Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:Pfeiffer is een virus wat 80% van de bevolking krijgt en daardoor hebben de meeste mensen daar antistoffen tegenvoor hun 20e. Dit virus is onbekend voor het lichaam en heeft daarom een ander effect.Katja schreef:Dat lijkt me niet echt relevant. Het gaat erom dat het afweersysteem in de leeftijd van 20-40 jaar het sterkste is en dat geeft ook weer bepaalde risico's.
Mijn nichtje heeft er een heel interessant proefschrift over geschreven zal eens vragen of dat ook ergens online staat.
Waarom niet relevant? Pfeiffer is toch ook een virus?
Die leeftijdsgroep is het meest actief (soms te actief wat de weerstand niet ten goede komt), komt het meest in aanraking met grote groepen mensen en hebben bijvoorbeeld minder virussen doorstaan (en daar dus weerstand tegen opgebouwd) dan bejaarden.
ThePast03 schreef:Bron: Nu.nl
Geen ontspanning
De wereldgezondheidsorganisatie WHO ziet geen reden voor ontspanning wat betreft de varkensgriep. Volgens de WHO is er geen bewijs dat de verspreiding van het virus zich verlangzaamt.
Griepdeskundige Keiji Fukuda van de VN-organisatie stelde woensdag dat het niet is uitgesloten dat de WHO alarmfase 5 moet instellen wegens een mogelijke dreiging van een wereldwijde epidemie. De WHO kent in totaal zes fases.
Vluchten EU
De Europese Unie overweegt een reisverbod voor Mexico in verband met de uitbraak van de Mexicaanse griep. Europees Commissaris Benita Ferrero-Waldner (Buitenlandse Zaken) heeft dat woensdag gezegd.
''Ze overwegen een stop op alle reizen naar Mexico en het desinfecteren van vliegvelden'', zei ze tegen het persbureau Reuters.
Donderdag komen de EU-ministers van Volksgezondheid bijeen in Luxemburg om zich over de situatie rond de Mexicaanse griep te beraden.
--------------------
Overigens raad de WHO wel aan om juist zo vaak mogelijk de handen te wassen. De meeste mensen hoesten met hun hand voor de mond, die hand raakt vervolgens deurknoppen en allerlei andere dingen aan. Dus niet alleen na toiletbezoek, maar vooal ook na bezoek van openbare gelegenheden (winkels, restaurants etc. etc.) je handen wassen wordt geadviseerd.
CaPrIoLe`79 schreef:Ik blijf het paniekzaaien vinden aangezien andere griepvirussen jaarlijks ook enorme aantallen doden veroorzaken waar nooit niemand het over heeft. En er zijn nog veel meer akelige ziektes op de wereld waarop het risico nog altijd veel hoger is.
Als je echt ergens van wakker wil liggen dan is de enorme snelheid waarmee momenteel het regenwoud verwoest wordt, terwijl dat direct verbonden is met de mogelijkheid tot alle leven op deze planeet een veel enger idee.
Daar is zo`n griepje niks bij.
ThePast03 schreef:Shiloh schreef:dat het van mens op mens verspreid dat was inderdaad al duidelijk, maar ik had het over de MATE van verspreiding. Hoe makkelijk het verspreid.
Ik bedoel, van de vogelgriep vorig jaar was ook duidelijk dat mens op mens verspreiding mogelijk was. Woehoo, het is welliswaar 1 keer gebeurd! dat was ook mens op mens verspreiding, maar dat was niet zo dramatisch.
Dit is niet te vergelijken met de vogelgriep.
Deze kaart was een paar dagen geleden nog bijna leeg, moet je nu eens kijken. Vind ik toch wel een behoorlijk snelle verspreiding hoor.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... rce=embedl