Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:10

ik ga op bed ik hoop dat ik een beetje slaap vanact ik weet van mezelf al ven niet maar ga het toch preberen... trusten !

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:11

ik heb ook nog wat boeken op mn verlanglijstje. Denk dat ik ook nog wel wat ga bestellen van de week. Ach je moet jezelf af en toe ook verwennen he ;)

BillyBoy ik vind het niet raar hoor dat je in het zweet rent en je op die manier wat spanning kwijt kan raken. Zo heeft ieder zijn ding. Als ik iets actiefs doe zoals hardlopen of boksen raak ik alleen maar gefrustreerder, vandaar dat ik ben gaan mediteren.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:13

jaa idd dat is soms wel zo .
alleen ik ben niet echt van het lezen enz :\
soms raak buiten helemaal in paniek en dan wil ik het liefst zo snel mogenlijk in mijn kamer zitten en dan in mijn kamer zie ik weer rare dingen voel me soms helemaal nergens meer veilig ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:43

PW: die woedeaanvallen die jij hebt, komen die uit het niets opzetten? Ik wil het liever niet toegeven, maar ik kan dus zo uit het niets helemaal uit mijn vel springen.

Billyboy: wat jammer dat je paardje weg is, niet leuk zoiets. Ook jammer van je wedstrijden. Ik heb zelf besloten om nu geen wedstrijden meer te rijden zelf, ik groom nog wel op de kar. Mijn doel is om ooit toch weer te kunnen starten maar dan zonder faalangst.

CIV: pfff dat lijkt me ook zwaar hoor als je vriend al aan het afscheid nemen is.

Wij hadden vandaag een communie, en 2 moederdagen. Ben helemaal gaar nu, ik kan wel janken. Net was ik bij mijn schoonouders en toen onderbrak mijn vriend mijn verhaal en zei dat we naar huis gingen. Ik was iets aan het vertellen over de katten. Ik voelde me zo alleen, en ik kreeg echt zo'n gevoel van tja, ik ben echt niks waard.. ;(

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 23:13

Hey billyboy, Jammer dat de wedstrijden niet naar je zin gingen. Blijf lekker oefenen, dan komt het vast wel goed. Ook erg jammer dat je paard weg is. Het is wel een mooie foto die je gemaakt hebt.

@Angela: Heb je al lang met je vriend? Weet je ook waarom hij ineens zo graag naar huis wilde?

Ik heb maanden geleden ook last gehad van woede aanvallen. Dat kwam vooral wanneer er te veel "gezeik" aan de kop kwam en ik er niet over praatte. Dat kropte allemaal zoveel op, dat ik boos werd. Ik Sloeg dan altijd op mijn kussen en ging op de fiets naar de pony's. Flink op de trappers trappen had veel zin. Bij de pony's kwam ik vaak weer helemaal tot rust en kon ik weer een beetje nadenken.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 07:43

Bendankt iedereen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:20

hoi meiden,ik kom hier ook weer binnenrollen..
hier nog steeds niet super,20 mei krijg ik een gesprek met m&o met mijn teamleidster erbij.
tot die tijd nog sowieso werken,ik ben zenuwachtig voor t werk.
ik hoop dat er de 20e iets duidelijk wordt ofzo..
moest in elk geval mijn cv meenemen..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 09:52

Ha dames, lekker geslapen? Toen we gisteravond op bed lagen kreeg ik weer even last van angst, het is geen paniekaanval geworden gelukkig maar het was een vervelend gevoel. Vandaag doen we lekker rustig aan, het was een beetje te verwachten na die drukke dagen. Hoorde vanmorgen dat ze op de basis ook nog iets voor mn vriend organiseren, dat is leuk natuurlijk maar het zal ook zwaar worden. Volgens mij wordt het een K*Tweek maar wie weet wel één met een nieuwe baan.

DC, Moet je tot die tijd blijven werken, kan je niet de ziektewet in?Anders nog een weekje doorbijten en misschien kan je een beetje selecteren wat je doet? Wel fijn dat er nu een datum staat voor een gesprek en dat is er zo, ik kan het weten want dan is mn vriend al weg. Voor mij zal het wel te snel gaan en voor jou te langzaam.

Angela, beetje geslapen vannacht? Als je kan huilen dan moet je dat misschien ook maar doen, kan erg opluchten. Vervelend dat je vriend je onderbrak, hebben jullie het er nog over gehad?

PW, hoe is het vandaag met jou? Woede-aanvallen heb ik gelukkig niet, geloof ik, kan wel als ik al kwaad ben ongelofelijk boos worden maar dat is volgens mij andere woede? Komt dat zomaar uit het niets en moet je dan ook het G-schema toepassen? Succes vandaag met het gesprek, ben benieuwd.

Nou ik zal eens iets in huis gaan doen want dat moet ook gebeuren, heb nog een berg strijk liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:08

civ,week met misschien een nieuwe baan?heb ik daar overheen gelezen???

Ik "moet"niet blijven werken,maar durf me gewoon niet ziek te melden. Ik werk in de zorg(jeugdzorg)en voel me zo verantwoordelijk...als ik me ziekmeld ben ik zo bang dat ik gelijk anders word aangekeken en dat ik dan helemaal niet meer voor iets anders in aanmerking kom..kortom,ik voel me daar zo zwakjes onder..

20 mei duurt gelukkig nog een weekje...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:15

Voor mij gelukkig maar voor jou iets minder. Ik heb deze week een sollicitatiegesprek maar er zijn volgens mij niet veel sollicitanten want ik weet het via via, hij is niet uitgezet dus misschien ben ik wel de enige. Dat scheelt allicht want ik heb reacties gehad dat er 382 sollicitanten waren. We gaan het zien, zou wel leuk zijn en goed uitkomen ivm het alleen zijn straks, dan heb ik iets om handen.

Ziekmelden is geen schande en ook zonder jou draaid het bedrijf wel door maar snap wat je bedoeld, ik melde me ook nooit ziek. Uiteindelijk heeft het mij de das omgedaan en het bedrijf bestaat nog :PHoop dat je zelf in kan schatten of je het nog red een week, zo niet, kies dan gewoon voor jezelf. Ze weten van de situatie dus ik hoop ook dat ze waarderen dat je blijft werken, ze nemen je in ieder geval serieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:21

mijn collega's weten het nog niet. morgen hebben we teamvergadering en dan ga ik het zeggen,mogelijkheid bestaat dat ik me daarna ziekmeld.
over een uur moet ik werken en ik heb gigantische buikpijn. ik ga het in elk geval wel tegen mijn collega zeggen,ik kan me nu echt niet meer afmelden zo vlak van tevoren maar ik zie er zo tegenop. bah.

ik hoop voor je dat je de enige sollicitant bent. wat voor soort functie is het??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:30

Hoi, ik ben er echt beroerd aan. Zo slecht geslapen, de hele nacht druk op de borst, en zo'n eng gevoel. Ik reageer misschien straks wel. Wel wil ik DC even veel sterkte wensen!

Straks haptonomie, en ik ben bloednerveus!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:32

Angela_ oei weet je ook waar het vandaan komt ? succes zometeen bij je haptonomie !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:34

Lief van je Angela.
sterkte bij haptonomie,ik hoop dat het je helpt!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:26

Zo, weer even bijgelezen.
De woede-aanvallen bij mij lijken uit het niks te komen, maar meestal is er wel een aanleiding als ik er achteraf over nadenk. het is geen normale boosheid als ik een woede-aanval heb, de controle / zelfbeheersing is op zo'n moment even ver te zoeken. Er zijn al verschillende dingen gesneuveld hier in huis door mijn woede-aanvallen en daar ben ik niet trotst op.

@ Darkchrystal: Pff, lijkt me niet makkelijk om morgen in een teamvergadering te moeten vertellen dat het niet gaat. Wel heel dapper van en ik denk dat het een verstandige keuze is. Goed dat je er zelfs over denkt om je ziek te melden. Want als het niet gaat, gaat het niet. Wel spannend het gesprek dat je de 20e hebt staan. Zie je er tegen op?

@ CIV: Lekker rustig aan vandaag, doe ik ook na toch een hectisch weekendje. Het is goed om af en toe pas op de plaats te maken. Ik kan me voorstellen dat het wel eens een heftige week kan worden voor je. Bijna alles staat natuurlijk in het teken van het vertrek van je vriend. Spannend van de sollicitatie. Ik ben heel benieuwd, wanneer heb je het gesprek?

@ Angela_ :Hoe is je haptonomie gegaan? Was het de eerste keer dat je er naar toe ging? Ik word vanmiddag teruggebeld door de haptonoom. Ga er waarschijnlijk ook heen. Ze zou nog even het een en ander uitleggen en dan bekijken we of het iets voor mij kan zijn. Ben benieuwd.

@ Pr_BillyBoy: Hoe gaat het nu met jou? Heb je een beetje kunnen slapen vanacht?

Met mij gaat het redelijk. Vanochtend even lekker op stal geweest en gesport. nu zit ik weer thuis te zitten. Vanavond komen er twee (oud)collegaatjes eten. Aan de ene kant heb ik er wel zin in, aan de andere kant zie ik er vreselijk tegen op. We zien wel hoe het gaat. Ik hoop dat het meevalt, probeer er nu nog maar niet teveel aan te denken want dan maak ik mezelf helemaal gek.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:43

PW : nee niet echt lekker ben dood op en heb vandaag echt een drukke dag waar ik allemaal geen zin in heb ... zometeen werken als ik klaar ben meteen door crossen naar me stage en voordat ik thuis ben .
ik word echt gek hier ik wil naar Billy toe ;(
mooi om te horen dat het met jou wel redelijk gaat . leuk dat je oud collega's komen probeer er wat leuks van te maken :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:48

Wat voor stage doe je?
Jammer dat je slecht geslapen heb. Vaak scheelt het al een heleboel als je een goede nachtrust maakt. Nu begin je al vermoeid aan je dag, dus kan ik me voorstellen dat je er tegen op ziet. :j

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:52

uhmm vanavond ben ik begeleider en EHBOer bij de atletiek wedstrijd . zie er echt tegen op :\
heb net nog even een topicje over Hercules gemaakt Y;( [ITP] laatste keer @ Bokt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:13

Zo, net de haptotherapeute aan de telefoon gehad.
26 mei heb ik mijn eerste afspraak. Ze vertelde dat de eerste sessie een soort intake-gesprek is en daarna volgens behandelingen op de bank zoals zij dat noemde. Dat lijkt me nog wel heel spannend hoor. Eerst de 26e maar eens zien. Ze klonk in ieder geval heel aardig zo door de telefoon.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:15

Vanmiddag naar de psycholoog geweest, was het bijna vergeten :oo. Heb nog met haar over haptonomie gesproken maar zij werken hier zelf niet mee, als ik het wilde kon ik het doen maar zij kon me er verder geen advies over geven. Het gaat nu wel maar misschien dat ik het in de toekomst nog zal gaan doen. Heb net het sollicitatieformulier ingevuld, woensdagmorgen heb ik gesprek bij een groot internationaal bedrijf op de afdeling inkoop voor 20 uur maar of het iets wordt is nog afwachten.

DC, hoe is het gegaan op je werk? Heb je het tegen je collega verteld, hoe reageerde zij? Wel goed dat je het tegen iemand hebt verteld, dan begrijpen ze het straks misschien ook beter. Succes in ieder geval morgen, wel knap dat je het op deze manier doet.

Angela :(:) hoe voel je je nu? Hoe is haptonomie bevallen, ben benieuwd? Als je niet kan slapen neem je dan niets in? Ik zelf neem dan wel 1/4 van een slaappilletje in, meestal is dit al genoeg.

PW, fijn dat ze nog gebeld heeft en dat er nu een afspraak staat, ze vond het wel iets voor jou? Hoe voel je je? Succes straks met je collega's, zoiets is leuk maar ook weer lastig omdat je toch moet zorgen voor ze. Doe rustig aan, neem aan dat ze van de situatie afweten, dat maakt het waarschijnlijk wel wat makkelijker voor jou.

BillyBoy, is alles goed verlopen vandaag? Zo te lezen had je een druk schema. Hoe is het met je? Zal zo je topic van Hercules eens bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:18

Ik ben bij de haptoo geweest, een heel aardige vent. Ik was er voor de eerste keer, en inderdaad, ,het was een intake. Vrijdag mag ik de eerste keer op de bank. Ik heb mijn klachten uitgelegt incl. huilbuien, onzekerheid, woedeaanvallen en alle andere klachten en hij dacht zeker iets voor me te kunnen betekenen. Hij wilde er niet te veel over vertellen en ik moest ook geen wonderen verwachten maar als ondersteunend hulpmiddel zou dit wel kunnen werken voor mij.

Billyboy: wat rot dat je je zo voelt.. Sterkte!

Mijn werk reageerde weer erg bot, kunnen ze je verplichten om te gaan werken?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:42

Wat fijn dat hij denkt wel wat voor je te kunnen betekenen. Ik ben zelf heel benieuwd naar wat haptotherapie te bieden heeft. Zie wel een beetje op tegen het intakegesprek, bang dat ik dingen niet goed kan verwoorden of dat ik dichtklap. Denk ook dat de eerste keer op de bank wel spannend is, heb jij dat ook?

Wat kl*te dat je werk weer zo bot reageerde. Dat doet je geen goed, eerder het tegenovergestelde zelfs denk ik. Ik denk niet dat ze je kunnen verplichten om te gaan werken. Zeiden ze dat dan?? Echt vervelend dat ze zo pushen, daaruit blijkt wel dat ze totaal niet weten waar ze het over hebben...

Nog een half uurtje dan zijn mijn collega's er. ze weten inderdaad wel van mijn situatie, dat scheelt wel iets. Heb het eten voor een groot deel ook al klaar staan, dus dat geeft ook al wat rust. Verder laat ik het maar gewoon over me heen komen. Stom dat je er zo tegen op kan zien, iets wat eigenlijk gewoon gezellig hoort te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:46

Ze zei het niet letterlijk, maar zo kwam het wel over.. Ik ben daarna dus weer op bed gegaan. Voelde me zo klote daarna. Het liefst bleef ik er nog in, maar ik heb net gekookt en ik ga zo Garuna ophalen!

Ik vond het heel spannend vandaag, maar ik heb alles opgeschreven wat mijn klachten waren. Dat is mijn houvast. Maandag heb ik ook een gesprek met de maatschappelijk werker. Ik denk dat ik daar ook weer een lijstje met vragen ga maken. Ik ben daar ook erg zenuwachtig voor. Maar goed eerst vrijdag de haptotherapie weer, ik vind het heel spannend vooral omdat ik geen idee heb wat hij precies gaat doen. Nou ja, hij gaat me leren ervaren zei hij, en mijn gevoelens onder controle te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:48

Oh, en veel plezier zo PW, was het even vergeten met mijn warhoofd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:50

Het klinkt een beetje vaag he, dat maakt het ook zo spannend denk ik. Wat vond hij er van dat je je klachten had opgeschreven? Of had je je briefje niet bij je?

Ik kan me voorstellen dat je je bed in gegaan bent, dat zou ik ook doen. Ik lig zowieso weer meer op bed, het is bij mij een soort vluchten. Even weg van alle ellende. Kan me dus heel goed voorstellen dat je het liefst in bed zou blijven. Dekens over je kop trekken en even nergens aan proberen te denken.

CIV: Hoe was het verder bij de psychiater?

Edit: Maakt niet uit hoor Angela_ bij mij gaan er ook regelmatig dingen langs me heen ;)