (ook mijn eigen). Maar ik rijd veeeeel minder nu, gewoon omdat ik er he-le-maal gek van de hooikoorts wordt. Zo zonde...

Weet iemand van jullie trouwens iets van prik(ken) die je kan krijgen tegen hooikoorts?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 19:46

Nou ik heb te vroeg gejuicht een paar postst hierboven... ben even met de hond weg geweest vanavond...Had ik natuurlijk niet moeten doen, want nu zit ik weer met een tranend, rood oog...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:15

ja die prikken heb ik gehad, maar omdat ik de hele serie toen niet af kon maken werkte het een jaar en daarna niet meer. Ik ga 3 juli weer naar de allergoloog en dan hoop ik er weer mee te beginnen.
Het is gewoon wekelijks, en daarna om de 2 weken en dat wordt dan steeds met langere tussenpozen. Maar eerst gaan ze de dosering ophogen steeds en dan daarna tijd er tussen verlengen.
Ik had wel hele grote schijven onder mijn huid die wel jeukten, maar ja dat was wel te overzien, zeker toen ik het jaar daarna geen hooikoorts klachten had.
Ze moeten wel eerst weten waar je precies allergisch voor bent, zodat ze je precies kunnen prikken voor de spullen waar jij op reageerd, maar ik ga er in ieder geval weer voor, wil volgend jaar weer lekker kunnen ademen en buiten kunnen zitten in het gras.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:39

Ach, jeuk heb ik toch al door de eczeem dus dan kunnen die jeukende schijven er ook nog wel bij :j

Ik begin na de zomer, nu mag het niet omdat er teveel pollen in de lucht hangen.

Colt: het duurt wel 3 tot 5 jaar en je moet de prikken in het ziekenhuis krijgen. Dus het is wel een intensief traject wat dat betreft :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:22

ik hoefde de prikken niet in het ziekenhuis te krijgen, maar gewoon bij de allergoloog, daarna een half uurtje blijven zitten en dan naar huis.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:29

Ik voel me wonderbaarlijk goed vandaag! Net op de fiets naar stal geweest en nog steeds weinig (niet helemaal geen, moet niet overdrijven natuurlijk) last. Wat een feest *\o/*

Denk dat het komt omdat volgens de pollenkalender de tijd voor berk zo'n beetje voorbij is. Heb het nog nooit laten testen, maar ook het begin van de erge klachten komt overeen met de berkentijd.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:46

hihi ik zit weer met een doos tissues en een heleboel al volgesnotterde zakdoekjes. Gelukkig alleen mijn neus en niet mijn ogen vandaag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:53

Nou ik ook rockwitch, echt nu weet ik waar de term "loopneus" vandaan komt..... Echt bizar....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:56

hahaha ja tis niet normaal, waar komt het allemaal vandaan? Het blijft maar lekken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 14:59

Nou idd, vraag ik me ook af, het zou toch een keer moeten stoppen zou je zeggen???
Gelukkig ook geen last van mijn ogen trouwens, dat vind ik veel erger!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:03

*hatsie*

gras maaien en de heg snoeien is géén goed idee als je HK hebt :+ zie er uit als dat smiley :+ :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 15:04

Bij mij is het zeker erger dit jaar...omdat ik geen medicijnen mag gebruiken ivm zwangerschap!!PFFF echt vershrikkelijk,vooral als je stil gaat zitten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 15:06

Oh jeetje, mag je dan niets slikken tegen hooikoorts?? Nou, dat zou nog flink plannen worden dan, mocht ik ooit nog kinderen willen :D

Hahahah Arabesk, idd, ik zie er ook zo uit als die smiley van je, heheheh that makes two....