Scheren, waxen, epileren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: Scheren, waxen, epileren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:52

Volgens mij houden vikingen juist van behaard!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 08:56

Ik zal het eens vragen. Hij zat me wel uit te lachen toen ik het verhaal van het epileeraparaat en mijn oksels vertelde. *mannen, aarrghh*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:03

Cookies schreef:
Ik zal het eens vragen. Hij zat me wel uit te lachen toen ik het verhaal van het epileeraparaat en mijn oksels vertelde. *mannen, aarrghh*

Mannen begrijpen zowieso niets van ontharen. :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:08

oei das wel dapper je "'doos"' epileren! wel goed idee!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:10

maatje31 schreef:
oei das wel dapper je "'doos"' epileren! wel goed idee!

Jij liever dan ik 8-)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:40

Heb gister het epileerapparaat van me moeder ff getest..................... AUW!!!
Die heeft nog zo'n ouderwetse met een gedraait ijzerdraag zeg maar die dan langs elkaar trillen en zo alles eruit trekken, en meer :S

Ga dus mooi dan maar een wat nieuwere kopen haha :P

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 10:02

Zo'n middeleeuws martelwerktuig. :D

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 10:59

Ook ff een update van mijn kant uit; Gaat echt super met epileren oksels zijn nu ook pijnloos eigenlijk en heb nu na 1,5 week echt gladde oksels en benen. De "doos" gaat niet echt met m'n brazillian model :o Wat buiten mijn broekje valt is nog wel te doen maar verder is het echt om te huilen dus dat blijven we maar gewoon scheren. Misschien dat ik die een keer laat harsen en dat bij ga houden met de epil-lady.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:26

Hallo!!! Nou, ik ben nu al 4 weken bezig met een epileer-je-benen-project. Dus iedere week trek ik nu het epileer apparaat eroverheen en tussendoor scheer ik dus niets meer. Mocht ik mij onverhoopt ergeren aan een haartje dan trek ik die eruit met een pincet.

En dan het resultaat: er komen dus echt steeds minder haartjes terug. Dus ik beschouw het als effectief. Ik hoop er uiteindelijk naartoe te gaan dat ik 1 keer per week epileer, zonder dat ik dan tussendoor van die kleine haartjes heb zitten die net te klein zijn om door het epileer apparaat gepakt te worden.

Is dit iemand al eens gelukt? Sorry, heb geen zin om het hele topic terug te lezen.... :D

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:14

Cookies schreef:
Zo'n middeleeuws martelwerktuig. :D

Ja echt hoor, dan lijken me die van tegenwoordig een heeeel stuk vriendelijker haha.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:20

GRRRRRRR, weer mijn snor geharst. En weer bleef alle hars op mijn lip zitten. De haren ook trouwens . Ik geeft t op.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:54

Is de hars dan wel goed afgekoeld? De resten hars kun je gewoon verwijderen met een beetje (baby)olie, is het zo weg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:05

ik word er doodziek van...snor,doos benen ,oksels...alle manieren eindigen met ellende...ingegroeide haartjes,bultjes..pukkeltjes...zelfs als ik apparaat ontsmet en huid...ik doe mijn benen en 'snor' met de silkepil...benen gaat nog,maar bij mijn 'snor'rollen de tranen het apparaat in...reactie, zeker, het doet wel pijn natuurlijk maar om daar nu om te janken???

de eerste x na de winter ontharen gaat goed,en bij de tweede x zijn de haartjes ingegroeit en moet ik ze met een speld tevoor schijn peuteren.

waarom groeit het altijd op de verkeerde plekken,ik zou willen dat mijn lichaam eens energie stak in het haar op mijn hoofd in plaats van op al die plekken waar ik het niet wil hebben...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:09

ik heb ook de braun silk epil, geweldig apparaatje(voor mij dan) ik doe er alles mee, oksels, benen, bikinilijn, en heb nergens last van, ik smeer wél direct in met zachte bodymilk, het blijft bij mij wel een week of 3-4 weg :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:19

jolandje schreef:
ik heb ook de braun silk epil, geweldig apparaatje(voor mij dan) ik doe er alles mee, oksels, benen, bikinilijn, en heb nergens last van, ik smeer wél direct in met zachte bodymilk, het blijft bij mij wel een week of 3-4 weg :D

Maar heb jij dan niet van die kleine haartjes die te klein waren om door je epileer apparaat eruit getrokken te worden? Daar heb ik nu dus zo'n last van, het haar op mijn benen groeit niet gelijk blijkbaar.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 11:22

Epileren werkt voor mij gewoon niet... dus het blijft echt het scheermes. En ontharingscreme voor de snor (en de pincet voor een paar haren op hele rare plaatsen...)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:23

pitbullgup schreef:
Is de hars dan wel goed afgekoeld? De resten hars kun je gewoon verwijderen met een beetje (baby)olie, is het zo weg.

Die moet ik juist warm wrijven tussen mijn handen!

Maar zou t dát zijn? Warm opwrijven, dan goed laten afkoelen, misschien een ijsklontje ertegen duwen??

Ik heb geen probleem met de hars verwijderen, maar wel met t feit dat mijn haren blijven zitten als ik de boel eraf trek. En ik dus ook alle hars op mijn lip nog heb zitten.

Ik doe nog 1 poging, en dan pak ik voorgoed t pincet.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:19

Ik zag op tellsell vandaag een laser voor thuis,
weet iemand of die dingen helpen?
Want als ze helpen ga ik er zeker een komen, maar dan niet bij tellsell.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:23

femke27 schreef:
jolandje schreef:

Maar heb jij dan niet van die kleine haartjes die te klein waren om door je epileer apparaat eruit getrokken te worden? Daar heb ik nu dus zo'n last van, het haar op mijn benen groeit niet gelijk blijkbaar.

Datis de groeicyclus van je haar, heb ik ook. Dat wordt steeds minder. Gewoon volhouden.

Over de wax - ja, die moet je eerst warmwrijven, daarna even weer wat af laten koelen, anders hecht het niet aan je haartjes ;)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:28

En met die wax strips is het belangrijk dat je tegen de groei richting de strip eraf trekt. Trek je hem met de haartjes mee, dan blijft bijna alles zitten. Anders moeten ze er af gaan. Bij mij iig wel!

cassini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:45

Ik lees in dit topic dat je moet scrubben tegen ingegroeide haartjes. Maar wanneer moet je dan scrubben, voor of na het scheren?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 14:50

cassini schreef:
Ik lees in dit topic dat je moet scrubben tegen ingegroeide haartjes. Maar wanneer moet je dan scrubben, voor of na het scheren?

Voor het scheren. Want na het scheren is je huid beschadigd en kan pijnlijk zijn. Als je dan gaat scrubben wordt het alleen maar erger....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:06

En tussen scheerbeurten in :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 15:14

Nou ik heb net een Phillips epileer apparaat gekocht voor mezelf bij de Kruidvat. Was maar 27 eurie en werkt geweldig. Werkt zelfs voor kleine korte zachte haartjes. Heb lekkere zachte gladde benen nu.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:29

Klinkt goed Cookies, ik zit er ook nog steeds over te denken om zoiets te kopen voor mijn benen. Het is even doorzetten denk ik, maar uiteindelijk ben je wel langer van de haartjes af natuurlijk.

[edit] heb jij toevallig de Philips Satinelle gekocht?