Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

: ik heb tics, heb een erge vorm van allergische astma (en als kind dus niet de snelste
)en had ook nog een fobie. Omdat het mij altijd een zorg is geweest dat ik anders ben (geloof mij, je wordt heeeel raar aangekeken als je gaat wapperen uit blijheid
), met dank aan mijn ouders!, maak ik geen problemen van mijn beperkingen. Ben daarom ook nooit gepest
Was een te nuchter kind (en nog steeds) om te pesten
Als je lol hebt om jezelf, hebben anderen er al geen lol meer aan
). En dat is best wel komisch: dat je gewoon bang kunt zijn voor levende standbeelden
Ellendige straatartiesten 
Gaat natuurlijk echt heeeel langzaam (járen), maar ik ben nu zover dat ik (oa.) zelf mijn werk kan bellen 
En het ook niet erg vind als anderen het doen (en dan wel op de leuke manier zeg maar, zoals ik het zelf ook doe.)
Maakt het wat gezelliger!
Kom ik hopelijk voor eens en altijd over mijn naaldenangst heen!
maar ik vind het prima! 
) maar ik heb alleen walgneigingen van kluivende mensen.
). Maar ik heb nog steeds de oproepkaart liggen van 5 jaar terug om te laten bloedprikken.... is er nog steeds niet van gekomen. Dat durf ik niet.

Cyntje schreef:Ik snap een liftfobie ook
Ik heb er geen echte fobie voor maar ik moet er als eerste in en als eerste ook weer uit. Als ik er niet persé in hoef dan neem ik ook liever een trap. En er mag ook niemand bewegen... maargoed... dat weet familie enzo dus waardoor ze automatisch in de lift gaan lopen springen. Dus als er veel familie in de lift moet dan neem ik mooi de trap
.MDJ schreef:Nou je 't zegt, de tandarts inderdaad ook VRÉSELIJK. wij kwamen ook regelmatig te laat omdat ik de tijden op de kalender veranderde dus onopvallend van een 2 een 3 maken etc. we hebben al aardig wat tandartsen versleten door het te laat komenik was iig niet het type dat de tandartsen verot schopte/sloeg in die stoel ofzo, zo erg was het dan niet.
) auto gesprongen omdat er zich een ontzettend groot exemplaar op de achterruit (aan de buitenkant) gevestigt had.
Vind het echt dood eng. Zelfs poppen in een museum. Misschien is het geen echte fobie. pinuts schreef:ik ben het wel echt met chiqa eens, als je echt werkelijk een fobie hebt, die dus totaal je leven beheerst dan kun je daar niet om lachen, nee echt niet. En dan stel je t ook niet op prijs als mensen zeggen, hahaha ik heb een fobie voor clowns! haha grappig. Als je dat hebt, is dat echt niet grappig, maargoed denk dat mensen dat wel begrijpen;) Lijkt me duidelijk dat we het hier hebben over " rare angsten""
Enige waar je iets over kunt zeggen is hoe iemand ermee omgaat.
(en dat zit natuurlijk ook deels in je karakter en opvoeding, dus als je geluk hebt kun je er prima mee overweg maar met pech heb je heeeeel veel therapie nodig omdat je er alleen niet uit komt)
Als mijn broer, zus en ik het alleen al zien rennen wij al weg hahahahah
)
) Chiqa schreef:Whelscobfan, ik begrijp dat het voor jou een manier is om dr mee om te kunnen gaan,
en natuurlijk is dat voor iedereen persoonlijkAlleen kan ik me dat gewoon niet voorstellen,
ben jaren lang gepest mt mn fobie, belachelijk gemaakt (Ik was een aansteller) en ging ook geloven dat ik mij aanstelde...Tot ik er wat over las op internet, het had een naam!!!!!
Ik heb er uren naar zitten zoeken, gelezen, begrip gevonden, ik was niet gek.
Dus confrontatietherpaie durf jij ook niet aan om de reden dat het heftig is?Unwritten schreef:Sluit me hier ook bij aan, en dus ook bij Chiqa, ik vind het ook niet grappig als mensen lacherig doen om mijn liftfobie, ik schreeuw gerust van angst een hele zaak of flat bij elkaar als iemand mij probeert te dwingen.. zelfs nu ik 20 ben nog.. al kan ik het wel beheersen.. maar toch..
Jij omschrijft presies waar ik nu in dit topic zo mee worstelde. Zoals ik dus al schreef ben ik jaren lang uitgelachen, en nu dit in dit topci weer leek te gebeuren vond ik alles behalve fijn.
Een fobie kan je leven beheersen.Janine1990 schreef:Even voor de mensen die zeggen dat je om fobieën niet kunt lachen. En speciaal voor Chiqa, zodat ze kan lezen dat angst voor vlinder een specifieke (dieren)fobie is.
Ik bagetaliseerde je fobie, had je dat niet door?
Even nav je opmerking ;Janine1990 schreef:MAG IK DAN OOK EVEN LACHEN? NEEE WANT JIJ HEBT WEL EEN SERIEUZE FOBIE. Hoe kinderachtig kun je doen zeg?
Mij zal je niet horen zeggen dat een fobie kinderachtig isDus begrijp je nu waarom ik die opmerking maakte?

En ik flip ook niet graag in een buitenlands restaurant.